-
Graniet
Ik begin er nu wel een beetje de balen van te ****. Ik heb zojuist mijn 30ste Zwarte Ridders afgerond...idd 30 ! Totaal heb ik ( of de lootspotter ) 3 x graniet ontvangen. Dat is dus 3 x van de 90 !! kansen. Daarentegen heb ik nu wel een berg aan Salpeter en titanium erts. DIt is echt ronduit belachelijk. Wel nieuwe gebouwtjes maken waarbij het uppen een gigantische berg graniet kost, maar hoe moet je dan aan zoveel graniet komen? En wat moeten we in vredesnaam met die salpeter en titanium troep? Er is toch echt geen zinnig mens die serieus kanonnen maakt ?
Ik vind het een leuk spel, maar deze verhoudingen slaan nergens op ...en alsjeblieft...Haal die salpeter en titanium bende eruit zeg.
:mad:
-
titanium erts heeft een nieuw doel tegenwoodig, ornamentensmid verbruikt dat.
Titanium baren zitten verder in de kruisboogsmid en damasceen wapensmid, kanonnenmaker verbruikt geen titanium.
Salpeter is inderdaad rommel wat bijna niemand gebruikt, dat mag van mij ook wel een ander doel erbij krijgen.
De hogere avonturen hebben kleinere kans op graniet en geven het inderdaad zeer weinig.
Je zou eens stampende stier kunnen proberen, ongeveer dezelfde kans maar hogere loot dan zwarte ridders alleen geen kasteel erbij ;)
Ik gebruik meestal piraatjes voor graniet met 50% kans of andere avonturen waar de kans wat hoger is.
Moederliefde heeft een wat kleinere kans maar kan ook veel tropenhout en graniet geven en je kan het paarden verlies delen met een meeloter.
-
Lol..ja tx...zover was ik ook wel. En wat titanium erts betreft...als ik een keer of 2 titanium erts heb gewonnen heb ik wel weer ff genoeg voor mijn ornamentjes ;)
De kleine adv zijn idd een prima middel om graniet te winnen, maar dat is niet mijn punt.
Mijn punt is meer dat de win verhoudingen niet kloppen...Als je in een adventure evenveel kans hebt op salpeter, titaniumerts, tropenhout of graniet ( zoals bij zwarte ridders ) dan zou je op bijna 100 keer hetzelfde adventure spelen ook een min of meer evenredige hoeveelheid graniet of tropenhout moeten hebben.
-
NathanRahl,
Zoals je zelf al aangeeft heb je een kans om een bepaalde grondstof te krijgen. Er is dus een kans dat je graniet of een andere grondstof kan krijgen. Dat ze allemaal het zelfde percentage hebben zegt daar verder niets over, want de kans blijft het zelfde. Als er 99.9% kans was, is er nog steeds 0.01% kans om het niet te krijgen, het is dus ook een beetje een kwestie van "geluk" hebben ;-).
BB_Skelril
-
Ik snap dat het een kans is...Ik snap alleen niet waarom er zo verschrikkelijk veel salpeter en titaniumerts in het spel zit. Ik heb het idee dat BB serieus denkt dat we allemaal damas zwaardjes en kanonnen gaan maken ( en voor de ornamenten heb je niet zoveel titanium nodig hoor ). Maar goed, kennelijk ben ik de enige die hier over valt dus laten we het topic maar sluiten dan. ;)
-
Ik snap je frustraties totaal. Heb zelf ook 90% van me avonturen in ridders zitten en pas op level 48 naar 49 heb ik aardig wat graniet binnen gehad voorheen had ik bijna altijd titanum of salpeter. Ik begrijp het hele kansen berekeningen enzo. Je hebt 6 kanten op een dobbelsteen als je 5 keer geen zes hebt gegooid garandeerd het niet dat je de 6de keer wel een 6 gooit.
Mijn probleem is de manier hoe de loot tables zijn gemaakt. Ik als hoge level speel grotere avonturen om een grotere hoeveelheid graniet binnen te halen. De enige reden waarom ik avonturen speel is ep binnen te krijgen en bouwstoffen te ontvangen. Ik snap totaal niet waarom er grondstoffen voor producten in de loot zitten bij de eerste slot. Had liever gezien dat graniet en tropen slot 1 was en salpeter en titanium slot 2.
Als je puur statistisch gezien kijkt naar de avonturen is het totaal niet rendabel om avonturen te spelen die titanium en salpeter in de loot hebben. Je bent veel beter uit met een klein avontuur en dan 50/50 kans hebt. Daar nog eens bijgenomen dat titanium en salpeter een keuze zijn om te gebruiken met tropen en graniet kan je er niet omheen. Het is een verplichting dus ik word ook verplicht om tigtallen kleine avonturen te spelen voor dat beetje graniet of tigtallen grote avonturen waarmee ik veel kleinere kans heb op iets meer graniet. Het is een kwestie van balans. Loot systeem moet aangepast worden. Zelfde geld voor heel veel andere dingen in je loot tables, maar das een andere topic :P
-
salpeter kun je 1:1 ruilen voor balonnen, dat is toch mooi!!
-
vind wel dat je een leuke naam hebt Nathan Rahl :) ...:) mensen lezen tegenwoordig te weinig :P
-
ach ik heb ook me salpeter omgezet in ballonen.
en graniet? die haal ik niet uit avonturen, maar met handelen.
ik verkoop van alles en nog wat voor graniet en munten, en levert veel meer op dan via avonturen proberen te verkrijgen. zelfs als ik piet doe dan krijg ik geen graniet.
-
volgens mij heeft BB in iedere pc een kaboutertje wonen en die kijkt wat je nodig hebt en dan krijg je iets anders, lekker puh :)
want t is wel heeeel toevallig dat ik al weken geen tropenhout krijg maar dat %^&* salpeter !!