Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: [Economie] zinvol boosten

  1. #1

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    12
    Wereld
    Woestewoud

    [Economie] zinvol boosten

    wanneer is het zinvol om een gebouw te boosten en wanneer niet?

    hiervoor is het van belanf on te weten hoelang een gebouw doet over de productie van een grondstof en hoeveel die er dan van produceert.
    ook is van belang om te kijken of het een dure grondstof is of niet.

    Een boost geeft niet alleen 2 keer zoveel grondstoffen in de tijd, het zorgt ervoor dat die verdubbeling van gebakken lucht wordt gemaakt.
    op deze manier kun je bepaalde zeldzame/ dure grondstoffen verdubbelen of zelf ver viervoudigen.

    als je bedenkt hoeveel een goudmijn kost om te bouwen, en er maar 300 goud erts in zit, is het wel prettig om daar toch 600 erts uit te halen voordat je het opnieuw moet bouwen, als je dan de goud smelter ook nog eens boost terwijl die het goud erts smelt, krijg je 1200 goud staafjes en de munterij kan dan ook nog eens geboost worden tijdens het munten slaan voor 2400 munten, en dat allemaal voor een paar broden en vissen

    er zijn ook gebouwen die een buf niet waard zijn, een visschotel op een lvl 1 visser is zinloos, aangezien die visser in die 30 minuten slechts 8 of 9 vissen zou vangen, voer je 10 vissen om er 9 terug te krijgen. op een lvl 1 of 2 boerderij is het ook niet zinvol aangezien de boer er al minstens 12 minuten over doet om 1 tarwe binnen te halen.

    Persoonlijk vindt ik het niet waard om te boosten op oneindige afzettingen, tenzij je gewoon veel van die grondstoffen nodig hebt (steen/ marmer/ boomstammen) op een korte termijn. een Uitzondering is de bosaanplanter, als je bossen uitgedund raken doordat je eigenlijk teveel hakkers hebt, is het boosten van de planter een goede methode om het bos (en dus de werkvoorraad voor de hakkers) weer snel op peil te brengen.
    koper mijnen zijn zo goedkoop te bouwen dat ik koper ook een oneindige gratis voorraad vindt, ijzer, kolen en goud echter niet zoveer (kolen is het wel, door kolenbranders die boomstammen gebruiken, maar dat kost veel bouwvergunningen om op peil te houden).

    en voor zover iemand het nog niet wist, als je een vriend boost, dan duurt de boost 50% langer, kennelijk is minder verse vis toch lekkerder

  2. #2

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    De stelling dat je uit 300 gouderts "zomaar" 2400 munten kunt halen is niet juist.

    Even om het wat duidelijker te stellen (bij gebouwen op level 1):
    Een goudmijn permanent boosten levert 2 x 300 gouderts op, dus 600 stuks.
    De (niet geboostte) productietijd voor een goudmijn is 5 erts per uur + de tijd afzetting/pakhuis, dus je moet 60 uur continu boosten, ofwel 120 visschotels, kost je dus 1200 vis.

    Als je die 600 gouderts gaat smelten, heb je 2 klompjes gouderts nodig om "maar" 1 baar puur goud te krijgen, dus 300 baren goud.
    Dus als je die smelter continu geboost kunt houden komen er 2 baar per cyclus uit en dan krijg je 600 baar.
    Rekening houdend met een productietijd van 12 minuten om 2 klompjes te smelten (ofwel 10 per uur) ben je 60 uur aan het smelten, kost je dus weer 120 schotels ofwel 1200 visjes.



    Ga je die 600 baren in het munthuis tot munten slaan dan krijg je voor elke 4 baren slechts 1 gouden munt terug, dus 150 munten.
    Bij een continue boost op je munthuis kun je dus maximaal 300 gouden munten slaan.
    Om die 4 baren goud in munten te slaan heb je per 4 baren 24 minuten nodig. Dus 600/4*24 min = 150*24/60 ofwel opnieuw 60 uur boosten, dus weer 120 visschotels en 1200 visjes.

    Ga dan maar eens na wat gouden munten kosten.
    1400 hh-planken, 1400 marmer en 1500 hamers voor de goudmijn.
    En alleen als je alles continu geboost kunt houden krijg je voor nog eens 3600 visjes per saldo 300 gouden munten.

    Bij lange na geen 2400 zoals Harro stelt.

  3. #3

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Goud muntjes maken lijkt mij dan niet echt winstgevend?

  4. #4
    Beittil's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    223
    Wereld
    Woestewoud
    Het kan wel degelijk winstgevend zijn, maar niet als echt moet 'schrapen' om zeg maar de grondstoffen voor het bouwen van goudmijnen en buffs bij elkaar te krijgen! Uiteindelijk als je echt een goeie economie opgezet hebt en de benodigde grondstoffen lopen binnen zonder dat je er verder echt veel moeite voor hoeft te doen... ja, dan wordt het tijd om je eigen munten te produceren

    Koppel daaraan nog het feit dat je soms niet eens mijnen hoeft te bouwen om toch aan erts te komen... gaat lekker hoor. Onderschat niet de luiheid van sommige mensen of (vaker) het gebrek aan de mogelijkheid om zelf hun gouderts te kunnen verwerken. Er zijn zat mensen die op wat voor manier dan ook hun handen op wat gouderts hebben weten te krijgen (ruilen, missiebeloning, etc) maar er verder niets mee kunnen!

    Stel dat een willekeurige persoon van lager level (<25 imho) ineens met 100 gouderts zit en iemand biedt op de markt 20-25 munten aan om dat op te kopen... score! Doen ze gelijk, want zij zijn van hun 'waardeloze' gouderts af en hebben ook gelijk nog eens wat extra muntjes. Dat de persoon die het opkoopt (met behulp van buffs) vervolgens 50 munten uit die 100 erts sleept en zo dus zijn beginaantal verdubbeld... boeiend, dat zien ze verder toch niet!

  5. #5

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    The Netherlands
    Berichten
    9
    Wereld
    Woestewoud
    Voor zover ik weet betekend "Versneld het ontginnen van een afzetting" toch echt dat er maar 300 erts uit een mijn komen, alleen met een buff twee keer zo snel. Of heb ik hier iets verkeerd begrepen :S

  6. #6
    Beittil's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    223
    Wereld
    Woestewoud
    Een buff geeft twee keer zo veel, niet twee keer zo snel. Upgraden naar lv2, dan wordt het twee keer zo snel!

  7. #7

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    6
    Wereld
    Woestewoud
    lol dat had ik ook niet begrepen ik dacht ook buff op mijn is 2 x zo snel op productie munthuis ed is wel dubbel uitbetalen

  8. #8
    Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    388
    Wereld
    Woestewoud
    wat ook veel mensen doen is hun goudmijn nooit afbreken of uitgeput laten raken.
    elke week krijg je 45 edelstenen.
    welke 2 week heb je dus 90 gems te pakken.
    een gouden papagaai kost 75 gems. en geeft 500 gouderts op je goudmijn.
    momenteel heb ik een lvl 5 goudmijn en met een mandje krijg ik er heel veel gouderts uit.
    die ik dus weer omsmelt en munten uit sla. mijn lijn is best winstgevend, alleen ik zet me productielijn alleen aan met buf. dus nooit constant.

  9. #9
    LadyGx's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    160
    Wereld
    Woestewoud
    Van avonturen ontvang je vaak goudvullers in de loot. Edelstenen hieraan uit te geven is dus niet nodig.

    Ik heb al maanden een level 5 goudmijn staan.. deze gaat alleen aan onder een buff er zit 4k erts in zonder er ook maar 1 edelsteen aan uit gegeven te hebben..
    dus zal ik er minstens 8k erts uithalen..

    Goudsmelters ook alleen aan met een buff.. munter meestal aan onder een koekje 3x de output dus..

    Goudlijn niet winstgevend?? Daar ben ik het dus niet mee eens..

  10. #10

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    1
    Wereld
    Woestewoud
    Ik ben het met LadyGx eens.
    Alle goudproductie gebouwen zijn nog lvl 1 bij mij, maar toch haal ik er winst uit, kost alleen een lange tijd.
    Ik vul mijn goudmijn bij door op het handelshuis bijvullingen te kopen. 500 gouderts vulling voor +/-350 munten of 300 gouderts vullign voor +/- 200 munten levert toch winst op. Het kost veel tijd, maar dat doet bijna alles in dit spel
    En ook bij mij werken de gebouwen alleen als ze een verbetering erop hebben. (meestal een mandje)

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.