Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: [Economie] Efficient gebouwen plaatsen

  1. #1
    aRPeaR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud

    [Economie] Efficient gebouwen plaatsen

    Dit is een handleiding die ik vertaald heb van het engelse forum gemaakt door Sagesmurf.

    Hallo daar.

    Ik heb onlangs begonnen met het doorbrengen van wat tijd op de kolonisten online. Aan het begin van het spel vroeg ik me af hoe plaats ik mijn gebouwen. Ik heb geprobeerd om op youtube of de forums te zoeken naar tutorials, maar blijkbaar bestonden deze tutorials nog niet.

    Hierdoor ging ik in theorycraft modus en heb ik besloten om mijn eigen tutorial te maken.

    Wat ik veel mensen heb zien doen is willekeurig hun gebouwen ergens plaatsen. Wat rampzalig kan zijn voor je dagelijkse productie.

    Ik zal je een paar tutorials laten zien. (ze zullen vrij zelf verklarend zijn)

    De 2de en 3de video zijn waarschijnlijk het meest interessant voor het meredeel van de spelers. De latere video's gaan in meer specifieke details (hout productie, koper productie enz.) met nuttige tips en voorbeelden.

    Tutorial 1: algehele productie tijd berekening

    Deze video zal laten zien hoe de productietijd van gebouwen wordt berekend. Het is vrij eenvoudig en een heleboel mensen zullen dit zelf al uitgevonden hebben. Ik raad deze mensen aan om direct naar de 2de video te gaan.



    Tutorial 2: Efficient gebouwen plaatsen

    Deze video laat je in het algemeen zien hoe je efficient gebouwen plaatst op je kaart. En voorbeelden die iedereen gebruiken kan, zodra ze toegang tot een opslagplaats hebben. Wat mogelijk moet zijn binnen een dag als ik het goed heb. Het bevat ook enkele andere algemene tips.



    Tutorial 3: Productieketen, waar welk gebouw te plaatsen

    Deze video zal je laten zien waar je welk gebouw moet plaatsen van de productieketens. Volg deze gids en je zult nooit meer aan over-of onderproductie lijden van op zich nutteloze goederen zoals graan, houtstammen of ertsen.



    Tutorial 4: Grondstof verzamelaars Productie tijd

    Dit verklaart de drie categorieen van grondstof verzamelaars. Het is waarschijnlijk niet erg vermakelijk, maar het is een noodzakelijke stap om een volledig begrip te krijgen hoe je een efficiente productieketen maakt die gebruik maakt van grondsoffen. Goed nieuws het is maar 2 minuten.



    Tutorial 5: optimaliseren van de houtproductie

    Deze tutorial legt uit hoe je je houtproductie optimaliseert. Ook zal ik u enkele voorbeelden van efficiente houthakker locaties en gebouwen laten zien. Aarzel ook niet om uw eigen efficiente houthakker locaties hier te plaatsen! Geniet er van.



    Tutorial 6: optimaliseren van koperproductie

    Deze tutorial geeft je een aantal richtlijnen over hoe je jouw koper productieketen optimaliseert. Ook wordt een keuze aangeboden tussen 3 en 6 kopermijnen, met voordelen en nadelen.



    Tutorial 7: optimaliseren van de graanproductie

    Deze tutorial geeft u een inleiding op graan productieketens.



    Tutorial 8: optimaliseren van Steen en marmer productie

    Deze tutorial zal zich vooral richten op het geven van voorbeelden van waar je je steen / marmer productie kunt plaatsen.




    Ik zie dit meer als een manier om te beginnen met een discussie over de plaats van je gebouwen.
    Laatst gewijzigd door aRPeaR; 21-07-12 om 10:26.

  2. #2
    aRPeaR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud
    Mijn koperproductieketen:
    • 6 kopermijnen niveau 1 met een gemiddelde algehele productie tijd van 3:32
    • 4 kolenbranders niveau 3 met een algehele productie tijd van 3:32
    • 4 kopersmelters niveau 3 met een algehele productie tijd van 7:04
    • 2 bronzewapensmids niveau 3 met een algehele productie tijd van 7:04
    • 2 smidse niveau 3 met een algehele productie tijd van 7:04
    Op deze manier heb ik geen over-of onderproductie van kopererts, kolen of brons.
    Laatst gewijzigd door aRPeaR; 05-11-12 om 19:35.

  3. #3

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    5
    Wereld
    Woestewoud
    grote dank, de uitleg is helder

  4. #4
    Silferwulf's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Forest
    Berichten
    7
    Wereld
    Woestewoud
    In Woestewoud is het ondertussen zover dat als je al een pakhuis hebt gebouwd in een sector, dat je die kan slopen, INDIEN je een TWEEDE pakhuis hebt gebouwd in diezelfde sector.

    Dus als aanvulling/opmerking op de tutorials van de Efficiency Smurf: Bouw dus eerst een pakhuis op een plek waar je een mooi 6-8-10-12 raster neer kan leggen, en sloop dan het pakhuis dat je daar al had neergezet om de sector te kunnen veroveren.

  5. #5
    aRPeaR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud
    Als je je bakkerij op een vervoersduur van 24 seconden neer zet, dan moet je je molenaar op een vervoersduur van 48 seconden plaatsen,
    1 bakkerij niveau 1 samen met 2 molenaar niveau 1 is de beste verhouding.

    Als je je goudsmelter op een vervoersduur van 24 seconden neer zet, dan moet je je munthuis op een vervoersduur van 48 seconden plaatsen, 1 goudsmelter niveau 1 met verbetering samen met 1 munthuis met verbetering is de beste verhouding.

    Als je je ijzersmelter op een vervoersduur van 24 seconden neer zet, dan moet je je ijzerwapensmid op een vervoersduur van 24 seconden plaatsen, 2 ijzersmelters niveau 1 samen met 1 ijzerwapensmid niveau 1 is de beste verhouding.

    En als je stalen zwaarden gaat maken zet je je ijzerwapensmid bijvoorbeeld stil en dan bouw je een staalsmelter op en vervoersduur van 24 seconden, dan moet je je staalwapensmid op een vervoersduur van 48 seconden plaatsen.
    Dus 2 ijzersmelters niveau 1 samen met een staalsmelter niveau 1 en een staalwapensmid niveau 1 is de beste verhouding.

    Mijn dennehoutketen in sector 4 met 4x dennehouhakker 6x dennebosbeheerder 2x kolenbrander
    en nog ergens anders op een vervoersduur van 24 seconden 1x boogmaker.


Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.