Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: terechte ban?! dat kan niet of geen we de wet breken

Ingeschreven
    Aug 2012
    Wereld
    Woestewoud

terechte ban?! dat kan niet of geen we de wet breken

iemand heeft als antwoord gekregen : We hebben de ban bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat deze juist was!? nadat hij de moderator zijn tekst in wereld-chat 1 had gezet (Waarschuwing dat *****(ik ga geen namen noemen) niet mocht oproepen tot een boycot)....,,,,, dat is ten eerste al raar aangezien we met een wet leven die het mogelijk maakt om alles te zeggen wat je vind. hier hebben we dus met miljoenen levens betaalde vrijheid van meningsuiting(zolang je het vind, en er niemand iets mee aandoet, kwaad maakt of in een slecht daglicht zet) dat is de WET offline, online zoek maar op. je mag mensen beperken in het uiten van de mening als die de waarheid geweld aan doet, en je mag vloeken censureren. DAAR houd het bij op. als een bedrijf/instelling niet goed functioneert mag je en kan je dat aanvechten door andere spelers erop te wijzen(HIER MAG JE NIET TEGENOP TREDEN
    Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden (2008)
    **Artikel 7 ** Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers(media ,radio,internet en tv gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. Uitleg
    In dit artikel is de vrijheid van meningsuiting geregeld. In onze democratie is het zo dat je niet eerst toestemming hoeft te hebben voordat je iets schrijft of zegt. We hebben in Nederland dus geen censuur. Dat betekent niet dat je alles mag zeggen en schrijven zonder dat je daarvoor straf kan krijgen. Dat kan namelijk wel. Als je bijvoorbeeld iets zegt dat voor andere mensen kwetsend of beledigend is, kunnen ze naar de rechter gaan. De rechter kan dan toch nog een straf opleggen.
    Dit artikel geldt ook voor radio, internet of televisie. Ook radio- en televisie omroepen mogen uitzenden wat ze willen. Ook zij kunnen achteraf straf krijgen als ze zich niet aan andere wetten hebben gehouden. Het artikel geldt ook voor toneel of film.

een moderator is geen rechter, als iemand de tekst van een moderator vanuit fluister naar wereld chat kopieert mag dat en hier mag niet tegen op getreden worden, aangezien het terecht is (oneerlijke situatie, en het spel werkt vaak niet naar behoren) en nog veel erger...
    HET IS EEN ZWARE INBREUK OP DE VRIJHEID VAN MENINGSUITING
    dus met andere woorden die moderator die een aantal mensen heeft gebanned was is niet alleen onredelijk geweest omdat ie zijn eigen interpretatie van de door BB opgelegde regels aan het volgen was hij heeft De Nederlandse wet gebroken.
    navraag kan je altijd doen
    Prof.mr. T.A(Theo) de Roos.
    Hoogleraar Strafrecht en strafprocesrecht.

Appeltaart's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Uiteindelijk is alles wat je geschreven hebt niet van toepassing aangezien je bij het spelen van het spel een grote disclaimer onderschrijft waarin staat dat je BB zich het recht houdt iedereen toegang tot het spel te blokkeren als ze goed dunkt.

Wel zou ik het raar vinden als je een ban voor het oproepen tot een boycot want heb dat zelf ook min of meer gedaan op het forum.

Verder denk dat ik dat je hier geen groot punt van moet maken want ban's bij TSO stellen niets voor je kan hoogstens voor uurtje of dag op de chat gebanned worden.

Groetjes Appeltaart.
    Er kan niet genoeg Appeltaart in de oven zitten

Ingeschreven
    Aug 2012
    Wereld
    Woestewoud
    tuurlijk dus dan is het geen punt dat ze het belangrijkste wet van nederland breken. ze kunnen zoveel in disclaimers zetten als ze willen maar als de wet gebroken word zoals in dit geval is het strafbaar. en kan er achteraf altijd nog een boete volgen. maar dan is er natuurlijk niks aan de hand?
    Op dat niet zoeen grote puntje staat toch tenminste een fikse boete en een maandje celstraf als het om een individu gaat en dan is het nogal mild.

Appeltaart's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Niet mee eens uiteindelijk is het een spel en een moderator mag uit zijn mening iemand bannen. Als je daarna navraag doet na die ban en ze bevestiging de ban dan kan je nergens beroep op doen.

En een oproep tot boycot kan natuurlijk als opruiend gezien worden.

Maar goed maak hier al teveel woorden vuil aan .
    Er kan niet genoeg Appeltaart in de oven zitten

Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Petities en oproepen tot een boycot

Elke verwijzing of uitnodiging naar petities en boycots zal worden verwijderd, afhankelijk van het type en de situatie, en kan leiden tot een waarschuwing of ban, zonder waarschuwing.

Moderators zijn geen Admins en letten er simpelweg op dat mensen zich aan de regels houden. Ze maken zelf de regels niet, deze zijn door ons (Blue Byte) opgesteld. Zoals boven staat aangegeven staat er duidelijk in de regels dat het oproepen tot een boycot niet wordt toegelaten, en kan leiden tot een ban.

Verder wil ik je vragen om klachten over mods & regels te doen via een ticket bij het ondersteuning team.

- BB_Skelril

Halandinh's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Nou, soms wordt er wel heel snel een ban gegeven. Laatst kreeg ik een ban van 90 minuten, omdat ik een link naar een website plaatste, die volgens de MOD niks te maken had met settleres. Tsja... niet alle settlerssites hebben het woord settlers in de naam staan. Nu kan ik daar moeilijk om doen, maar ik koos er voor om de de MOD in zijn waarde te laten en vond mezelf op dat moment slimmer dan de moderator.

Maar... tijdens mijn ban bedacht ik me wel, dat mensen die gingen handelen op de chat, geen ban kregen, ondanks dat ik een opmerking plaatste, dat ik me daaraan stoorde. Immers, mijn goedje werd daardoor niet verkocht. Soms wordt er met twee maten gemeten. Maar wat ze ook doen.... het is nooit goed. Maar heb wel respect voor wat ze doen, want je krijgt altijd shit over je heen. Zij liever dan ik.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten