Plaats hier je reacties over ons laatste ontwikkelaars dagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
Afdrukvoorbeeld
Plaats hier je reacties over ons laatste ontwikkelaars dagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
dit is een update waar ik wel blij van wordt extra loot en ep van avonturen ik zie het wel zitten zo'n premium account
Je moet er wel voor betalen he. 100 edelstenen voor hoe lang? Is het dan voor altijd of moet je elke week 100 edelstenen betalen?
hmmmmmm.... Ik ben bang dat hier een eerste stap wordt gezet die dezelfde kant op gaat als andere "gratis" online games... (En die daardoor uiteindelijk kapot gaan)
Als het inderdaad 100 diamanten per week is en je blijft de week bonus houden is het misschien wel leuk, maar anders word het verschil tussen de CC-speler en de normale speler heel snel, heel groot... En wekelijks betalen voor een Beta game???
Ik weet niet of dit een verbetering is die het spel ten goede gaat komen... Als er meer geld moet komen, zet dan een advertentie ofzo op de inlog pagina...
(gewoon een voorstel) :-)
en nog even iets om over na te denken... In de regels van dit spel staat dat discrimineren niet is toegestaan, discrimineren is toch onderscheid maken???
Als er nu een "klasse" verschil komt tussen gewone accounts en "premium" accounts, moeten de regels dan ook worden aangepast???
Overigens dit is niet om negatief te zijn maar vraag mij dit gewoon af!
Jammer dat TSO nu dezelfde kant lijkt op te gaan als vele andere "Gratis" spelen. Betalende spelers krijgen dus nu een voordeel. Wat is de volgende stap? Ook moeten betalen om verder te komen? Dus een Cap voor niet betalende spelers?
Speel het nu nog met plezier, alleen hebben dit soort praktijken wel een negatieve invloed op mijn spelplezier.
helemaal mee eens, dit lijkt verdacht veel op het creeeren van een elite groep die betaald om beter te zijn dan de rest... zou zeer zeker GEEN goede ontwikkeling zijn...
ik hoop dat BB de discussie aan durft of het er gewoon doorheen stampt... Macht van het geld? :-)
@de meeste hierboven. Kap nou s met dat gezeur over geld. De ontwikkelaars bij BB werken niet gratis en jullie nu of straks ook niet. Die kosten moeten ergens vandaan worden gehaald. Het is gewoon eerlijk dat je als een betalende speler meer voordelen hebt tegenover een niet betalende speler. Het is de betalende speler die ervoor zorgt dat een niet betalende speler kan blijven spelen, vergeet dat niet...
Wil jullie nog wel een uitweg bieden om door te blijven zeuren. Ik zoek nog een werkster, een kok, een butler, een chauffeur, een tuinman, een timmerman en een afwashulp alle voor 24-40 uur per week op geheel vrijwillige basis (dus onbetaald!). Als jullie 1 van deze functies willen komen vervullen mogen jullie verder zeuren. Wil je niet gratis komen werken bij me hou dan ook op met zeuren hier.
Hoop dan verder ook dat BB hier verder geen discussie over maakt maar dit er gewoon vrolijk doorheen stampt. Gelijk hebben ze en vind het een leuke toevoeging voor alle investeerders onder ons!
Ben het helemaal met Kili eens.
NB
En wie zegt dat het 100 edelstenen is? Zou belachelijk goedkoop zijn.
In dat plaatjes staat beschikbaar:100 edelstenen, wil helemaal niet zeggen dat dat de prijs is.
Sluit me volledig bij Kili aan.
Wilde er nog wel even bijzeggen dat ik niet weet hoe jullie bij 100 edelstenen komen voor 1 week. Het enige dat het plaatje zegt is: available 100. Oftewel de bewuste speler heeft 100 edelstenen beschikbaar.
Zegt dus niets over de prijs.
Het is niet meer dan logisch dat ze dit doen. Voordelen zien er goed uit. Hoop wel dat het idd 100 edels per week gaat zijn. Waarschijnlijk krijgen we een weekje gratis om te proberen.
Jammer dat je zo kort door de bocht gaat Kili... We hebben het hier over een spel wat nog vol op in ontwikkeling is... Het is per slot van rekening nog in beta fase... PvP is nog maanden weg...
Er zijn ook andere manieren om geld te verdienen om de ontwikkelaars en de shareholders van BB te betalen... Wat is de volgende stap? Het kopen van 3.76 miljoen EP zodat wanneer je start je direct L50 kan worden?
Heel jammer dat je niet de andere kant van het verhaal kunt zien, maar ik snap dat jij je investering wil beschermen.
Misschien moeten we mensen die regelmatig diamanten kopen een kroontje boven hun avatar geven, zodat een ieder kan zien wie het voor de niet betalende spelers mogelijk te maken, om bij de gratie van betalende speler, te mogen spelen! En ik zeg dit uiteraard met een dikke glimlach op mijn gezicht.
Wanneer ik dit spel zat ben hoef ik niet terug te denken aan de honderden euro's die het mij gekost heeft om te komen waar ik nu ben. Verder heb ik niemand nodig om mij te vertellen wat geld doet met een spel, maar je staat uiteraard vrij om dit toch te doen. Wel verwacht ik van je, dat je de mening van anderen respecteerd... Anders moet je nog maar eens de regels van dit spel doorlezen.... :-)
Ik zit er nu hard aan te denken om een butler, werkster of tuinman in te huren zodat ik meer speeltijd kan creeeren om te genieten van dit spel! :-)
Nogmaals, ik hoop dat dit een spel blijft dat een ieder kan spelen en dat een ieder even ver kan komen zonder restrictie door "geld"...
@robin met mn 10-uren contract valt er voor mij niet veel te investeren, ook ik kom dus sneller achter te liggen op een betalende speler. Maar dat mag...
Die beta moeten ze idd verder wel van af. Ik speel (nu ff niet) ook al een hele poos een mmorpg en die is ook continu in ontwikkeling, zoals elke willekeurige mmorpg eigenlijk. Vind dat ook een goedkope juridische truck zelf, maar dat is een andere discussie en ga ik verder ook maar niet meer voeren denk ik.
Aan de reacties te zien lijkt het net alsof mensen die edelstenen kopen nu al niet een gigantisch voordeel hebben boven mensen die dat niet doen. Beetje dom om meteen zo te reageren. Geld zal je altijd een voordeel geven. Als je denkt dat dat niet zo is leef je toch echt onder een rotsblok.
Ik denk dat het goed dat is dat wij (allemaal) als spelers onze mening hier delen... En het lijkt mij niet meer dan logisch dat niet iedereen het met elkaar eens is. En dat is misschien ook maar goed ook, anders zou er echt iets mis zijn. :-)
Reden dat ik op mijn zeepkist klim is omdat dit gewoon een hartstikke leuk spel is... En ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om, wanneer dingen veranderen en wij (allemaal) de kans hebben gekregen om daar je eigen mening over te geven, dan te zeggen: ja maar ho wacht eens even, daar ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens... Zoals hier boven ook al terecht gemeld word zijn er meer mensen met vragen (Duitse servers, Engelse etc...)
Belangrijkste is dat zoveel mogelijk mensen hun mening hier delen en dat BB dan de juiste beslissing maakt die door de massa word gedragen... :-)
Dus settlers: laat je mening hier horen... Happy settling allemaal!
Ik sluit mij aan mij Kili. Dit spel blijft trouwens gratis het is je eigen keuze geld erin te stoppen. En je kan alle opties zonder geld aanschaffen.!
En een spel wordt alleen mooi als er genoeg betalende mensen zijn vergeet dat niet!
Ik ben voor vooruitgang van het spel, zou wel jammer zijn als dat alleen voor een kleine "betalende groep" zou zijn... Zou mij in ieder geval uitsluiten... En dat zou ik uiteraard jammer vinden :-)
Misschien een optie om een extra variant toe te voegen aan de "premium" optie:
Doe er een reclame optie bij, ik stel voor dat je bij het opstarten dan een reclame boodschap krijgt, en geef de mensen die hier voor kiezen dan dezelfde "voordelen" komt er meer geld binnen en kan het spel nog mooier worden en kunnen de mensen die geen edelstenen kopen, toch mooi bijdrage aan de ontwikkeling van het spel... Lijkt mij een mooie, lukratieve optie... :-)
Het is maar een ideetje...
ik heb al meerdere browsergames gespeeld en ik neem aan ook mede door wat er vermeld is dat er geen restricties zijn en je even ver kan komen zonder het kopen van edelstenen of premium account maar dat degene die het wel doen wat voordelen krijgen wat niet meer als logisch is.
Ik vind het idee opzichzelf best leuk; echter hoop ik wel dat eerst de level cap omhoog gaat voor de 50-ers; aangezien dit anders een stuk minder interessant voor de high-levels is.
Nee he? Denk alleen niet dat ze op deze manier de komende periode op dikke loonsverhogingen hoeven te rekenen.Citaat:
De ontwikkelaars bij BB werken niet gratis
Zelf denk ik namelijk dat het woord "Premium" de hoogste notering heeft in de top 10 van grootste afknappers voor browser games.
Met je uitweg...
Dus je hebt ook de duurste zorgverzekering omdat je vind dat de mensen die daar werken ook betaald moeten en dat we niet moeten zeuren over geld.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het loon van BlueByte ontwikkelaars.
Wij hebben de keus om een product af te nemen.
Als je omzet tegenvalt dan kun je inderdaad je product duurder maken. Maar dan moet je niet raar opkijken als de klanten naar je goedkopere concurrent gaan
Als ik BlueByte was zou ik die vergaderzaal weer open gooien en een andere methode bedenken om meer centjes te verdienen, dit gaat niet werken.
ten eerste: jullie moeten eens leren lezen!!!
er staat duidelijk bij dat deze premium verbeteringen verhandelbaar zijn!!!
wil je niet betalen, prima, koop dan je premium op de handel!!!
ik ben zelf ook een niet betalende speler, maar ik vind dit in principe een heel goede upgrade!
in principe heeft een niet betalende speler dus nog steeds dezelfde mogelijkheden als een betalende speler... alleen zal deze niet betalende speler voor zijn premium moeten handelen, maar het is dus niet "exclusief" voor betalende spelers!!! iedereen kan er gebruik van maken!!!
ten tweede: wat ik wel heel slecht zou vinden als je inderdaad maar maximaal 7 dagen premium per keer kunt kopen... (ik weet dat de premium dagen bij elkaar op tellen, dus als je 5 premium dingen gebruikt dat je in totaal gewoon 35 dagen premium hebt)
iemand die een jaar premium account wil wordt dan gestraft door hem 50x een 7 daagse premium verbetering te laten kopen en vervolgens moet hij die verbetering ook nog eens 50x gebruiken/ergens op gooien...
premium zou een voordeel moeten zijn en iemand RSI bezorgen is dat duidelijk niet!!!
wel eigenlijk is het niets anders dan gewone edelstenen voor de loot: nu investeer je euro's koop je een silo en verpats je die op de markt heb je extra munten/graniet (waar je dan ook behoefte aan hebt) dadelijk koop je dit bufje.
Het enige verschil is dat je nu rechtstreeks XP kan kopen en dus met wat minder avonturen je race omhoog kan afmaken (moeten ze wel opschieten met 50+ dingen interessant maken!!!! grootste probleem bij deze update denk ik tot nu toe!!)
Ik deel bovengenoemde zorg over RSI (RSI is wel wat aangedikte term, maar ok) tot nu toe is veel klikken wel het motto van de developers, (zie barak met max 25R zie ballonnen event
Die "100" zou wel het cadeautje van laatst verklaren. Niets is gratis en dit is blijkbaar de achterliggende gedachte van de login bonus verhoging :)
Nou ja, niet dat mijn wekelijkse inlog hiervoor bedoeld is. Laat de betalende mijn maar inhalen...
zo weer een klaag topic zie ik lool het is vakantie mensen niet zo stresse rofl
Als ik dit zo eens doorlees, denk ik dat er hier een schat aan informatie voor BB ligt, als dit geen insites geeft, weet ik het ook niet meer! :-)
Nu is de vraag natuurlij, hoe ga je deze insites gebruiken.
Optie 1. de info hier laat zien dat er nog rek is in de portemonee, daarbij is succes ook de doodslag van een spel, bij teveel "deelnemers" heb je meer kosten, i.v.m. onderhoud, servers personeel etc. Als je het spel minder aantrekkelijk/duurder maakt en daar wat voor terug doet, kun je misschien met minder mensen meer verdienen...
OF
Optie 2. de info laat zien dat er andere mogelijkheden en of beweeg redenen zijn, zorg voor continue aanwas van nieuwe mensen en hou de huidige mensen vast door, bv. de cap te verhogen, het spel een vernieuwde uitdaging te geven etc. Niuwe mensen betekend meer kans op inkomsten en beweegt huidige spelers misschien wel om een kleine investering te doen in de wetenschap dat het geen bodemloze put is...
Ik denk dat er nog veel meer opties bedacht kunnen worden en dat ook de input van andere landen hier licht op kan schijnen.
Ik voor mij zou op dit moment absoluut geen geld in het spel stoppen en wel voor de simpele reden dat de mogelijkheid wil hebben om te stoppen wanneer ik dit wil zonder het gevoel te hebben dat ik een fortuin achterlaat. En natuurlijk heb ik er wat voor terug gekregen, buiten de stijve nek, tintelende vingers en de behoefte om bandieten aan te vallen met mijn veteraan, zelfs als ik slaap..... Hahahahahahahahahahahaha
Misschien is het wel de slechte ervaringen die ik met andere internet gebaseerde spellen heb waar het helemaal uit de hand liep... (ik denk dat alle hardcore mensen dat hier wel eerder hebben mee gemaakt). Maar hier is er een fiorum, een zeepkist zo je wilt, dus ik zeg klim erop en laat je horen! Voor , tegen of alternatieven...
Maar til er vooral niet te zwaar aan het is maar een spelletje, al is het wel erg leuk! :-) En dit is zeker geen zeur onderwerp.... LOL
Robin
Morgen 8 uur mag je beginnen. Je hebt bij deze de functie als butler weten te bemachtigen ^^
Graag 1 dubbele kop koffie met melk en 2 zoetjes en 2 sneetjes brood met hammmmm en een medium gekookt eitje boven op bed aub.
leg je alvast de sleutel klaar onder de deurmat? Ik ben erg goed met eitjes in de ochtend.... :-)
Ik had liever gezien dat ze per geïnvesteerde euro meer voordeel geven,
Voorbeeld: iedere euro is 0,5% meer loot en 0,5% meer EP.
Dit zal op terugwerkende kracht moeten worden ingevoerd, dus alle euro's die je al hebt geïnvesteerd tellen mee.
Wat is er mis mee dat spelers die investeren in een game meer voordelen hebben als spelers die gratis meeliften met de wel betalende speler? Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen gratis spelers maar mensen die geld uitgeven waardoor BB/ubisoft games kunnen blijven produceren verdienen gewoon beter als zij die niet bereid zijn te betalen. Voor het f2p tijdperk betaalde je toch ook 30 tot 60 euro voor een game, waarom zou dan nu alles gratis zijn?
LEER NOU EENS LEZEN!!!
Dit is precies hetzelfde als een watermolen, die kun je kopen in de shop met edelstenen, of je kunt hem kopen via de handel!!!
Ja, met geld kun je hem makkelijker kopen, maar zonder geld kun je hem toch gewoon op handel kopen, dan kost het je alleen meer moeite...
Jullie voeren een compleet onzinnige discussie puur en alleen omdat je niet leest!!!
Wel jammer dat de mensen die hier het hardst roepen dat mensen moeten leren lezen, blijkbaar alleen kunnen zien wat zij graag zelf willen zien... (voordeel voor zichzelf)
Mij maakt het niet uit of je nu 10 euro per dag of 100 euro in de maand hier aan uit geeft. Wat mij opvalt is dat een aantal mensen denkt dat zij meer rechten hebben en zich beter voelen dan de rest, dit lijkt mij een kwalijke zaak.
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen een watermolen en 50% meer loot en 50% meer EP. Laatste keer dat ik checkte, geeft een L1 watermolen minder water per uur dan een waterput... Dus wanneer je zegt een watermolen kopen is voor luie mensen die niet continue putten willen slaan, zeg ik dat je gelijk hebt.
Ik lees hier ook niet hoe je op de HANDEL aan de 50% extra EP kunt komen, maar misschien lees ik dat verkeerd... :-)
Ik kan mij voorstellen dat, na alle tijd e.d. die mensen er hebben in gestopt om op een bepaald level te komen, het enigzins fustrerend is dat nieuwe mensen met een financieele injectie daar veeeeeeeel sneller kunnen komen.
Mij maakt het verder niet zo veel uit, een ieder doet maar. :-)
Ik hoop alleen wel dat alle mensen die denken dat zij een premium account verdienen om dat zij zich beter voelen dan een ander (zij hebben immers voor dat recht betaald) heel gelukkig worden. Bij het volgende wereld event ga ik er dan ook vanuit dat deze mensen dan ook naar verhouding meer werk doen en meer doneren en niet lopen bedelen om grondstoffen en of proberen een slaatje te slaan uit de handel... Hahahahahahahahaha
1.
wat mij opvalt is dat er nog veel domme mensen zijn die dingen beginnen te roepen, maar die gewoon niet lezen...
want zoals ik al eerder had gepost (en ik quote):
dus ik zie niet in hoe deze harde schreeuwer hier op zich voordeel van heeft en alleen maar ziet wat hij zelf wilt zien... misschien is het verschil dat ik wel gewoon lees???
waarom ik me beter zou moeten voelen dan anderen snap ik dus ook niet helemaal, want ik ben dus een niet betalende speler...
2.
een watermolen is niet voor luie mensen, deze geeft meer water, want die koop je niet om op level 1 te houden en buiten dat geeft een watermolen ruimte besparing van bouwgrond in verhouding tot putten! (silos zijn voor luie mensen, want deze kosten alleen maar extra bouwruimte! elke keer gewoon ff een tarweveldje neerzetten is in principe beter!
3.
wederom bedankt voor het bevestigen dat je niet leest!!! (ik begin me serieus af te vragen of je wel kunt lezen?!?!?)
die 50% extra EP krijg je als je premium geactiveerd hebt en zoals gezegt (maar dat heb jij niet gelezen) kun je premium dus gewoon verhandelen, dus kan ook een niet betalende speler deze gewoon verkrijgen via handel!!!
4.
ik zal er gemakshalve maar van uitgaan dat dit laatste stukje niet aan mij gericht was aangezien ik geen betalende speler ben, zoals ik hierboven nogmaals heb bevestigt! (heb je dat nu wel gelezen???)
5.
ik ben vaak erg kritisch op BB, maar ik vind dit gewoon een goede update dat betalende spelers op deze manier iets extras kunnen aanschaffen, maar doordat het verhandelbaar is worden de niet betalende spelers niet per direct achtergesteld, deze zullen alleen iets meer hun best moeten doen (vaker boosten, actiever zijn (meer avonturen spelen) en dergelijke, of via handel premium zien te bemachtigen)...
zolang iets verhandelbaar is vind ik het al snel okay... (ik zou het goed vinden als er meer dingen uit de shop verhandelbaar zouden worden, want in principe maakt het BB toch niet uit wie iets aanschaft ook al wordt het daarna door verhandeld...)
Waar ik me mateloos aan irriteer is dat elke vorm van kritiek/vraagtekens zetten,maakt niet uit waarover het gaat, meteen reacties oproepen als: gezeur, "het is toch gratis", het is beta enz. Ik hoef toch niet bij alles wat bij BB bedacht wordt meteen juichend de vlag te hijsen?
Premium of geen premium maakt mij allemaal niet uit zolang men maar plezier heeft met spelen ik amuseer me hier nu al een jaar en ja ben een betalend speler.
Ieder moet voor zich zelf uitmaken of ze er gebruik van willen maken en het wordt gewoon verhandelbaar.
Zolang het spel toegankelijk blijft voor gratis spelers heb ik er geen enkel probleem mee.
Ik wens jullie verder nog allen veel speelplezier.
hoe lang duurt dat dan week, maand? maar als je 100 edelstenen per week krijgt kan je niets anders er voor kopen
Hoe lang duurt dat dan week, maand?:confused:
Als je elke week 100 edelstenen moet betalen is het niet tedoen want dan kan je ze niet voor iets anders uitgeven
Niemand is verpicht dat account te nemen dus je kunt gewoon je edelstenen blijven verzamelen en er iets anders van kopen en je kunt daarna nog een premium account op de gewone handel kopen voor muntjes of graniet of iets anders die keus heb je.
je kunt ook al je grondstoffen opsparen, een weekje premium pakken en alles er doorheen knallen en veel avonturen doen...
dat is als ze 100 edelstenen per week kosten!!! (hier is echter nog helemaal nix over bekend!)
dan zou je het ook van de login bonus kunnen doen en dan kun je de edelstenen die je krijgt voor lvl ups en dergelijke opsparen voor andere dingen...
of je slaat af en toe een weekje over, dat kan natuurlijk ook gewoon!
en zoals bekend zijn ze verhandelbaar...
in principe is alles te koop met in game munten... de vraag is alleen voor hoeveel, maar dat zal ook afhangen van wat de prijs in edelstenen voor 7 dagen premium wordt...
BB moet ook ergens geld vandaan halen, dus je kunt edelstenen bij kopen mocht je dat willen, maar dat is een ieder zijn/haar eigen keus!!!
maar iedereen krijgt edelstenen (login bonus, lvl ups), dus je wordt nergens van buitengesloten... alleen zul je als je zelf geen edelstenen koopt keuzes moeten maken, maar in het leven moet je nou eenmaal keuzes maken :)