Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: De zin (of onzin) van expert niveau gebouwen!

  1. #1
    Beittil's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    223
    Wereld
    Woestewoud

    De zin (of onzin) van expert niveau gebouwen!

    Wat ik me nu al een tijdje afvraag is wat het nut is van de gebouwen op expert niveau? Met uitzondering van de tropenhoutzagerij zijn het namelijk stuk voor stuk gebouwen die niet alleen extreem duur zijn in aanschaf, maar ook nog eens weinig rendabel zijn in hun opbrengst!

    Ok, je hebt na de zagerij als eerst de titaniumsmelter. Deze heb ik toevallig dan nog gebouwd en ik verwerk de beetjes erts die ik met avonturen binnenkrijg tot titanium, maar verder gebeurt er weinig. Ik heb ook een kruisboogsmid, maar die staat uit en bij de Damasceense wapensmid had ik al zoiets van... mjah, laat maar hangen eigenlijk!

    Na deze gebouwen wordt het eigenlijk pas echt helemaal gek, nu komt er namelijk een serie van VIER gebouwen die uiteindelijk culmineren in het produceren van 'het laatste wapen', te weten; het kanon!

    Het begint met de 'Wielmaker', beschikbaar vanaf lv42 geloof ik. Kost 6.400 tropenhoutplanken, 1.600 graniet en 8000 gereedschap. Dit gebouw zet tropenstammen en ijzerbaren om in wielen. Daarna komt op level 43 de 'Timmerman', 8.000 tropenhoutplanken, 2.000 graniet en 8.500 gereedschap in aanschaf. Deze behendige vakman combineert je eerder geproduceerde wielen met wat tropenhoutplanken en komt zo met een soort van handkarretje op de proppen, een leuk product... maar je kan er verder niets mee, totdat je lv48 bent. Anyway, ondertussen komt er op lv47 nog de 'Kruithut' a 9.000 tropenhoutplanken, 9.000 graniet en 9.000 gereedschap. Hier worden de flesjes salpeter die je hebt gevonden tijdens je carrière omgezet naar buskruit! En dan, UITEINDELIJK, als je lv48 bent geworden... dan komt de kers op de slagroom, de 'Kanonmaker'. Maar, wel eerst even 9.500 tropenhoutplanken, 9.500 graniet en 9.000 gereedschap aftikken... dan pas zal hij die mooie kanonnen voor je maken.

    Even snel rekenen leert ons dat we voor deze 4 gebouwen maarliefst 32.900 tropenhoutplanken, 21.100 graniet en 34.500 gereedschap kwijt bent en dan kun je... jawel, kanonnen maken! Ik ben nu 'pas' lv43 en kan (op de wielmaker na) deze serie gebouwen dus nog niet hebben, maar... ik heb nu wel al voldoende kanonnen op voorraad liggen om straks als ik lv48 ben er gelijk een goed aantal van te kunnen maken.

    Ik kan nu voor 300 kaartstukken bijvoorbeeld 'De Zwarte Ridders' kopen, dit is een episch niveau avontuur waarbij men flinke hoeveelheden expert niveau wapens kan winnen. Zowel kruisbogen alsmede damasceense zwaarden en dus ook kanonnen. Ok, je kunt per slot max. 150 kanonnen winnen, maar toch... je kunt ze al lang en breed in grote aantallen binnenhalen lang voordat je lv48 bent en je ze kunt gaan gebruiken!

    Dus vertel mij maar, WAAROM zou ik OOIT deze gebouwen gaan maken? Ok, sinds de update een tijdje terug is er een lijn met missies waarbij je gebouwen moet maken (oa deze deze expert gebouwen) en waarvoor je uiteindelijk... hou je vast... 2x een verbeterd trainingsplan, 1x het avontuur 'Verborgen Experimenten' en 1x een akte Adelijk huis krijgt. LOL... ik hoop die rommel wel op de markt als ik dat wil, hoef ik niet te wachten tot lv48 en het is nog eens veel goedkoper ook!

    Goed en wel bekeken zijn dus (ondanks dat ik er naast de zagerij nog 2 andere heb), met uitzondering van de tropenhoutzagerij, alle gebouwen op het expert niveau totaal nutteloos om te bouwen. Tuurlijk zullen er mensen zijn die het leuk vinden om uiteindelijk van alles iets te hebben, maar echt nuttig is het niet. Met avonturen spelen kun je tenslotte uiteindelijk voldoende wapens winnen om 'voor het leven' gebakken te zitten qua voorraad die nodig is om de bijbehorende eenheden te maken.

    Wat moeten we dus met deze gebouwen? Kan er naar gekeken worden dat de grondstoffen (met name de wielen en de handkarren) die ze maken ook duaal ingezet kunnen worden? Ik zou het bijvoorbeeld wel tof vinden als je die handkarren kon gebruiken om bijvoorbeeld de productie van een gebouw te verbeteren in de zin van: kortere reistijd van (bijv) de bakkerij naar het pakhuis, of dat de bakkerij meer oplevert omdat hij meer kan vervoeren, anything. Of bijvoorbeeld dat het buskruit gebruikt kan worden om de (koper/ijzer/kolen)mijnen te verbeteren... met dynamiet blaas je tenslotte je mijnen sneller leeg etc etc.

    Discuss!

  2. #2

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Hmm...snap je punt en geef je er zeker voor nu ook wel een beetje gelijk in. Maar volgens t laatste ontwikkelaarsdagboek woordt bv de level cap binnenkort een keer verhoogd en ook de pvp komt weer een stuk dichterbij. Ik heb geen idee of dan ook voorwaarden (bv gewenste lvl) en/of kosten van gebouwen gaan worden aangepast, maar het nut kan door pvp wel versterkt worden. Misschien tsotesting.com maar eens een beetje in de gaten houden om die vraag zsm voor jezelf alvast beantwoord te hebben.

    Vind dat voorstel van je van over die karren trouwens wel een leuke en bij deze ook een /signed ervoor

  3. #3
    Appeltaart's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    404
    Wereld
    Woestewoud
    Goede post !! ik ben het mee eens dat het schikbare hoeveelheid aan grondstoffen kost om die spullen te maken! dus ik wacht ermee tot er meer duidelijk komt over hoe het pvp systeem werkt.
    Er kan niet genoeg Appeltaart in de oven zitten

  4. #4
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb ze gebouwd.... en weer afgebroken... doe mij maar een paar *stampende stieren* en ik heb de voorraad die ik hebben wil; gebouwen zijn inderdaad relatief te duur; om nog maar te zwijgen van de upgrades van deze gebouwen (maar eerlijk is eerlijk; de kruithut ziet er best geinig uit )

  5. #5

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    123
    Wereld
    Woestewoud
    Eindelijk iemand die zijn ogen open doet en is duidelijk uitlegd dat de gebouwen nutteloos zijn om te maken. Met sommige speler heb ik er zelfs een uitgebreikde discussie over gehad dat het maken van de items zelf ook nog eens de benodigde winst zou opleveren als je ze verkoopt. Ik denk dat het aankomende jaar het zeer zeker nog niet rendabel is om wapens te verkopen zoals kruisbogen en kannonen als je ze zelf produceert. Is de server nog veel te jong voor! De verdiensten op tropenplanken alleen al, dan praat ik niet over de rest van de benodigde grondstoffen, kan je never nooit niet krijgen voor kruisbogen of wat dan ook.

    Koop mijn kannonen en kruisbogen wel van de markt totdat het verandert en dan verkoop ik wel even mijn benodigde tropen daarvoor voor 5x zoveel winst

  6. #6
    Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    388
    Wereld
    Woestewoud
    leuk id om die karren en kruit te gebruiken om andere gebouwen te uppen/verbeteren!

    en tja, op de tropenhoutzager na, ga ik geen van deze alle gebouwen bouwen. ik heb al genoeg A om goed bezig te zijn en die kannonen komen vanzelf ook wel van avonturen.

    ik gebruik me hout en graniet wel om andere gebouwen te upgraden naar lvl5! (damm 7 dagen duurd dat -_-)

    goeie post!

  7. #7
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    LOL: een tropenhoutzagerij naar level 5 brengen kost zelfs 10 dagen

  8. #8
    Beittil's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    223
    Wereld
    Woestewoud
    Heh, dat zou ik (nog) niet weten. Heb er nu 2 op lv2 en die produceren meer planken dan ik op kan maken... maar dat is wellicht meer omdat ik maar heel weinig graniet binnen lijk te krijgen met avonturen de laatste tijd

    Maargoed, misschien dat er nog meer mensen met leuke ideetjes zijn voor alternatieve toepassingen van de producten die je kunt maken met expert niveau gebouwen. Dat ik de vinger op de zere plek leg is een ding, maar nu moeten we er ook nog wat mee doen. Kili gaf al aan dat er, zoals bekent, in 2013 een verhoging van het maximale level aan zit te komen... maar wat ik verwacht dat er dan gebeurt is dat ze hooguit op de proppen komen met een nieuwe set gebouwen en andere mogenlijkheden om te maken/doen. Ik verwacht verder niet echt dat deze gebouwen direct onder de loep genomen worden worden.

    Ik had dus twee ideeen, kort omschreven in de TS. Met name het gebruik van buskruit als ingredient om bijvoorbeeld mijnen effectiever te maken lijkt me wel cool. Ik zie het dan voor me dat je in het proviandhuis je buskruit kunt gebruiken (mogelijk in combinatie met iets anders nog) en dat je dan een buff maakt, alleen bruikbaar op mijnen die de productie gedurende bijv. 2-3 uur vergroot met een factor 3 of 4!

    Dan zou je denken, maar er zijn al zoveel buffs die ieder willekeurig gebouw kunnen boosten, waarom deze nieuwe nog maken? Persoonlijk zou ik zeggen, verwijder de algemene buffs (muv de schotels, broodjes en mandjes) en maak de rest specifiek voor bepaalde types gebouwen!

  9. #9
    Halandinh's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    180
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beittil Bekijk Berichten
    Ik had dus twee ideeen, kort omschreven in de TS. Met name het gebruik van buskruit als ingredient om bijvoorbeeld mijnen effectiever te maken lijkt me wel cool. Ik zie het dan voor me dat je in het proviandhuis je buskruit kunt gebruiken (mogelijk in combinatie met iets anders nog) en dat je dan een buff maakt, alleen bruikbaar op mijnen die de productie gedurende bijv. 2-3 uur vergroot met een factor 3 of 4!

    Dan zou je denken, maar er zijn al zoveel buffs die ieder willekeurig gebouw kunnen boosten, waarom deze nieuwe nog maken? Persoonlijk zou ik zeggen, verwijder de algemene buffs (muv de schotels, broodjes en mandjes) en maak de rest specifiek voor bepaalde types gebouwen!
    Ja, dat vind ik wel een goede. Specifieke bufs voor bepaalde gebouwen. Een bakker maak je ook niet gelukkig met een cursus MCSE.

  10. #10
    EnemyReaverNLD's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Netherlands
    Berichten
    159
    Wereld
    Woestewoud
    Situatie "Hardlopers zijn Doodlopers" XD
    Take it Easy..........But do Take it All
    Altijd jou Foto's/Doc's bij de hand

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.