Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 10 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 100

Onderwerp: taalfouten, woordgebruik

  1. #11

    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Paar voorbeelden:

    Hieronder vindt je een overzicht -> vind je een overzicht

    Vaardigheid boom -> vaardigheidsboom

    Help schermen -> helpschermen

    Ontwikkelaars dagboek -> ontwikkelaarsdagboek

    De hoeveelheid edelstenen voor de wekelijkse login bonus zijn verhoogd van 45 naar 100 -> De hoeveelheid edelstenen die je krijgt voor de wekelijkse login-bonus is verhoogd van 45 naar 100

    Hoeveelheid edelstenen voor het omhoog gaan van een niveau zijn aanzienlijk verhoogd -> je krijgt aanzienlijk meer edelstenen als je een niveau omhoog gaat.

    Vereist 10 besteedde boeken op vorige levels -> vereist tien bestede boeken op vorige niveaus

    En dan ook: in het Nederlands zijn een boek, manuscript en een codex alle drie een soort geschrift. In de vertaling van het wetenschapssysteem (geen spatie!) zijn de woorden ‘boek’ en ‘geschrift’ verward.

    En verder: op veel plekken worden verschillende termen gebruikt voor dezelfde begrippen. Dat werkt verwarrend.

    Ik ga nu spelen en ik zal een lijstje bijhouden, dat ik hier af en toe post.

  2. #12
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Hey Othje,

    Bedankt voor het melden van de taalfouten, ik snap dat sommige zinnen verwarrend kunnen zijn en ik zal hier persoonlijk extra rekening mee houden in de toekomst.

    Overigens is "Ontwikkelaars Dagboek" voor zover ik weet gewoon correct, het zou namelijk ook geen "Othjesdagboek" zijn ;-).

    BB_Skelril

  3. #13

    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Hoi BB_Skelril, het zou Othje's dagboek zijn. Je haalt een tussen-s met een bezits-s door elkaar. Zie ook http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/tussen-s en http://onzetaal.nl/taaladvies/advies...lgemene-regels

    Enfin, ik maak notitie van wat ik onderweg tegenkom en post het af en toe hier.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril Bekijk Berichten
    Hey Othje,

    Bedankt voor het melden van de taalfouten, ik snap dat sommige zinnen verwarrend kunnen zijn en ik zal hier persoonlijk extra rekening mee houden in de toekomst.

    Overigens is "Ontwikkelaars Dagboek" voor zover ik weet gewoon correct, het zou namelijk ook geen "Othjesdagboek" zijn ;-).

    BB_Skelril

  4. #14
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Hey Othje,

    Dat snap ik, en dat is ook wat ik aangaf zoals je in mijn post kon lezen; "Het zou ook geen "Othjesdagboek" zijn".

    Enfin, ik zal aan deze kant extra controleren op taalfouten, mocht je nog andere vinden zet dan ook even neer waar je ze gevonden hebt.


    BB_Skelril
    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 18-06-13 om 22:04.

  5. #15
    Nelleke199's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    318
    Wereld
    Woestewoud
    kili, de ochtend is het eerste dagdeel en begint in het algemeen om 06.00 uur ( in sommige streken al om 05.30 uur). De avond is het laatste dagdeel en loopt vanaf 18.00 uur tot en met 24.00 uur.
    De tijd volgend op de dag is de nacht, die loopt dus tot 06.00 uur (of 05.30 uur) van de volgende dag.

  6. #16

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    kijk jij nou maar s om 0:00 naar je klok van de pc wat voor dag die aangeeft. Dinsdag 1:30u is in de nacht van maandag op dinsdag (sommige zeggen maandagnacht), maar het is en het blijft een dinsdag.
    Op de voorpagina staat nu dus een verkeerde tijd want het onderhoud begint op woensdag om 1:30u,. Dus over een kleine 2 uur ipv ruim 22 uur geleden. Dat zodra de wekker in de ochtend gaat en dan de nieuwe dag voor jou begint is wat anders dan een ware tijdsaanduiding.
    Laatst gewijzigd door kili; 18-06-13 om 22:49.

  7. #17

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    188
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nelleke199 Bekijk Berichten
    ....
    En nu maar hopen dat er niet teveel forum lezers mij gaan vertellen dat ik mij vergis en belachelijk maak, want die discussie heb ik al een aantal malen op de wereld chat gevoerd )
    Ik kan de onduidelijkheid begrijpen. Echter technisch gezien klopt het gewoon. De nacht begint om 0.00 uur en loopt door tot 5.59 uur. De ochtend loopt van 6.00 uur tot 11.59 uur. Dus wat er staat klopt, maar zoals ik al aangaf kan het soms onduidelijk zijn.

    En nee ik wil hier echt geen lange discussie over starten :-)

    edit: natuurlijk niet gezien dat er nog een pagina met reacties was...
    Laatst gewijzigd door Geerius; 18-06-13 om 23:11. Reden: toevoeging

  8. #18

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    16
    Wereld
    Woestewoud
    Ok, nog een reactie over de woensdagnacht: Je kunt er ook gewoon woensdagochtend van maken, dan is de onduidelijkheid weg.

  9. #19

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    16
    Wereld
    Woestewoud
    Nog een fout: Als ik met mijn cursor boven een koperafzetting zweef die is gevonden door een verbeterde geoloog:

    'beïnvloedde vaardigheden' moet zijn 'beïnvloede vaardigheden'

  10. #20

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    16
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril Bekijk Berichten
    Hey Othje,

    Bedankt voor het melden van de taalfouten, ik snap dat sommige zinnen verwarrend kunnen zijn en ik zal hier persoonlijk extra rekening mee houden in de toekomst.

    Overigens is "Ontwikkelaars Dagboek" voor zover ik weet gewoon correct, het zou namelijk ook geen "Othjesdagboek" zijn ;-).

    BB_Skelril
    Ohtje heeft gelijk: Ontwikkelaarsdagboek moet aan elkaar (dit is in het Nederlands anders dan in het Engels en gaat daardoor vaak fout) en is een heel ander geval dan Ohtje's dagboek.

Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.