Dear settlers,
Thank you for taking the time to read the Valentines Event 2019 Dev Diary.
We would love to know your opinion and impressions about it. Feel free to leave them in this thread.
Happy commenting!
BB_Sious
Afdrukvoorbeeld
Dear settlers,
Thank you for taking the time to read the Valentines Event 2019 Dev Diary.
We would love to know your opinion and impressions about it. Feel free to leave them in this thread.
Happy commenting!
BB_Sious
Jammer dat het weer een event is dat niet foutloos kan starten. Sterker nog, het start niet eens... Ik ben benieuwd of we ooit een probleemloos event gaan krijgen...
nog jammerder is dat het onmogelijk is de veldjes gevuld te houden
Zou trouwens wel leuk zijn als BB een poll (met beloning) in kan richten per event hoeveel (hoelang en hoe vaak) er onderhoud nodig is tijdens de start van een event en de winnaar te belonen met edels. Het gaat standaard verkeerd dus waarom niet een lleuk spel ervan maken.
+1
hey heuvelke :)
hopelijk kondigen ze van te voren wel aan wanneer event nu wel start, zodat we gewoon OR's kunnen wegsturen en avo rtf zetten. Dan is niet echt een probleem
het event begint dus in ieder geval niet deze week
Heerlijke communicatie weer
Een valentijnsevent met Pasen, kan leuk zijn maar niet heus
Laat het event maar zitten, niks liefdevols meer aan denk ik. Beter focussen om Paas-event wel gelijk goed te laten lopen, al zou dat dan het eerste event zijn zonder problemen.
Ik kan na de fix trouwens nog steeds niet normaal inloggen. Wacht al weer een half uur. Stelletje prutsers.
Inderdaad, cancel maar en probeer dit volgend jaar nog eens.
PS: 1 april komt er weer aan (*HintHint*), misschien een mogelijkheid om een voorheen canceled evenement nog eens te proberen.
er zijn serieuze problemen
na beeindigen avontuur wordt terugkeer afgekapt en staan generaals al in menu en soldaten in kazerne
Daarnaast kan ik wel de bouwmodule aanroepen (kopermijn) maar dan reageert het prog verder niet kan allleen afsluiten
Na herstart werkt het weer
Lijkt wel op vroeger een pc met te weinig geheugen die te grote progs moet verwerken (stackoverflow) ?
Jammer dat het event nu zo verschuift dat het in de vakanties valt. Misschien handig om rekening mee te houden als er weer iets niet goed gaat om het dan zo te vertragen dat het over een vakantie heen wordt getild zodat iedereen ook mee kan doen. Ik mis het event in ieder geval nu.
Dear Settlers,
Please be advised that a Hotfix has been implemented today to optimize the game for the event and to perform an event resource conversion for Xmas resources. We will also extend the duration of the Valentine Event by one day.
Start of removal phase:3rd of March4th of March, ~10:00 CET
Complete deactivation:7th of March8th of March, ~10:00 CET
Thanks for your understanding and patience in this matter.
Regards,
BB_Sious
En uiteraard een hotfix 2 uur na de activatie van een event. Het lijkt er zo langzamerhand op dat het tijd wordt om te stoppen met dit spel. Met alle bugs die er telkens weer inzitten verdwijnt het plezier om even in te loggen en te spelen volledig.
edit: never mind
Aktief: http://prntscr.com/mp08k6
Loot: http://prntscr.com/mp08qe
Blijkt toch heel moeilijk om de loot consequent DUBBEL te laten zijn tijdens aktieve buffs op bloemkwekers!!
iemand enig idee wat te doen als je een van je bloemkwekers per ongeluk gesloopt hebt ?
ja, kijk in de winkel en zoek naar kunstmest.
Toch wel leuk event met krachtige nieuwe mogelijkheden, oa door nieuwe buffs. Dank daarvoor. Ook leuk dat je wel moet samenspelen vanwege de lootverdelingen (1 persoon avo's geven niets). Zie wel dat lagere levels tm lvl 40 in ons gilde die nog geen mma's hebben omdat ze net begonnen zijn, dan wel in het nadeel zijn omdat ze met minder coops mee kunnen (hoewel we dat in het gilde goed proberen te maken met diverse ls'jes). Wellicht dat het voor hen ook leuk is wanneer beginnersavonturen zoals 'te paard' en 'moerasheks' een loot geven - afhankelijk van je level, of tot een bepaald level (Zodat de hoge levels dan niet massaal ook die avonturen gaan spelen). Of éen of twee nieuwe eenpersoons-avonturen ontwerpen die ongeveer even moeilijk zijn als deze beginnersavonturen, en alleen gespeeld kunnen worden door tm lvl 40 tijdens events (wanneer 1 persoonsavo's geen loot geven)
Beginners hebben belegering en duistere priesters (en/of stelen van de rijken). Die zijn nog eenvoudiger dan te paard.
@Comm manager:
Ik heb onlangs een ticket aangemaakt, maar kreeg als antwoord dat ik het beste een forum bericht kon aanmaken en wachten op antwoord CM.
Twee vragen mbt valentijnsevent en de buff 'liefdesgek'.
- Blijft de buff 'liefdesgek' in je stermenu na verwijderfase 1+2 van het event? En zoja, is deze dan nog te gebruiken met huidige werking , buiten valentijnevents om?
- De liefdestuin geeft een (ik citeer dev diary post 13: ) 'relevante buff' bij het voltooien van de queste. Ik heb op testserver meegemaakt dat je afhankelijk van de missie; oa een zombie, goudkoorts, of tropische fruitmand kan krijgen. Is er via het voltooien questes in de liefdestuin, ook kans op de buff 'liefdesgek'?
Over het gebouw 'sterrenwacht' - uit de valentijnswinkel - heb ik zojuist ook een ticket aangemaakt.
Hier lijken namelijk een of meerdere bugs aanwezig:
Gisteren sterrenwacht gekocht + beide recepten. Gelijk uitproberen natuurlijk, met een 'gedetailleerde sterrenkaart'.
Ik stuurde generaals die normaal gesproken (dus zonder activeren sterrenkaart) 15 minuten reizen naar avontuur.
Mijn normale kwartiermeester (Dus niet de claus), komt aan na ongeveer 4 a 8 minuten. Zoals je dus ongeveer zou verwachten met de sterrenkaart.
Echter, alle andere generaals die ik stuurde, hadden een reistijd van 15 minuten. Geen verbetering dus met sterrenkaart. Ik heb toen diverse dingen getest, en het komt er op neer dat alle generaals met de vaardigheid 'draf', een oude reistijd behouden. Generaals zonder 'draf' vaardigheid, reizen wel sneller.
Dit lijkt me niet de juiste werking, gezien hier over in de DEV diary - zoals ik het althans allemaal lees - niets beschreven staat.
Het wordt nog gekker:
Mijn kwartiermeester kwam dus aan na enkele minuten. En ging opbouwen. Toen hij 100% was, en in rust was, ging hij echter opnieuw opbouwen. Toen hij weer 100% was, ging hij weer opnieuw opbouwen.. Telkens weer. Zit dus in een loop. Dit stopte uiteindelijk toen al mijn verzonden generaals aangekomen waren. Pas toen kon ik legers uitladen en verplaatsen.
Maar ik invite nu zojuist een gildelid, haar generaals komen aan, en ook deze blijven opbouwen. Bij haar bleven er 2 generaals opbouwen , ook toen al haar generaals er waren. De derde loter ondervond ongeveer dezelfde problemen.
Gezien ik de sterrenkaart buff niet kon annuleren, heb ik het avontuur maar moeten annuleren.
Een ander gildelid heeft ook sterrenwacht gekocht , samen met de recepten. Hij onderschrijft in elk geval na het starten, dat zijn 'draf' generaals ook niet sneller aankomen zoals je zou mogen verwachten. Ook bij hem werkten de kwartiermeesters pas normaal, toen de rest van zijn generaals aangekomen waren.
Ben het helemaal eens met MM006 , het is niet te doen, bij aanklikken voor vertrek van gens, geeft hij inderdaad de verkorte tijd aan, zijn ze eenmaal op weg , gaat de gewone tijd weer lopen, een claus kwam terug van een ander avo, die staat nu op mijn eiland in een loop en de hele boel loopt dan steeds vast, zelfs met cache legen en opnieuw inloggen blijven die gens in een loop draaien
Dus, reactie op het event, een dikke onvoldoende.
Begon al met het begin, dat dus niet begon. toen het eindelijk wel begon, weer een hoop ellende, daarna bug na bug, loot die dan wel dan niet dubbel was. liefdestuin, waar je 25 woningen zou moeten kunnen buffen, helemaal niet te doen, sterrenwacht die niet fatsoenlijk doet wat ie moet doen, als dit het resultaat is van nieuwe events, laat maar , dan besparen jullie (de devs) je een hoop ellende en wij (de spelers) ook
Ook bij mij met sterrenwacht de loop van het landen. Uitermate irritant en ik weet niet hoe dit is op te lossen. Al van alles geprobeerd: cache legen, uitloggen, half uur wachten, weer inloggen, nog steeds niet goed. Andere browser, geen oplossing, andere laptop waar ik niet eerder TSO op heb gespeeld: nog steeds hetzelfde probleem. Erg jammer...
@ madrieco : Het is op te lossen door de makers van dit spel; door de bugs die we ervaren te verhelpen. Probleem was ook al aangekaart op engelse forum zag ik nadien
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
Hun probleem wordt op deze manier ons probleem. En dat lijkt mij niet de bedoeling.
Edit: Slecht gelezen, excuus!
Hier ook een half uur geknoei met die sterrewacht. Gens blijven heen en weer gaan en opbouwen en weer afbreken...
Ik had het over dat de generaals die draf vaardigheid hebben, niet sneller reizen als je die sterrenkaart actief hebt. Er staat nergens in DEV diary, dat generaals met draf, niet 75% korter zouden reizen. Generaals zonder draf reizen wel korter door de sterrenkaart. Generaals met draf, krijgen geen kortere reistijd door de sterrenkaart.
Wat is er WEL in orde met dit verschrik-ke-lijke evenement?
"In combination with the "Navigation Crash Course" skill the travel time reduction is applied to the travel time value already reduced by the "Navigation Crash Course" skill. The final value is rounded mathematically."
Nederlands: "In combinatie met de Snelle Jelle vaardigheid is de reistijd al verminderd door de vaardigheid Snelle Jelle. De uiteindelijke reistijd wordt wiskundig afgerond."
Vertaling is niet geweldig (lees: foutief).
Edit: Slecht gelezen, excuus!
hij heeft gewoon ontdekt dat het probleem speelt bij generaals met de draf vaardigheid. Leer eens lezen
Dus er is een probleem met de sterrenwacht... en bij draf lijkt een oorzaak te liggen.
Okay. Heb nu de highlights goed gelezen in de lap tekst.
Hello MM006,
Sorry for the time it took to respond to your inquiry. Yes, you will still be able to use the Love-Crazed buff even after the Valentine event and its effect will remain the same.
As for your other question, we do not want to spoil your fun of discovering what reward is included in each Love Garden quest so we'd leave this for you and the community to discover. In time, all Love Garden quests (and its corresponding reward) will most likely be posted in a guide somewhere.
Regards,
BB_Sious
ik had graag geweten hoe je die woningen in het bereik van de liefdes tuin kan bereiken heb er 4 staan maar dat heeft geen nut want ik kan er niet genoeg woningen in het bereik krijgen en slechts 1 gebied werkt
passen er makkelijk 20 in, max is 24.
Klopt,.. maar er zijn maar een paar plekken op je eiland waar je zo'n dicht op elkaar gebouwde woonwijk kunt neerzetten. En als je op die plekken inmiddels andere gebouwen hebt staan moet je een hoop verhuizen om het voor elkaar te krijgen. Ikzelf heb in sector 9 20 huizen rondom een liefdestuin maar die sector stond al helemaal vol met adelijke woningen dus voor mij viel het mee en een 21e krijg ik echt niet binnen die grit geschoven,... altijd ligt er weer een stuk onkruid, boom, of rots in de weg.