iets nieuws dus kinderziekten :( van voorgaande berichten heb ik ook last. Morgen maar een hotfix :))
Hou vol medespelers, ooit komt het goed
Afdrukvoorbeeld
iets nieuws dus kinderziekten :( van voorgaande berichten heb ik ook last. Morgen maar een hotfix :))
Hou vol medespelers, ooit komt het goed
Yep Geke, ooit komt het goed, zeker als pasen en pinksteren op een dag vallen. Je zou bb toch moeten kennen als ik zie hoe lang je al speelt. Zelfs bugs uit de flashperiode zijn nooit allemaal verholpen, dus je begrijpt dat mijn vertrouwen niet groot is. Bovendien waren de meeste problemen al bekend uit de testperiode en er is dus duidelijk niets aan gedaan. Dus morgen hotfix ? Nee, dat zou een enorm wonder zijn en bb heeft alleen maar amateurs en die verrichten geen wonderen.
Met alle respect, maar dit is het probleem bagataliseren.
Het spel is nu niet of nauwelijks speelbaar.
Dat je dit durft te lanceren met de aankondiging:
The Unity version has been successfully implemented to the live servers.
en dan ook nog
Please note: It is possible that there are still chat problems in the game.
Net alsof er alleen maar een chatprobleem is.
Nou het is meer dan dat, het is namelijk een hele lange lijst van problemen, teveel om op te noemen.
TSO is bijna geen spel meer te noemen en jullie mogen je eigen gaan schamen.
Ga aub terug naar de cliƫnt versie, dat was weliswaar ook niet alles maar je kon tenminste nog redelijk spelen en daar is nu amper sprake van.
Grt
Aquarius
En op de pagina van Facebook rept niemand er naar, zelfs BB zelf laat niets van zich horen.
Ik heb er een bericht opgezet, maar is nu al niet meer te vinden, wat is dat dus?
Hi Guys,
the new update that we play without unity version, is very slow in the browser,
this issue i don't had with unity version
is there something i can do about,
i use Chrome or Edge
i have an I7 intel with 16gb ram and 4gb video graphics
mayby it is just a setting
Friendly regards Setaber
or mails kun je niet meer in een keer naar je stermenu of pakhuis sturen, moet iedere mail apart goedkeuren
Spel laadt erg traag. Krijg de melding dat ik hardwareversnelling moet inschakelen in de browser (Gebruik Google Chrome). De hardwareversnelling staat echter standaard ingeschakeld.
Uitzetten en opnieuw weer aanzetten helpt ook niet. Zo is het spel niet te spelen.
Start ik het spel op, dan krijg ik de melding dat ik de hardwareversnelling moet inschakelen. Kijk ik in de instellingen van de browser, staat deze standaard ingeschakeld. Spel laadt ne heel erg traag. Is nu onspeelbaar geworden.
Ben benieuwd of er iets aan gedaan wordt. Laat de client maar gewoon weer terugkomen en los eerst eens alle problemen op voordat je deze nieuwe versie weer opnieuw gaat uitrollen.
Een wanvertoning is dit.
Je wilt generaal sylvana laten aanvallen en klikt op de generaal en zet aanval in. Vervolgens gaat een volgeladen generaal nussala lopen. Je klikt op nussala om terug te trekken, het menuvenster toont dat van sylvana, op het vlaggetje klikken om terug te trekken werkt niet, want sylvana is nooit gaan lopen voor een aanval. Nusala kan dus niet worden teruggetrokken: nusala dood en troepen verloren. Fijn die nieuwe Unity...
Verder roerend eens met de overige punten die hier gemeld zijn. Graag terug naar client tot alle bugs zijn verholpen?
Op het Duitse forum zijn berichten geplaatst door BB die de situatie verduidelijken. Ik heb het vertaald via Google translate dus de vertaling is wat onnatuurlijk hier en daar:
https://forum.diesiedleronline.de/th...=1#post1794727
Het zou precies zo moeten zijn, maar dan in de foutmeldingen. We zijn ook wat aan het uitzoeken, maar de feedback is natuurlijk overweldigend.
En op de vraag "wij willen de klant terug, ga jij hem teruggeven?". Nee, er is momenteel geen terugdraaioptie. We werken aan de problemen.
Ook hier wil ik nog eens opmerken wat sommige van de kolonisten hielp:
1. Verwijder de client volledig van het systeem
2. Leeg de DNS-cache / browsercache
En het belangrijkste!!! Zorg voor actuele versies, vooral Windows-versies! Sinds 1 juli distribueert Windows zijn KB5004237 en nieuwere versies. Als je de laatste kunt krijgen, doe het dan alsjeblieft. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de browser.
We werken keihard aan de rapporten. Volgens de prioriteiten: speelbaarheid <=> laadtijden en pas DAN pakken we alle andere berichten aan. Een aantal daarvan is echter al ingediend.
Beter dan een versie die ook nog eens vol bugs zit (client) en Mac- en Linux-spelers komen helemaal niet in het spel.
Vooral omdat we het simpelweg niet langer kunnen en willen uitstellen. Je gelooft niet hoeveel dagelijkse berichten we via de klant ontvangen. Zeker nu met de nieuwe Windows Update voelde het alsof 10% van onze actieve kolonisten weer voor de deur stond, omdat er systeemwijzigingen hebben plaatsgevonden en de client is geblokkeerd. Het is een enorme worsteling om de client (een download) in te stellen voor kolonisten die wat ouder zijn of die niet technisch zijn geschoold.
Wat ons spel zo speciaal maakte, was dat het overal in de browser gespeeld kon worden. Het was gemakkelijk te gebruiken, ongecompliceerd en nu met de klant is het echt een marteling. Het was goed dat we het hadden, omdat zoveel spelers nog konden spelen en we geen 6 maanden "pauze" hoefden te nemen. Maar slecht voor degenen die het gewoon niet kunnen gebruiken of ervoor zijn uitgerust. Je moet niet vergeten dat ons spel eigenlijk wordt gebruikt door een meerderheid van zeer volwassen (60+ jaar) spelers en velen hebben gewoon geen zin in technische dingen en hebben hun gemoedsrust, chatten en gokken in de browser.
We gaan er nu terug naar toe en DAN zullen we zien wat er mogelijk is.
We werken momenteel ook aan de testserver (2) en zullen deze uiteraard ook na de Unity Live-versie blijven gebruiken om nieuwe versies te kunnen testen. Het is een moeilijk pad en we hebben VOOR dit pad gekozen, dus we gaan het nu samen tot het einde. De bergtop (vanaf Fehler) is al in zicht en daarna is er een geweldige glijbaan, die nog even duurt. Toch wil ik het hier ook nog eens zeggen.
Alleen omdat de live-versie nu uit is, wil nog niet zeggen dat dit zo zal blijven. We zijn continu bezig met het aanpassen, verbeteren en uitbreiden van de Unity-versie. Maar voordat we enorme veranderingen aanpakken met de mogelijkheden van Unity, zullen we eerst de grove en vervelende fouten elimineren.
Hallo MOD_Snorrebaard
Wat ben ik blij met jou. Echt waar!
Het is toch diep triest dat jij dit van het Duitse forum moet plukken :(
Net alsof andere forums niet bestaan, wat een arrogantie.
Maar goed, bedankt voor de info.
Niet dat het probleem (snel) zal worden verholpen, maar heel fijn om toch nog enige info te krijgen.
Grt
Aquarius
Er worden mogelijke verbeteringen genoemd:
1. Verwijder de client volledig van het systeem
2. Leeg de DNS-cache / browsercache
3. Windows update KB5004237 en nieuwere versies.
Bij mij maakte het helemaal niets uit :(
Hier werkt dat ook niet. Is de standaard taktiek dat het altijd aan jou ligt en natuurlijk helemaal niet aan hen. Dit is geprutst van de bovenste plank. Als de developer / programmeur zelf even ingelogd had, had die de tientallen bugs, trage snelheid, etc. ook opgemerkt. Sterker nog, zijn allemaal exact dezelfde problemen als met de testserver.
En tipje, als client niet meer werkt, waarom nog wel je download optie op de beginpagina weergeven..... gebrek aan aandacht zoals altijd.
LOL.... hele bericht zeikt de client af, terwijl dit juist zoals vanouds werkte. En alle bugs ziten in de Unity versie ook gewoon, dus dat maakt geen verschil. Nu werkt er helemaal niks meer. En waar je vroeger in Puffin op mobiel kon spelen, kom je er nu al helemaal niet meer in.
En uit bericht blijkt ook niet echt dat ze de impact op het spel inzien.
Komt erop neer dat het hen dus geen bal uitmaakt wat wij ervan vinden.
Loop tegen het zelfde probleem aan spel is niet speelbaar op dit moment helaas
oplossing werkt ook niet dus laat maar voor even
Onbegrijpelijk zooi hebben ze ervan gemaakt.
Onspeelbaar, ziet er niet uit en je kan niks doen zonder enorm veel geduld te hebben.
Degene die besloten heeft om over te gaan, zit duidelijk op de verkeerde stoel.
Wat ik enorm jammer vindt is dat er al veel spelers zijn met de gedachte om te stoppen met dit spel, en enkele het al zelfs gedaan hebben.
Gilde vrienden die elkaar onbewust hielpen om de vrije tijd leuk te besteden vallen weg.
De sociale (spel)contacten worden om zeep geholpen door BB geprutst.
Bugs kun je haast niet vermijden in software. Maar als de software zelf een bug is, moeten de cellen onder je hersenpan aardig gehandicapt zijn om te besluiten het een hele gemeenschap voor te zetten.
De persoon die deze uitrol er door gedrukt heeft, zou wat mij betreft een voorbeeld moeten nemen zoals ze in Japan met dit soort blunders omgaan omdat he een schande voor het bedrijf is.
Wij spelen (sorry speelden) TSO met de hele familie en vonden dat hardstikke leuk. Nu zijn wij onze lol en rivaliteit kwijt en gaan dus op zoek naar een ander spel dat hier een beetje op lijkt. Zal niet meevallen want de meeste games hebben een vernietiging concept wat wij niet willen. Dus tot nooit meer ziens!!!!!
Het is inderdaad jammer dat spelers stoppen of het overwegen, maar ook heel begrijpelijk. Het spel word steeds slechter, bijna geen nieuwe avo's meer en als er al iets nieuws komt zijn het 1 persoonsavo's. Niet echt goed voor de onderlinge binding dus.
Zojuist even door duits forum gelopen en een groot deel van de 136 pagina's bekeken. Volgens bb moeten we blij zijn dat unity werkt en dat het niet perfect is, was te verwachten. Ook melden ze daar dat er gisteren overleg zou zijn over hoe nu verder te gaan, maar blijkbaar heeft dat niets opgeleverd want er word niets gemeld. Ze zijn zwaar tegen het terugzetten van de client maar geven er geen enkele reden voor op.
Dat bb enorm slecht is in communicatie is al heel lang bekend en dat is nu dus ook het geval. Ik zit me zelfs af te vragen of we hier nog wel een cm hebben. Denk eerder dat het een stagiaire is die af en toe wat berichtjes op het forum zet.
Oer de programmeurs en degene die dit erdoor gedrukt heeft zal ik maar niets zeggen, maar dat het niet goed is lijkt me meer dan overduidelijk.
Zou BB/Ubisoft er eigenlijk van weten?
Ik kan mij niet voorstellen dat zij blij zijn dat hun merk/naam zo te grabbel wordt gegooid.
Ik zou willen voorstellen om zoveel mogelijk reacties op de FB Pagina van TSO te zetten, want het lijkt dat ik zowat de enige ben die reageert.
Misschien worden ze daar nog wat meer wakker geschud. https://www.facebook.com/TheSettlersOnline
Hoe kun je een voorheen leuk spel op deze beroerde manier online laten gaan, vraag me af hoeveel degene verdiend die hier verantwoordelijk voor is. Zou Ubisoft hiervan op de hoogte zijn? Wat een afgang.
Niet te spelen op deze manier, begreep net van snorrebaard dat BB er de tijd voor gaat nemen en dat er hoogwaarschijnlijk pas iets in augustus komt. dus op korte termijn hoef je niet veel te verwachten.
Op alle fora (US/UK/DU/NL) regent het klachten, dan ga je serieus 'ergens in augustus' met een update komen? Bespottelijk!
Just wondering how sane you people at BB are looking at the bug report template that was posted. Nearly nothing works and you are focussing on elelements already covered in the test phase.
Just face reality. You folks screwed up, screwed up big time.
If any of the developers / programmers played for a few minutes themselves, and/or utilize a few key players from the servers this could all have been prevented in the first place.
And apparently, you are thinking only a few players are impacted. Not sure what that is based upon, but looking at the various forums, it more indicates the majority.
But no worries, apparetnly you guys are working tremendously hard but nevertheless players need to wait for solutions only in August with the scheduled maintenance. Utter dissapointment and you should be ashamed how you are treating (paying) customers.
Het is heel jammer maar de nieuwe Unity versie van het spel is niet te spelen, alles gaat verschrikkelijk langzaam. Zo is de lol er snel af! Hier moet snel iets aan gedaan worden anders is het spel ten dode opgeschreven.
Ach, je kunt al aan de inlogpagina zien hoe bb omgaat met spelers. Nu moeten we nog een keer alle problemen melden en zo gaat het iedere keer weer. Laat ze eerst eens gemelde fouten uit test oplossen dan zijn ze nog wel een tijdje zoet. Verwacht ook niet dat het spel dit jaar nog fatsoenlijk speelbaar word, geleerd uit de ervaring met de snelheid waarmee ze problemen oplossen. Dat er velen zullen weglopen interesseert ze blijkbaar helemaal niets, anders waren ze al lang terug gegaan naar client. Daar kon je tenminste nog redelijk fatsoenlijk spelen. Maar ja, bb is en blijft eigenwijs en trekt zich niets aan van de mening van spelers.
Laten we met ons allen eens een week niet inloggen. Zouden ze daar niet van schrikken?
Hmm, waarschijnlijk niet want het maakt hun toch niet uit wat wij doen of zeggen....
Ik ga alvast op zoek naar een ander spel; dan ben ik vast voorbereid....
Het is echt treurenswaardig, dat na 9 jaar spelen er dit over is van het spel. Gewoon schandalig, zullen veel spelers stoppen vrees ik.
voorlopig alleen een keep alive van het spel en verder doe ik niets meer tot het allemaal wat beter functioneert
Denk dat jullie BB voldoende feedback hebben gekregen dit is werkelijk amateuristisch geklungel, doe hier snel iets aan !!!!!!!!!!!!
Post in het Engels, makkelijker kopiepasta voor BB:
You want bug report? I give you a bug report. Although I'm not so sure of my English, since this thing in my vocabulary is "barely playable beta demo", but Ubi calls it ready to play game.
I will not cover what people here already have, so loading times or very bad screen refresh.
1. Opening a star menu causes the game to freeze for 1-2 seconds. Every. Effing. Time. How to reproduce? Open the bloody star menu!
2. Same with sending explorers: when clicked on green "OK" the game freezes for a few seconds. For every explorer. Curiously, it does not affect geologists or generals.
3. Speaking of generals: if you have a general troops selection window open, and at the same time another general finishes deployment, the window switches to the just deployed general! Happens every effing time. So, for example: I have a Gemini Younger open and I am busy with selecting troops. At this moment Anselm finishes deploying. The troop window of Gemini is now Anselm! With the same units already selected.
4. Star menu again: sometimes the click on item in star menu does not select the item, but what's directly under it on the map (building and/or general). Happens randomly.
5. Star menu again again: sometimes clicking on an item selects completely random another item from the same set - so another explorer, for example, but no adventure. Happens randomly.
Ik heb al lang gespeeld, maar dit is het laatste druppel. Ik stop met TSO. Met sommige mensen hier heb ik contact IRL, dat is leuk. Grote dank voor iedereen met wie heb ik ooit avo's gedaan. Ik zoek op andere avond time-waster.
Dear players,
Thank you for sending in your reports.
We are currently looking into these issues and are working on solutions starting with issues that have a huge impact on the game. We can't provide an estimated time of completion but aim to resolve them all as quickly as possible. We heard that some of you suggested a rollback, however, we cannot promise this as it is NOT known if this is even possible yet. If anything does change, we will definitely inform the community.
Additionally, below are some things some players reported that helped improve things a bit:
- Turn off animals and other animations in the settings.
- Close the Star Menu whenever you are using it. Leaving it open causes some lags.
- Open the Star Menu over an area on your island with no buildings in the background or over the sea. Otherwise, you will click through the Star Menu and end up on the buildings in the background.
- You can manually increase or decrease the size of the text in Settings to your liking. This will reset whenever you restart the game
We apologize for the inconvenience. Let me if you have any other questions.
Regards,
BB_Sious