Eerder plaatste ik al een bericht onder dit topic in een (kennelijk verkeerd) ander kanaal onder de titel "zo gaat tso/spayspan met hun klanten om"
Het merendeel van de tekst uit dat topic is verwijderd door bb_Skelril met als argumentatie dat de inhoud van tickets niet gepubliceerd mogen worden.
Voorzover mij bekend is in de gedragsregels op geen enkele plaats een verbod op het plaatsen van zulke tickets vermeld, maar dat terzijde.
Ik zal nu dus geen tickets plaatsen en ook niet de antwoorden daarop van support, maar wel de algemene strekking van mijn klacht, waarvan ik vernomen heb dat nog veel meer spelers hierdoor getroffen zijn.
Donderdagmorgen plaatste ik met mijn creditcard een bestelling voor 48000 edelstenen.
Tot mijn verwondering kreeg ik daarna de melding:
Credit CardFout
Sluiten
Het spijt ons maar uw kredietkaart is geweigerd. Als u denkt dat dit onjuist is, gelieve dan ons te contacteren. Gelieve een andere kredietkaart op te geven om verder te gaan.
OK
Andere creditcard gebruikt, en ja hoor hetzelfde verhaal: geweigerd!
En dat uiteindelijk met 4 van mijn GELDIGE creditcards bij diverse creditcardmaatschappijnen.
Uiteraard NIET geweigerd door mijn creditcardmaatschappij(en) maar door de security filter die TSO/Spayspan gebruikt ZONDER daartoe eerst op mijn creditcard(s) autorisatie te hebben gevraagd. Hadden ze dat wel gedaan dan was die betaling zonder problemen gefiatteerd.
Ik dacht uiteindelijk, nou dan betaal ik toch met IDEAL!
Via IDEAL betaal ik in mijn EIGEN bankomgeving en heeft TSO direct de euro's van mijn overschrijving ontvangen en ik mijn 48000 gems om verder te bouwen.
Ja... zo hoort het wel te gaan
Volgens Europesche Richtlijnen voor een vrij handels- en betalingsverkeer zijn aanbieders van diensten (zoals TSO ook is) verplicht in twijfelgevallen bij betaling met creditcards de creditcardmaatschappij om inlichtingen te vragen.
Dat is nadrukkelijk ook 1 van de voorwaarden van creditcardmaatschappijen waardoor zij ondernemingen (TSO) uberhaupt toestemming geven gebruik te mogen maken tot het ontvangen van betalingen via die creditcardmaatschappijen.
In diezelfde richtlijnen zullen ook betalingen met gebruikmaking van o.a. IDEAL rechtstreeks naar de betreffende bankinstelling geleid moeten worden om die betaling te effectueren.
Ik heb dus nog steeds geen 48000 edelstenen en kan op met geen enkele wijze betalingen verrichten aan tso/spayspan.
Gelukkig kan ik met al mijn 4 creditcards alsmede IDEAL alles bij iedereen kopen/bestellen/betalen wat ik wens aan te schaffen alleen NIET BIJ TSO.
Raar?
Ik mag nu hopen dat door al deze ongein uiteindelijk het security-filter van Spayplan zal worden aangepast (systeemfout in de programmatuur) aan de Europesche Richtlijnen, waardoor dit in de toekomst onmogelijk wordt.
Ik mag ook hopen dat als ik alsnog een betaling kan doen met 1 van mijn creditcards en/of via IDEAL ik dan wel 48000 edelstenen krijg.
Lijkt mij dat ik niks verkeerd heb gezegd dat kan worden uitgelegd als negatieve publiciteit waardoor ook dit topic verwijderd wordt.
Probeer alleen maar TSO ervan te doordringen dat zij op deze manier niet met spelers (hun klanten) moeten omgaan.
En.....
Dat op zeer korte termijn de thans aanwezige systeemfouten in hun security-filters worden aagepast.
Gebeurt dat niet en hun klanten KUNNEN niet betalen dan missen zij ongetwijfeld inkomsten.
Of dachten jullie soms dat het daarom niet te doen is dat dit spel ontwikkeld is/wordt?
TSO is echt geen filantropische instelling!