Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Handelskanaal

  1. #1
    Bens0n's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    België
    Berichten
    34
    Wereld
    Woestewoud

    Handelskanaal

    Even mijn ongenoegen uiten over het handelskanaal waar iedereen zo ongeduldig zat op te wachten.
    Ik volg graag de handels, maar er word meer gediscussieerd over persoonlijke opinies dan over de
    handels zelf. Voor het kanaal er was kon je kiezen om naar wereld3 te gaan of niet. Nu staat die tab
    daar altijd maar oranje te kleuren omdat iedereen er zijn zegje kwijt wilt. Ja ik geef toe, ik heb mij
    ook al laten gaan, iets waar ik nu steevast op ga letten. Mensen die niet akkoord zijn met een handels-
    prijs moeten maar het karakter kweken om er niet op te reageren. Het begint een beetje te vervelen,
    meer nog, het is gewoonweg irritant. Niet enkel wordt er kritiek geleverd over de prijzen maar ook over
    domme typfoutjes en soms worden er zelfs persoonlijke verwijten in het rond geslingerd. Die tab mag
    wat mij betreft vandaag al terug verdwijnen, geef mij dan maar Wereld3 terug.
    En sorry voor degene die mij in deze topic iets willen verwijten, ik ga je echt geen antwoord terug geven..

  2. #2
    Halt_Carrick's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    18
    Wereld
    Woestewoud
    Ik ben het wel met je eens Bens0n
    Niet geschoten; altijd mis!

  3. #3

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Mjah de momenten die ik er kijk is het inderdaad steeds 1 en al discussie. De echte handels verdwijnen in de massa teksten die soms niet eens echt meer over handel gaan.
    Daarnaast heeft iemand een aanbieding en de volgende 30 (ik weet ik overdrijf, zijn er vast maar 29?!) reacties zijn biedingen op die handel (als die al niet bediscussieert wordt). IMO kunnen biedingen op een handel best via de fluister verlopen, zo blijft de handel zelf iig ook nog zichtbaar en de handel die erop volgt verdwijnt ook niet stilletjes tussen het ruis van alle biedingen door.

    Ik snap best dat als er eens een keer niet klopt dat men andere probeert te behouden om te duur te kopen.
    Een leukere manier zou zijn om ipv een discussie over het aanbod te beginnen deze (indien mogelijk natuurlijk) zelf voor een goedkopere prijs aan te bieden. De hoog geprijste mensen krijgen op die manier vanzelf door dat dure handels op de chat aanbieden zo 0,0 zin heeft, maar het laat wel handels zien ipv 'gezeur'.
    Had gehoopt op een redelijk overzichtelijk geheel zoals op bv de UK-server waarop je 80% van de tijd handels ziet ipv een ongeregeld zooitje waarop je blij mag zijn dat je uberhaupt 1 handel tussen al t relaas weet uit te halen.

  4. #4
    Bucket's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    217
    Wereld
    Woestewoud
    Ik snap überhaupt de meerwaarde van deze chat niet aangezien je tegenwoordig 24 uur in elkaars vriendenlijst moet staan voordat je kan handelen, de enige handelsberichten die ik zie zijn deze: "Kijk toch eens wat een mooie spulletjes ik in de handel heb staan. "

    Voordat deze 24-uurs pauze werd ingevoerd was dit chat kanaal nog handig, nu voegt het helemaal niets toe.
    Ooit nog eens een handeltje als de volgende gedaan, was binnen 2 min geregeld:
    WTB: 9k gereedschap, ik bied 3k marmer, 3k planken en 3k ijzer.
    (Dit was in die tijd dat niemand graniet gebruikte en 400 marmer nog 100 munten koste)

  5. #5

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Ja meerde slots op 1 regel mis ik ook wel idd. Dit is inmiddels meerder malen voorgesteld bij suggesties. Hoop zelf dat dat op de 1 of andere manier nog eens geimplementeerd gaat worden. Het houd de handel veilig omdat je via de weegschaal dan kan handelen maar opent wel nieuwe mogelijkheden.

  6. #6
    Halandinh's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    180
    Wereld
    Woestewoud
    Ik had eigenlijk verwacht, dat de handels-chat de handel zou verzieken. Omdat men de handel onderhands zou verkopen en dat men niet meer op de handel zou gaan kijken en alleen onderling ging handelen. gelukkig valt dat wel mee. Heb hier ook kort over gehad in het gilde waar ik lid van ben, ik kreeg de indruk dat mijn mening gedeeld werd.

    Ik vind het irritant, dat ie oranje is gekleurd. Continue. Of eigenlijk ook weer niet, want de handel in het handelshuis loopt gewoon door. En af en toe lees ik wel eens iets. En dan zie ik absurde prijzen. Eieren voor 10 munten per stuk of nog meer. ''Gratis munten'', ''Goedkope avonturen'', of weet ik veel wat. Na ja, ik ga er niet in mee. En ik denk dat de waarde van de handels-chat zwaar overtrokken is.

  7. #7
    Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    388
    Wereld
    Woestewoud
    ik gebruik dat kanaal eigenlijk niet,
    het wereld kanaal haast eigenlijk ook niet, maar omdat je dan gelijk 10000000000000 vriendverzoekjes in je brievenbus krijgt.
    dat is mijn reden dat ik er weg blijf

  8. #8

    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    29
    Wereld
    Woestewoud
    Op de eindeloze discussies en soms oliedomme aanbiedingen na kan het handelskanaal ook zeker wel van pas komen. Als je bijvoorbeeld iets heel specifieks als decoratie, adelhuizen etc zoekt, een grondstof zoekt om te ruilen tegen een andere specifieke grondstof etc.
    Ik heb genoeg fijne deals beklonken via de handels chat en zie regelmatig een aanbieding die interessant is voorbij komen dus het is niet enkel slecht vanuit mijn ervaring.

Gesloten Onderwerp

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.