Plaats hier je reacties over het laatste Ontwikkelaarsdagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
Afdrukvoorbeeld
Plaats hier je reacties over het laatste Ontwikkelaarsdagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
Als de beloning hetzelfde is als op de testserver, ben ik tevreden en ga ik er zeker een paar doen :)
Ben alleen wel benieuwd wat die avonturen gaan kosten op de Handel.
Het ziet er goed uit, leuke update :)
De beloningen van de missies gaan nu ook alleen nog uit grondstoffen (en munten) bestaan. Jammer en een gemiste kans. Wat voegen de missies nu nog aan de loots van de avo's toe? Niets.
Het zou leuker zijn geweest om juist die missies beloningen te geven die je op een andere manier niet of moeilijk kan verdienen. Nou is het een saaie grauwe hap van beloningen geworden die de level 50 spelers al helemaal niet meer zullen aanspreken.
Welke stoffige ingedutte ambtenaar heeft het ontwikkelteam van BB aangetrokken voor het bedenken van deze "vernieuwingen"?
Het nieuwe aan deze scenario's qua loot is de marmervullers die je nog mist in de collectie vullers die je krijgt van de gewone avonturen.
Wat betreft de dagmissies, loot was altijd al gelijk aan beloning van de missies, toen de loot wapenvrij werd, kon je wachten op de dagmissies om wapenvrij te worden.
Waar ik me beetje zorgen om maak is dat er 3 testpakketten (gildemarkt, dagmissies en scenario's) en een event tegelijk in de update zitten.
Ik kan me niet herinneren dat die allevier samen zijn getest???
Gildemarkt, dagmissies, scenario's en Pasen zijn allemaal getest, Bert. Niet op dezelfde tijd weliswaar, maar wel alles getest.
Het event wordt alleen maar klaargezet, de effectieve start ervan is pas op 17 maart.
mja, bugs ontstaan juist als coderegels uit verschillende pakketten bijmekaar komen salah, daarom ben ik dus beetje bezorgd dat het zoveel pakketten in een update zijn.
En fjuka, van zodra dat dus op (dinsdag?) live gaat zijn het alsnog de coderegels van 4 updates.
Maar goed ik zal positief zijn en duimen dat het allemaal lopen zal.
Zojuist het eerste scenario geprobeerd: "Tweeling". Is prima verlopen, en voor de moeite/kosten een zeer acceptabele loot (in tegenstelling tot de expedities).
Scenario's:
Het graanconflict – kort avonturen zoektocht
Tweelingen – kort avonturen zoektocht
Hart van het woud – middellange avonturen zoektocht
Rijkdommen van de bergen – lange avonturen zoektocht
Rijkdommen van de berg heeft een locked zone probleem, zal de volgende, als die meegenomen wordt door de verkenner nog even in de ster laten.
Ben sinds donderdag met 11 verkenners een scenario aan het zoeken, resultaat : plenty bijeendrijven van piraten en victors, scenario's 0,0. Heb ik pech of is de vindkans minimaal ???
Ze zijn vindbaar, maar minimaal. Ik zoek met 5 OR's en heb er sinds het onderhoud 1 gevonden. Knop zou iets verder open mogen wat mij betreft, al houdt deze dropkans ze wel mooi exclusief :)
Kans dat je een Vikingen vindt, is groter, Qwerty. Dus ja, kans is erg klein.
Ik heb ergens opgevangen dat de vindkans voor scenario's 1 % is, nou dat kan wel kloppen want ik heb nog steeds geen enkel scenario gevonden. Ik snap ook dat het in de aard van TSO ligt dat je je doelen niet in een week kunt bereiken en dat is ook niet erg. Maar nu lees ik de prestatievereisten voor scenario's: voltooi er 1000 en verzamel 1 miljoen grondstoffen via scenario's. Om dat te bereiken zal ik mijn eiland in mijn testament moeten opnemen ....
Nouja, kan niet klagen
heb nu 5 dagen? kunnen zoeken met 12 ontdekkerts, heb nu 6 scenario's gevonden, en 80% van de terugkomst is avo/scenario. Dat is ook wel eens 80% kaartstukken geweest.
Mijn ontdekkerts vinden ook geen scenario's, iedere keer stuur ik er zo'n 8 op weg. Geduld hebben is een schone zaak, ik weet het, maar het wordt nu wel erg op de proef gesteld.
Even los van alle technische problemen: Wie vindt scenario's een meerwaarde hebben?
Heb nu 5x op rij het paas-scenario gespeeld. De eerste keer dacht ik al mwah, gaap, tijdverspilling, laat staan de volgende vier. Ik stel voor geen ontwikkelresources hieraan te verspillen verder.
ik stel voor om dat wel te doen, veel leuker om een lvl6 paashuis t ehebben dan lvl5 :)
Ik vind de structuur van de scenario's ook beetje gaap, maar het zijn de enige avonturen waar er marmervuller in de loot zit en dat maakt ze wel aantrekkelijk om de extra vindbare marmerplekken gevuld te houden, zodat je daar niet tot anderhalf uur met een versnelde geoloog naar op zoek hoeft om ze weer terug te vinden.
Daarnaast is het wel aardig om ook wat te doen te hebben avontuurlijk gezien als ik maar half uurtje drie kwartier online ben om met geologen zoekers en vinddingetjes bezig te zijn.
Meeste reguliere avonturen doe ik toch blocken, dus half uur transport en dan nog verplaatsen 1 aanvalletje, mss nog een keer verplaatsen en de tijd is alweer om.
Nieuwscrabblewoord?
Een kleine update: sinds dinsdag weer scenario's aan het zoeken met 5 explorers, resultaat 0,0,totaalstand sinds invoering : ook 0,0. Ik houd het voor gezien want op kaartstukken, VdV, coop-avonturen en andere zooi zit ik niet echt te wachten. Ontwikkelen van scenario's zal best veel energie/tijd gekost hebben, maar wanneer de uitvoering zo bar slecht is dat spelers afhaken is zonde. Zelfde geldt overigens ook voor PvP.