Plaats hier je reacties over het laatste ontwikkelaarsdagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
Afdrukvoorbeeld
Plaats hier je reacties over het laatste ontwikkelaarsdagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
Net eventjes de Valentijnsdoosjes getest op de testserver:
http://static.cdn.ubi.com/0034/archi...ntines_box.png
11 geopend, inhoud:
1x liefdesdrank
1x (3) bronze ketels
3x chocohaas
1x 2000 munten
2x 2000 goudrefill
2x tropische mand
1x koekjes
Als geluk aan je zijde is kun je flink wat munten binnenhalen dus.
Wel jammer van de goudrefill, kan ik mijn goudbusiness wel voorbij zeggen :(
Verder wel een leuk doosjes denk ik.
http://static.cdn.ubi.com/0034/archi...t_building.png
Kost: 1975 edelstenen
Inhoud: 1250 graniet
In tegenstelling tot de tropische houtplantage (waarom school?) is dit gebouw iets minder slecht, maar niet koopwaardig om eerlijk te zijn, dus deze kan op de stapel met waardeloze ideen zoals de tropenhout school
Na het meer dan goede idee om zelf tropisch hout te sprokkelen het niet minder goede idee om zelf graniet te hakken.Maar ja, die uitwerking, dat wil maar niet lukken. 1950 edelstenen voor 1250 tropische stammetjes en nu 1975 edelstenen voor 1250 graniet (op de engelse server gaat het overigens om 1k) , helaas , ook dit laat ik aan me voorbij gaan
Ik heb een rapport gemaakt van 100 valentijnsdozen en ja, de goudmensen zullen hiervan gaan smullen:
Ik heb alles gesorteerd op geschatte waarde op de markt:
> 13x 3 Bronzen Ketels, het meeste werkelijk waardeloze item wat je kan verzinnen, dus 13% kans op dat je eigenlijk niks krijgt :P
> 16x Liefdesdrank
> 15x Chocolade konijn, ja nog meer, het houdt maar niet op :)
> 19x Tropische Fruitmand, wel nuttig en ook ongeveer evenveel edelstenen waard
> 13x Koekje, hier gaan we de winst zone in
> 2x Meer Verborgen Experimenten
> 1x Terug naar het bandietennest, dus met 3% kans op een avontuur vindt ik de beschrijving van de doos nog net niet misleidend
> 4x 2000 Munten, 1 vd hoofdprijzen waar het om zal gaan
> 17x, +2000 gouderts afzetting!!! Hier gaat dus waarschijnlijk alles binnenkort om draaien, dit is het *nieuwe bevroren huis onder de prijzen*
Zoals je dus ziet komt er iets winstgevends uit ongeveer 40% vd dozen. Maar waarom zijn deze wederom niet verhandelbaar? dit veroorzaakt weer een heleboel gedoe met mensen die munten enz naar iemand voor deze doos sturen en ze nooit krijgen.
*zucht* alweer een geldtrekker van BB, ik zie werkelijk niets uit de doosjes komen dat echt de edels waard is.
Munten kan je zelf maken en de kans is zeer klein om te krijgen.
Koekjes, nou vooruit die zijn wel handig om te hebben.
Tropische fruitmand, krijg er al genoeg uit de kleermakers :p
De rest is het noemen niet eens waard, dus ik zal er eens GEEN kopen :)
Over de granietkuil zullen we maar helemaal zwijgen.... :(
heerlijk he die +2000 aanvullingen, daar maak je 6000 gouderts uit, 9000 staven en 6750 munten, mooie hoofdprijs voor 17 per 100 dozen als je het aan mij vraagt :P
Vind het wel jammer wat het effect hiervan is. De rijken (veel edelstenen/munten), worden op deze manier nog veel rijker.
Zolang de prijzen op de handel nog gebalanceerd zullen blijven vind ik het prima. Maar ik ben bang dat de Nederlandse aard dit niet zal toelaten :D
ik heb ook de graniet put ff bekeken enne er zit 1k graniet in, geen 1250 zoals aangegeven in de winkel op de test.
daarnaast heb ik de dozen bekeken. en heb er een stuk of 30!!! gekocht. en niet 1x munten gevonden
en maar 3x goudafz.
als je goudafz wil hebben volgens mijn berekening kun je beter de pikhouweel kopen. voor minder gems meer goudafz.
en de rest van de loot is waardeloos.
fruitmandjes zijn wel leuk.
konijnen waar ik een al een kamer kan versieren.
mijn mening?
blijf af van die doos ( doe ik teminste) en als je graag graniet wil. koop een watermolen en verkoop die op de handel voor graniet zal je meer graniet opleveren. dan die put.
in de aankondiging staat ook gewoon 1000 graniet voor de granietkuil. Staat dan weer wel bij dat je em kunt buffen waardoor ie per edelsteen meer graniet oplevert.
Maar ben het met medespelers hierboven eens dat het spel steeds meer de voorkeur naar betalende spelers legt ten koste van mensen die het geduld aspect van de gratis variant ter harte nemen.
staat misschien wel dat hij 1250 graniet bevat, maar dat is een druk fout, als je hem bouwt zit er maar 1000 in, kan er 1 per week kopen
met een topproductie van ruim 51 minuten 1 graniet gaat het wel weer heel erg lang duren,
uppen naar level 4 kost nagenoeg niks, naar 5 toch ook al weer 500 muntjes, persoonlijk denk ik dat handelen beter is
daar ben ik het helemaal mee oneens!!!
deze hoort op de stapel goede ideeën en wederom waardeloze uitwerking!!!
ze zouden in de winkel een soort van donatie pot moeten hebben dat als er genoeg in zit dat ze een fatsoenlijke ontwikkelaar aan kunnen trekken...
Heerlijk? Ik heb heel veel doosjes gekocht toen er een kans op bevroren huizen was, maar zal er nu welgeteld NUL kopen.
Ik heb er op de test ook een heleboel gekocht om eens te kijken wat er allemaal uit komt rollen, maar het rendement is ver te zoeken.
Hoopje paaskonijnen, tropenmanden, ketels(zucht), en wat andere onzinnige dingen die de 95 edels verre van waard zijn.
Enige mooie dingetjes waren de koekjes(5), avonturen(2) en munten en goudafz. (beide 3x), uit een 50-tal doosjes.
Er zijn echt wel betere manieren om je edels te besteden dan aan deze doos en de granietput.
Als er nu eens een EHBO-kit in had gezeten, want die zie je dus nergens meer ;) Niet dat dat nu zo'n zinvol item is, maar da's tenminste nog zeldzaam :)
ik heb net als Poegel 100 valentijnskadootjes gekocht op de testserver, en heb de resultaten samengevoegd zodat jullie kunnen bedenken of jullie het waard vinden om een valentijnskadoo te kopen
http://www.prntscr.com/2jjc6v
blijkbaar doet de foto het niet, op deze link kan je de foto zien :)
http://prntscr.com/2jjc6v
Ik had ook men rapport van 100 stuks gepost, vreemd, sommige dingen matchen precies terwijl anderen verschillen, grappig
kan BB niet even stoppen met deze onzinnige gebouwen en functies toe te voegen,
1000 graniet in 1 weekje...doe een keer pirateneiland of 2x en je hebt het al....mischien wel handig voor lagere niveau spelers, maar voor de hogere niveau spelers niet echt.
Wat mij betreft, zorgt BB ervoor we grotere unit sizes (ipv 25 stuks 250stuks) kunnen maken in barrack en in proviandhuis voor de items.
dat geklik na een keertje een slimme kleermaker , is niet meer te doen! Hierdoor wil ik het spel ook minder spelen!
Snappen julie dit niet?
Dit is zeer waarschijnlijk een reeds pogingen om PvP uit te stellen of uit te sluiten van het spel, al deze waardeloze uitvindingen wijzen erop.
Andere signalen zijn, dat er geen woord meer over gerept wordt en geen polls worden gemaakt E.D
Straks ook weer, zullen ze alles gaan doen om ons niet over pvp te laten klagen, wacht maar, straks komt weer het paasevent en dan moet er per see iets bij komen wat erg ingewikkeld is en erg veel tijd kost, en als je denkt dat het is afgerond, staat er weer een WK evenement voor de deur, dit zijn allemaal Fillers mensen
Wat ik dus niet begrijp: PvP geeft een hele nieuwe dimensie aan het spel , itt tot wat er tot nu toe aan uitbreiding is. Waarom gaan jullie (degenen die maar blijven hameren op het toevoegen van PvP) niet gewoon een browserspel spelen dat hierop gebaseerd is, er zijn er genoeg. Ik zit totaal niet op PvP te wachten en speel TSO JUIST omdat er geen PvP aan te pas komt.
Yup, om diezelfde reden speel ik dit spel dus ook, aub geen pvp hier!!
toen de Nederlandse server werd gestart midden 2012 stond PvP gepland voor het einde van dat jaar (dus eind 2012), dat werd al snel verschoven naar 2013 en sindsdien wordt het doodgezwegen...
PvP stond dus al lang op de agenda reeds voor jij hier begon te spelen (misschien speel je het spel wel al langer, maar in ieder geval niet op de NL server, want toen de NL server gestart werd stond het al op de planning!), dus dan ben jij degene die een verkeerde spel-keuze heeft gemaakt en niet de mensen die blijven hammeren over PvP...
ik hou niet van verzamelvoorwerpen, maar jij wel... jij houdt niet van PvP, maar ik wel, zo is het met alles, ieder zijn ding...
wel of geen PvP is in principe helemaal niet aan de orde, waar het om gaat is dat BB het op de planning had staan (natuurlijk kan een planning uitlopen) maar dat het nou helemaal doodgezwegen wordt is gewoon waardeloos!
belofte maakt schuld...
als PvP helemaal geschrapt is dan hadden/moeten/kunnen ze dat toch ook gewoon melden... natuurlijk krijgen ze dan commentaar (en misschien ook positieve reacties), maar gewoon zomaar doodzwijgen slaat natuurlijk nergens op...
Als dood-zwijgen ook de dood van PvP betekent, ben ik VOOR :p
ik ben op NL server pas begonnen en toen stond PvP reeds op de planning, dus ik zit in hetzelfde schuitje, alleen ik ben voor en jij tegen...
maar dat doet er nog steeds nix aan af dat ze het doodzwijgen...
een berichtje in de vorm van: misschien eind dit jaar, of pas over 5 jaar, of helemaal nooit is toch gewoon het minste wat ze kunnen doen...
als het van origine gepland stond voor eind 2012 en het is nu 2014 en je hoort er helemaal nix meer van dan vind ik dat persoonlijk een heel vreemde zaak...
Trouwens dan snap ik nog steeds niet waarom de mensen die tegen zijn er tegen zijn, want er stond aangegeven dat pvp optioneel is, dus ik ga ervan uit dat deze mensen niet de betekenis van dat woord weten dus ik licht toe dat optioneel in houdt dat je zelf mag kiezen of je meedoet of niet, en als je niet meedoet veranderd er helemaal niks aan je spel, en daarnaast is je thuis eiland ook onschendbaar, dus in princiepe gebeurd er helemaal niks voor deze spelers.
Naja, in het aller ergste geval zullen kruisbogen en dat soort wapens weer duurder worden, maarja de markt veranderd toch continu, dus je kan er zelfs op inspelen om voor kruisbogen productie te kiezen als non pvper bijvoorbeeld, dus slechter kun je er niet uit worden, eerder beter eigenlijk.
Granietkuil en Valentijns-verrassing.... :p
Dit is een spel wat niet gauw verveelt, altijd weer spannend wat de volgende versie brengt.
Wat ik ook graag zou zien, is meer kopererts.
Nu kunnen alleen de groten der aarde....de rijken een onuitputbare kopermijn kopen, dat vindt ik wel jammer.
Voor de rest een TOP spel..
Groetjes Idefix
+1 ;)
Een verbeterde versie van de granietkuil is vanaf vandaag te testen op tsotesting.com.
BB_Skelril
dat maakt de granietkuil voor sommigen wellicht wel interessant...
hoewel ik 2k edelstenen nog steeds erg prijzig vindt...
maar goed, nou kan hij eventueel wel de moeite zijn voor sommige mensen...
opgevoerde graansilo, tja, leuk en aardig...
komt er ook een regeling dat je oude graansilos in kunt ruilen voor nieuwe??? eventueel met bijbetaling of 3:1 of zo???
Verbeterde graansilo zie ik zeker zitten. Idem voor de watermolen.
Ben iets te enthousiast geweest met het maken van tarwe :)
ik bedoelde eigenlijk niet via handel, maar via BB ;)
silos koop je voor edelstenen, opgevoerde silos waarschijnlijk ook...
dus een of andere tegemoetkoming voor mensen die eerder gewone silos hebben gekocht lijkt me wel op zijn plaats ;)
natuurlijk hoeft dat niet 1:1 te zijn, van mij part 1:5... het gaat niet zo zeer om het aantal dan wel om de mogelijkheid ;)
Kijk Tymy..dat is nu nog eens een doordacht structureel plan....ik ben voor
ik heb al langer het idee dat het gewoon een bij elkaar geraapt zooitje programmeurs zijn die zomaar iets doen zonder enige structuur...
volgens mij gaan die 's morgens naar hun werk en dan gaan ze kijken wat zal ik vandaag eens gaan bedenken/programmeren: PvP, nah, geen zin in, nieuw avontuur, nah, vandaag niet, wacht, ik heb vannacht iets grappigs bedacht, ik ga vandaag een gildewinkel programmeren, daar heb ik wel zin in en dan zie ik wel hoe ver ik kom vandaag en morgen kijk ik wel waar ik dan weer zin in heb... de volgende dag, geen zin meer in die gildewinkel, maar toch maar ff afraffelen zodat ik wat anders kan gaan doen...
dat idee krijg ik een beetje bij hoe ze te werk gaan...
kort samengevat: goede en leuke ideeën, meestal heel erg teleurstellende uitvoering en weinig doordacht...
Zo als Poegel al aangaf :Wanneer komen jullie nu eens met die verbeterde watermolen!Dat hij er komt is mij wel duidelijk,maar waarom moet hier alles zo eindeloos lang duren?
Vriendelijke groet Xardia