kan dit (nog steeds) worden toegelicht???
Afdrukvoorbeeld
Dat zie je dus verkeerd. Als het om de ingame shop gaat wel, want daar zie je aan de kleur van de bedragen in edelstenen of je genoeg hebt om het te kunnen kopen. Bij activiteiten IN het spel (direct afbouwen van een gebouw, reistijd van je verkenner halveren, afkopen van een missie o.i.d.) kun je gewoon op het aantal edelstenen klikken en als je niet genoeg hebt, wordt je gelijk doorgestuurd naar de edelstenen winkel om bij te kopen.
Kortom je zal altijd kunne accepteren, en indien nodig doorgesluist worden naar de winkel.
okay, toch bedankt :)
we zullen het wel merken/horen dan :(
een foutje denk ik, of krijgen we weer een nieuwe (goed werkende) interface??? :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril
LOL kili:))) Wil jullie nog wel een uitweg bieden om door te blijven zeuren. Ik zoek nog een werkster, een kok, een butler, een chauffeur, een tuinman, een timmerman en een afwashulp alle voor 24-40 uur per week op geheel vrijwillige basis (dus onbetaald!). Als jullie 1 van deze functies willen komen vervullen mogen jullie verder zeuren. Wil je niet gratis komen werken bij me hou dan ook op met zeuren hier.
Heb je al aanmeldingen gehad voor je functies;)
Alles leuk en aardig met die nieuwe premium zooi. Voorlopig kan ik momenteel niet eens inloggen. Meer mensen met dit probleem? Ik weet het het is heeeel erg off topic, maar dat boeit me eigenlijk niet zo :)
Hier nog iemand die niet kan inloggen.
ja is nog off..... zeker bugje gevonden ;)
Nou, ik praat niet zo zeer over het onderhoud wat eventueel nog bezig is, maar ik kom niet verder dan het inlogscherm. Naam en ww intoetsen en..... ik keer weer terug in het inlogscherm. Waar ik opnieuw mijn gegevens moet invoeren en vervolgens..... juist.
Ja, ik kan lezen :) Helaas echter zijn mijn "Forumrechten" beperkt tot het geven van reacties en niet meer dan dat. :( Mag dus geen nieuwe onderwerpen plaatsen.... Arme ik.Citaat:
Dit forum is niet bedoelt voor feedback of bug meldingen.
Oh en btw Skellrill. Bedoeld behoort in dit kader met een d geschreven te worden, maar dat terzijde :) :D
Volgens mij zou het onderhoud om 6.00u klaar zijn. Het is nu 8.14u en ik kom er nog steeds niet in. Connection failed...
hier idem dito.
Okee, onderhoud kan iets uitlopen, een kwartiertje of half uurtje is echt niet erg. Communicatie daarentegen is erg belangrijk: zet als onderhoudsteam (desnoods in het Engels of Duits) een berichtje op onze homepage met excuses dat het onderhoud iets uitloopt en wat de verwachte eindtijd is.
Ik werd wakker en keek op de wekker.... oei dacht ik... verslapen.... gelukkig was ik niet 2 uur eerder opgestaan :)
De servers zijn momenteel niet bereikbaar. Zodra er meer informatie bekend is zal dit op de hoofdpagina bekend worden gemaakt.
BB_Skelril
Weer eens een prachtig staaltje van professionaliteit.
De meeste van ons moeten overdag werken en loggen snel effe in om de mijnen weer op orde te brengen en dan pas 's avonds verder te spelen.
Een onderhoud dat een beetje uitloopt, kan ik verstaan. DIT NIET!!!
TEMPLARRED,
Ik snap je frustraties maar er kunnen tijdens het onderhoud vele dingen mis gaan waardoor de servers tijdelijk niet bereikbaar zijn. Dit is niet iets wat wij van te voren in kunnen plannen. We hopen dat het probleem zo snel mogelijk is opgelost.
BB_Skelril
Het ging gisteren bij de Duitse server ook al mis :)
03.09.2013Premium-Status: Update
Liebe Siedlerinnen und Siedler,
bei einigen Spielern fehlt offenbar ein Tag Premium-Status, der im Rahmen der neuen Questkette übertragen werden sollte. Wir senden diesen 1-Tages-Buff im Laufe des Tages, spätestens am Abend, per Script über Nacht nach.
Außerdem schenken wir allen aktiven Spieler zusätzlich 3 Tage Premium-Status. Diese werden ebenfalls bis heute Abend Mittwoch tagsüber versandt.
Letztes Update: 18:57
Fröhliches Siedeln!
BB_Pandur
..........Nou, ik praat niet zo zeer over het onderhoud wat eventueel nog bezig is, maar ik kom niet verder dan het inlogscherm. Naam en ww intoetsen en..... ik keer weer terug in het inlogscherm. Waar ik opnieuw mijn gegevens moet invoeren en vervolgens..... juist......
Dit probleem van Julius had ik ook vanmorgen. Ik ben zelfs gaan proberen in te loggen via Google.... Geen idee waarom het dan uiteindelijk wel weer is gelukt.
Ik had gisteren(toen had ik hier last van) het idee dat iemand de inlog gegevens probeerde op te vangen/controleren
Dan gaan we nog even off-topic bezig: als er server problemen zijn waarom communiceren jullie dit bv niet via jullie Twitter en Facebook pagina, deze media zijn er juist om ook dit soort info snel beschikbaar te stellen.
Communicatie is het belangrijkste in dit soort gevallen, spelers zullen er van balen dat ze niet kunnen spelen, maar als er duidelijk wordt gecommuniceerd dat er een probleem is (met een eventuele verwachte oplostijd) dan weten ze waar ze aan toe zijn en zullen ze het minder erg vinden.
Ik sluit mij volledig aan bij Lord_Spookstah!
Maar dat komt omdat er problemen zijn bij het onderhoud Seth. Niemand kan erop ;)
Lord_Spookah,
Alle Settlers moeten op de hoofdpagina inloggen. Hier staat in het onderhoud bericht aangegeven dat er momenteel problemen zijn en dat we momenteel druk bezig zijn met het zoeken naar een oplossing.
Als er meer informatie bekend is zal dit ook op de hoofdpagina worden geplaatst. Op deze manier blijft het allemaal centraal en zal iedereen het zien.
Julius-Civils,
Ik ben momenteel aan het rond vragen of er meer werelden zijn met deze specifieke problemen. Hopelijk zal er zo snel mogelijk meer informatie bekend zijn.
BB_Skelril
Met internet explorer heb ik hetzelfde probleem, maar als ik dan tijdens het inloggen in mijn adresbalk ga naar http://www.thesettlersonline.nl/nl/play word ik wel doorgelinkt naar het spel, ingelogd en wel! :)
edit: normaal gesproken dan, nu word ik natuurlijk doorgestuurd naar de maintenancepagina!
Tja helaas er niet in kunnen. gelukkig vondt ik het berichtje wel op de hoofdpagina! Hoop dat dit snel is opgelost. Premium acount is echt zonde van de edelstenen als ik het zo lees. Leuk dat de mandjes bij andere langer duren maar zou het niet beter zijn dat alle mandjes en boosts die bij jezelf geplaatst worden verdubbelen in tijd? Verder niet echt een toevoeging als je eenmaal 50 bent.
Niet geheel correct.
Dit is idd noodzakelijk indien je geheel uitgelogged bent geweest.
Niet als je pc aan laat en jezelf ingelogged laat staan.
Dan hoef je alleen op 'nu spelen' te klikken om te beginnen.
En die verwijst terug naar de hoofdpagina.
@offtopic:
Er kan altijd wat gebeuren als je een update doet, sjips happens.
Tis nie anders.
Wel jammer....
Skelril ik snap wat je bedoelt, maar dit is zo`n standaard mededeling waar een gebruiker niet veel mee kan.
Ik snap ook wel dat je niet een compleet verhaal schrijft met alle ins en outs, maar iets uitgebreidere informatie met eventuele verwachtte oplostijd is een vrij gangbare manier van communiceren naar je gebruikers/klanten. Ook ben ik van mening dat je alle beschikbare kanalen kunt/moet gebruiken om je klant op de hoogte te houden, dat doe je niet als onderhoud iets uitloopt, maar wel als er een serieus probleem is ontstaan en je kunt verwachten dat oplossen van het probleem langere tijd in beslag gaat nemen.
Spookstah zie homepage dat staat er nu op. Ook heb ik een FB bericht voorbij zien komen
Lord_Spookstah,
Helaas kunnen wij onmogelijk aangeven wanneer wij verwachten dat het probleem is opgelost. Het oplossen van een probleem kan soms in tientalle mintuten maar het kan ook uren duren. Dit kunnen wij niet voorspellen totdat we ook daadwerkelijk een oplossing hebben. Zodra er meer informatie bekend is zal dit op de hoofdpagina worden aangegeven. Informatie over mogelijke compensaties zal later op de dag (wanneer de problemen zijn verholpen) of morgen worden gepost op zowel de hoofdpagina als het forum.
Overigens wil ik jullie vragen de discussie over de technische problemen te verhuizen naar het bijbehorende topic: http://forum.thesettlersonline.nl/th...inding-mislukt
BB_Skelril
Lieve mannen verras jullie vrouw en poets het huis :P
Een leuke edelstenen aktie ter compensatie.
Zou wel op zijn plaats zijn .
Kunnen we de premium uit proberen.
En buf kopen om verloren tijd in te halen
;.p
Ik ken een zeer groot bedrijf (Kloosterboer.nl) die zeer afhankelijk is van hun IT afdeling.
Als hun daar een update zouden doen en daar door het werk meer dan een uur zou stil liggen dat er dan koppen gaan rollen.
Daarom kan ik niet anders zeggen dat dit de zoveelste amateuristische actie bij BB is.
Nu kijken wat de compensatie gaat worden als die er al komt.
overal bij elk bedrijf zijn wel eens ooit (technische) problemen! zelfs sites van banken die toch het geld van veel mensen beheren ondervinden wel eens problemen dat ze niet online zijn, of dat ze verkeerde handelingen hadden doorgevoerd dat de saldo's niet meer klopten!
problemen kunnen zich altijd en overal voor doen!
dat er problemen zijn en dat de server (langer) offline blijft vind ik niet zo erg, dat kan gebeuren!
wel is de communicatie erg belangrijk, maar of dat goed is gegaan of niet kan ik niet over oordelen, want ben net pas wakker en voor mij was het eigenlijk meteen duidelijk :P
Ach, dit is absoluut niet te vergelijken met een IT afdeling die af en toe een stel updates installeren die al volledig zijn getest door de ontwikkelaars. Dit zijn de ontwikkelaars zelf die problemen hebben. Komt bij alle spelontwikkelaars voor, zelfs bij de megagrote bedrijven. Als je dat niet wilt geloven moet je eens bij andere spellen rondvragen. Werelden die er dagenlang uitliggen zonder verwachte eindtijd zijn echt geen uitzonderingen.