Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Frustratie in de wereldchat.

  1. #1

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    12
    Wereld
    Woestewoud

    Frustratie in de wereldchat.

    Geachte heren mods/founders/en ieder ander die wat met het spel te maken heeft.
    zou deze topic verplaatst kunnen worden naar feedback ?

    het word me nu een beetje te zot voor woorden

    als ik in een wereldchat word aangesproken omdat ik zeg dat ik even ga roken.

    dat ik dan een mod op me nek heb dat dat niet pegi 7 is ?

    sorry hoor ik rook ? ik stop geen sigaret in de mond van een kind?

    ik hoop dat een iemand me hier een fatsoenlijk antwoord op kan geven.

    graag hoor ik van jullie.
    Laatst gewijzigd door Calimer0; 23-04-13 om 21:01.

  2. #2

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    little house built of bread and covered with cakes
    Berichten
    17
    Wereld
    Woestewoud
    [21:38] MOD_Lentox: Graag geen tabak geralateerde woorden typen het is een pegi-7 spel. Tabak is 16+
    [21:43] MOD_Lentox: Nee tabak geralateerde woorden mogen niet gebruikt worden.
    [21:46] MOD_Lentox: Geen grenzen opzoeken settlers

    en hier mogen wij niet's van zeggen nou ik steek er weer 1tje op de groeten w1 chat ik kom er niet meer

  3. #3

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    +1
    Ik snap dat je beter niet los gaat over wat je bv in t weekend allemaal doet, maar dit is wel te gek idd.
    Een chat kan op deze manier snel kapot gemod gaan worden. Zonder oude koeien uit de sloot te willen trekken en er diep op in te gaan is het algemeen bekend hoe een hele dikke meerderheid tegen over Don stond indertijd, maar dit overstijgt zelfs zijn grenzen met mijlen.

  4. #4

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    12
    Wereld
    Woestewoud
    dit wekt gewoon bij mij pure irritatie op en lijkt meer op machtsvertoon als wat anders.

    ik ben de mod dus mijn wil is wet.

    bah

  5. #5
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Beste Settlers,

    Moderators leggen geen regels op, ze leven deze enkel na. De chat wordt altijd vrij open gelaten, enkel zijn er een aantal dingen die simpelweg niet thuis horen op een chat waar kinderen vanaf 7 jaar aanwezig zijn. Er zijn genoeg jonge spelers die niets met tabak te maken horen te hebben, het hoort dus ook niet thuis in de chat. Als het nodig is om hier toch over te praten kun je dit altijd via een fluister doen, of even wachten tot het wat later in de avond is, wanneer de chat regels meestal wat soepeler worden gehandhaafd.

    Er zijn genoeg dingen waar over gepraat kan worden, en er wordt vaak genoeg ook veel getolereerd. Wat wij simpelweg vragen is dat jullie rekening houden met onze jonge spelers waar dat soort chat niet voor gewenst is.

    Verder kun je als je even van de PC weg gaat ook gewoon "ik ben even afk" neer zetten. ;-)

    - BB_Skelril
    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 24-04-13 om 08:17.

  6. #6

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    12
    Wereld
    Woestewoud
    Skellrill : bedankt voor je reactie.vind je het niet een beetje krom dan ? een spelletje waarin vechten ( kampjes veroveren ) geoorloofd is wel 7+ is?

    maar als ik zeg brb ff roken. ik commentaar krijg?

    regels zijn er om nageleefd te worden maar het kan ook te ver gaan. en daar komt bij dat na 9 uur 's avonds de spelers van 7 jaar oud wel in bed horen te liggen.

  7. #7
    ccdej2012's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Locatie
    Breda
    Berichten
    88
    Wereld
    Woestewoud
    Opmerkingen als "proost" zijn straks ook al taboe in WChat.... Er is veel veranderd sinds ik deelnam aan mapmakers-seminar toen de echte BB nog in Mühlheim a/d Ruhr zat... ben altijd mod geweest in S3 en S4 maar als je gaat bannen/kicken wegens zoiets als "even sigaretje roken" wordt de impact op <16 jaar wel erg overdreven.....

  8. #8

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calimer0 Bekijk Berichten
    Skellrill : bedankt voor je reactie.vind je het niet een beetje krom dan ? een spelletje waarin vechten ( kampjes veroveren ) geoorloofd is wel 7+ is?

    maar als ik zeg brb ff roken. ik commentaar krijg?

    regels zijn er om nageleefd te worden maar het kan ook te ver gaan. en daar komt bij dat na 9 uur 's avonds de spelers van 7 jaar oud wel in bed horen te liggen.
    +1 (bijna) niks aan toe te voegen. Zo beschermend als je nu de regels door wil trekken moet je er 7 tot 10 jaar van maken ipv vanaf 7 tot 100.
    Zijn hard op weg bananen straks ook nog recht te praten op deze manier.

  9. #9
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Niemand heeft hiervoor een ban gekregen, er is enkel netjes gevraagd om dat soort chat uit de wereldwijde chat te houden, volgens mij zijn we in het afgelopen jaar altijd vrij coulant geweest met de chat moderatie, en zien we soms vrij veel door de vingers. Het enige wat we dus vragen is dat dit soort chat, tenminste gedurende de dag, uit wereldwijd te houden zodat onze jonge spelers hier niet mee geconfronteerd worden.

    Zullen we hier actief op controleren? Nee
    Zal je hier een ban voor krijgen? Nee, maar wel een 'waarschuwing' waarin we netjes zullen vragen om dat soort chat niet in wereldwijd te plaatsen gedurdende x tijd.

    Volgens mij is dat alsnog vrij coulant, en hebben we nooit geprobeerd om iets recht te praten.
    Verder zullen opmerkingen als "proost" nooit worden aangemerkt om iemand een ban te krijgen, tenzij het wel heel erg uit de hand loopt ;-).

    - BB_Skelril

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.