hallo,
ik heb duistere broederschap kan mij iemand helpen hoe dit avontuur gespeeld moet worden
groetjes Reinhilde
Afdrukvoorbeeld
hallo,
ik heb duistere broederschap kan mij iemand helpen hoe dit avontuur gespeeld moet worden
groetjes Reinhilde
Killste heeft wel een guide: http://forum.thesettlersonline.com/t...arious-Authors
Op deze link staan wat duitse handleidingen voor duistere broederschap.
En op deze link staat een engelse handleiding voor duistere broederschap.
Ik ga hem wel een keer maken maar voorlopig nog niet.
Hoi,
Voor de Moersasheks - heksentoren kamp 10 is wellicht dit een alternatieve aanval
82S - 126 C - 42 A (68S - 75S - 82S). Scheelt redelijk wat dooien. maar wel soldaten dood ipv R/B
Er zijn heel veel alternatieve aanvallen Whiskeyjack!
Maar op jouw manier ben je 40% duurder uit.
Je kunt ook 64E 146C 40A sturen, dan heb je minmaal 52 maximaal 63 doden.
Dan heb je zeker niet je garnizoen verplaatst naar positie G4? Want dan ontwijk je die hinderlaag.
Hallo dit klopt niet kamp 18 is onjuist!!! Wil iemand wel een goede omschrijving erbij zetten? Want ik ging keihard dood!! Dit gaat over Victor de Verschikkelijke!!!!!
Zover ik kan zien is alles juist bij kamp 18 van victor de verschrikkelijke in mijn handleiding.
{1: 80R + 124C + 46S 2: 110R + 6S + 134A (190R + 124C + 50S)} Dat is nodig voor Kamp 18 bij Victor de Verschikkelijke maar ik ging hard de pijp uit bij de 2de wave! Ik heb het zelf opgelost door cavelerie en soldaten te sturen in nog eens twee waves.
Dit klopte dus niet nadat ik 80 rekruten 124 cavelerie en 46 soldaten had gestuurd waren er 47 schooiers 2 stinkerds en wilde mary over. Bij de 2de wave vallen alle poppetjes wilde mary aan en gaan dus kapot. Wellicht dat ik iets fout doe maar volgens mij niet.
Trouwens verder kloppen al je avonturen!! dus ik ben erg tevreden moet ik zeggen veel beter als die engelse crap!!
Als je 47 schooiers heb overgehouden na de eerste aanval, denk ik dat er niet de juiste aantal eenheden met je generaal zijn meegegaan, je zou 0 schooiers moeten over hebben na de eeste aanval.
Heb je van de eerste aanval je strijdverslag nog gecontroleerd die je in je mail krijgt?
betreft te paard (met gewone gen met block) 1e optie:
hoe kun je vanaf g5 kamp 6 blocken met 1r
en tegelijk vanaf g6 kamp 7 én kamp 8 aanvallen?!
Enkel voor de aanval op kamp 7 heb je een block nodig op kamp 6, dus je hebt dan 2 generaals nodig.
Kamp 8 kun je later doen.
stelen van de rijken
Benodigde eenheden: 1040R 197C 190S
Max. verwachte slachtoffers: 1035R
Garnizoen: G1
1. Verraders Kamp (30 Deserteur-Rekruut + 40 Deserteur-Boogschutter) {1R + 199C (0R)}
Gewijzigd, bedankt Bartwilke
Update:
- 1, 2 & 3 spelers avonturen met 200 & 250 generaal verplaats naar 1 bericht per avontuur voor beter en sneller overzicht voor andere aanvallen met kruisboog, elite of kanonnen.
- 29-04-2013 HD kaart gemaakt voor "De Veloren Schedel" met 200 & 250 generaal met soldaat en elitesoldaat
- 29-04-2013 Aanvallen berekend voor "Het Pirateneiland" met 250 generaal zonder block met kruisbogen en elitesoldaat
- 30-04-2013 Aanvallen berekend voor "De vikingen" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 02-05-2013 Aanvallen berekend voor "Te Paard" met 200 & 250 generaal met kruisbogen en elitesoldaat
- 03-05-2013 Aanvallen berekend voor "Moerasheks" met 250 generaal met kruisbogen en elitesoldaat
- 07-05-2013 Aanvallen berekend voor "Stelen van de Rijken" met 200 & 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 10-05-2013 Aanvallen berekend voor "Zonen van het Veld" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 25-05-2013 HD kaart gemaakt voor "Tropische Zon" met 200 generaal met grotebogenschutter en 250 generaal met elitesoldaat
- 25-05-2013 Aanvallen berekend voor "Moederliefde" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 26-05-2013 Aanvallen berekend voor "Verraders" met 250 generaal zonder block met kruisboogschutter
- 02-06-2013 Aanvallen berekend voor "Zonen van het Veld" met 200 generaal zonder block met elitesoldaat
- 08-06-2013 Aanvallen berekend voor "Misdadigers" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 05-07-2013 Aanvallen berekend voor "De Zwarte Ridders" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 10-08-2013 Aanvallen berekend voor "Het Pirateneiland" met 200 generaal zonder block met kruisbogen en elitesoldaat
- 10-08-2013 HD kaart gemaakt en aanvallen berekend voor "De Laatste Wedstrijd" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 11-08-2013 HD kaart gemaakt en aanvallen berekend voor "De Sjamaan" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 12-08-2013 HD kaart gemaakt en aanvallen berekend voor "Oude Ruïnes" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 14-08-2013 HD kaart gemaakt en aanvallen berekend voor "Verrassingsaanval" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
- 23-08-2013 Aanvallen berekend voor "Victor de Verschrikkelijke" met 250 generaal zonder block met elitesoldaat
bij verraders heb ik dit gedaan:
4. Bandieten Kamp (60 Deserteur-Militie + 60 Deserteur-Cavalerist + 60 Deserteur-Soldaat) {1: 200R 2: 6R + 194C (206R)}
alleen de wave van 200R en hield er 20 over ... en klaar weg was kampje :)
Dat is mogelijk ja, door het verschil in minimale en maximale verlies van de vijand.
Kleine opmerking.
De avonturen van Rativo klopt niet.
Sommige blocks van hem kun je verliezen.
Bij misdadigers zitten er meerdere fouten in en dat kan veel dure troepen kosten.
eerste block moet 198cav zijn i.p.v. 197 en tweede block 162 cav.
kamp 10 en 11 kun je beter blocken met 10S en 190cav
kamp 16 met 28S en 172cav
dat waren alle die niet kloppen volgens mij.
Check met de gevechtssimulator het maar, want deze blocks kan je veel grondstoffen kosten.
Het gaat bij een block niet om het winnen, maar om het kamp zolang mogelijk bezig te houden en timing van het wegsturen van je generaals.
Bij 1ste block op kamp 1 zou het zelfs met 193C beter zijn, minimaal 5, gemiddeld 6,66 en maximaal 10 ronden van gevecht.
Bij 2de block op kamp 2 zou het met 157C beter zijn, minimaal 4, gemiddeld 6,05 en maximaal 9 ronden van gevecht.
gewijzigd Bij 3de en 4de block op kamp 10 en 11 zou het met 20S 151C beter zijn, minimaal 5, gemiddeld 7,42 en maximaal 10 ronden van gevecht.
gewijzigd Bij 5de block op kamp 16 zou het met 25S 171C beter zijn, minimaal 7, gemiddeld 9,54 en maximaal 13 ronden van gevecht.
Dit allemaal gecheckt met gevechtsimulator, bij blocks gaat het niet om grondstofkosten maar om aantal ronden van gevecht zodat de leider kan verslagen worden door een andere generaal.
Het gaat allemaal om tijd en dat klopt, maar als je verliest is het gelijk einde oefening en als je wint is het weer x seconde per ronde dat die teller er is.
Dus je hebt veel meer tijd voor het block als je genoeg stuurt om hem te verslaan.
5 rondes met normale generaal = 100 sec
5 rondes met normale generaal met overwinning: 100sec + 5x X sec per ronde (afteller)
wel raar dat ik het kamp dan alleen met de 200R heb kunnen verslaan denk ik zo...
Je hebt bij de 1ste aanval 59,91% kans om te winnen, met de 1ste aanval versla je minimaal 60 Deserteur-Militie + 60 Deserteur-Cavalerist + 37 Deserteur-Soldaat, maximaal versla je 60 Deserteur-Militie + 60 Deserteur-Cavalerist + 60 Deserteur-Soldaat. Dus er is 40,09% kans dat er tussen de 1-23 Deserteur-Soldaat overblijven.
Zonen van het veld 2spelers zonder block
Kampje 13 is niet aan te vallen zonder geschept te worden vanaf G2.
Iemand een oplossing ?
Bij stelen van de rijken met 200 generaal zonder block zit een rekenfout dan kom je uit op 201 het is nummer 3. van de elite-soldaat versie
Ik mis het dappere kleermakertje in de avonturen guide wordt die nog toegevoegd?
Arpear, ik vind het heel mooi dat je guides maakt, maar ik vroeg me af: Waarom zet je bij de 1-speler avonturen geen opties voor round blocks? Want ik merk dat je alleen 1R-blocks gebruikt.
Hoi, bedankt voor de mooie guides.
Ik speel nu Victor de Verschrikkelijke voor de 2e keer (Rativo met blocks, en met deze blocks heb ik dus een probleem)
De blocks zijn zeer lastig om juist uit te voeren. Er kan makkelijk een onderschepping ontstaan, bijvoorbeeld. Omdat de timing niet strak genoeg is? Goed hier heb ik wat troepen aan verloren bij G1 / G2.
Maar waar ik echt het gevoel had dat ik het niet beter had kunnen doen is bij garnizoen 5. De block voor kamp 14 was niet lang genoeg in leven voor de overwinning, dus troepen verloren en een herstellende generaal.
Met de block van garizon 5 heb ik dus echt een echt probleem.
Enige ideeën wat te doen voor de volgende keer?
Op deze wijze vrees ik dat ik beter op zoek kan naar een andere guides (zoals die met geen blocks en veel meer recruten)
Heb je de generaals wel op de juiste plek staan en in de juiste volgorde?
Stuur je ze wel weg op de aangeven tijd , soms moet je wachten voordat je de andere generaals weg kan sturen?
Heb je de wolven wel gekillt die in het bos zitten voor dat je de andere aanval doet?
Ik heb al enige ervaring met kaarten en blocks, ook die van jou, het ziet er allemaal heel strak uit, en als het goed zou gaan scheelt het veel troepen.
Deze van Victor was nu de 2e keer, en het kan goed gaan en fout gaan. Wat we natuurlijk willen uitsluiten is dat het niet bfout gaat als je alles goed doet.
Ik ben zeker van het feit dat ik de generaals op[ de juiste locaties had en op de goede volgorde.
Bij G1 of 2 ( het is al weer even geleden) ging de looproute niet door de circkel maar ernaast dat zou het probleem verklaren.
Bij G5 heb ik de beschrijving precies uitgevoerd en natuurlijk die wolven eerst gedaan.
Echter bij G5 heb ik niets kunnen bespeuren dat mis ging behalve dat het block niet lang genoeg bleef leven.
Ik dacht aan 2 zaken, generaals toch eerder wegsturen dan cirkel, echter onderscheppingen moeten voorkomen worden, en/of verandering in samenstelling van het block.
Ik zal hem binnenkort zelf nogmaals spelen (moet toch voor het prestatiesysteem) en dan hier posten hoe het gegaan is.
Victor volgens de killste-guide werkt prima, lekkere lange blocks, dus wat later sturen(ivm onderschppingskans) is hier niet zo'n groot probleem.
Misschien de block-invulling eens met deze guide vergelijken?
http://forum.thesettlersonline.com/t...l=1#post216103
Ik ben weg geweest met Hemelvaart en heb inmiddels dus weer een voorraad aan troepen! (ruim zat)
Ik denk dat ik het nog een keer ga uittesten, en vergelijken met de andere guide.
Ik krijg namelijk geen nieuwe avonturen en heb als interessant alleen de zwarte ridder en het dappere kleermakertje, maar aangezien ik voorlopig nog geen kanonnen heb......(niveau 42)... of ik moet misdadigers weer doen.
heb je ook een guide voor duistere broederschap