Systeem:
Elke speler krijgt 11 worpen, via een random generator worden deze worpen bepaald.
Elke speler speelt in een knock-out systeem totdat er 1 winnaar overblijft. Aan het begin van het spel kies je jou basis elf spelers en zet je ze in een volgorde. Na elke wedstrijd mag je 1 wissel maken en mag je onbeperkt de volgorde aanpassen tot de volgende deadline (volgende wedstrijd). De wissel moet wel binnen de punt restrictie blijven die aan het team staat verbonden.
De wedstrijd:
Elke teamspeler krijgt 1 worp en deze wordt genoteerd (dus j11 worpen totaal per wedstrijd, per team). Wanneer beide spelers hun worpen reeks hebben gehad worden de behaalde punten opgeteld en is de eindscore bekend. Degene met de meeste punten wint. Wanneer er een eigenschap van een speler in het spel is, zal de scheidsrechter (degene die de random worpen reeks uitvoert) deze markeren en het resultaat er bij zetten. Een voorbeeld van het wedstrijdverband staat na de uitleg over het team.
Wanneer er nou een gelijk spel wordt gespeeld, zal er een verlenging plaats vinden om te bepalen welke team er alsnog door gaat. Bij de verlenging worden er in plaats van alle 11 spelers maar 3 spelers uitgekozen van elk team. Met deze 3 spelers zal opnieuw een speel ronde worden gespeeld om zo te bepalen wie er wint. De speler die na de verlenging voor staat is de uiteindelijke winnaar.
Omdat er na de verlenging nog steeds de mogelijkheid bestaat dat er een gelijkspel is, zal een strafschoppen reeks de wedstrijd beslissen. Deze reeks wordt wederom om en om gespeeld tussen beide teams. Er wordt hier niet meer gekeken naar de eigenschappen van elke speler, dus al de worp uiteindelijk de beslissing brengen. De basis eigenschappen van de “geoloog” zijn dus toepasbaar op alle spelers van elk team. De eerste speler die mist, wanneer de andere speler in de zelfde ronde heeft gescoord, verliest de wedstrijd.
Uiteindelijk zal er na de knock-out fase een balans worden opgemaakt, waarin de teams die door zijn kunnen zien hoe hun teams hebben gepresteerd. Hierin zal staan het aantal doelpunten per team, de verdedigende acties en de ongelukkige acties. Ook wordt er het aantal eigenschappen opgeteld en neer gezet hoeveel er geslaagd waren en hoeveel niet.
Deelname:
Om mee te doen aan dit evenement, zal je 100munt inschrijfgeld moeten betalen. deze kosten worden gebruikt om de prijzenpot uit te breiden om zo nog meer prijzen aan verscheidende plekken toe te kunnen wijzen. Huidige prijzen zijn voor de winnaar, de nummers 2 en 3 en voor elke winnaar van de top lijsten is er ook 1 prijs.
Wanneer je mee wilt doen, stuur mij dan een berichtje en/of vriendschapsverzoek, dan kan je het inschrijfgeld direct naar mij toe sturen om zo miskopen op handel tegen te gaan. Op de onderste post (Donateurs) zal er een lijst worden bijgehouden met het aantal inschrijvingen (en inschrijfgeld) en ook wat er mee wordt gekocht. Blijft er een hoeveelheid munt over, waar geen prijs van gekocht is dan zal de hoeveelheid munt een prijs worden.
Prijzen Pot
- IJskoude ijzermijn
- Compact Graanveld
- Artesische Put
- Verbeterde Silo
- Mysterieuze avonturendoos
- Tomberovers
- Victor de verschrikkelijke
- Misdadigers (2x)
- Het bijeendrijven van piraten
- Zonen van het Veld (2x)