Ontwikkelaarsdagboek: "The Settlers Online" verjaardagsevenement
Plaats hier je reacties over het laatste Ontwikkelaarsdagboek. Houd de reacties netjes en geen vingers wijzen etc. Bugs behoren in het daarvoor aangegeven forum te worden gemeld.
VEEL GESTELDE VRAGEN
Q: Tellen de ballonnen die ik in de eerste fase heb verzameld ook voor de tweede fase?
A: Nee. Ballonnen die je tijdens de eerste fase verzameld tellen NIET mee gedurende de tweede fase. Dit betekent dat alle ballonnen die je gedurende de eerste fase krijgt ook gedurende de eerste fase moeten worden gebruikt. In de tweede fase zullen ze niets meer waard zijn.
Q: Betekent dit dat alle niet gebruikte ballonnen zullen worden verwijderd met de start van de tweede fase?
A: Nee. We zullen geen ballonnen verwijderen, maar houd er rekening mee dat ballonnen van de eerste fase geen effect hebben in de tweede fase.
Q:Kan ik ballonnen van de eerste fase opslaan in mijn ster-menu/burgemeestershuis en in fase 2 doneren?
A: Technisch gezien is dit mogelijk, maar zoals eerder al aangegeven zullen de ballonnen van de eerste fase niet mee tellen in resultatne van de tweede fase.
Q: Moet de spelwereld 100% halen in fase 1?
A: Spelwerelden die de 100% in fase 1 niet halen zullen gewoon mee kunnen doen met de 2e fase, maar we raden aan om zoveel mogelijk te spelen: hoe sneller je bent, hoe meer beloningen je krijgt. Alle spelwerelden zullen meedoen met de 2e fase.
BB_Skelril
Settlers 20 jaar/ iedereen een eerlijke kans?!
"EEN EERLIJKE KANS VOOR IEDEREEN
Er zijn vele mogelijkheiden om ballonnen te verzamelen en te doneren aan de spelwereld. Het maakt niet uit of je een laag of hoog niveau hebt, iedereen kan deelnemen aan dit evenement.
Het is aan jou om alle manieren te vinden waarmee je ballonnen kan verzamelen. Vergeet niet om deze kennis met andere spelers te delen gezien dit de kans om te winnen verhoogt. Belangrijk: Ballonnen die zijn verzameld door server evenementen zullen naar je worden toegestuurd via een in-game mail - je zult ze dus niet direct ontvangen.
Hoe kan een nieuwere spelwereld concurreren met de oudere spelwerelden?
Sommige spelwerelden zullen samen moeten werken om het gemeenschappelijke doel te bereiken en de beloningen te winnen. Deze samenwerking geldt alleen voor de resultaten, spelwerelden zullen verder niet met elkaar zijn verbonden.
De hoeveelheid ballonnen die nodig zijn voor de donaties hangt af van het economische output van je team. De rank berekening houdt ook rekening met de economische output van elk team in verhouding tot de hoeveelheid actieve spelers. Dit zorgt voor een eerlijke wedstrijd ongeacht hoe oud of jong de spelwerelden zijn.
Hier is een voorbeeld:
Spelwereld X begon lang geleden en heeft een sterke economie
Spelwereld Y begon een aantal maandel geleden en heeft nog geen sterke economie zoals spelwereld X
Spelwereld Z is een aantal weken geleden begonnen en is nog vrij jong
Resultaat: Spelwereld X werkt voor hun eigen resultaten en spelwereld Y en Z zullen samen werken zodat ze een eerlijke kans hebben."
Ik ben toch wel heel benieuwd naar de calculatie methode.... want met de hierboven omschreven samenvoeging voor het event van wereld Y & Z vs. bijvoorbeeld een X denk ik dat X alleen maar nog meer in het voordeel zou zijn vs. niet volwassenen werelden!