Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Logistiek van grondstoffen op het Thuiseiland

  1. #1
    Suiker-Oom's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    8
    Wereld
    Woestewoud

    Logistiek van grondstoffen op het Thuiseiland

    Wat mij opvalt is dat je prachtige pakhuizen kan bouwen, waar je settlers de grondstoffen naar toe sjouwen. Maar als je hier op klikt krijg je de generale pot te zien waar alles in verdwijnt.

    Zou het een idee zijn om alleen de grondstoffen te laten zien die daadwerkelijk naar dat pakhuis gaan (gerelateerd aan de capaciteit van dat pakhuis). Als een grondstof dat in sector A gewonnen wordt nodig is voor productie in sector C, dat hiervoor intern transport nodig is tussen de verschillende pakhuizen.

    Voorbeeld:

    Ik heb 3 kopermijnen met een pakhuis A waarin het erts wordt opgeslagen. Echter mijn kopersmelter, met de bijbehorende smidse en bronzen zwaarden smid staat een flink eind weg bij pakhuis B. Vervolgens moet er transport geregeld worden van het erts van pakhuis A naar pakhuis B om ook daadwerkelijk mijn koperblokken te maken en daarna mijn zwaardjes te produceren. Transport kan met behulp van paard-en-wagen (welke eventueel gekocht/gebouwd moeten worden), wat ook weer een leuke verlevendiging van je eiland kan worden, door daadwerkelijk een kar van A naar B te zien reizen. Gebouwde wegen geven als voordeel dat de kar sneller aankomt (op dit moment zijn wegen er alleen nog maar voor de sier).

    Karren hebben een maximumcapaciteit, dus heb je een hogere productie, zal je meer karren in moeten zetten.

    Om nu niet de hele tijd heen en weer te klikken tussen de verschillende pakhuizen, zou je een transport automatisch kunnen instellen. Je klikt op begin bestemming (pakhuis A), daarna op eindbestemming (pakhuis B) en stel bijvoorbeeld in dat als een kar vol is moet gaan rijden.

    Is dit een idee?

    Ik hoor jullie reacties wel,

    ClassyErik (aka Suiker-Oom)

  2. #2
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Dit is in de gewone Settlers game wel zo en vind ik een leuk idee. Het upgraden van wegen is dan ook een leuk idee.
    Denk alleen dat dan wel heel de economie van alle hoge lvl spelers instort

  3. #3

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    188
    Wereld
    Woestewoud
    Ik denk dat zoiets ook technisch te veel gaat vragen van het spel.
    Je moet dan van elke speler: alle pakhuizen, inhouden en verplaatsingen op slaan. Dat gaat een hoop data worden dus kans op extra vertragingen in het spel.

  4. #4

    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    35
    Wereld
    Woestewoud
    Leuk idee voor the settlers online 2!

  5. #5

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    niet doen dus

  6. #6

    Ingeschreven
    Nov 2013
    Berichten
    93
    Wereld
    Woestewoud
    slecht idee. wie bedenkt zo iets?!

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.