Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Change log 31.08.2021
Dear settlers,
You are invited to post your feedback on Change log 31.08.2021 (https://forum.thesettlersonline.nl/threads/22601).
Feel free to leave them in this thread!
Happy commenting!
BB_Sious
Crusader1981
25-08-21, 14:49
Seriously?? implementing the annivesary event??
Why for crying out loud??
Get first the game playable enough and without stupid errors all the freaking time...
The game hasn't been good and normal since day 1 of implementing Unity.... even the adventures are not playable enough because of all the errors and still then an event... thats totally stupid, f*cked up etc...
Excalibura8888
25-08-21, 16:42
+1
Ze zijn nu echt wel ver van het padje. Maar ja, ze blijven eigenwijs en willen blijkbaar nu alle spelers wegjagen. En dat gaat op deze manier zeker lukken !!!!!!!!!!!!!!!!
Ze kunnen ons veel beter ineens cadeautjes geven, dan hoeft dat hele event niet meer. Bovendien is het zeer discriminerend t.o.v. mensen die heel veel problemen hebben met het spel. In het kort gezegd: EEN HEEL GROTE SCHANDE. En ja dat is bewust schreeuwend bedoelt. :((((((((((
Oh ja en nog zoiets: begin eerst eens met de dingen die het meeste irriteren en niet met die kleine prutsdingen. Die dan ook nog eens de mist in gaan door de volgende update. Textfixes zijn helemaal niet belangrijk maar toch komen ze iedere keer terug. Ik moet trouwens zeggen dat de update weer heeeeeel erg magertjes is, maar 2 kleine dingen is wel erg weinig.
BlackMedusa
25-08-21, 16:51
Dit is echt zielig, het spel werkt niet fatsoenlijk en die 2 "verbeteringen" die worden aan gegeven , stellen ook niks voor, epische werkplaatsen laten het spel niet beter lopen en die localisaties, wat wordt daar dan mee bedoelt?
En dan willen jullie een event gaan starten, dat gaat dus een hele grote fiasco worden.
How are we supposed to achieve anything in the anniversary event if we are not able to play adventures or send explorers? We can't even see who is online so how to do all the coöperative things?
Het spel is bijna onbespeelbaar. Nu een event starten betekent dat je echt blind bent voor de enorme spelproblemen die de spelers ondervinden. Ik begrijp het niet meer.
drom client pakken van wiki, is als vanouds, en vanzelf de eerste, de 2de is nog steeds met unity dan veranderd er niks
Kabouter23
25-08-21, 20:59
Please skip the event. Better Performance is the big issue before all players are gone.
LOL de vertaling hiervan spreekt voor zich. Het zijn nog steeds te veel fouten om op te noemen die niet werken. De ergenis voor mij begint al met het opstarten, gemiddeld duurt dat 7 minuten en dan vaak krijg ik na 1 of 2 handelingen al de boodschap dat er een error is, hup weer opnieuw opstarten, zucht.
Oftewel ik ben het met bovenstaande opmerkingen helemaal eens.
Dus + 1 +1 +1 +1 +1 +1 enz
drom client pakken van wiki, is als vanouds, en vanzelf de eerste, de 2de is nog steeds met unity dan veranderd er niks
Is afwachten of event wel op de client werkt he ;)
marco_polo_1984
26-08-21, 09:19
I was expecting the long awaited Unity screw up fixes. Any update on those? Game is unplayable, so event will be useless.
inieminie80
26-08-21, 11:25
Sinds alle updates is het inderdaad om te huilen.... grootste deel van gilde (en die is al klein) komt er niet meer in....
The game is unplayable, so organizing a event will be useless. This is a community game, but we are unable to see which members of our guild are online to play with!
I read an update. Think fine maybe there will be something playable then. But no an event. is a event where you have to play together. I like to do it this way but not in this way. a normal coop takes almost an hour, no avo chat usable. I say give everyone all the fun things of the event like that, because we actually deserved that. I hope that hard work is being done, don't really know.
Dat klinkt voor mij zo: Afdeling events haalt het event uit de la en past een paar tekstfouten aan. Afdeling bugfixing werkt intussen verder aan het verhelpen van de
fouten in TSO-unity.
Als de twee afdelingen nu met elkaar zouden spreken zouden ze erachter kunnen komen dat een event op moment zinloos is.
zo zie je maar hoeveel ze om hun klanten geven, want dat zijn we uiteindelijk
It's business as usual, anything for the money. When are you delivering a properly working game?
Login twice to get into the chat is where it begins, an almost non-playable game is where it ends.
I would have been laid off by my employer if I would deliver such a crappy job!
tijgertje51
28-08-21, 05:31
zorg eerst maar ervoor dat het spel beter werkt, voor het event begint,
dat je kunt zien dat de spelers online zijn
de avo goed kunt spelen b.v troepen inladen in de goede generaals
het vesturen van de generaals terug trekken van generaals
eiland opbouw
er zijn al een aantal spelers gestopt door dat het spel niet goed werkt speel plezier gaat eraf
denk bij een event als het spel nog niet goed werkt dat meerdere zullen stoppen tijdens het event
het word een fiasco
Doe alsjeblieft eindelijk eens iets aan dat stermenu, probeer nu maar eens 77 or's op pad te sturen, bijna niet te doen
eerst performance verbeteren, dan pas een event zou ik zo zeggen. het spel is nu absoluut niet speelbaar.
marco_polo_1984
28-08-21, 22:40
And as usual, not a single f*ck given. No response, no update, nothing from BB on the disappointing game performance and long awaited fixes.
Read that there is a workaround to play with old client, however, reply from BB to the various (international) posts is not to use this. But no decent advice on how to play properly instead.
Bij mij draait de game goed, en ja er zijn nog zaken welke niet goed zijn. En de focus van BB bij het oplossen van de problemen liggen op het juiste pad.
Een ieder die denkt dat het spel een licht browser spelletje is, droom lekker verder.
Onder unity is het spel een hele zware 3D game.
En dan zie ik iedereen denken van een 'hele zware 3D game', maar de semi 3D weergave van de gebouwen.
In unity ook wel 2.5D weergave is dus niets anders dan 3D game.
Dus de computer of laptop waar je dit spel op speelt, dient dus echt een ...
Zeer zware 3D computer of laptop te zijn
Dus minimale systeem eisen gebaseerd op windows naar mijn inziens zouden moeten zijn:
- Windows 10 64 bits, met minimaal 16 Gb geheugen
- i5 of hoger processor 3 Ghz
- Aparte NVIDIA videokaart beginnend bij 9xx serie of hoger
- Chromium based browser, dus Chrome, Edge of Opera GX
- Onder Chromium heeft het geen nut om java te installeren, want dat wordt toch niet gebruikt
Wat je ziet als het spel draait, is dat 1 core van de processor volledig door het spel wordt gebruikt, maar dat ook de grafische processor of de NVIDIA video kaart ook lekker staat te pruttelen.
In het spel diverse testen gedaan met 10 OR'n versturen achter elkaar, hieronder een opsomming:
Volledig ster menu binnen 10 minuten na starten spel:
Chrome: 72 sec
Opera GX: 75 sec
Firefox: 115 sec
Waterfox: 89 sec
2e tabje stermenu, dus alleen generaals, ontdekkingsreizigers, etc... binnen 10 minuten na starten spel:
Chrome: 74 sec
Opera GX: 72 sec
Firefox: 126 sec
Waterfox: 100 sec
Volledig ster menu, na 2 uur spelen zonder herstarten:
Chrome: 94 sec
Opera GX: 94 sec
Firefox: niet mogelijk
Waterfox: niet mogelijk
2e tabje stermenu, dus alleen generaals, ontdekkingsreizigers, etc... na 2 uur spelen zonder herstarten:
Chrome: 94 sec
Opera GX: 94 sec
Firefox: niet mogelijk
Waterfox: niet mogelijk
Even voor de goede orde: als je via de client speelt kun je de ors met een rotgang wegsturen. Je motoriek is dan de beperking, niet de snelheid van je pc/laptop. En die is bij mij gelukkig nog vrij goed :) Ik schat dat ik 10 ors binnen 10 tot 15 seconden heb verstuurd. Dan is 72 seconden wel erg lang.
Wat heeft die Aparte NVIDIA videokaart er mee te maken longmen99?
Ik heb in mijn laptop ook een NVIDIA GeForce GTX 1050, nochtans maakt het spel daar geen gebruik van!
specs van je pc heeft er nagenoeg geen ruk mee te doen zoniet niks, gezien het random is, spelers op een intel core i3 aldi pc claimen nergens last van te hebben ( of ze liegen allemaal dat het gedrukt staat ) hier heb ik een high end game pc core i7 8 gig gtx 1070 GPU en game draait voor geen meter ( op unity dan, client werkt wel goed ) het zijn alle fouten en bug die met elkaar ruzie hebben in de game lijkt mij, en dat is ook weer per speler anders gezien niet iedereen dezelfde opzetting qua land heb, ik ben 5 min online geweest net na de vorige update, kon niks maken in PH omdat alles *forum * aangaf, gras was er niet alles was en stond in het water, heb niemand over die problemen gehoord. een ander een bazarek die 2900 dagen duurt, hier ook geen last van en dat komt echt niet door je PC of die sneller of langzamer is dat is UNITY, en eingelijk komt het er dan op neer, tso stapt over naar crap, zo iedereen die verder wil spelen koop maar een pc van 3000 Euro
tot eerste inlog kon je nog met client spelen en was het te doen.Na eerste inlog client gaat het niet meer want vblijft op openingsscherm dus totaal gedaan.Vaarwel TSO na 10 jaar en de euri's blijven voor jullie ook weg.Anderen zullen blij zijn met jullie onbekwaamheid in unity terwijl de client perfekt liep.
De oude client werkt wel prima als je immers ingelogd bent. Maar het inloggen zelf duurt bij mij vaak 20 minuten, als het al lukt.
Spelen op de unity lukt al helemaal niet. Inloggen is een drama, maar als ik dan immers in het spel zit werkt niets goed.
Handel is hopeloos en die ga je nodig hebben voor het deeg en kaarsen.
Ik vind het ook erg storend dat de ventilator van de pc als een tierelier gaat draaien als TSO aanstaat, dat was voorheen nooit het geval.
Ik denk eigenlijk ook niet dat dit nog goedkomt en misschien is een ander spel een betere optie.
Even voor de goede orde: als je via de client speelt kun je de ors met een rotgang wegsturen. Je motoriek is dan de beperking, niet de snelheid van je pc/laptop. En die is bij mij gelukkig nog vrij goed :) Ik schat dat ik 10 ors binnen 10 tot 15 seconden heb verstuurd. Dan is 72 seconden wel erg lang.
Ik zou als ontwikkelaar van het spel, het gebruik van een andere client dan unity, zodanig frusteren c.q. spelers tijdelijke/permanente blokkeren.
Dus ik wijs het gebruik van de client ten zeerste af.
Wat heeft die Aparte NVIDIA videokaart er mee te maken longmen99?
Ik heb in mijn laptop ook een NVIDIA GeForce GTX 1050, nochtans maakt het spel daar geen gebruik van!
Controleer je browser instellingen of alles wel goed staat.
zojuist vandaag voor het eerst ingelogd na het onderhoud. Spel is nog steeds beroerd. Helft van mn stermenu verschijnt niet eens. Mail openen kan maar binnen een tiende seconde verdwijnt de tekst daar weer. Inloggen ging snel maar eer mn eiland opgebouwd was, was ik 7 minuten verder. Kan wel gildechat lezen, hopelijk blijft dat zo. Dus volgens mij hebben ze alleen wat geimplanteerd en niets aan het spel gedaan. Hele diepe zucht.
zit hier gauw weer op de client, zo spelen is geen spelen
Ik zou als ontwikkelaar van het spel, het gebruik van een andere client dan unity, zodanig frusteren c.q. spelers tijdelijke/permanente blokkeren.
Dus ik wijs het gebruik van de client ten zeerste af.
Hier gaat het me helemaal niet om, maar ik wilde het verschil in beleving benadrukken. En bedenk dat het versturen van ORs en geologen geen 3D actie is. Dan verwacht je toch dat bij gebruik van unity het net zo snel zal gaan?
Hier gaat het me helemaal niet om, maar ik wilde het verschil in beleving benadrukken. En bedenk dat het versturen van ORs en geologen geen 3D actie is. Dan verwacht je toch dat bij gebruik van unity het net zo snel zal gaan?
Het spel is een 3D game, en dit zorgt ervoor dat de core waarop de browser draait volledig wordt belast. De browser is er niet op gebouwd om deze processorload over meerdere core's te verdelen door threading toe te passen. Dit is de basis van alle problemen.
Maar doordat de core wel op zijn maximum zit, zie je dat de communicatie met de server hier ook last van heeft, doordat dit door dezelfde core dient te worden verwerkt. De communicatie met de server gebeurd op basis van javascripting e.d. Indien men een FireFox based browser gebruikt, zou je dit kunnen ontlasten door het installeren van java op je computer, echter met een chromium based browser heeft dit geen zin, daar dit is geblokkeerd door een interne java.
Conclusie, je kan de communicatie met de server niet los zien van het rest van het spel, want alles draait op 1 core. En deze core wordt maximaal belast.
Zo belast dat ik vandaag niet eens meer kan inloggen :(
Zo belast dat ik vandaag niet eens meer kan inloggen :(
idem hier, krijg een foutmelding bij het starten van het spel.
ik kan nu niet eens inloggen, er is weer onderhoud? kennelijk nog niet aangekondigd. heel vreemd
hotfix neem ik aan. Jammer dat er nergens over gesproken word, hier niet, ook op de facebook pagina niet. Jammerlijke communicatie weer.
Als het dan maar werkt wat ze doen dan kunnen we misschien weer normaal spelen.
hot fix voor bug in PH verder is normaal spelen er niet meer bij, klik en play is over
TjoekTjoek
01-09-21, 07:57
Great, good work guys..... keep on going what you do best... f*cking up this game....
it seems the change didn't go well.....
Again not available...
Go and fix your shit first, then expand.
echt van de zotte dit! je kan alleen spelen via een client die bewust door BB niet gebruikt wordt. je kan geen avo normaal spelen en dan toch een event starten. BB zorg eerst dat het weer goed speelbaar is, of ga terug naar de client versie en geef toe dat Unity nog verder getest moet worden. Probeer het over een jaar nog een keer zou ik zeggen. echt belachelijk dit.
echt van de zotte dit! je kan alleen spelen via een client die bewust door BB niet gebruikt wordt. je kan geen avo normaal spelen en dan toch een event starten. BB zorg eerst dat het weer goed speelbaar is, of ga terug naar de client versie en geef toe dat Unity nog verder getest moet worden. Probeer het over een jaar nog een keer zou ik zeggen. echt belachelijk dit.
was ingelogd met nieuwe swf file en client werkt hier al niet meer, ik vermoed door het ph was inlogd op unity om te zien of het werkt, en 25 manu in zph gezet, sinds dat doet client het nie meer
ik kan nu niet eens inloggen, er is weer onderhoud? kennelijk nog niet aangekondigd. heel vreemd
Tja, ook communicatie is niet hun sterkste punt!
een event, waarom, niks werkt, kan legers niet terug trekken, ben je een leger aan het vullen...springt die over naar een ander leger, enz.enz.
en erg irri is dat je niet kan zien wie er online zijn, dus met een event als je moet handelen wordt al een probleem. vaak werkt de chat ook niet, dus communiceren lukt al niet.. wij zijn een kleine gilde, waar nu al paar niet online komen om dat ze het niks vinden. als wij nog meer leden verliezen, zitten we straks gezellig met zijn 4e in een gilde...jippieeee
gildes zat toch?
BB gaat je evenementbuff uit je stermenu halen. Dat lukt dan blijkbaar weer wel.
Als je zelf iets met het stermenu wil, lukt het helaas niet.
Gildes zat waar ook niemand kan spelen inderdaad :p
Dit Unity is wel "The great equaliser" :) Niemand valt buiten de boot.
Miss-Kitty
10-09-21, 20:31
Kom sinds de aanpassing van afgelopen zomer eens kijken. Zag in overzicht iets staan over een felicitatie.....
Er is werkelijk niks aan verbetering van het spel gedaan?
Onbegrijpelijk dat de ontwikkelaars zo weinig tot niks doen om het weer in orde te maken. Over paar maanden maar weer eens kijken. Spel is geen cent meer waard.
Komt er nog eens een verbetering of vinden jullie het best zo.
En dan lees je dit: https://www.mipumi.com/games/thesettlersonline/.
Vooral de laatste regel baart me zorgen: "Zeppelin supported us in managing the reduced small team of engineers from then on."
"Reduced small team"?!?! Geen wonder dat updates duren en duren. Mag niks kosten blijkt!
marco_polo_1984
30-09-21, 19:40
En dan lees je dit: https://www.mipumi.com/games/thesettlersonline/.
Vooral de laatste regel baart me zorgen: "Zeppelin supported us in managing the reduced small team of engineers from then on."
"Reduced small team"?!?! Geen wonder dat updates duren en duren. Mag niks kosten blijkt!
Staan wel meer aparte zaken in: very rigid time frame in place..... dat krijg je als je veels te laat in aktie schiet. Was al 2 jaar op voorhand aangekondigd dus je had tijd genoeg. EN daarnaast was er al veel melding van problemen met de test-server maar is deze klakkeloos aktief gezet met al deze ellende tot gevolg.