Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: bouwavontuur

  1. #1

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    31
    Wereld
    Woestewoud

    bouwavontuur

    Hoi,

    Ik had nog een idee over een ander soort avontuur;
    De avonturen zoals ze nu zijn zijn best leuk, neem legertje mee, maak een eiland vrij, en weer naar huis. Hier en daar wat verplaatsen, en blocken maar dat is het wel. Als voorbereiding legertje maken, en achteraf ook weer troepen aanvullen en beloning ophalen.

    Nou ken ik het settlers van vroeger, dat was toch wel anders; bouwen en tegelijkertijd gebieden veroveren zodat je weer verder kon. Is het niet een idee om een aantal avonturen te creëren die meer lijken op het settlers van vroeger? Als voorbereiding neem je een beetje grondstoffen (gemaxed, omdat je het daar verder moet uitbreiden) en evt een paar settlers mee, vervolgens moet je daar je houtproductie, steenproductie enz en ook je legertje en de rest gaan opbouwen, en daarmee nieuwe gebieden veroveren, waarna je weer verder kan met de productie, een beetje op het tempo van die oude settlers spellen zoals settlers 2.

    Daarna is het doel om leger van de tegenstander(s) uit te roeien, en te voorkomen dat dat groeit, want bij de oude settlers groeide zowel je eigen als dat van de tegenpartij vanzelf (voor zover ik me kan herinneren) afhankelijk van het gebouwtje en je wapenproductie. Wanneer het niet lukt het avontuur te voltooien, kun je misschien net als nu ep krijgen voor het voltooide deel.

    Op het moment dat je niet speelt kun eventueel als optie hebben om het avontuur te pauzeren of door laten lopen, naar eigen keuze, zodat je je productie op kunt laten lopen wanneer dje dat nodig hebt, maar wanneer je voor langere tijd offline bent en je wilt niet dat de troepen allemaal doorgroeien bij de npc's (en jezelf) dan is dat ook mogelijk.

  2. #2
    Beittil's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    223
    Wereld
    Woestewoud
    Je idee is nu het meest te vergelijken met de havengebouwen uit Settlers II waarbij je dan ook nog een aantal zeilschepen moest maken. Daarna stuurde je een aantal grondstoffen + een bouwer op expeditie. Echt TOP concept was dat.

    Ik vind het hier ook zeker wel heel cool, maar het moest niet zo zijn dat je ter plekke bijvoorbeeld een nieuw leger zou moeten opbouwen. Dat moet je gewoon kunnen 'invliegen' vanaf je thuisbasis. WEL lijkt het mij extreem cool als je op een dergelijke manier eerst naar een eiland toe moet en daar idd begint met barakjes/kasteeltjes bouwen in de Settlers II stijl en zo stukje bij beetje het land verovert.

    Het 'nut' van hout- en steenproductie lokaal opzetten ontgaat me echter. Want meestal heb je dat ruim voldoende aanwezig op je thuisbasis en zodoende kun je dat gewoon importeren zoveel je nodig hebt. Tenzij je het zo zou limiteren dat je 'gedwongen' maar één keer een aantal resources mee kunt nemen waardoor je wel moet bouwen ter plekke om meer te krijgen! Zo zou je dus grondstoffen niet vervoerbaar kunnen maken muv de initiële expeditie opzet en het vervoeren van troepen zet je wel aan.

    Maar wat doe je na afloop van het avontuur, persoonlijk zou ik zeggen dat je dan het eiland gewoon verlaat. Wat je opgebouwd hebt blijft gewoon onbeheerd achter en gebeurt nooit meer wat mee! Anders zit je binnen de kortste keren met tientallen, zoniet honderden eilandjes met overal hun eigen productieketens die niets toevoegen :P

  3. #3
    Halandinh's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    180
    Wereld
    Woestewoud
    Ook mijn eerste kennismaking was Settlers II en ik moet zeggen, het idee wat hier geopperd werd, het was mijn verwachting, dat ik dat hier zou aantreffen. Leuk met bootjes naar een eiland gaan en daar dan lekker vechten. het valt me nog mee, dat we geen boten hoeven te bouwen om naar een avontuur te gaan. (maar dat is een ander idee)

    Het leuke van Settlers II was, was dat die heel realistisch is. Op een gegeven moment zijn de mijnen gewoon leeg. Het zou dan ook realistischer maken, als er na verloop van tijd de mijnen gewoon leeg zijn en als je verder wil gaan, dat je dan een nieuw eiland moet veroveren (zelfde als huidig eiland, met opnieuw de kampen) En de gebouwen die je hebt gekocht bij de handelaar, die verdwijnen dan in je stermenu, de overige gebouwen..... als je ze sloopt krijg je 20% terug en anders is het pech.

  4. #4
    Beittil's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    223
    Wereld
    Woestewoud
    Mjah, dat is een beetje appels met peren vergelijken wat die mijnen betreft. Bij Settlers II had je gewoon één duidelijke missie, de portaal naar het volgende eiland veroveren. En daarbij zaten dan veelal twee tegenstanders in de weg! Die moest je gewoon zien te verslaan met de middelen die er aanwezig waren en anders kon je gewoon opnieuw beginnen om een nog betere poging te wagen

    Vanwege het online karakter en het bijbehorende doorlopende spel hier kun je helaas niet zeggen 'leeg is leeg' met zo'n mijn, want dan zouden we toch vrij snel klaar zijn met spelen allemaal omdat niemand na verloop van tijd dan nog erts heeft En om nou te zeggen dat we iedere keer met ons hele hebben en houden moeten verhuizen naar een nieuw eiland vanwege een paar mijnen die met een dag (tot hooguit een paar dagen) leeg zijn... dan wordt het binnen de kortste keren vrij rustig hier op de server denk ik

  5. #5

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    31
    Wereld
    Woestewoud
    Ik denk ook dat de basis van het spel, je eigen eiland, gewoon zo moet blijven, maar dat dit bouwavontuur of expeditie (misschien een betere naam), gewoon een tijdelijk iets is, je hebt een beperkte tijd om je doel te bereiken, of dat nou een portaal bereiken of het eiland veroveren is, net als bij de huidige avonturen. Het is gewoon op avontuur met settlers II, avontuur afgelopen is het eiland weer weg, en heb je weer rewards in je mail

  6. #6
    Halandinh's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    180
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beittil Bekijk Berichten

    Vanwege het online karakter en het bijbehorende doorlopende spel hier kun je helaas niet zeggen 'leeg is leeg' met zo'n mijn, want dan zouden we toch vrij snel klaar zijn met spelen allemaal omdat niemand na verloop van tijd dan nog erts heeft En om nou te zeggen dat we iedere keer met ons hele hebben en houden moeten verhuizen naar een nieuw eiland vanwege een paar mijnen die met een dag (tot hooguit een paar dagen) leeg zijn... dan wordt het binnen de kortste keren vrij rustig hier op de server denk ik
    Tenzij je gaat zeggen, dat de mijnen dan voller zitten. Maar het bouwen van een eiland, a la Settlers II is een goede tussen oplossing.

  7. #7

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    188
    Wereld
    Woestewoud
    Je kunt er natuurlijk voor kiezen dat avonturen minder gericht gaan zijn op het veroveren van het eiland. Echter moet ik zeggen dat het zeer spijtig is dat menigeen hier niet weet wat de toekomst van het spel is. Als jullie allemaal het ontwikkelaarsdagboek hadden gelezen dan was het bekend dat er in de toekomst andere avonturen gaan komen.

    Tot mijn spijt zijn de meeste berichten in dit onderwerp van mensen die toch al een hele tijd spelen, maar schijnbaar geen forum lezen...

    Voor diegene die niet weet over welk onderwerp ik het heb volgt hier de link: http://forum.thesettlersonline.nl/th...gboek-november
    Om het nog duidelijker te maken. Zoek het kopje "Verdere vooruitzichten" op...

  8. #8

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    31
    Wereld
    Woestewoud
    Ik had zeker wel daarnaar gekeken, er staat iets in over economische avonturen, met handelen en zo copy paste

    Economische avonturen
    Dit nieuwe type avontuur zal bestaan uit uitdagingen met minder of geen gevechten. Het zal cruciale uitdagingen bevatten voor de handelaren en economen onder ons. Nauw evenwichtige beperkingen zoals begin bronnen, een tijdslimiet en beperkte bouwvergunningen zullen een uitdaging geven. Beloningen zullen beschikbaar zijn voor de hoofdmissies, en bonus items voor optionele extra missies.


    lijkt dus niets op dit idee, dus misschien als je zelf ff leest voor je oordeelt...

  9. #9

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    8
    Wereld
    Woestewoud
    Economische avonturen lijkt mij echt te gek, het is weer net als in settlers 7: meerdere paden naar je doel. Tot nu toe alleen militair, maar met sterk te zijn op economisch gebied zou je ook exp moeten kunnen verdienen.
    Het heeft echter nog wel veel uitwerking nodig.....

  10. #10

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    8
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb iets totaal over het hoofd gezien, citaat uit het ontwikkelaarsdagboek:

    Economische avonturen
    Dit nieuwe type avontuur zal bestaan uit uitdagingen met minder of geen gevechten. Het zal cruciale uitdagingen bevatten voor de handelaren en economen onder ons. Nauw evenwichtige beperkingen zoals begin bronnen, een tijdslimiet en beperkte bouwvergunningen zullen een uitdaging geven. Beloningen zullen beschikbaar zijn voor de hoofdmissies, en bonus items voor optionele extra missies.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.