Dear settlers,
You are invited to post your feedback on the New Download Client. Feel free to leave them in this thread!
The new downloadable client FAQ can be found here.
Happy holidays!
BB_Sious
Afdrukvoorbeeld
Dear settlers,
You are invited to post your feedback on the New Download Client. Feel free to leave them in this thread!
The new downloadable client FAQ can be found here.
Happy holidays!
BB_Sious
Why can't I log in with multiple accounts at the same IP address with the new client. That was not a problem before, but now it is.
The instructions explain how to download and install the new client on a Windows computer, but how about running it on other systems like Mac, Linux, iOS and Android? I used Puffin browser with Flash for example on Android before, will that still work?
I tried with different browsers, (re)downloaded the client a few times, rebooted, reinstalled, re-uhm... annoyed everything a couple of times..
Any tips would be welcome :)
Added a screenshot from an attempt via Chrome browser.
A new change what is not a good change !? Now i have to start the game through the browser !? And not throug a short cut from the desktop !!!
Can't use the client on my chromebook. Does not work either on my Ubuntu machine. :(
Hoe kan ik nu spelen met Puffin op mijn android telefoon of is dit einde verhaal voor mijn settlers avontuur?
Is it possible to play using Puffin on android or is this the end of my settlers adventure as I have no access to a PC.
zelfde kan spelen op pc, maar niet op tablet... kan de client niet openen en installeren
Dear settlers,
The new downloadable client should work for Windows OS. We are still optimizing the macOS installer and it will be launched in January. While I have no news on whether an installer for Linux will be launched, I have forwarded your feedback to the dev team. Android is still not on the list of supported OS for this game. The puffin browser may work but it is not guaranteed.
Regarding the "Your client cannot be updated..." error message, could you provide your Windows OS version? Similar reports have been forwarded to the team for investigation.
Regards,
BB_Sious
Wij Mac gebruikers zijn weer de dupe,en kunnen nu geen setters spelen, jullie worden bedankt BB, nu ook geen kerstevent nu wachten tot begin januari voordat de mac client actief is.
Also the "Could not update the client" error here, browser is Chrome.
Kunnen de Mac gebruikers nog op de oude manier verder spelen tot eind december tenminste? Beetje brute overgang zo....
Oplossing voor diegene die mac hebben koop een windows computer op marktplaats of ergens anders kosten geen drol tegenwoordig een desktop dan :))
Of download virtueelmachine Parallels ps niet gratis ...en geschrikt voor macOS Catalina en macOS Big Sur (11.0)
Ik kan het niet meer spelen via Steam. Ik wordt doorverwezen naar de webbrowser versie. Mijn steam account is anders dan mijn webbrowser account. Ben ik nu mijn lvl 68 kwijt?
En dat bepaal jij dat je een andere laptop moet kopen
nee heb het over een desktop ...en weet dat ik nu windows haters een schop tegen hun zere been geef maarja als je echt wil spelen tja ....
Spel doet het prima bij me (totnutoe) Alleen de letter grote is wel heel klein in de chat en bij het vullen van de generaals. Voorheen was het prima, maar mi is het bijna de helft kleiner geworden.
Komt hier nog een verandering in ? Zou heel prettig zijn :)
wanneer komt er een oplossing om het spel op een smartphone of tablet te spelen, beetje waardeloos dat je nu geen keuze hebt, je word nu gedwongen om een programma te installeren wat helemaal niet werkt, beetje jammer BB! .exe werkt niet, dit hadden jullie ook wel kunnen verzinnen.. Jammer dat het nu voor een event wordt gelanceerd terwijl veel spelers nu TSO niet meer kunnen spelen omdat jullie client maar voor een beperkt aantal mensen speelbaar is.
Excelsior werkt niet of heel traag in deze client. Ook is het opstarten enorm traag (4 tot 5 minuten).
I used to play on both the english and the dutch URL. Now if one runs, the other cannot run. Is this going to be fixed?
I also played on tablet with Puffin, not working anymore.
Not a professional approach if MAC users are first helped in January 2021!
Just provide a temporary solution, otherwise no Christmas event for us.
ik heb hetzelfde probleem ik heb een engelse duitse en nederlandse account maar mij zegt de client ook steeds not responding
prnt.sc/w5wfpu
My Clientdoes not react after opening. Even after installing it. It still in a frozen window. Please help
Gisteravond kon iemand uit onze gilde tso niet opstarten. Het bleek dat er 32 bits windows op de laptop stond. Kan dit ook een belemmering zijn voor het spelen?
voor foutmelding "your client could not be updated"....... zie https://forum.thesettlersonline.fr/t...dated?p=321056
in het frans maar werkte voor mij !
Snelle vrije vertaling:
Oplossing Your client could not be updated
Als je deze melding krijgt, komt dat waarschijnlijk doordat er een bestand ontbreekt. Zoek in de volgende map:
c:\Gebruikers\<windowsnaam>\AppData\Local\Ubisoft\ The Settlers Online\Client
In deze map horen twee folders te staan (adobe air en meta-inf). Ook staan er twee bestanden in deze folder. Dit zijn client.exe en client.swf.
Wanneer client.swf ontbreekt, kan je hem via de volgende link downloaden: https://drive.google.com/file/d/16ls...HQlb_eOGr/view
Plaats het gedownloadde bestand in de folder.
Probeer opnieuw in te loggen via de blauwe knop op de site. Er wordt een venster geopend. Zelfs wanneer het venster zegt dat het programma niet reageert, moet je wachten. De eerste opstart duurt altijd lang.
Toevoeging van 19-12:
Let op wanneer je een oude pc hebt die op 32 bits draait (Windows 7). De client is bedoeld voor 64 bit.
Een 32 bit versie zou in januari wel gelanceerd moeten worden en tot die tijd heb je pech. Net zoals mac / os gebruikers.
Yesterday it worked...
Today it doesnt work anymore
Keeps shutting down. Have remove it and download it again and it still doesnt work
Volgens mij kun je ook niet met 2 verschillende browser 2 verschillende accounts starten, omdat de 1e sessie de nieuwe plugin "in use" heeft.
Nee, Ik ben IT-er en heb het zelf ondervonden.
Is er ook een manier om pinky aan de loop te krijgen via die nieuwe manier?
Ik open de client en hij loopt direct vast. Ik was gisteren 3 tellen online en toen sloot de client zichzelf af
En nu loopt dit ding weer vast. Ik kom zo niet online
Fix dit prutswerk anders raken jullie veel heel veel spelers kwijt!