Plaats een Reactie
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 50

Onderwerp: Ontwikkelaarsdagboek: 07.05.2013

  1. #21

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    1
    Wereld
    Woestewoud

    Boekbinder de beperkende factor

    Op dit moment ben ik aan het testen op de server en ik heb zo veel mogelijk gebouwen op lvl 5 staan. Mijn productie is prima, alleen er is 1 gebouw die de hele productie tegenhoud. Ik kan op dit moment mijn hele productie op lvl 5 gaan zetten er is slechts 1 gebouw die de eindproducten maakt, de boekbinder.

    Deze boekbinder maakt nu een "manuscript" in 12h tijd. Dit is de simpelste vorm van een boek. De boekbinder is op lvl 5. En hiermee beperkt deze boekbinder de hele productieketen. Je hoeft tenslotte er voor te zorgen dat je 2 boeken per dag kunt maken. Je kunt wel meer grondstoffen maken maar deze leveren niets op (mogelijk de handel). Om een "codex" te maken kost het eerst 12h van het manuscript en vervolgens rond de 16h. Dus je hebt 28 uur de tijd om alle grondstoffen te maken. En dit gaat uiteindelijk ook weer verder in de laatste vorm van de boeken.

    Enkele oplossingen:
    - Kortere productie tijden van de boeken
    - Meerdere boekbinders kunnen maken
    - Orders in de boekbinder kunnen zetten (minder verlies doordat je vaak online moet komen om het aan te zetten)
    - Opbrengst van de grondstofgebouwen (van de boekproductieketen) lager zetten

  2. #22
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Roodstaart,
    Zoals ik in vorige topics ook al heb aangegeven is het helaas niet zo makkelijk als even de niveau cap omhoog schroeven. Zo zullen er ook nieuwe manieren om EP te verkrijgen (zoals nieuwe missies) moeten worden gemaakt, en dit kost helaas soms veel tijd. Ik snap dat het lastig is, zeker als je al op het hoogste niveau bent, maar het nieuwe wetenschapssysteem zal al een klein beetje verandering brengen voor de hogere spelers, gezien je je productie nog efficienter kan laten lopen.

    Verder komen de niveau cap verhoging en PvP misschien niet binnenkort, maar dit betekent uiteraard niet dat er helemaal geen nieuwe content komt voor ALLE spelers ;-).


    @Herman-IV,
    Bedankt voor de feedback, maar ik wil je vragen om het ook op het test forum te plaatsen, zodat mijn collega's van de test-server het ook kunnen lezen en dit door kunnen geven ;-)
    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 11-05-13 om 23:41.

  3. #23

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    245
    Wereld
    Woestewoud

    wetenschaps systeem

    ben er nog niet van onder de indruk je krijgt meer grondstoffen als je alles al hebt wat moet je daar dan mee?

  4. #24

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    245
    Wereld
    Woestewoud
    Zorgt er ook voor dat iedereen zijn mailbox weer kan leeghalen en TSO rewards van missies nu direct kan toevoegen aan de resources om "oppotten" in de toekomst te voorkomen. Gebruik de tijd totdat iedereen weer het nieuwe maximum XP voor level 50 heeft bereikt om een oplossing te bedenken voor het converten van XP en ik denk dat je heel veel level 50 spelers een redelijke passende oplossing biedt.

    gr. Tymy[/QUOTE]


    zou je eens op het engels forum moeten kijken het heeft geen zin om alles in mailbox te laten staan, want zodra die lvl cap er komt gaat alle xp die je daar hebt staan langer dan 2 weken voor "raise" gedeleted worden dus dan ben je alles kwijt

  5. #25
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackMedusa Bekijk Berichten
    zou je eens op het engels forum moeten kijken het heeft geen zin om alles in mailbox te laten staan, want zodra die lvl cap er komt gaat alle xp die je daar hebt staan langer dan 2 weken voor "raise" gedeleted worden dus dan ben je alles kwijt
    Voor zo ver ik weet is hier nog geen definitief besluit over en kan het dus nog veranderen.

  6. #26

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    245
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril Bekijk Berichten
    Voor zo ver ik weet is hier nog geen definitief besluit over en kan het dus nog veranderen.
    lekker dan, het kan veranderen het kan ook niet veranderen leuk vooruitzicht als je niet weet wat je moet doen, je avonturen in de mailbox laten staan met het risico dat je alles kwijt raakt of laten staan en je ep alsnog krijgen, ja daar word je wijzer van, niet dus.

    Het is voor de gilde dat ik nog inlog, in ieder geval niet meer voor het spel, dat boeit voor geen meter meer en ja ik weet het als je alles van te voren weet ga je liggen voordat je valt, maar dan had ik geen geld in een spel gestopt dat als een kaars uitgaat, mijn idee om geld voor een spel online te vragen is dat je de spelers ook bezig houdt en spelers willen nu eenmaal levelen en verder gaan en dat zie ik hier dus niet gebeuren.
    Laatst gewijzigd door BlackMedusa; 13-05-13 om 23:55.

  7. #27
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    BlackMedusa,

    Ik denk persoonlijk ook dat het grootste probleem momenteel is dat er niet genoeg content is voor de niveau 50 spelers, waardoor het voor jullie inderdaad een stuk saaier wordt. Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen, een daar van is inderdaad om de niveau cap te verhogen, maar er zijn ook andere soorten manieren, zoals toegang tot meer "end-game" content waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt, zoals de mogelijkheid je productie ketenen te optimaliseren die er aankomt met het Wetenschapssysteem.

    Daarnaast denk ik persoonlijk dat een groot probleem is dat de niveau 50 spelers nog steeds EP ontvangen terwijl ze daar niets meer aan hebben. Ik denk dat, mochten onze ontwikkelaars dit ooit veranderen, dat al een grote impact zal hebben op de niveau 50 spelers, gezien het voor jullie altijd leuker zal zijn als je speciale items van moeilijkere avonturen zou kunnen krijgen etc.

    Dit probleem is overigens niet een specifiek The Settlers Online probleem. Vele spellen hebben het probleem dat er niet genoeg end-game content is, waardoor veel spelers meestal afhaken totdat er een nieuwe uitbreiding bij komt of meer end-game content. Het is van een ontwikkelaars standpunt dan ook altijd een uitdaging om er voor te zorgen dat er genoeg end-game content beschikbaar is, iets wat soms lastig bij te houden is gezien de spelers soms sneller door content heen gaan dan dat er content bij komt ;-)

    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 14-05-13 om 04:18.

  8. #28
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackMedusa Bekijk Berichten
    lekker dan, het kan veranderen het kan ook niet veranderen leuk vooruitzicht als je niet weet wat je moet doen, je avonturen in de mailbox laten staan met het risico dat je alles kwijt raakt of laten staan en je ep alsnog krijgen, ja daar word je wijzer van, niet dus.

    Het is voor de gilde dat ik nog inlog, in ieder geval niet meer voor het spel, dat boeit voor geen meter meer en ja ik weet het als je alles van te voren weet ga je liggen voordat je valt, maar dan had ik geen geld in een spel gestopt dat als een kaars uitgaat, mijn idee om geld voor een spel online te vragen is dat je de spelers ook bezig houdt en spelers willen nu eenmaal levelen en verder gaan en dat zie ik hier dus niet gebeuren.
    Je verward nu ''betaalde online'' games met Settlers, dit kun je niet vergelijken. Als je bijvoorbeeld WoW hebt, daar betaal je maandelijks, dus daar is het contentsysteem ook veel anders. Daar hebben ze ook veel meer mogelijkheid. Settlers vraagt je niet om (maandelijks of eenmalig) te betalen, dus daar duurt het gewoon wat langer.

  9. #29
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Op niveau 42 krijg je een paar epische avonturen erbij en dan is het best wel een groot gat richting niveau 50 qua tijd en ep waarin weinig tot geen nieuws erbij komt op dat gebied.

    Misschien wat meer epische avonturen erbij op niveau 50 waarbij de focus is gericht op de loot en eventuele speciale gebouwen ipv de ep die dan kan wegvallen.
    Eventueel al op niveau 48 wanneer je voor het eerst gebruik kan maken van kanonnen.

    De laatste 2 nieuwe mini avonturen die zijn toegevoegd zijn leuk voor de beginnners, maar met de hoge vraag naar wat nieuws voor de hogere spelers snap ik niet helemaal waarom de focus niet af en toe verlegd kan worden naar dat gebied.

    Ik hoop zeker dat daar wat verbetering in komt.

  10. #30
    rebel123's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Locatie
    Nijverdal
    Berichten
    14
    Wereld
    Woestewoud
    Ziet er goed uit, ben benieuwd

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.