Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Nederlands

  1. #1

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    2
    Wereld
    Woestewoud

    Nederlands

    Ik heb de Engelse TSO versie een tijdje gespeeld maar na het nieuws dat een Nederlandse TSO versie beschikbaar kwam ben ik overgestapt naar Woestewoud. Leuk dat er een Nederlandse versie is alhoewel het qua handel (waarschijnlijk door de lage populatie van de server) nog behelpen is.

    Ik kom wel een paar vreemde vertalingen van het Duits/Engels naar het Nederlands tegen. Hier een paar voorbeelden:
    - Burgemeestershuis; moet dat niet Stadhuis zijn?
    - Tarweveld; is toch gewoon Korenveld?
    - Sparhouthakker; Lijkt me een goede benaming. Waarom is er dan gekozen voor Sparrenhoutzagerij en niet Sparhoutzagerij?
    - Exportkantoor; Handelshuis is een benaming die in Nederlands veel gebruikt wordt.
    - Bronzewapensmid; Ik zou Bronswapensmid gebruiken. Is korter, net zo duidelijk en in lijn met ijzerwapensmid
    - Voor het cancellen van een missie staat einde of terug (weet ik niet meer zeker). Dit schept verwarring. Je kan de indruk krijgen dat je hier op moet klikken om uit het missie scherm te gaan terwijl je op dat moment de missie cancelt en als je niet oplet en je klikt op ja dan ben je je missie kwijt. Beter om te kiezen voor het woord Verwijder
    - Als je een bericht op het Forum plaatst staat er in de linkertabel de gegevens van de persoon die het bericht heeft geplaatst. Ingeschreven, Berichten en dan Monde. Moet Monde (Frans voor wereld) niet Wereld zijn?

    Ik ben geen taalpurist maar wel goed om duidelijke en juiste Nederlandse woorden te gebruiken toch?

    Misschien dat andere spelers ook Nederlandse woorden tegenkomen die beter kunnen?
    Laatst gewijzigd door Phopper; 30-07-12 om 11:22.

  2. #2
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Aangezien we al een topic hebben voor taalfouten (en je daar ook al je post hebt gemaakt) zal ik deze sluiten.

    - BB_Skelril

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.