Hoe kan ik telkens opnieuw mijnen aanvullen zonder dat ik nieuwe hoef te bouwen?
Hoe kan ik telkens opnieuw mijnen aanvullen zonder dat ik nieuwe hoef te bouwen?
bij de handelaar kun je afzettingen kopen.
die kun je op je mijnen gooien voor ze uitgeput raken.
handig bij goudmijnen en mijnen die je op een hoger level hebt gebracht.
heel soms kun je ze winnen of ontdekken.
Vertel dan wel het volledige.
Je kan ze inderdaad komen bij de handelaar, maar daarvoor betaal je edelstenen. Echter, als je edelstenen hebt, is het (mijns inziens) zonde van je edelstenen om daar je mijnen mee te vullen. van de edelstenen kun je mijns inziens beter nuttigere dingen kopen.
Aanvullingen op de mijnen is altijd een van de ''prijzen'' die je krijgt bij het voltooien van een avontuur.
Alleen het aanvullen van goud is zinvol, omdat het opnieuw bouwen van een goudmijn is duur. De rest kun je gewoon weer opnieuw bouwen en daarmee zeg ik dan ook, dat het ook zinloos is om een mijn op te waarderen naar level 3 of meer. Je zou je ook kunnen afvragen, of je ook andere mijnen moet gaan bouwen, behalve kopermijnen....
Bij level 40+ heb je als het goed is een gezonde economie. Jij weet ook, dat je wapens met een avontuur sneller verdient dan zelf maken. Zelf heb ik een slapende ijzermijn, met de gedachte om hem een keer bij te vullen en om hem gebuft te laten draaien. IJzer, puur voor de handel denk ik dan maar. Maar ja... ik heb in mijn stermenu ook voor 3000 ijzererts aanvullingen. En heb de mijn dus ook nog niet aangevuld. Ook met de twijfel, of ik die aanvullingen moet gaan verkopen of zelf gebruiken.
Ik heb een staalwapensmid, die slaapt.... niet gebouwd, met als doel om wapens te maken, maar meer voor het gilde. Was immers een gildemissie. Maar ik koop geen staal, heb geen ijzersmelter, heb geen staalsmelter, haal mijn wapentjes wel uit de avonturen. En ja... er kan een tijd komen, dat ik te weinig kan hebben. Dan speel ik maar een paar keer een klein avontuur, waar je die stalen zwaarden krijgt... Dat is de taktiek en opvatting die ik heb. Maar ik ga geen ijzersmeden en staalsmelters bouwen. Zonde van de grondstoffen en tijd (mijn, ijzersmelter, staalsmelter, smid) En dan heb ik het nog niet over de kolenmijn, die ik dan wel moet bouwen om rond te komen (ik geloof namelijk in een zelfreddende economie, door alleen die kolen nodig te hebben van de kolenbranders en de mijn te gebruiken voor de verkoop)