Ze werken niet gratis bij BB. Het is gratis zodat het voor iedereen toegankelijk is, maar met de insteek om wel te proberen mensen te laten betalen (zoals bij elk free to play spel). Zodra mensen stoppen met betalen dan gaat de stekker eruit. Het zijn nu veelal de betalende spelers die een level cap verhoging willen, hier op de NL server speelt het pas kort, op de duitse misschien al 3 jaar en op de engelse al 2 jaar. Punt hoeft ook niet per definitie een level cap verhoging te zijn, maar je moet wel content hebben om de mensen die de 50 hebben gehaald en hun eiland 'af tevreden te houden, anders gaan ze ook lopen. Ik heb de aankomende update nog niet geprobeerd, maar heb zelf de indruk dat ze het daar wel mee willen proberen.
Enfin, je kan niet iedereen tevreden houden en de ene level 50 is de andere niet. Hier wachten de mensen nog relatief kort op een leve cap verhoging tov andere serbvers zoals .de en .com bv. Voor die servers zal content als missies ook een belangrijkere rol spelen dan op de nl server, juist omdat 'die casual speler' daar ook al een poosje op 50 staat te wachten. Geen idee verder gezien ik niet bij BB in de boeken kan kijken, het zou me echter niet verbazen.
Geduld is t enige wat rest ben ik bang en hoop voor de mensen die nu bij 50 aan t wachten zijn dat ze spoedig nieuwe uitdagingen vinden in het spel, want vergeet niet...veelal zijn zij wel diegene die vanuit de nl server hebben geinvesteerd en dit naar alle waarschijnlijkheid dan in de toekomst dan ook weer zullen gaan doen.
Enfin laat je dus vooral niet afleiden dat het een gratis spel is, zonder inkomsten heb je geen spel...