in de winkel onder "epische voorwerpen" kun je "poeder van het zandmannetje" kopen, die hult je thuisgebied 32 uur lang in duisternis...
Afdrukvoorbeeld
Dat zou hem zijn ja. Maar tussen alle items waarmee je pompoenen kunt kopen, daar staat die zonnevlam.
Vorig jaar was er trouwens wel duisternis op je eiland. Dacht dat ik degene was waar gaan duisternis was, maar als jullie het ook niet hebben, dan weet ik genoeg :)
In het stukje tekst staat wel het overzicht van de schade van de knikkers 10 knikkers is 1000 schade aan gezondheid oranje hart maar wat is de schade van o.a. touw en water op de andere harten??
hier is wat info over de schade te vinden
forum.thesettlersonline.com/threads/25524-Halloween-event-Inferno-Golem
Dankje Copycat,
De grotere spelers zullen dit niet zo'n probleem vinden en daarmee de aantal pompoenen wel verdienen. Maar ik mis de gedachte aan de lagere levels? Wat is er voor hun gedaan/georganiseerd?
Ik ben zelf level 50, dus ga het wel redden.
Als dit enige is vind ik het een behoorlijk ongelijk gebeurtenis.
En zijn geen pompoenen meer via ontdekkingsreizigers en geen avonturen voor hun niveau. Geen pompoenen meer verdienen met missies. Kortom ze worden finaal in de kou gezet en afhankelijk van de goedgeefsheid van hun gildegenoten. Die pompoenen op het eiland worden ze niet veel rijker van. Ik heb er tenminste nog niet gek veel van gevonden.
Ik had heel veel zin in deze Halloween, maar dat is aardig gedaald.
Als grote speler kan je ook de kleintjes helpen miss-Kitty, probeer t maar s op de gollem bij een gildie ;)
wen er maar aan, want bovenstaande zin gaat op voor 90% van de ideeën/plannen van BB! het ziet er in het begin allemaal leuk en veel belovend uit, maar de uitwerking is keer op keer compleet waardeloos!!!
erg jammer, veel gemiste kansen!!!
de anderhalf jaar dat ik speel vind ik alleen de sprookjes avonturen update goed over nagedacht en doorgevoerd! alle andere updates/verandering zijn niet doordacht en/of slecht uitgevoerd!!!
kleine opsomming (vergeet vast nog wel wat onzinnige updates):
-gildemissies/gildewinkel/gildewinkel verkiezing: aanbod gildewinkel schiet te kort (zelfs de verkiezingen schieten te kort vanwege het geringe/slechte aanbod!!!)
-wetenschapsysteem: veel nieuwe gebouwen (dikke min), wordt in etappes ingevoerd, waarom niet in één keer???
-paasevent: werelden strijden tegen elkaar, compleet verkeerde formules worden gehanteerd waardoor het een oneerlijk event is... (BB levert geen statistieken (dus geen bewijs) en blijft claimen dat het eerlijk was wat naar mijn mening volledig gelogen is anders kwamen ze WEL met statistieken!)
-verzamelvoorwerpen: op zich leuk voor de kinderen (zal wel een peggy update zijn) en wel een okay aanvulling voor mensen die geen hobbies hebben...
-premium: handel in premium wordt teruggedraaid, mensen die premium kopen hebben geen voordeel van boosts, maar de vriendjes van mensen met premium wel (dus als je vriend premium koopt heeft iemand anders er voordeel van, niet logisch)...
-grote bogen missie: deze bug is al 10x opgelost en nog steeds hebben mensen er last van (ben geen ervaringsdeskundige, maar lees wel de forums)
-PvP: stond gepland voor 2012 (zie "gepland voor 2012" in: Planning 2012, werd uitgesteld (prima, kan gebeuren), maar nooit meer een nieuwe deadline of iets dergelijks van gehoord (wordt dood gezwegen)...
-maximum lvl verhoging: de lvl cap zou worden verhoogd... plan afgeblazen?!?!?!? (nooit bevestiging van gehad) (wel sprookjesavonturen gekregen welke update wel goed was, maar dit staat op zich los van de lvl cap verhoging!!!)
-crisis missies: waardeloos, je wordt een bepaalde bouwstrategie opgedrongen anders kun je de missies niet voltooien!
-stermunten: wordt wederom in etappes ingevoerd, dus je hebt er nix aan, behalve opsparen in je pakhuis... buiten dat claimen ze dat alle EP boven lvl 50 omgezet wordt naar stermunten, MAAR de EP die je verkrijgt van missies wordt niet omgezet, die EP ben je dus gewoon kwijt, waardoor je voor sommige missies dus geen beloning ontvangt (EP)...
dus allemaal updates die maar half/ondoordacht of gewoon puur slecht zijn doorgevoerd op één enkele update na (epische roofavonturen/sprookjesavonturen) waar ik wel bij moet zeggen dat dit wel een goede, grote upgrade was!
in het begin waren het allemaal goede/mooie ideeën, maar stuk voor stuk gewoon waardeloos ingevoerd/doorgevoerd!!!
en ze blijven gewoon vrolijk op de zelfde voet door gaan... PvP zijn ze nog mee bezig??? LvL cap zijn ze nog mee bezig??? wetenschapsysteem zijn ze nog mee bezig... stermunten zijn ze nog mee bezig...
maar nu komen ze weer met iets nieuws: bergen opblazen... wederom een leuk/goed idee, maar waarom niet eerst huidige (vorige) projecten afronden/aanvullen voor dat je weer iets nieuws en compleet ondoordacht ding introduceert....
ik hoef geen 20 halve/onzinnige nieuwe dingen, maar doe gewoon eerst eens 1 ding gewoon goed voor je aan het volgende begint!!!
Ik moet 2e Golem verslaan volgens missieboek, maar hij staat niet op mijn eiland, al een paar dagen niet. Hoe kan dit?
Waarom is deze informatie van de voorpagina verdwenen? Er staat daar zoveel nutteloze info terwijl dit actuele info is die veel mensen regelmatige zullen willen teruglezen, o.a. het tijdstip waarop dit weer verwijderd wordt. Hier op het forum is het nagenoeg niet terug te vinden door de wirwar van al die verschillende subfora.
Ik wil het gouden golem standbeeld neerzetten op de plek waar ik de golem heb verslagen ter nagedachtenis van de gevallen Golem. Waarom kan dat niet?
pompoenveldjes bijna leeg. kan ik die aanvullen? of kan je hier niets meer mee?
die adelijke veldjes gaan niet lang mee zeg ...
Hoi! Ik ben aan het zoeken, maar kan nergens precies vinden tot hoelang het event duurt?
als goed is er een bug tyska. Ik heb mijn derde golum ook nog steeds niet.
Het wordt toch eens tijd dat er adequate/vakkundige personeelsleden worden aangenomen bij zowel BB als TSO.
Hier op het forum wordt er nauwelijks gereageerd op klachten en alle evenementen die ik tot nu toe heb meegemaakt zitten vol met fouten.
Wanneer worden nu eens die missie's weggehaald uit het missieboek, die wij niet meer kunnen afmaken? Wanneer kunnen wij nu eens onze stermunten inwisselen?
De 2e Golem had voor iedereen op vrijdag moeten verschijnen, waarom zitten er veel spelers nu nog (maandag) op die 2e Golem te wachten en hebben anderen de 3e vandaag al gehad? Skelrill, je kunt ons tenminste op de hoogte houden of er iemand mee bezig is dit uit te zoeken.
Als betalende speller zou ik, en vele anderen met mij, graag een behoorlijke klanten service hebben.
Nelleke199,
Communicatie is inderdaad belangrijk enkel heb ik momenteel geen informatie over het probleem behalve dat onze ontwikkelaars er mee bezig zijn. Zodra er meer concrete informatie bekend is dan zal ik dit melden.
BB_Skelril
Ben het *helaas* met skelril eens; hij is slechts een radertje in het geheel... het spreekwoordelijke doorgeef-luik; Ik denk dat hij door andere dingen te melden dan dit veel meer problemen over zich af zou roepen... niemand wil een loze belofte
Het is zonde van het event; jammer maar helaas... Maar dit is niet het ergste mensen (ja ook ik heb maar 1 golem gehad) maar laten we niet doen alsof dit het einde van de wereld is (oeps... ander event :)).
Het zal uiteindelijk allemaal wel weer goedkomen; mogelijk met een *leuke* compensatie voor zoals men dat zo mooi zegt *gederfde levensvreugd*
Kop op er zijn ergere dingen!
Natuurlijk zijn er altijd ergere dingen Roodstaart, maar dat vind ik zo'n dooddoener.
Als de leverancier van willekeurig ander product dat tegen je zou zeggen, dan zou je vreemd opkijken.
wat vaker een berichtje in de trend van "ik heb het gezien/gelezen" (gaan we iets wel/niet mee doen)... of "ik geef het door"... of "we zijn er mee bezig"... of "je hoort hier binnenkort meer over"... zou soms wel fijn zijn... ik weet ook wel dat je alles leest (hoewel ik niet altijd weet of er ook iets mee gedaan wordt :P), maar niet iedereen weet dat, sommige mensen komen alleen op de forums als ze iets nodig hebben, als er iets fout gaat, of als ze bepaalde info zoeken...
ik weet dat dat jou wel een stuk meer tijd gaat kosten om op alle (veel) dingen te reageren, maar het hoeven ook geen lange berichtjes te zijn...
wat nu nog regelmatig gebeurt (naar mijn mening, maar misschien zie ik het verkeerd?!?!?) is dat je wel al met dingen bezig bent en hebt doorgegeven/geïnformeerd, maar dat je op zich nog nix nieuws hebt te melden en dus ook nix meld, maar mensen zitten te wachten op een reactie en dat duurt dan (volgens die mensen) te lang voor ze er iets van horen... dit "misverstand" zou eenvoudig verholpen zijn door een kleine, korte reactie (en ook meer begrip voor jouw situatie creëren)...
(het is maar een suggestie, en ja, ik weet het, dit is niet het suggestie thread :P)
Evenement valt toch gewoon tegen. 1 missie per 2 dagen om 20/30/40/50 pompoen te krijgen en er lopen wat zombies rond. De rewards zijn wel prima hoor maar had veel meer verwacht van het visuele aspect. Hele eiland gewoon een paar weken donker. veel scary stuff erin. Daarnast echt leuke halloween missies ipv een golem neer te halen...
Als je je eiland in het donker wil hebben, dat kan hoor :)
Ik heb wel een "poeder van het zandmannetje" te koop voor je.
ik heb nog steeds mijn 2e golum niet gehad en we zijn vier dagen verder na mijn laatste golum.
Golum 4 wordt voor mij de laatste. Ik hoef geen kosten-batenanalyse uit te voeren om vast te stellen dat de prijzen nu echt te ver gestegen zijn. Dus mochten golem 5 t/m 10 ook nog komen, reken niet op mij.
persoonlijk vind ik dat pakhuis een slechte keuze... kost 50% meer ruimte dan een normaal pakhuis en waarom??? je kunt dingen onbeperkt opslaan in je stermenu/inbox....
(ik zeg niet dat de andere opties wel goed zijn, maar dat pakhuis is sowieso overrated...)
1tje voor de heb misschien, maar als je geen edels koopt dan zijn een silo en/of dorpsschool een betere keus.
Een dorpsschool bespaart je jaarlijks iets van 100.000 brood, er vanuit gaande dat je dagelijks nieuwe settlers nodig hebt.
Beste settlers medewerkers
Omdat iemand mijn golem heeft vernietigd in het begin kan ik mijn opdracht "vernietig golem" niet meer uitvoeren, toen heb ik deze opdracht geannuleerd, sindsdien heb ik geen opdrachten gekregen "vernietig golem" zodat ik met de produkten om golem te vernietigen blijf zitten.
groetjes Avatar 2:(
en ik heb net de golum die 30 pompoenen opleverd gehad maar sommigen hebben de 40 gehad wrm zit er verschil in ?
Poegel de 50 pompoenen Golem komt morgen, donderdag. Ik krijg al die Golems keurig op tijd. Woensdag de 16e gestart, vrijdag de 2e, zondag de 3e , dinsdag de 4e. Dus donderdag de 5e :o)
De 2e Golem geeft geen 30 maar 20 pompoenen.
Dit is de golem
De laatste golum is er, maar die is een beetje te overpowered :D
60k - 90k - 120k, mijn dorp is verdoemd!
Jij hebt tenminste nog een golem :)
Jammer dat de 5e de laatste is. Blijf ik met rest materiaal zitten.
Had zelf eigenlijk verwacht dat er ook dagelijkse pompoen missies zouden zijn naast het vernietigen van de golum (en niet het zoeken van een verloren pompoen op je eiland)