Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Extra Handels Chat Tab

  1. #1

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud

    Extra Handels Chat Tab

    Is het een idee om een extra handel chat tab te maken?
    Hier is namelijk wel behoefte aan:
    -bv om reclame te maken
    -om spullen te vragen
    -maar ook om makkelijker te kunnen onderhandelen met mensen buiten je gilde, dan ben je wat flexibeler
    -en als goede indicatie om te zien waar behoefte aan is, zodat je daarop je eigen productie kunt aanpassen (<-vind ik zelf het belangrijkste)

    Het typen van die code voor het huidige "handelskanaal" is namelijk erg omslachtig (+er is daardoor bijna nooit iemand....) waardoor veel mensen het toch steeds in gewone chat reclame maken en spullen vragen. Wat mij persoonlijk niet uitmaakt, maar eigenlijk niet mag, waardoor we daar niet uitgebreid op in kunnen gaan, wat op een extra handel chat tab wel zou kunnen...

  2. #2
    RixIt's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    32
    Wereld
    Woestewoud
    is er al

    Wereld chat 3
    bereik je door in de wchat /j global-3 te typen

  3. #3

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Weet ik (zie mijn eerste post)
    Mijn punt was juist om er een extra tab van te maken omdat "/j global-3" zo omslachtig is dat bijna niemand het gebruikt...

  4. #4

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Ik denk dat SonicBoarder bedoel een extra tab naast de normale chat voor het handelen grotere en speciale aandiengen.
    Dat je bv Wereldwijd-1 / Handelschat / Hulp / Handel / "Gilde" / Fluister / Nieuws krijgt.

    Dat je dus niet de heletijd tussen die 2 chat rooms hoeft te switchen.

    Ik ben daar ook wel voor.

  5. #5

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    1
    Wereld
    Woestewoud
    Het probleem hiervan ligt denk ik in het feit dat je in het huidige handelskanaal alleen vastgelegde deals kan plaatsen. De enige keuze die er is op zo'n deal is Ja/Nee. De kans dat je deal succesvol is is relatief klein. Veel mensen gaan daarom posten in de wereld chat. ze geven alleen aan wat ze willen hebben of bieden. De kans dat iemand reageert en dat ze er met een leuke deal uitkomen is dan vrij groot. Dit doen ze in de wereld chat zodat de kans dat iemand reageert het grootst is. Van wat ik heb vernomen hoor je dit dus te doen in de j/ global-3 chat, maar daar zijn relatief weinig spelers.

    Mijn suggestie is: stop de mogelijkheid om je aanbod of vraag te plaatsen (dus zonder een tegen prestatie te specificeren) ook in het handelskanaal. Geef de andere partij dan de mogelijkheid om biedingen te doen die de plaatsende partij dan kan accepteren of afwijzen (en laat meerdere biedingen dan tegelijkertijd kunnen openstaan, zodat de plaatser kan kiezen), en geef een mogelijkheid om snel in contact te komen met de plaatsende partij, zodat ze de onderhandelingen kunnen beginnen (een knop die bijvoorbeeld een chat opstart in het fluisterkanaal, waarbij de plaatsende partij een bericht ontvangt dat er iemand in het fluisterkanaal zit om zijn plaatsing te bespreken). na 10 minuten loopt de plaatsing af, en krijgt de plaatser een overzicht van de biedingen ALS hij nog geen bieding geaccepteerd heeft. heeft hij onderling een deal gemaakt via het fluisterkanaal, dan kan hij alles afwijzen.

    oh, dat is een lange zin met veel regels. was niet de bedoeling, maar al typende kwam er steeds meer naar boven.

  6. #6

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    7
    Wereld
    Woestewoud
    Volledig mee akkoord SonicBoarder. En dat switchen van wereldchat1 naar 3 heeft nog het bijkomende nadeel dat je dan telkens de chat van de andere wereld kwijt bent. Dat werkt dus niet

  7. #7

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    9
    Wereld
    Woestewoud
    Eens met Sonicboarder

  8. #8

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    huis met een dakkie gelukkig
    Berichten
    153
    Wereld
    Woestewoud

    Global-3 /handels chat

    Is het misschien een idee om van het tabblad handel het handelskanaal(global-3) te maken zodra de weegschaal werkt voor de markthandel???

  9. #9
    EnemyReaverNLD's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Netherlands
    Berichten
    159
    Wereld
    Woestewoud
    volgens mij moet jij eerst de forum eens gaan lezen :P

    Poll global-3 vs 1
    Take it Easy..........But do Take it All
    Altijd jou Foto's/Doc's bij de hand

  10. #10
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Hij bedoel een chatvenster, zodat je niet hoeft te veranderen tussen de kanalen 1 & 3. Ikzelf zie liever ook een extra tabblad

Gesloten Onderwerp

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.