Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: [Allerlei] Online Beginners Handleiding

  1. #1
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud

    [Allerlei] Online Beginners Handleiding

    Beste Settlers,

    Er komen hier veel nieuwe leden met vragen die we al eerder hebben beantwoord. We willen het deze nieuwe leden makkelijker maken en wel met een sectie Veelgestelde vragen (FAQ). Hier volgen dus de meest gestelde vragen over The Settlers Online en de
    bijbehorende antwoorden.

    Bij wie kan ik terecht met mijn vragen?
    Je kunt op meerdere manieren om hulp vragen. Aan de ene kant staan de moderators voor je klaar en aan de andere kant staan de relevante ontwikkelaars paraat (voornamelijk voor technische problemen). Zij zullen regelmatig aanwezig zijn om je te helpen.

    Hoe herken ik een moderator of een lid van het ontwikkelaarsteam van Blue Byte?
    Als een lid BB_ voor de gebruikersnaam heeft en het logo van Blue Byte gebruikt, is hij of zij een lid van het team. Als je niet zeker weet of een bepaalde gebruiker moderator is of deel uitmaakt van het ontwikkelaarsteam, kun je ook contact opnemen met de Forum employee list (Lijst met forummedewerkers). Je kunt ook een betrouwbare bron vragen wie er moderator of werknemer van Blue Byte is. We hebben nog nooit een gebruiker opgegeten omdat hij ons een vraag stelde, dus jou laten we ook wel heel!

    Hoe kom ik aan nieuwe settlers?
    Als je nederzetting is gesticht en je alle settlers opdrachten hebt gegeven, krijg je automatisch elke 15 minuten een nieuwe settler, mits je voldoende woonruimte hebt.

    Ik heb last van 'ontbossing' en ik heb geen hout meer. Wat moet ik doen?
    Houthakkers hebben veel hout nodig, dus je moet altijd hout op voorraad hebben. De bosbeheerder kan de ontboste gebieden opnieuw voorzien van bomen. Bomen hebben echter tijd nodig om te groeien, dus je hebt minstens 1,5 tot 2 bosbeheerders per houthakker nodig.

    Hoeveel boerderijen heb ik nodig voor de tarwevelden?
    In de huidige versie is de verhouding één boerderij voor één tarweveld, aangezien elke boerderij slechts één werknemer heeft.

    Leuk dat je wegen kunt aanleggen, maar ik zie geen verschil.
    Goede vraag... De wegen hebben momenteel nog geen functie. Over het algemeen kun je beter zo weinig mogelijk wegen aanleggen, aangezien ze vanwege enkele bugs nog niet verwijderd kunnen worden.

    Hoe creëer ik meer woonruimte voor nieuwe settlers?
    Er zijn twee manieren: je kunt meer woonruimte bouwen door je huizen te upgraden en je kunt nieuwe huizen bouwen. Aangezien upgrades munten kosten (ook al zien ze er heel mooi uit), moet je zelf goed bepalen waar je die het beste aan uit kunt geven.

    Aan mijn kaart te zien, heb ik geen vissen meer. Worden de visvoorraden na een bepaalde tijd automatisch aangevuld, of blijft die hetzelfde?
    Je visvoorraden staan vast. Als je dus alle vissen hebt gevangen, zijn er dus echt geen vissen meer! Dit kun je oplossen door vissenvoer te gebruiken, waar nieuwe vissen op afkomen.

    Wat betekenen de blauwe 'Z'-tjes?
    'Z'-tjes verschijnen als de productie stilligt. Het is een soort rustperiode.

    Kan ik met anderen handelen?
    Natuurlijk kun je met anderen handelen (vanaf level 12) in The Settlers Online. Klik op het icoontje van het exportkantoor, de naam in de chatroom of de vriend in je vriendenlijst. Selecteer vervolgens welk voorwerp in welke hoeveelheid je wilt of wat je bereid bent om te ruilen. Pas dan kan de transactie beginnen. Als je aanbod wordt geaccepteerd, krijg je een e-mail in de inbox van het spel met het bericht dat je de goederen hebt ontvangen.

    Wat betekenen de uitroeptekens boven mijn gebouwen?
    Uitroeptekens geven aan dat er onvoldoende ruwe materialen of werkers beschikbaar zijn. Klik op het betreffende gebouw voor een overzicht van de materialen die op zijn.

    Is het handig om meer dan één proviandhuis te hebben?
    Momenteel niet.

    Ik ben toe aan een pauze. Waar kan ik uitloggen?
    Bij The Settlers Online hoef je nooit uit te loggen: je sluit het spel door de browser of browsertab te sluiten.

    Hoe sla ik het spel op?
    Je hoeft het spel niet op te slaan, aangezien het spel je voortgang automatisch opslaat.

    Wat gebeurt er met het spel als ik de browser sluit?
    Simpel gezegd: niets. De speltijd loopt door, ook als je niet speelt. Je settlers werken door zolang er grondstoffen beschikbaar zijn en er ruimte is. Dit geldt ook voor nieuwe settlers: die krijg je alleen als er voldoende woonruimte voor ze is.

    Oké, maar hoe sla ik mijn voortgang op?
    Dat hoeft niet, aangezien het spel je voortgang regelmatig opslaat, automatisch. Op deze manier zal er nooit voortgang verloren gaan.

    Is er een verandering log waarin staat welke bugs er tot nu toe zijn verwijderd en welke veranderingen er zijn doorgevoerd?
    Ja, dit logboek vind je op het forum hier.


    Let op: deze informatie kan tijdens de ontwikkeling van het spel veranderen.
    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 08-01-14 om 05:37.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.