3 Bijlage(n)
Nul-balans molen > bakkerij
Vandaag verplaatste ik mijn 4 molens om geen onder- of overproduktie van meel te draaien. Ik plaatste deze op een transportafstand van het pakhuis van 48 seconden want de transportduur van mijn 2 bakkerijen is slechts 24 seconden per stuk. Maar nu heb ik een kleine onderproduktie. In het economieoverzicht staat vermeld -7. Volgens mijn berekening kan dit niet kloppen.
Door de transportduur te berekenen heb ik eerder al mijn jagers en slagers in een nul-balans kunnen plaatsen. Ook mijn kopersmelters > smidse/bronzewapensmid en ijzersmelters > staalsmelter > staalwapensmid en ijzersmelters > ijzerwapensmid zijn in nul-balans. Waarom nu molens > bakkerijen niet?
Groet
4 Bijlage(n)
Nul-balans boerderijen > tarweverbruikers
Ik heb nu eindelijk ook mijn overige tarweketens in nulbalans kunnen plaatsen behalve de silo’s, maar in het economieoverzicht staat dat ik 146 tarwe overproduceer. Ook dit kan niet kloppen want de transporttijden van de boerderijen en de tarweverbruikers zouden tot op de seconde overeen moeten komen. De niveaus zijn i.i.g. ook gelijk
De tarweverbruikers bij mij zijn vooralsnog alleen de 4 molens (2 x niveau 3 en 2 x niveau 4), de 2 brouwerijen (niveau 3) en 1 stal (niveau 3). De tarweproduktie vindt plaats in de 16 boerderijen (4 x niveau 4 en 12 x niveau 3). Dit is de juiste verhouding in aantal en niveau.
- Elke molen heeft een transportduur van 48 seconden en de produktietijd is 6 minuten en verbruikt op niveau 1 maar 1 tarwe.
Aangezien het feit dat 1 boerderij op niveau 1 een produktietijd van 12 minuten heeft en 1 tarwe produceert voorzien 2 boerderijen 1 molen van tarwe om mogelijk in een nul-balans komen te staan.
4 molens op 48 seconden op worden voorzien door 8 boerderijen op ook elk 48 seconden.
- Elke brouwerij staat op 32 seconden van het pakhuis en de productietijd op niveau 1 is ook 6 minuten en het tarwe verbruik is 1.
4 boerderijen met elk een transportduur van 32 seconden voorzien hier deze 2 brouwerijen
- 1 stal op 32 seconden op niveau 1 verbruikt 4 tarwe. Produktietijd 6 minuten.
4 boerderijen op 32 seconden voorzien de stal van tarwe.
Waarom draait deze keten overproduktie? Zijn de transporttijden toch niet gelijk? Zijn de productietijden toch iets langer of korter dan vermeld in de details-tab?
B.v.d. voor reactie.