Plaats hier je reacties over ons laatste ontwikkelaars dagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
Afdrukvoorbeeld
Plaats hier je reacties over ons laatste ontwikkelaars dagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
Mooi, ik zie het wel zitten. Wordt het spel wat diverser van.
Ik ben zeer benieuwd naar dit alles.
Groet van SirJackOld
Hoe zeker is een zekere kans? 100%?
wetenschapsysteem is leuk maar iedereen wacht op pvp
Ik ben benieuwd, nieuwe grondstoffen, nieuwe gebouwen en skills verbeteren.
Dat word weer puzzelen met de produkties en ruimte op mijn eiland maar lijkt me wel een leuke aanvulling en uitdaging :)
Moeten die 31 punten verdeeld worden over alle 4 de trees of heb je 31 punten te verdelen per tree?
Krijgen we dan ook een aantal vergunningen extra voor de nieuwe gebouwen? Of anders een aantal edelstenen in de richting om nieuwe te kopen in de winkel? Want anders moeten vooral de gevorderde spelers hun economie ombouwen of aanpassen waar niemand zin in heeft.
Verder lijkt me dit echt een supertof idee! Ik vond de wetenschapsboom in het spel Ikariam ook altijd geweldig. Die was echt vergevorderd, dat systeem.
leuk en aardig en doormiddel van (zij)missies wordt je vervolgens "gedwongen" om bepaalde types te ontwikkelen?????????
weg met de strategie!!! dwing de menigte doormiddel van (zij)missies!
Super idee!
Dit brengt weer eens wat diversiteit aan in het spel!
En voor degenen die niet alle gebouwen willen bouwen: je HOEFT ook deze nieuwe gebouwen niet te bouwen.
Kom op!
Ik ben benieuwd naar deze nieuwe gebouwen en missieketens. Is het al juni?
Ik ben vrij sceptisch, maar wil het wel eens zien.
Ik had eigenlijk meer gehoopt op PvP of een verhoging van het max level.
Voor de 50+ spelers is er niet echt een vooruitgang en er zijn er steeds meer die vast zitten met hun level
PVP komt eraan ?? Is toch uitgesteld naar ( misschien ) 2014, net als de lvl cap verhoging. Voor lvl 50 spelers voegt dit niet heel veel toe. Dit moet aardig wat werk zijn geweest om te ontwikkelen, maar het aanzetten van de level teller is kennelijk meer werk :P
:d:d nice!
ziet er goed uit! Ben benieuwd.
Toch wacht ik wel met name op PvP.
Is hier nog iets over bekend?
Het Wetenschapssysteem zal binnenkort op de test-servers, met alle data die daar zal worden verzameld zullen de ontwikkelaars kijken of het stabiel genoeg is voor de live servers, of dat er nog een aantal dingen moeten worden veranderd. Hopelijk blijken de tests goed en kunnen we het Wetenschapssysteem snel te zien krijgen op de werelden.
leuk
Het komt er kort gezegd weer op neer dat er totaal niet naar het *groeiend* aantal *high-levels* in deze game wordt gekeken.
Voor BB was het wel *lekker* cashen..... maar langzamerhand begint het gevoel mij te bekruipen dat ze de *payers-van-het-eerste-uur* inmiddels liever kwijt dan rijk is in deze game.
Jammer; Jammer; Jammer.... vanuit bedrijfseconomisch standpunt een gemiste kans......
Wordt misschien eens tijd dat we ons *organiseren* met de andere servers; aangezien ik minimaal 8 maanden wachten niet echt zie zitten....
Dus hierbij nogmaals het verzoek:
**Gooi die level-cap omhoog BB....desnoods met 5 miljoen per level... tot level 100 dan hebben de level 50`s ook nog enige vorm van uitdaging... en nee NIEUWE content is daarvoor geen must.... mensen willen verder**
M`n hele eiland is level 5.... ik krijg geen XP meer..... *FIX IT*
Helemaal eens met Roodstaart, alles is lvl5 en niks meer te beleven, straks paar gebouwtjes erbij en weer klaar. We willen door!
Er staat een klein foutje in de tekst, de Gemiddelde papiermolens produceren Gemiddeld papier.
In de tekst staat Gevanceerd papier maar die maak je met de Geavanceerde papiermolen.
Op dit moment ben ik aan het testen op de server en ik heb zo veel mogelijk gebouwen op lvl 5 staan. Mijn productie is prima, alleen er is 1 gebouw die de hele productie tegenhoud. Ik kan op dit moment mijn hele productie op lvl 5 gaan zetten er is slechts 1 gebouw die de eindproducten maakt, de boekbinder.
Deze boekbinder maakt nu een "manuscript" in 12h tijd. Dit is de simpelste vorm van een boek. De boekbinder is op lvl 5. En hiermee beperkt deze boekbinder de hele productieketen. Je hoeft tenslotte er voor te zorgen dat je 2 boeken per dag kunt maken. Je kunt wel meer grondstoffen maken maar deze leveren niets op (mogelijk de handel). Om een "codex" te maken kost het eerst 12h van het manuscript en vervolgens rond de 16h. Dus je hebt 28 uur de tijd om alle grondstoffen te maken. En dit gaat uiteindelijk ook weer verder in de laatste vorm van de boeken.
Enkele oplossingen:
- Kortere productie tijden van de boeken
- Meerdere boekbinders kunnen maken
- Orders in de boekbinder kunnen zetten (minder verlies doordat je vaak online moet komen om het aan te zetten)
- Opbrengst van de grondstofgebouwen (van de boekproductieketen) lager zetten
Roodstaart,
Zoals ik in vorige topics ook al heb aangegeven is het helaas niet zo makkelijk als even de niveau cap omhoog schroeven. Zo zullen er ook nieuwe manieren om EP te verkrijgen (zoals nieuwe missies) moeten worden gemaakt, en dit kost helaas soms veel tijd. Ik snap dat het lastig is, zeker als je al op het hoogste niveau bent, maar het nieuwe wetenschapssysteem zal al een klein beetje verandering brengen voor de hogere spelers, gezien je je productie nog efficienter kan laten lopen.
Verder komen de niveau cap verhoging en PvP misschien niet binnenkort, maar dit betekent uiteraard niet dat er helemaal geen nieuwe content komt voor ALLE spelers ;-).
@Herman-IV,
Bedankt voor de feedback, maar ik wil je vragen om het ook op het test forum te plaatsen, zodat mijn collega's van de test-server het ook kunnen lezen en dit door kunnen geven ;-)
ben er nog niet van onder de indruk je krijgt meer grondstoffen als je alles al hebt wat moet je daar dan mee?
Zorgt er ook voor dat iedereen zijn mailbox weer kan leeghalen en TSO rewards van missies nu direct kan toevoegen aan de resources om "oppotten" in de toekomst te voorkomen. Gebruik de tijd totdat iedereen weer het nieuwe maximum XP voor level 50 heeft bereikt om een oplossing te bedenken voor het converten van XP en ik denk dat je heel veel level 50 spelers een redelijke passende oplossing biedt.
gr. Tymy[/QUOTE]
zou je eens op het engels forum moeten kijken het heeft geen zin om alles in mailbox te laten staan, want zodra die lvl cap er komt gaat alle xp die je daar hebt staan langer dan 2 weken voor "raise" gedeleted worden dus dan ben je alles kwijt
lekker dan, het kan veranderen het kan ook niet veranderen leuk vooruitzicht als je niet weet wat je moet doen, je avonturen in de mailbox laten staan met het risico dat je alles kwijt raakt of laten staan en je ep alsnog krijgen, ja daar word je wijzer van, niet dus.
Het is voor de gilde dat ik nog inlog, in ieder geval niet meer voor het spel, dat boeit voor geen meter meer en ja ik weet het als je alles van te voren weet ga je liggen voordat je valt, maar dan had ik geen geld in een spel gestopt dat als een kaars uitgaat, mijn idee om geld voor een spel online te vragen is dat je de spelers ook bezig houdt en spelers willen nu eenmaal levelen en verder gaan en dat zie ik hier dus niet gebeuren.
BlackMedusa,
Ik denk persoonlijk ook dat het grootste probleem momenteel is dat er niet genoeg content is voor de niveau 50 spelers, waardoor het voor jullie inderdaad een stuk saaier wordt. Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen, een daar van is inderdaad om de niveau cap te verhogen, maar er zijn ook andere soorten manieren, zoals toegang tot meer "end-game" content waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt, zoals de mogelijkheid je productie ketenen te optimaliseren die er aankomt met het Wetenschapssysteem.
Daarnaast denk ik persoonlijk dat een groot probleem is dat de niveau 50 spelers nog steeds EP ontvangen terwijl ze daar niets meer aan hebben. Ik denk dat, mochten onze ontwikkelaars dit ooit veranderen, dat al een grote impact zal hebben op de niveau 50 spelers, gezien het voor jullie altijd leuker zal zijn als je speciale items van moeilijkere avonturen zou kunnen krijgen etc.
Dit probleem is overigens niet een specifiek The Settlers Online probleem. Vele spellen hebben het probleem dat er niet genoeg end-game content is, waardoor veel spelers meestal afhaken totdat er een nieuwe uitbreiding bij komt of meer end-game content. Het is van een ontwikkelaars standpunt dan ook altijd een uitdaging om er voor te zorgen dat er genoeg end-game content beschikbaar is, iets wat soms lastig bij te houden is gezien de spelers soms sneller door content heen gaan dan dat er content bij komt ;-)
Je verward nu ''betaalde online'' games met Settlers, dit kun je niet vergelijken. Als je bijvoorbeeld WoW hebt, daar betaal je maandelijks, dus daar is het contentsysteem ook veel anders. Daar hebben ze ook veel meer mogelijkheid. Settlers vraagt je niet om (maandelijks of eenmalig) te betalen, dus daar duurt het gewoon wat langer.
Op niveau 42 krijg je een paar epische avonturen erbij en dan is het best wel een groot gat richting niveau 50 qua tijd en ep waarin weinig tot geen nieuws erbij komt op dat gebied.
Misschien wat meer epische avonturen erbij op niveau 50 waarbij de focus is gericht op de loot en eventuele speciale gebouwen ipv de ep die dan kan wegvallen.
Eventueel al op niveau 48 wanneer je voor het eerst gebruik kan maken van kanonnen.
De laatste 2 nieuwe mini avonturen die zijn toegevoegd zijn leuk voor de beginnners, maar met de hoge vraag naar wat nieuws voor de hogere spelers snap ik niet helemaal waarom de focus niet af en toe verlegd kan worden naar dat gebied.
Ik hoop zeker dat daar wat verbetering in komt.
Ziet er goed uit, ben benieuwd
Wat moet ik met loot? M`n eiland is volledig level 5 & volledig vol gebouwd...... En ja een leuk gebouw is nooit weg (ondanks dat ik dan iets anders zou moeten opofferen; maar is niet direct een must)
Ik wil als vanouds weer gezellig avonturen kunnen spelen voor XP.... om te kunnen groeien...
Van extreem hoge vraag kan ik (voor de Nederlandse server) niet spreken, gezien er nog niet zoveel hoge spelers zijn. Maar ik ben het er totaal mee eens dat ook de hogere spelers content nodig hebben, en hier zijn onze ontwikkelaars momenteel druk mee bezig, zoals o.a. het Wetenschapssyseem.
Binnenkort (tm) zullen jullie meer inzicht krijgen over hoe de komende maanden er uit gaan zien ;-).
Laten we hopen dat BB een *leuke* verrassing in petto heeft voor iedereen.... maar vooral ook voor de *high-levels*
het wetenschaps systeem is voor een lvl50 niet echt belangrijk meer, tenminste niet voor de geoloog, onze economie draait zo ook wel voortreffelijk en pakhuizen zijn vol, dus daar hebben we weinig aan, grotere avonturen zijn welkom,maar het enige waar de lvl50ers iets aan hebben is ep, dat maakt het pas weer interessant eerder niet
ik zoek mijn eigen rot naar de test server om te kunnen kijken en om als beloning die potten lijm te kunnen verkrijgen ,maar hoe goed ik ook lees en zoek ik kan niks vinden ,wat kan ik nu doen om te testen en alsnog een extraatje te kunnen verdienen ?
met vriendelijke groet van mvr j vervoort jolandavervoort@hotmail.com
Het gaat om minimaal 1 keer inloggen op onze eigen server hier, dan komt de beloning vanzelf in je mail op 14 juni.
Hoe kan je 3 van deze speciale verbetering krijgen? Wees actief!
Door actief te zijn en het spel tenminste eenmaal te spelen tussen maandag, 27 mei en maandag, 10 juni. Alle spelers die de aan de bovenstaande eis voldoen zullen de beloning (3x Beenderlijm) op 14 juni ontvangen via een in-game bericht
@ end game content.
Als tussenoplossing zou het wellicht mogelijk zijn dat:
lvl 50 spelers XP ontvangen
Er een extra "end game content" tap in de winkel komt
De lvl 50 spelers voor gruwelijk veel XP (meer dan nodig voor het uplevelen van 49 naar 50)
bijzondere gebouwen kunnen kopen.
Ik vind het heel leuk en spannend, maar hoe zit het met de bouwvergunningen voor de gebouwen?
Groet Jadekoala