Dat mag zo misschien wel genoemd worden, maar als spelers hun "gigantisch leger" kapot lopen op het avontuur wat voor hun bij aanvang niet te halen was dan houdt het ergens op.
Afdrukvoorbeeld
Alles goed en wel BB maar de andere servers zijn volwassen en daar hebben ze procentueel gezien veel meer mensen met een of meerdere veteranen en hebben ze wel een leger van xbogen. De meeste spelers hier hebben dat niet. Dus de statement dat we wel überhaupt een kans hebben is al niet waar. Het was een leuk idee maar gewoon niet eerlijk voor de jongere servers.
In het begin was ik zeer positief over het avontuur mede dankzij dat ik de beloningen niet goed had gelezen. Ik had begrepen dat iedereen een beloning kreeg ook al haal je alleen die 100% en blij toe dat je in ieder geval wat krijgt. Wat ik dacht te begrijpen is dat je als speler minimaal 1, 2 of 3 keer het avontuur had voltooid ook zoon maja kalender ding zou krijgen maar dat heb ik dus mis! Het zou wel duidelijk een aanleiding geven als de beloning niet alleen op de servers werden verdeeld maar ook aan de personen die het avontuur minimaal 1 (brons), 2(zilver) of 3(goud) keer hadden gedaan. Gewoon een soort van "bragging rights" en iets decoratiefs om je eiland op te vullen en ze ook nog eens aantesporen om het avontuur te doen voor niet alleen zichzelf maar ook voor de rest van de server!
Wat ik jammer vond is toen het avontuur eenmaal gestart was dat het verschil in verlies van recruiten met kruisbogen zoon grote impact zouden maken. Ik als gelukkige die al snel voordeel van het bezit van kruisbogen inzag had al ver voor dit avontuur geinvesteerd om ze te bemachtigen. Helaas kwam ik snel tot de conclusie dat het grootste gedeelte van de spelers ze nog niet in bezit had. Ook na het spelen van het avontuur de eerste keer zag ik al snel de nachtmerry die de spelers zonder kruisbogen zouden moeten doorlopen en kan totaal begrijpen dat zij dit avontuur wijgeren om te doen. Ondanks dit alles zijn er gelukkig in de gilde waar ik zit toch een handvol mensen die het avontuur nu starten of al gedaan hebben zonder kruisbogen.
Al dit leide direct na het voltooien van mijn eerste EdT dat het bijna onmogelijk was om de 100% te halen als eerste van alle servers dus had het al opgegeven voor die race. Toch heb ik de 2de in notime daarna voltooid. Ietsje later was de scoreboard online en me troepen werden al gemaakt voor de 3de run in de hoop dat de avonturen snel te verhandelen waren. Wachtend daarop ben ik nogmaals de beloningen gaan bekijken en heb het scoreboard goed in de gaten gehouden. En ik zal je vertellen dat ik het zelf ook al opgegeven heb voor die 100% te halen zelfs. Te veel mensen haken af ivm de grote verliezen. En ik vind het eerlijk gezegd mijn tijd niet waard (75 diamanten joepie) om dat avontuur no life te spelen voor een week. Iets waar andere mensen niet eens aan wilde beginnen omdat het een zeer oneerlijke strijd is tegenover de andere servers (of gewoon egoistisch zijn en dan moet ik hun zakken vullen? no way! :D).
Zoals ik begon het idee was geweldig en hoop dit idee zeker nog een keer terug te zien. Het had alleen veel beter uitgewerkt kunnen worden.
-Individuele beloning (IE mijn gedachte achter de maja kalender)
-Moeilijkheids graad per level (net als kerst avontuur dit met zoon avontuur had zeker zo gedaan moeten worden zwaar gefaald hier!)
-Jongste servers zullen helaas altijd een achterstand hebben met een server wide contest hoe je dat gaat oplossen laat ik aan jullie over (en kom AUB niet met actieve spelers koeienviezigheid, daar doelen we niet op)
-Zorgen dat alles bugfree is voordat zoiets gestart word zit te balen dat ik vandaag wanneer ik de tijd had het avontuur niet kon doen! (de opmerking dat iedereen hetzelfde probleem had met handelen ook op andere servers is ook irrelevant aangezien dit mijn weekend is en niet zaterdag en zondag zoals iedereen)
Nogmaals goed gedaan goed bedacht alleen jammer hoe het loopt!
Frisqy
Ik moet zeggen, ik ben redelijk fanatiek geweest mbt deze avonturen. Maargoed, mijn kijk erop is enigszins bevooroordeeld aangezien ik met kruisbogen kan spelen en een 'Het Einde der Tijden' binnen 3uur kan afronden. Maar zelfs dan nog zou ik op een dag NOOIT genoeg mannetjes kunnen produceren om er bijvoorbeeld 3 te spelen.
Kijk ik daarna weer eens naar de scoreboard updates... meh. Het heeft gewoon _geen_ zin! We slaan hier met zijn allen nog geen deuk in een pakje boter en dat terwijl ik toch weet dat er mensen bij zijn, waaronder ik, die aardig hun best doen/gedaan hebben om zoveel mogelijk EDT's door te werken.
Lets face it, de NL server gaat gewoon nat op het feit dat er te weinig 'high levels' zijn om dit event te dragen! Hell, zelfs de TOP5 gaat zich, (de huidige trend volgende) waarschijnlijk met de HAKKEN over de sloot naar de 100% trekken. De rest? Kansloos!
De nummer 1 (Duitsland #06) staat nu, 2 volle dagen na de start van het evenement, op 17,3%! Het evenement duurt 10 dagen, dus stel dat je even 'bot' extrapoleert door heel simpel 17,3 (resultaat van 2 dagen) * 5 doet... dan zouden ze op dit tempo tegen het einde van het evenement op ongeveer 86,5% stranden. En dan is dan nota bene de nummer 1 van de race! Willen ze het halen naar de 100% dan zouden ze, met het huidige tempo, 2 dagen extra moeten krijgen om zo als enige van iedereen wereldwijd überhaupt aanspraak te maken op die 100% bonus. Om over die 150% of 200% bonus nog maar te zwijgen, die gaat geen enkele server halen!
Ik doe nog 1 EDT die ik toch heb liggen en dan vind ik het denk ik wel gescheten zo... ga weer gewoon mijn avontuurtjes doen die wel fatsoenlijke loot geven.
Jammer dat andere spelers gelijk bizarre prijzen gaan vragen op de handel voor dit avontuur. 100 munten 200 munten of meer en dat soort dingen.
Maakt het niet makkelijker op om een goed aantal te halen.
Gelukkig kunnen we nu binnen ons gilde dit ook ruilen, en daar zal het wel bij blijven voorlopig.
Mjah, moeten ze vooral doen. Gaan ze er toch niet voor krijgen :)
Het is idd zo dat kijkend naar het scorebord nederland het waarschijnlijk niet gaat halen om de 100% te halen, maar toch ben ik vrolijk begonnen aan ronde 2 en morgen waarschijnlijk ronde 3 :)
Ik ben hem nu ook voor de 3e keer aan het doen...
Misschien is dit een idee; De wereld vergaat tenslotte als je het avontuur niet voltooid, als je het avontuur niet hebt voltooid dat je dan op 21 december 24 of 48 uur geen inkomsten meer hebt qua mijnen enz?
Jammer, ik heb deze quest moeten sluiten omdat ik dit nooit kon volbrengen binnen die tijd.
Dat is de reden, dat ik er niet eens aan ga beginnen. Het is voor mij onmogelijk om hem te kunnen voltooien. Zou hem graag drie keer willen verkopen.... maar dat was tot gisteren niet mogelijk.
BB_Skelril:
Die procenten zijn echt heel mooi, dat weet ik, maar kun je ons aub een decimaal aantal actieve spelers vermelden dat is geselecteerd om het avontuur mee te spelen?
Als wij het precieze aantal spelers zien waarover het gaat, kunnen we ook berekenen hoeveel invloed wij op de score zullen hebben als individuele spelers.
Alle mensen:
Ik heb een forum bericht geplaatst met een handleiding voor het einde der tijden avontuur:
http://forum.thesettlersonline.nl/th...-Handleidingen
Het bevat voor zover ik weet de minste verliezen als je het met een veteraan en kruisbogen speelt.
Mijn einde der tijden FAQ:
> Blijft het einde der tijden avontuur beschikbaar na het event? het is leuk genoeg om het te houden als event, mischien nog een wijziging in de buit en dan is ie top
> Blijft het einde der tijden avontuur verhandelbaar na het event?
> Kun je event items zoals moederboom ritueel, piratenhuis, maya kalender verhandelen?
> Is er een troostprijs voor servers die niet de 100% zullen halen?
> Komen er in de toekomst nog meer van dit soort evenementen?
Trouwens heb ik ook al een idee voor een nieuw zuid amerikaans rimboe avontuur in men hoofd:
Ik heb et verplaatst naar het suggesties forum onder de link:
http://forum.thesettlersonline.nl/th...ijden-avontuur
edit:
heb men post opgeschoond skelril, maar zou je antwoord kunnen geven op men vragen? ben benieuwd
Jemma95 ik wil je vragen om suggesties e.d. in het daarvoor aangegeven forum te plaatsen, zodat dit topic schoon blijft van andere onderwerpen, zoals ook staat aangegeven in de eerste post;
Verder is de laatste update van het scorebord beschikbaar.Citaat:
Bugs e.d. behoren gepost te worden in het daarvoor aangewezen forum.
Blijft het einde der tijden avontuur beschikbaar na het event?
Het avontuur blijft beschikbaar tot de eerste kerstmis verwijdering (2 januari).
Blijft het einde der tijden avontuur/items verhandelbaar na het evenement?
Ja, alles wat je kan verhandelen zal ook verhandelbaar blijven.
- BB_Skelril
Dankje skelril, en kun je ons allemaal vertellen hoeveel actieve spelers er mee doen in het event op de nederlandse server? :) dan kunnen we zelf onze bijdragen in de gaten houden, of een groepje avonturiers onder elkaar
"Blijft het einde der tijden avontuur beschikbaar na het event?
Je kunt het avontuur blijven vinden tot de eerste verwijder datum van het kerst evenement (2 januari)."
Blijft hij dan wel in de winkel staan?
Ik heb het avontuur nu 10x.
Vergeet hem niet uit het zoeken te halen nadat het event is afgelopen hé :)
als de buit van het avontuur een beetje wordt verhoogd en ook een 6e vakje met beloningen zoals afzetting bijvul items of zelfs decoraties zou toevoegen had je er voor altijd een leuk avontuur bij, maar door de lage buit its not worth it :P
Ik heb een vraag met betrekking op de 2 beloningen die je tussendoor in het avontuur EDT krijgt.
De 1ste krijg je als je minder als 35 nog hebt te verslaan , hiervoor krijg je enkele wapens in je mailbox.
Als bijna aan het einde bent van het avontuur krijg je : Zorg dat er minder als 10 kampen over zijn in je thuis zone ( Geen rust het einde heet de hoofdmissie) .
kan op beloning innen maar krijg geen beloning ?????
Iemand die dit uit kan leggen .
BVD
ik heb 2x geen beloning gehad bij voltooien van tussentijdse taken. Zal wel een geluksfactor mee meespelen misschien?
Ik zat nog eens te kijken en volgens mij komt die oorlogsbuit steeds van hetzelfde kamp.
Die 2 meldingen zijn leeg met beloningen en eigenlijk beetje nutteloos of een foutje?
http://i1149.photobucket.com/albums/...kampenover.jpg
http://i1149.photobucket.com/albums/...kampenover.jpg
Weinig doordacht dit event. Ik heb geen vet en geen x-bogen. Dat betekent dat ik dik 2k aan troepen verlies. Gezien het lvl van mijn barak en mijn maximum populatie ben ik niet in staat die binnen 2,5 dag te produceren. Settlers uit het proviandhuis is geen optie want zoveel kan ik er niet maken omdat mijn broodproduktie te laag is.Als ik alles op alles zet, mijn zorgvuldig opgebouwde voorraden ertegenaan gooi ,de Mr. Meyers die ik met het halloween- event verzameld heb eraan spendeer en m'n halve economie permanent buff zou het heel misschien lukken. Maar waarom zou ik alles wat ik in de afgelopen tijd opgebouwd/verzameld heb volledig ten dienste stellen van dit adventure om vervolgens weken kwijt te zijn met herstel? De loot staat in geen verhouding tot de verliezen en de kans dat Woestewoud de 100% gaat halen schat ik in op 0.
Ik ben een optimistisch mens maar ook een realist en de opzet van dit event is voor een pas beginnende server gewoon een brug te ver.
Ik weet bijna zeker dat ze extra beloningen zullen geven aan het einde van het event als ze zagen hoeveel materialen erdoorheen gingen
er zijn er wel gelukkig steeds meer die het avontuur gaan doen/proberen als iedereen hem iig 1x doet dan zitten we al aan de 100% handel word ook gedoogd op wchat dus als er mensen zijn die dingen nodig hebben brood/bier/bronzen zwaarden/kleine bogen kan je er daar om vragen als je het nodig hebt.
Ligt het nu aan mij of is er niks bijgekomen sinds gisterenavond?
Dacht dat ie toen ook al op 12.4% stond
Staat nu op 13,1%
Kom op mensen; jullie zijn er bijna :)
Bedankt aan al de spelers die in ieder geval eraan meewerken met het avontuur spelen of donaties van grondstoffen en avonturen.
Mag ook wel eens gezegt worden :)
touche wee_man ook namens mij bedankt ik kan als een malle er doorheen:D
Met sarcasme haal je geen procenten, met het avontuur doen wel ;)
Degene die eraan meewerken kunnen in ieder geval zeggen dat ze het geprobeerd hebben en ook al halen we het niet, er is tenminste wel samenwerking op de server onder veel spelers en dat is toch ook iets om trots op te zijn :)
Maar hoeveel is 100% nou? Dat is me nog steeds onduidelijk.
Is het nou 1x het avontuur voor elke speler gedurende het evenement, of is t bv gemiddeld 1x per dag tijdens het evenement? Is best een redelijke groep m aan t doen alleen met dat scorebord is het net of er tegen een bierkaai gevochten wordt. De benodigde 10% wordt iig nog niet gehaald terwijl er toch echt behoorlijk wat zijn die m dagelijks een aantal keren afronden.
Ik wil beginnen met een woord van dank aan de spelers die het avontuur voltooid hebben en aan diegene die toch gestart zijn wetende dat ze het niet gaan halen.
We zijn met z'n allen goede bezig maar toch komen bij ieder update van de scorekaart steeds meer gemengde gevolgens bij mij naar boven. Dit komt omdat ik zelf al 3x het avontuur heb voltooid maar nog steeds zitten we als nederland niet op de 20% laat staan op de 15%. Daar ik in het begin dit nog een leuk avontuur vond en voelde me bijzonder omdat ik een van de "weinige" ben die dit avontuur kan spelen. Wilde ik de strijd aangaan en eens kijken wat we kunnen bereiken.
Nu een aantal dagen verder heb ik toch het idee steeds meer om het niet meer te gaan doen.
Als 1e schiet het niet op mbt de verdiensten en de grote verliezen die ik moet lijden. zeer slechte verhouding.
Als 2e kunnen we het gewoon niet opnemen tegen de volwassen servers, die draaien zoveel langer mee en hebben veel hogere levels.
Als 3e we gaan niet de 50% halen als nederland zijnde.
Ik speel dit met 1 veteraan en 3 gewone generaals en zonder xbows, het is voor mij moeilijk genoeg maar toch wil ik er voor mijzelf 5 kunnen afronden ga nu beginnen aan de 4e. Ik hoop dat BB toch met veel extra´s over de brug komt zodat we het als nieuwe server toch niet voor niks hebben gedaan en deze problemen meeneemt naar volgende events, want zeg toch zelf het is een oneerlijk gevecht.
Skelril!!!
draai eens aan die percentage-knop voor Nederland!
We doen onze best
We zijn hard bezig, zou het tof vinden als er een beloning komt voor de mensen die zich hard inzetten voor de server door het avontuur te doen of die ons sponsoiren met brood zwaardjes en bogen.
Vind dat daar best iets voor mag komen.
Naja probleem is dat het vanaf het begin onhaalbaar was. Voor een kleine server met zoveel nieuwe mensen was dit gewoon al bijna niet te doen. Sommige mensen in de gilde hebben het avontuur al 13x gedaan en de meesten al 4x of meer. Staan we nog pas op 13%. Als het zo doorgaat moet iedereen hem wel 20x doen voor 75% te halen ofzo. Dit kan gewoon niet correct zijn. Ik vind persoonlijk het hele event goed bedacht en leuk gemaakt maar als het niet haalbaar is, is de lol er ook snel van af.
Hmm Hier een bericht van de engelse server.
Its come to our attention, that the german's might of been cheating because they grew 20% in the last update... which isnt exactly very possible.
However, we might of discovered how they do this, they send 1R to the event, make a kill and cancel the event, so the server sends you a mail saying "here is your loot" which is like only 4exp but the server still counts it as a "completed adventure"
So to test this theory, we ask that everyone reading this, start a EoW and send 1R and make a kill on the camp in sector 5 with 100 Jaquar warriors, you can reach the camp if you place your general on the top right of sector 1. Make the kill and cancel the adventure, spam this as much as you want and also let any of your friends from different guilds know about this, lets see if it works then we might even win this :)
Die duitsers spelen gwn vals.
Btj jammer dit.
ja dat is niet de eerste keer he 40 45 bijvoorbeeld als ze niet kunnen winnen gaan ze vals spelen
waarom zopuden de duitsers niet 20% kunnen groeien binnen 1 update?
We kunnen dit testen. Als we dit nou 1 dag bv morgen zaterdag of desnoods zondag met zn allen doen en we groeien hard in % dan weten we genoeg toch? Daarna kunnen we gewon stoppen. Afgelopen 4 dagen hadden we de 40% moeten bereiken, volgens mij is dat nog best een stukje...
We zitten nu op 17,6%.......... Heb even op het duitse forum gekeken maar moest zoveel paginas lezen dat ik het heb opgegeven.\Veel gezeik binnen de duitse servers.. ook daar het signaal niet eerlijk voor jongere servers..
maar niets tegen gekomen over de cheat zover
Mjah kijk hier en vergelijk de dag winsten: http://forum.thesettlersonline.com/t...275#post205275
mee eens 1 dag effe probeeren kijken wat het doe
Ok in sector 5 eerste kamp is het lootkamp die verslaan en hij zou meetellen..? laten we kijken of die Duitsers echt de boel belazeren