PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Dev Diary: Christmas Event 2021

BB_Sious
10-12-21, 16:00
Hello, Settlers!

Thank you for taking part in this year's Christmas Event (https://forum.thesettlersonline.nl/threads/22642). Don't forget to leave your feedback in this thread.

Happy commenting!
BB_Sious

BB_Sious
15-12-21, 16:16
Update - 15/12/21

Dear settlers,
https://ubistatic-a.akamaihd.net/0034/archive/Website_ger/News/NPC_General.png
We have made the following adjustments/clarifications:

The Christmas Event will now start on Friday, 17th of December at 10:00 CET, in order to ensure a smooth start for all players. The event will be extended to compensate for this delay.

We apologise for any confusion or frustration caused.

Happy Settling,
BB_Sious

copycat
15-12-21, 17:48
We apologise for any confusion or frustration caused.

Je went eraan.

BlackMedusa
19-12-21, 19:44
de wonderbaarlijke winterwoning, zou van lvl 7 naar lvl 8 1000 grout en 1000 pakjes kosten, hij geeft nu 4500 grout en 4500 pakjes aan die hij nodig heeft om te uppen, lijkt mij een beetje veel

Wamsutta
19-12-21, 23:48
De wonderbaarlijke winterwoning, zou van lvl 7 naar lvl 8 1000 grout en 1000 pakjes kosten, hij geeft nu 4500 grout en 4500 pakjes aan die hij nodig heeft om te uppen, lijkt mij een beetje veel. Hier hetzelfde probleem

Chrisjevw
21-12-21, 07:41
de wonderbaarlijke winterwoning, zou van lvl 7 naar lvl 8 1000 grout en 1000 pakjes kosten, hij geeft nu 4500 grout en 4500 pakjes aan die hij nodig heeft om te uppen, lijkt mij een beetje veel. hier ook het zelfde probleem

BB_Sious
21-12-21, 15:20
Dear players,

Thanks for bringing this to our attention. The level 8 upgrade cost of the Wonderous Winter Residence has been reported to the team. Stay tuned for updates.

Regards,
BB_Sious

Ontdekjeplekje
27-12-21, 17:22
Inmiddels zijn er meerdere spelers die dit upgradeprobleem hebben.
Meerdere spelers (waaronder ik) zijn nu toch aan het upgraden tegen de hoge kosten, omdat dit na het event (als de upgrade komt) niet meer mogelijk is.
Ik neem aan dat al deze spelers het verschil aan grout (3 * 3.500) terugkrijgen.
Graag ontvangen wij de bevestiging hiervan.

MOD_Snorrebaard
28-12-21, 09:59
Het is op dit moment nog niet bekend wat de reactie van het team gaat zijn, zodra dit bekend is zal er een bericht van komen. Tot die tijd is het beter om even af te wachten.

BlackMedusa
03-01-22, 13:39
Geen idee wat de bedoeling is van BB met de kalender, random iets erin zetten?
sommige spelers kregen een universiteit terwijl andere een verbeterde jagershut kregen.
Nog meer verwarring 2 dagen later, sommige 3 vriendschapsbuf, andere 3 krampus of 3 kattenaas, hoe leg je dit uit, denk als je spelers zou laten kiezen ze voor de vriendenbufs zouden gaan.

BigBratG
03-01-22, 23:33
Dear players,

Thanks for bringing this to our attention. The level 8 upgrade cost of the Wonderous Winter Residence has been reported to the team. Stay tuned for updates.

Regards,
BB_Sious

Zou mooi zijn als dit antwoord voor het einde van het event zou komen ivm het alsnog kunnen upgraden.....

Ontdekjeplekje
06-01-22, 19:24
Na 2 weken alleen "ze zijn er mee bezig" en "wacht op een reactie".
Geen enkele update.
Wat moet ik hiervan denken; dat de klacht serieus genomen wordt; zou dat het zijn?
Eigenlijk heb ik hier maar twee woorden voor: onbeschofte behandeling

BB_Sious
07-01-22, 16:22
Dear players,

We understand that the level 8 upgrade cost of the Wonderous Winter Residence caused a lot of confusion. The cost has been updated this year. Sadly, the description in the event shop was not adjusted accordingly. Thus, there won't be any adjustments this year for the upgrade costs of this building.

Our apologies for the confusion. We will definitely take this into consideration in the future.

Regards,
BB_Sious

marcelheide
07-01-22, 16:23
de tinnen soldaten buff die je maakt in de speelgoed fabriek duurt volgens het dev diary 24 uur maar als ik hem op de barak doe is het maar 6 uur?

copycat
08-01-22, 09:41
dat klopt. je bent niet de eerste die het opvalt.

BlackMedusa
08-01-22, 09:55
Dear players,

We understand that the level 8 upgrade cost of the Wonderous Winter Residence caused a lot of confusion. The cost has been updated this year. Sadly, the description in the event shop was not adjusted accordingly. Thus, there won't be any adjustments this year for the upgrade costs of this building.

Our apologies for the confusion. We will definitely take this into consideration in the future.

Regards,
BB_Sious

Dit is je wel heel erg gemakkelijk er van af maken, zeggen dat het fout in de shop staat, als dat al het geval was geweest hadden jullie allang dat antwoord gegeven, nu het verzamelen van pakjes voorbij is en het event bijna stopt , komen jullie met dit antwoord, zodat je niet hoeft toe te geven dat jullie fout zaten en zou moeten compenseren, erg onvriendelijk voor ons spelers dus................

BigBratG
08-01-22, 11:20
Dear players,

Regards,
BB_Sious

Makkelijk excuus..
Foutje in beschrijving....
Als ik dat van te voren geweten had, had ik de huizen niet gekocht...
Mag ik ze dan afbreken, in stermenu zetten en dat jullie ze terugkopen van me ????

Het eerlijkste zou zijn, gewoon voor 1000 kadootjes laten uppen en dan voor volgend jaar de prijzen aanpassen....

PS. wist niet dat bij Blue Byte de inflatie ZO HARD gestegen was.....

Excalibura8888
08-01-22, 12:05
Dear players,

Regards,
BB_Sious

Ach ja, het zal weer eens niet zo zijn. :( Alle wijzigingen van bb vallen ten nadele van de spelers uit. Als je een fout maakt geef dat dan ook toe en aanvaard de gevolgen. Dus niet de duurdere versie laten bestaan, maar geef het "voordeel" dan ook eens aan de spelers. Er zijn al veel te veel voorbeelden geweest waarbij het ten nadele van de spelers uitkomt. Van ooit de wijziging in stampende stier (onaangekondigd wat ook nog eens tot zware verliezen leidde) tot en met nu een superdure up van de woning. Dat de up duurder is dan de woning kan gewoon niet.
Dat dat ook nog eens weken moet duren is wel het grootste lachertje en laat ook nog eens zien hoe bb over spelers denkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het zijn alleen maar lastposten die niets goed vinden en waar we ons helemaal niets van aantrekken.
Dan zal ik het maar niet hebben over het mega slecht speelbaar zijn van het spel, waarin nauwelijks enige vooruitgang zit. Alleen maar kleine dingen die eventjes verholpen worden en bij de volgende update weer de mist ingaan. Zelfs de "verbeteringen" in het postsysteem zijn alweer grotendeels verdwenen en als grootste lachertje kwam ook nog eens een drievoudige hotfix van het kerstevent. Daar heb je toch test voor ? Het lijkt wel alsof er 2 verschillende versies zijn van het spel, de testversie en de versie hier. Hoe kan het anders dat er nog steeds zo'n problemen zijn met wijzigingen ?
En als bb denkt nog iets te kunnen verdienen met dit spel zullen ze wel heel erg teleurgesteld moeten zijn nu, alleen volslagen idioten steken geld in een slecht ontworpen spel waar ook nog eens heeeeeeeeeeeel weinig verbetering in zit.
Heel goed bezig bb en ubisoft !

PS. Zo, weer even mijn gal kunnen spuien. :) Niet dat het ook maar iets zal helpen want bb leest berichten hier toch nauwelijks en wat ze wel lezen, laten ze links liggen.

totalnuts
10-01-22, 09:12
PS. Zo, weer even mijn gal kunnen spuien. :) Niet dat het ook maar iets zal helpen want bb leest berichten hier toch nauwelijks en wat ze wel lezen, laten ze links liggen.

Ach zo kost het het minste werk, iets anders kunne ze toch niet

BB_Sious
11-01-22, 15:06
Dear Settlers,

We heard your comments about the upgrade costs of the winter residence.

The upgrade costs of 4500 presents and 4500 grout for the Winter residence are balanced as intended for this event. However, we read all your feedback and will take this info into account for the re-balancing of the next event.

Kind regards,
Your "The Settlers Online" Team

BigBratG
11-01-22, 15:58
Dear Settlers,

The upgrade costs of 4500 presents and 4500 grout for the Winter residence are balanced as intended for this event. However, we read all your feedback and will take this info into account for the re-balancing of the next event.

Kind regards,

Dat kan heel goed zo zijn.
Maar dan moet je wel goed communiceren met ons Settlers.
Oftwel de dev. diary moet wel de goede info bevatten.
DAT hebben jullie niet goed gedaan.
Maar daar hoor/zie/lees ik niets over.
Oftwel dit verhaal is grote BS......

@BB_Sious:

Makkelijk excuus..
Foutje in beschrijving....
Als ik dat van te voren geweten had, had ik de huizen niet gekocht...
Mag ik ze dan afbreken, in stermenu zetten en dat jullie ze terugkopen van me ????

Het eerlijkste zou zijn, gewoon voor 1000 kadootjes laten uppen en dan voor volgend jaar de prijzen aanpassen....

PS. wist niet dat bij Blue Byte de inflatie ZO HARD gestegen was.....

kom hier eens op terug svp....

Excalibura8888
11-01-22, 16:24
Dear Settlers,

Kind regards,

Hahahahahahahahaha en dat moeten we geloven ? Wat een onzin weer. Kan bb en met name sious nu echt niets anders dan lariekoek uitkramen. Re-balancing van 1000 naar 4500, dat is een belachelijke stijging van de prijs en dat slaat dus helemaal nergens op. Doe eens normaal en geef op z'n minstens op tijd aan wat de kosten zijn. Spelers zouden NOOIT de dupe moeten zijn van fouten van bb. Als je in de winkel iets koopt voor 2 voor prijs van 1 dan kan de winkelier ook niet zeggen: "Oh dat was een foutje, dus betaal er maar gewoon 2". Bb zegt nu dus niet 2 halen, 1 betalen, maar 2 halen 4 betalen. Dat kan toch gewoon niet !!!!!!!!!!!!!
Het word toch eens tijd om te onderzoeken waar we een klacht tegen bb kunnen indienen, want dit kan niet volgens de consumentenwetten ongeacht het land.

longmen99
11-01-22, 19:07
Hahahahahahahahaha en dat moeten we geloven ? Wat een onzin weer. Kan bb en met name sious nu echt niets anders dan lariekoek uitkramen. Re-balancing van 1000 naar 4500, dat is een belachelijke stijging van de prijs en dat slaat dus helemaal nergens op. Doe eens normaal en geef op z'n minstens op tijd aan wat de kosten zijn. Spelers zouden NOOIT de dupe moeten zijn van fouten van bb. Als je in de winkel iets koopt voor 2 voor prijs van 1 dan kan de winkelier ook niet zeggen: "Oh dat was een foutje, dus betaal er maar gewoon 2". Bb zegt nu dus niet 2 halen, 1 betalen, maar 2 halen 4 betalen. Dat kan toch gewoon niet !!!!!!!!!!!!!
Het word toch eens tijd om te onderzoeken waar we een klacht tegen bb kunnen indienen, want dit kan niet volgens de consumentenwetten ongeacht het land.

Mijn reactie en mening op al het bovenstaande is:
Jullie zijn allemaal kleine kinderen welke keihard bleren en gillen omdat ze hun zin niet krijgen, en maar blijven krijsen en gillen totdat ze wel hun zin krijgen.
Als klein kind kreeg je straf van je ouders, en als je geaccepteerd had dat het zo was, mocht je weer alles.
Dus je had vanaf dag 1 geweten dat dit de reactie van de ontwikkelaar zou zijn. Ik heb gewoon die nieuwe kosten geaccepteerd en heb gewoon betaald.
En kijkend naar vorig jaar, had ik meer dan dubbel zoveel kado'tjes binnen gehaald, dus ik denk dat volgend jaar de wondebaarlijke niet 3995 maar 7995 kado'tjes gaat kosten, en dat de upgrade kosten de 4500 kado'tjes blijven.

Xynix
12-01-22, 11:30
Mijn reactie en mening op al het bovenstaande is:
Jullie zijn allemaal kleine kinderen welke keihard bleren en gillen omdat ze hun zin niet krijgen, en maar blijven krijsen en gillen totdat ze wel hun zin krijgen.
Als klein kind kreeg je straf van je ouders, en als je geaccepteerd had dat het zo was, mocht je weer alles.
Dus je had vanaf dag 1 geweten dat dit de reactie van de ontwikkelaar zou zijn. Ik heb gewoon die nieuwe kosten geaccepteerd en heb gewoon betaald.
En kijkend naar vorig jaar, had ik meer dan dubbel zoveel kado'tjes binnen gehaald, dus ik denk dat volgend jaar de wondebaarlijke niet 3995 maar 7995 kado'tjes gaat kosten, en dat de upgrade kosten de 4500 kado'tjes blijven.

Het gaat niet om de kosten maar om het correct weergeven van de informatie en als dat fout gaat om goede communicatie daarover. En daar schort het aan.
Overigens, de hoeveelheid benodigde grout voor het levelen is voor veel spelers een probleem.

marco_polo_1984
15-01-22, 13:06
Zoals altijd totaal gebrek aan aandacht voor details. Ieder jaar zitten er wel fouten in waarbij de winkel niet overeenkomt met het ontwikkelaarsdagboek. En heel apart, ligt het altijd aan het dagboek en nooit aan de programmering. Toch apart.....