Ik moet momenteel in chrome inloggen via 'mijn profiel'. Als ik via de bovenste regel op de voorpagina probeer in te loggen krijg ik de melding dat uplay momenteel niet beschikbaar is.
Afdrukvoorbeeld
Ik moet momenteel in chrome inloggen via 'mijn profiel'. Als ik via de bovenste regel op de voorpagina probeer in te loggen krijg ik de melding dat uplay momenteel niet beschikbaar is.
die kreeg ik ook, tot twee keer toe, maar bij de derde poging (allen gewoon via de homepage) lukte het wel.
ik heb chrome na de tweede keer even een harde refresh (ctrl+f5) gegeven en daarna deed hij het.
maar dat kan natuurlijk ook geluk zijn geweest toen :)
Ik kon net alleen inloggen als ik mijn wachtwoord bovenin de balk/menu, via de blauwe ronde knop Inloggen kreeg ik ook de melding dat uplay niet beschikbaar was.
Onze systeembeheerders hebben het probleem gister avond geprobeerd te achterhalen maar hebben niets kunnen vinden. Het lijkt erop dat dit probleem te maken heeft met individuele cache problemen, ik raad dan ook aan om je cache goed te legen en je geschiedenis te verwijderen.
BB_Skelril
Lekker is dat altijd hoe softwarebedrijven de problemen die gebruikers ervaren, door acties van de ontwikkelaars, altijd maar terugleggen bij de eindgebruikers. Jullie hebben het probleem veroorzaakt, dus jullie lossen het probleem maar op! Als je dat niet doet zal je dat op de lange termijn gaan merken aan terugloop in je spelersaantallen. 1x zijn spelers wel bereid zelf een handeling te verrichten, als ze dat bij iedere update moeten gaan doen zullen er steeds meer gaan afhaken.
Maar dat is jullie probleem hoor. Het is jullie boterham, niet de mijne.
tja ruderion. ze kunnen niet bij je pc komen om het op te lossen.
ik heb het probleem ook. en is makkelijk verholpen door ff hard op f5 te drukken. dan lukt het inloggen wel.
Ruderion,
Ik heb het probleem gisteravond geëscaleerd naar onze systeembeheerders die het verder hebben onderzocht (zowel in-game als op de website). Ze hebben het probleem op geen enkele manier kunnen nabootsen waarna de enige mogelijkheid nog was dat het aan de cache ligt. Wij kunnen zoals hierboven al is aangegeven niet bij spelers op de computer kijken waardoor we aanraden om de cache en geschiedenis te legen daar waar dit in de meeste gevallen het probleem zal oplossen. Je moet er rekening mee houden dat dit een spel in je browser is wat betekent dat er veel data in je cache wordt opgeslagen, deze data kan soms worden corrupt worden waardoor het lijkt alsof er problemen zijn met het inlogsysteem.
BB_Skelril
Blijft het wel heel toevallig dat het probleem zich bij meerdere spelers (ook bij mij) in dezelfde periode ineens voordoet. Ik heb geen cache geleegd of iets anders gedaan wat de traditionele riedel richting spelers voorschrijft en sinds vandaag kan ik na 2 dagen weer via uplay inloggen.
Dat is niets duurs - dan wordt inderdaad het probleem groter gemaakt en worden meer mensen bij betrokken. standaard term bij probleemoplossing.
daarnaast...
Wij komen er nu ook helemaal niet in.
Ik was onderweg naar mijn avontuur maar bleef op inlog-rij hangen.
Een refresh/harde refresh in Chrome maar nu blijf ik bij het gewone inlog-scherm hangen ( http://snag.gy/YgAKZ.jpg )
uitgelogd, ingelogd, cache (vanaf het begin) leeggemaakt - helpt niets.
Op settlersonline.com ben ik gewoon ingelogd en kon ik ook na het legen van de cache zonder probleem inloggen.
Mijn vriendin (appelsientje) heeft nu precies hetzelfde.
Het probleem "escaleren" is een standaard term in de technologiewereld waarmee het probleem wordt doorgegeven naar een ander team, in dit geval heb ik het probleem dus geëscaleerd naar de systeembeheerders die verantwoordelijk zijn voor onze website aangezien het probleem daar is ontstaan.
BB_Skelril
aan de lopende band dit probleem sinds 2 dagen. en van ondersteuningsteam krijg ik algemene mail terug dat het aan een vvol cache geheugen zou liggen .... wordt er nog serieus naar problemen gekeken?? vanmorgen: 10:28 reset tot :41 om 10:48 reset tot :52 om 10:56 reset tot :59 ...., of betekent de reactie van ondersteuningsteam datik maar zelf de conclusie moet trekken dat het spel gewoonweg niet meer werkt en eindigt?!
escaleren=opschalen.
En dat is geen standaardterm in de technologie-wereld, maar een standaard-term in de wereld van elk bedrijf ;)
Bijvoorbeeld van Jan Doedel de werknemer naar zijn baas :p
ik dacht jan met de korte achternaam?
KingEd7,
Het probleem ligt zoals ik en het ondersteuningsteam al eerder hebben aangegeven bij de browsercache. Om dit op te lossen kun je onderstaande stappen volgen:
1. Sluit het tabblad met The Settlers Online
2. Leeg je Browsercache (geheel, niet enkel de laatste dag) & geschiedenis
3. Herstart je browser
4. Log opnieuw in op The Settlers Online
Hierna zal het probleem als het goed is gewoon verholpen zijn.
BB_Skelril
Het probleem deed zich voor op verschillende computers, zowel bij mijzelf als bij m'n vriendin. Daarnaast gebeurde het zowel in chrome als in IE, overige browsers niet getest. Het lijkt zichzelf te hebben opgelost gezien ik het sinds gister niet meer heb gehad. Heb hier verder ook geen speciale handelingen er voor verricht.
De melding stond overigens los van het onderhoud. Ik kreeg de melding voor het eerst de dag voor het onderhoud, maandag en heb deze gisterochtend ook nog 1x gehad. Vanaf gisteravond niet meer.
Dat het probleem op meerdere computers voorkomt wil niet zeggen dat het geen probleem met de cache kan zijn. De cache slaat 'gegevens' van het spel op en gebruikt die om het bijvoorbeeld sneller te laten laden, hier kan nog wel eens wat mee fout gaan waardoor het inloggen bijvoorbeeld tijdelijk niet mogelijk is.
BB_Skelril
Cache wordt wel lokaal opgeslagen Skelril. Als ik dus op een computer inlog waar vandaan ik dat normaliter niet doe bevat de cache daar geen verdere spelgegevens van mijn spel en mag je deze dus beschouwen als leeg. Dat zelfde geldt als ik inlog via een andere browser gezien die ook weer zijn eigen cache heeft. Maar goed geen idee wat het was, maar probleem lijkt hier iig opgelost.
LOL, mijn cache is zo enorm groot, die kan onmogelijk vol zijn als ik de pc net opgestart heb nadat ik alles geschoond en geleegd heb en inlog bij tso!!!!!!
lekker om het probleem maar ff bij computers van spelers te leggen!!
Hieronder even de uitleg van de cache in dummytaal:
De cache is wat wordt gebruikt met het internetprogramma waarmee je speelt. (Internet explorer, chrome etc). De cache is in feite het tijdelijk geheugen van wat jij allemaal op internet aan het doen bent. Op het moment dat je Settlers opstart, dan download je een aantal zware bestanden die de game nodig heeft naar je "cache". Dit zal op je computer blijven staan en past zich niet aan.
Je kan je dan dus voorstellen dat op het moment dat de game iets wil uitlezen uit je cache en hier iets anders verwacht dan wat er staat (corrupt) dan beïnvloed dit de game. Het wissen van je cache is niet gevaarlijk en geeft geen problemen. Het enige is dat de browser na het legen weer de data naar je computer moet downloaden.
Op het moment dat Settlers zonder cache zal werken, dan gaat alles veel te langzaam en zullen er juist meer problemen ontstaan :)
Voorbeeld:
Je start Settlers dit zou bijvoorbeeld opgeslagen zouden kunnen worden:
- Muziek
- Afbeeldingen
- Animaties
- Teksten
Wanneer jij het spel speelt hoeft hij hier niet steeds om te vragen, omdat dit alles op je computer komt te staan. Wanneer het spel een update heeft en jij in jouw cache nog de oude animaties of teksten hebt, dan krijg je visuele problemen.
en zoals al eerder aangegeven. BB kan niet bij de spelers komen elk om dit probleem op de lossen.
moet je toch echt zelf doen.
doe je het niet, tja dan blijf je het houden.
wat bij mij werkte om te fixen
had ik settlersonline dus open de adres aangeklikt zodat is gesellecteerd en F5 drukken. eigenlijk dus refreshen.
na een paar keer dit gedaan te hebben is het probleem opgehouden.