Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: wat zijn vereisten voor bepaalde gebouwen/eenheden

  1. #1

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud

    wat zijn vereisten voor bepaalde gebouwen/eenheden

    Als een beginner met dit spel mis ik informatie:

    Over aan welke vereisten bepaalde gebouwen, eenheden etc. moeten voldoen?
    Daarnaast heb ik er totaal geen idee van wat ik met boogschutters, militie, cavalerie moet aanvangen?
    Wat zijn de beste aanvallers tegen de eenheden die de bandietenkampen bevolken?

    Voorbeeld:
    In gebouwenmenu kun je zien wat het bouwen van een goudmijn kost aan hout, marmer en gereedschap en dat die mijn 300 erts oplevert.
    Om die 300 erts om te zetten in goudbaren in de smelter zie je dat er erts en kolen nodig zijn voor baren, Hoeveel voor wat?
    Op dezelfde manier in het munthuis: hoeveel munten komen er dan uit 1 goudbaar?

    Ofwel: wat zijn de beste aanvallers tegen bijv. een schurk, een waakhond of een rouwdouwer.

    Het zou zinnig zijn als er een topdown-artikel is over alle ketens zoals bouwmaterialen, voedsel, wapens en grondstoffen en een lijst van beste aanvallers tegen de "vijanden" die je in dit spel verder nog tegenkomt.
    Laatst gewijzigd door hobbeldebobbel; 16-09-12 om 15:16.

  2. #2
    aRPeaR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud
    Voor de beste manieren van aanvallen kun je het beste op deze link kijken.
    Voor informatie over gebouwen kijk ik altijd op deze duitse link.
    Voor een slechte nederlandse vertaling kijk op deze link.

  3. #3
    Beittil's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    223
    Wereld
    Woestewoud
    Maar om jouw specifieke voorbeeld dus even op te sommen:

    A) Goudmijn maakt 300 gouderts.

    B) De smelter maakt 1 'goudbaar' uit 2 gouderts, hierbij worden tevens 8 kolen verbruikt.
    300 gouderts en 1200 kolen worden zo dus: 150 goudstaven.

    C) De munterij maakt 1 muntje uit 4 goudstaven.
    150 goudstaven worden zo dus 37 muntjes, met een restant van 2 goudstaven.

    Het is ten zeerste aan te raden om, in IEDER GEVAL de goudmijnen non-stop onder de buffs te houden. Bij voorkeur met Gevulde mandjes en dan uitgevoerd door een ander persoon (makker uit je gilde) om zo 50% langer ervan te genieten. Normaal gevuld mandje is bijvoorbeeld 6 uur dubbele productie wanneer je het bij jezelf uitvoert, maar als iemand anders het bij jou doet dan duurt ie maarliefst 9 uur lang!

    Anyway, dan sleep je dus 600 erts uit een goudmijn, waardoor de bouwkosten per gouderts weer 50% lager zijn. En je haalt er uiteindelijk 2x 37 +1 muntje uit. Dit kan uiteraard ook weer meer worden wanneer je de goudsmelterij en munterij ook weer van buffs laat voorzien.

    Hier bijvoorbeeld de totale opbrengst van een goudmijn wanneer je al je gebouwen in de cyclus permanent onder buffs hebt staan:

    A) Goudmijn: 600 erts.
    Deze is simpel, gewoon 2x zoveel erts uit de mijn door je buffs.

    B) Smelterij: 600 goudstaven (kost dan 2400 kolen).
    600 erts kan nu dus normaliter omgezet worden in 300 goudstaven, maar met buffs dus 600 goudstaven.

    B) Munterij: 300 muntjes.
    600 goudstaven worden normaliter 150 muntjes, maar met buffs aan dus 300.

    Zo zie je dat, wanneer je ECHT wil, je uit een goudmijn van 300 erts dus uiteindelijk evenveel muntjes kunt toveren (Dat het ook weer overige grondstoffen kost om de buffs te maken... tja :P)
    Laatst gewijzigd door Beittil; 17-09-12 om 15:24.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.