Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Veel gestelde vragen

  1. #1
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud

    Veel gestelde vragen

    Vragen over het forum


    Hoe schrijf ik een PB (privébericht) op het forum?
    Klik op de gebruikersnaam en selecteer de optie 'private messages' (privéberichten'). Als iemand je een PB stuurt, vind je dat terug tussen de berichten naast je naam, boven aan de balk.

    Waar kan ik zien of een bepaalde bug al is aangegeven, en waar kan ik hem zelf aangeven?
    Kijk op het forum onder Technische Problemen en kies de categorie waar de bug onder zou vallen. Kijk daar of je bug er al tussen staat. Als de bug nog niet is behandeld, kun je een nieuw topic in het juiste forum plaatsen. Gebruik een duidelijk onderwerp.

    Hoe vind ik de berichten terug die ik heb geplaatst?
    Ga naar de homepage en klik op 'Forum'.
    Klik op 'Mijn profiel', rechts bovenin.
    Nu staat er onder je profielafbeelding tekst, met 'Berichten tonen'.
    Daar kun je al je berichten terugvinden.

    Vragen over je account


    Kan ik mijn wachtwoord veranderen?
    Om je wachtwoord te veranderen ga je naar Mijn Profiel en selecteer je "U-play wachtwoord wijzigen"

    Volg de instructies op de pagina.

    Kan ik mijn avatar veranderen?
    Sorry, dat kan nu nog niet, maar wordt in de toekomst wel mogelijk.

    Waar kan ik de taal van het spel veranderen?
    Je kunt de taal van het spel niet veranderen.

    Waar kan ik me opgeven als ik een reset nodig heb?
    In de sectie met technische problemen vind je een topic genaamd Reset requests (Reset-aanvragen). Als je je daar opgeeft, wordt je account zo snel mogelijk gereset. Geef altijd een reden voor de reset, zodat je misschien ook op een andere manier geholpen kunt worden.

    Hoe voeg ik vrienden toe?
    Dubbelklik op de naam van een speler in de chat en klik op 'Vriend toevoegen', of klik op de knop 'Vriend toevoegen' in de vriendenlijst en voer dan de naam in. Je vriend krijgt een verzoek dat hij moet bevestigen, waarna je je vriend kunt bezoeken, voorwerpen kunt sturen of een upgrade kunt geven.


    Vragen over de chat


    Hoe schrijf ik iets in de chat?
    Onder het chatvenster zie je een lijst van de diverse chatrooms, met daaronder een lege regel. Klik op die lege regel en begin met typen. Als je klaar bent, stuur je je bericht op met Enter.

    Hoe leer ik alles over de chat?
    Als je /help invoert, verschijnen er een paar commando's: /version geeft aan welke versie nu online is.

    Waarom heeft de tekst in de chatroom een bepaalde kleur?
    Als je naam in een regel wordt genoemd, verschijnt die tekst in een bepaalde kleur (dit gebeurt ook als je je eigen naam invoert).

    Vragen over het spel


    Wanneer kan ik handelen met andere spelers?
    Hier heb je een exportkantoor voor nodig, dat je vanaf level 17 kunt bouwen.

    Hoe kan ik handelen met andere spelers?
    Zodra je een exportkantoor hebt, kun je handelen. Om te handelen, moet je een speler in de chat selecteren of een vriend waar je graag mee wilt handelen. Dubbelklik dan op de naam in de chat (als de naam ook in je vriendenlijst staat) en selecteer 'Handelen'. Geef aan welke grondstoffen je wilt verkopen en welke je juist wilt kopen. Gebruik de knop in het midden om de ruil te bevestigen en wacht tot de andere speler de ruil bevestigd heeft.
    Voor je begint met ruilen, moet je met de andere speler afspreken of hij wel wil handelen en met welke grondstoffen.

    Hoe kom ik aan nieuwe settlers?
    Aanvankelijk krijg je alleen meer settlers dankzij missies, dus zorg altijd voor genoeg huizen, anders verdwijnen de settlers die je net hebt verdiend. Ook krijg je om de 15 minuten automatisch een nieuwe settler.
    Als je met je muis over het hoofd van de settler beweegt, verschijnt boven in het scherm alle belangrijke informatie.

    Is er een manier om sneller nieuwe settlers te krijgen?
    Je kunt korte tijd sneller nieuwe settlers krijgen met brood en kaas! Je krijgt ook extra settlers door reizende settlers te creëren of door een buitenlandse familie van settlers te verkrijgen.

    Kan ik de snelheid van het spel aanpassen?
    Nee, je kunt de snelheid van het spel niet veranderen.

    Hoe sla ik het spel op?
    Het spel wordt automatisch opgeslagen, dus je hoeft niet op icoontjes te klikken. ;-)

    Hoe sluit ik het spel af?
    Sluit je browser of browsertab.
    Wat gebeurt er als ik niet online ben?
    Je settlers zullen gewoon doorwerken, maar je moet er wel voor zorgen dat je genoeg opslagruimte hebt zodat je settlers 's nachts niet hoeven te stoppen met werken omdat alles vol staat.


    Vragen over de kaart


    Hoeveel spelers zijn er op een eiland?
    Je bent helemaal alleen op je eiland, op een paar bandietenkampen na.
    Waarom ik niet bouwen op de ontboste gebieden?
    Dit is om te voorkomen dat je later geen hout meer hebt omdat je alles al hebt volgebouwd.

    Wat moet ik doen als een mijnafzetting helemaal uitgeput is?
    Stuur je geoloog op pad: die vindt wel weer nieuwe afzettingen.

    Wat moet ik doen als ik geen vissen meer heb?
    Produceer vissenvoer in het proviandhuis en pas deze toe op de grondstof, of koop ze van de handelaar.

    Blijven de grensstenen staan?
    Ja, de grensstenen blijven op hun plek en veranderen van kleur als je een sector verovert.

    Moet ik wegen bouwen?
    Nee, je hebt nu geen wegen nodig, want je settlers gebruiken ze toch niet. Wegen zijn er meer voor de sier.


    Vragen over het leger


    Hoe kan ik de mist verdrijven en de bandietenkampen vinden?
    Klik op de ontdekkingsreiziger in het stermenu om nieuwe sectoren te verkennen (telescoop). De mist trekt dan weg, waarna de bandietenkampen zichtbaar worden.

    Wanneer kan ik een bandietenkamp aanvallen?
    Vanaf de missie in level 15.

    Wat zijn de afkortingen voor de individuen?
    r = rekruut
    b = boogschutter
    m = militia
    gbs = groteboogschutter
    c = cavalerie
    s = soldaat

    Wat gebeurt er als mijn generaal in de invloedssfeer van een bandietenkamp komt?
    Hij zal het bandietenkamp aanvallen, tenzij dat kamp al wordt aangevallen door een andere generaal. Je generaal moet dus niet in de invloedssfeer van een bandietenkamp komen als hij al onderweg is naar een ander kamp!

    Wat is de invloedssfeer van een bandietenkamp?
    Als je op een bandietenkamp klikt, verschijnt er een gekleurd gebied rondom het kamp: dit is de invloedssfeer.

    Hoe kom ik aan een generaal?
    Je kunt in de herberg een generaal kopen.

    Hoe voeg ik mijn getrainde rekruten toe aan een garnizoen?
    Ga naar het stermenu en klik op je generaal. Gebruik de schuifbalk om een bepaald aantal soldaten toe te voegen aan je garnizoen.

    Hoe kan ik de kampen het best aanvallen?
    Ga naar Settlers Wiki.
    Daar vind je hulp en tips. Het gevechtssysteem verandert echter voortdurend, aangezien het nog niet af is. ;-)

    Hoef je alleen het belangrijkste vijandelijke kamp in een sector uit te schakelen?
    Theoretisch gezien wel, ja. Je krijgt ook EP voor de resterende kampen. Je krijgt echter geen bonusgrondstoffen als je het kamp verslaat. De generaal valt ook alle kampen aan die hij onderweg tegenkomt.

    Wat gebeurt er als ik een bandietenkamp met meerdere generaals aanval?
    De generaals mogen op hun beurt aanvallen. Dit houdt in dat de generaal die als eerste arriveert, als eerste mag vechten. De andere generaals wachten tot de strijd beslist is. Dan mag de tweede generaal en daarna is de derde aan de beurt.

    Kan de generaal sneuvelen?
    De generaal kan niet sneuvelen: hij kan wel gewond raken. Dan heeft hij 4 uur nodig om weer op krachten te komen.


    Vragen over de gebouwen


    Wat zijn bouwvergunningen?
    Bouwvergunningen zijn beschikbare bouwterreinen, dus denk goed na voor je daar een gebouw neerzet. Als je geen bouwvergunningen meer hebt, kun je ze alleen kopen van de handelaar. 650 edelstenen = 10 bouwvergunningen. Als je leiderkampen verslaat, krijg je 10 eenheden.
    Putten, tarwevelden en gebouwen van de handelaar kosten geen bouwvergunningen.

    Krijg ik de grondstoffen terug als ik een gebouw sloop?
    Ja, je krijgt je grondstoffen terug, maar je krijgt niet alles terug.

    Krijg ik de bouwvergunning terug als ik een gebouw sloop of als een mijn uitgeput is?
    Ja, als je een gebouw sloopt of als je mijn uitgeput is, wordt je bouwvergunning automatisch toegevoegd aan je voorraad bouwvergunningen.

    Wat gebeurt er als mijn winkel vol is?
    Als je winkel vol is, worden de productieprocessen stopgezet. Zorg er dus voor dat je altijd genoeg ruimte hebt.

    Wat moet ik doen als de tarwe geoogst is?
    Leg een nieuw tarweveld aan.
    Wat als het gebouwmenu geen voortgangsmeter heeft?
    Dat betekent dat je settler onderweg is naar de winkel of van de winkel naar het gebouw gaat.

    Kan ik gebouwen roteren?
    Nee, dat is nu nog niet mogelijk.



    Productiereeksen

    Wat is de verhouding tussen...
    Bosbeheerders - houthakkers - houtzagerijen (sparplanken)?
    3 - 2 - 4

    Bosbeheerders - houthakkers - kolenbranders (kolen)?
    3 - 2 - 2

    Bosbeheerders - houthakkers - boogmakers (bogen)?
    3 - 2 - 2

    Bosbeheerders - houthakkers - houtzagerijen (hardhoutplanken)?
    3 - 2 - 4

    Bosbeheerders - houthakkers - boogmakers (grote bogen)?
    12 - 8 - 3

    Mijnen/kolenbranders/kolenmijnen - smelters - smederijen (gereedschap)?
    1/1/0.5 - 2 - 2

    Mijnen/kolenbranders/kolenmijnen - smelters - smederijen (bronzen zwaarden)?
    1/3/1.5 - 2 - 2

    Mijnen/kolenbranders/kolenmijnen - smelters - smederijen (ijzeren zwaarden)?
    4/5/2.5 - 2 - 1

    Mijnen/kolenbranders/kolenmijnen - ijzersmelters - smederijen (stalen zwaarden)?
    4/6.5/3.25 - 2 - 1 - 1

    Mijnen/kolenbranders/kolenmijnen - smelters - smederijen (munten)?
    4/4/2 - 2 - 1

    Boerderijen/putten - stallen (paarden)?
    4/2 - 1

    Boerderijen/putten - brouwerijen (godendrank)?
    2/1 - 1

    Boerderijen/putten - molens - bakkerijen (brood)?
    4/2 - 2 - 1

    Jagers - Slagers (Worsten)?
    2 - 1

    Hoeveel velden heeft een boerderij nodig?
    Eén veld per boerderij is genoeg. Je kunt ook een veld op meerdere boerderijen oogsten, of meerdere velden van één boerderij.


    Overige vragen


    Hoe zie ik wat er in een nieuwe versie allemaal is veranderd?
    Neem dan een kijkje in het verandering logs forum. Daar zie je wat de update met zich mee brengt.

    Waar lees ik meer over mijn huidige missie als ik dat veld heb gesloten?
    Klik op het perkament met het uitroepteken (!) naast je avatar. Daar lees je meer over je missie.

    Waar zie ik hoeveel EP (ervaringspunten) ik nodig heb voor het volgende level?
    Beweeg je muis over de ruimte onder je avatar. Daar zie je je EP.

    Ik heb al een sector veroverd, maar toch ga ik niet door naar level 17. Wat doe ik verkeerd?
    Om level 17 te halen moet je twee sectoren veroveren, namelijk sector 5 en 8: dat zijn de sectors in het midden en onderin.

    Waarom kan ik niets bouwen in het veroverde gebied?
    Het eerste gebouw dat je in een veroverd gebied kunt bouwen, is een pakhuis. Pas als het pakhuis is gebouwd, kun je nieuwe bouwprojecten starten.

    Waar vind ik mijn geoloog/ontdekkingsreiziger?
    Onder in het scherm staat een ster (stermenu). Als alles goed is gegaan, vind je ze daar. ;-)

    Waar vind ik de gevonden schatten of de beloningen voor mijn overwinningen?
    Die vind je in het stermenu, bij je geoloog en ontdekkingsreiziger.

    Waar zijn verbeteringen voor?
    Verbeteringen kunnen de productiviteit van je productiereeksen tijdelijk opkrikken, maar ze kunnen ook grondstoffen of settlers opleveren.
    Wat kan ik doen met edelstenen?
    Met edelstenen kun je grondstoffen of bepaalde decoratieve voorwerpen kopen bij de handelaar (de schatkist rechtsonder in het scherm).

    Hoe kom ik aan gouden munten?
    Je krijgt gouden munten met het uitvoeren van missies, speurtochten van de ontdekkingsreiziger en als je een nieuw level hebt behaald, maar soms ook als beloning na een wedstrijd of in goudmijnen.
    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 13-12-13 om 02:36.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.