Bekijk Volledige Versie : Unity
Mijn mening voor voorlopig is dat Unity geen verbetering is.
- beeldopbouw tijdens over eiland 'lopen' is niet leuk, blijft met blokjes werken..
- chats zeer kleine letters
- bolletjes on/off line zijn weg
en zo zullen er nog wel meer dingen zijn.. dit valt nu in 1e instantie op....
Er valt nog veel meer op, het spel is gewoon niet te spelen zo!!
Misschien een roll-back doen naar de cliënt en eerst alle problemen oplossen met unity?
Excalibura8888
20-07-21, 11:57
Kleine letters is nog wel te verhelpen door naar het optiemenu te gaan, dan opties en dan automatische ui scaling uit te zetten. Dan kun je de 75% verhogen naar 90 of 100 %. Geen idee of dat blijvend is (die 90/100 %) was op test niet zo wat het dus extra vervelend maakt.
Krijg hier ineens bij b.v. universiteit een gebouwtje met pijltje omhoog terwijl die toch echt op max level staat.
Nog te bouwen mijnen onzichtbaar totdat je de mijn wil bouwen, maakt het zeer onduidelijk wat er wel en niet gevonden is. Ook de inhoud van bestaande mijnen is alleen zichtbaar als je erg inzoomt. Dat was dus ook al het geval bij test, dus daar is totaal niets aan gedaan.
Gildemarkt ook nog steeds niet gemaakt en dat duurt ook vanaf zeker begin september.
Al met al weer eens een te groot haastwerk geweest en daardoor slecht werk afgeleverd en dat ondanks 4 maanden extra tijd.
- geen uitvergroting van je eiland zodat je hele eiland ziet.
- voor de hoeveelheid wat in mijnen zit moet je inzoomen niet te werken zo.
- cursor van de chat is er niet dus je weet niet of je in de chatbalk zit
- chat werkt ene keer wel andere keer niet
- bij negatieve productie loopt de minteken voor het getal door de pijl naar beneden zeker als er grote getallen staan als je in de min zit
genoeg werk te doen
Leonidasde17e
20-07-21, 12:57
blokjesgewijze opbouw van eiland is erg storend
kan de berichtenlijst niet in zijn geheel transporteren naar stermenu of opslag
bij de barakken in het manschappenoverzicht graag exact getallen en geen grootheden bv. 1213 ipv 1k
spel is erg traag
1e indruk na 15 minuten spel
Ik onderschrijf alle voorgaande reacties. Op deze manier is dit spel een schim van wat hij ooit was. Met de client is beter te spelen.
avonturen zijn ook onspeelbaar. units vullen werkt maar half en terugtrekken na gevechten lukt ook niet. de knopjes lijken willekeurig aan en uit te springen. ik kan een al aanvallende generaal nog eens laten aanvallen waardoor alles in de soep loopt. kan niet eens loters uitnodigen want de chat werkt niet. zou graag de client terug hebben.
kaatje1962
20-07-21, 13:34
ik ben het hier mee eens van de bovenaande reacties. ik wordt steeds meer gedemotiveerd om het spel verder op te pakken.
jammer dat het zo gaat..
Absoluut geen verbetering; ongeveer alle mankementen van de testversie zijn gebleven. Vooral de quasi onleesbaarheid van de dialoogboxen en het niet automatisch sluiten ervan zijn bijzonder storend. Terug naar af.
Gewoonweg onspeelbaar, ben gelijk weer uitgelogd.
Ook even mijn ongenoegen uitgesproken op de FB Pagina, of het helpt is dus de vraag.
Zij kunnen het beste de client er weer bijhalen, dat ging daar tenminste goed, en alles eens fatsoenlijk oplossen.
RoyalMadman
20-07-21, 13:58
Ik vraag mij af hoe dit getest is...
Naast hetgeen hier boven al is vermeld werkt het scrollen door lijsten/chat/handel/stermenu niet meer.
Kortom, niet meer speelbaar.
ik heb ook liever terug naar de client, niks werkt fatsoenlijk
als ik een or wil wegsturen gaat mijn schuur open of een ander item dat net op dat moment eronder zit, mijn game laptop (ja je leest t goed) kan wel anno1800 spelen maar dit spel trekt ie niet in unity, laat staan dat ik dan terug kan naar mijn chromebook, scrollen werkt niet, klikken werkt niet, en alles is langzaam
Dear settlers,
We are currently working on resolving the loading and login issues so everyone will be able to play the game soon.
The various user interface issues and graphical glitches reported will all be fixed in due time so please keep an eye out for updates.
We apologize for the inconvenience and appreciate your continued patience.
Regards,
BB_Sious
The various user interface issues and graphical glitches reported will all be fixed in due time so please keep an eye out for updates.
sorry sious, maar wat ik van iedereen begrijp waren veel van deze problemen ook al bekend van de test.
waarom dan toch live gaan????
hiermee krijg je niet meer spelers op tso, eerder minder.
nog eentje, al van de minst storende:
zwarte vortex staat tussen de avonturenlijst in ster
BlackMedusa
20-07-21, 14:53
premium beloning van avo's is leeg
premium beloning van avo's is leeg
deze staan achter de gewone beloning, je moet meer naar opzij scrollen om het te zien.
als je een tijdje op een ander tab van je browser bezig bent (chrome) dan moet je eiland terug opnieuw laden
Excalibura8888
20-07-21, 15:18
Dear Sious,
We are currently working on resolving the loading and login issues so everyone will be able to play the game soon.
Both these issues should have been resolved in the testfase and most if not all of these issues were reported. So why are they still here ?
Due time ? When is that going to be ? In 6 month or so ? The promises made by you were not realised at any time, so i don't expect it now. Are you trying to chase away all players ? It looks very much like that.
If you don't take the comments of players serious, why do you ask for them ? We were told by the mod that unity was introduced in latin america without problems, so how is it possible that we have this much issues here ?
Simple advice: go back to client and make sure that at least 90% of the issues are resolved before you introduce unity.
Er valt nog veel meer op, het spel is gewoon niet te spelen zo!!
Misschien een roll-back doen naar de cliënt en eerst alle problemen oplossen met unity?
Ik kies ook voor de client, dit is niet speelbaar.
spel bevriest ook redelijk vaak
Gebouwen staat te uppen, terwijl dat niet kan of niet is gevraagd, Meerdere berichten selecteren gaat niet, ORs versturen is een drama, lampjes van actieve spelers ontbreken, regel scrollen in stermenu werkt niet. En de rest van de fouten is denk ik al gemeld. De lijst is te lang.
Graag terug en deze oplossing eerst eens goed testen. Zo is het niet speelbaar.
mail leeg, miljoenen voorraden weg die naar gestopte spelers gestuurd waren. :(
discustus100
20-07-21, 16:14
het ziet er niet uit nu zeer langzaam niet fatsoenlijk speelbaar alles veel te klein met de client was het nog redelijk te doen nu is het bagger en bedankt.
marco_polo_1984
20-07-21, 17:21
Congratulations with your complete failure with the Unity go-life. Game takes about 10 minutes to load, menus take forever to load, sound gets overshadowed by noise from the fans, chat screen is malfunctioning, trade center is messed up, sending explorers is nearly impossible.
And as usual not a single f*** given.
You should get your act together, reinstate the client and clean up your mess. Or is this the intend to piss more and more players off and abondon the game once and for all?
marco_polo_1984
20-07-21, 17:23
Oh... almost fogot to mention you also did not fix the issue with the guild market. Do not know when that started but almost certain it is over a year now.
theodoor2012
20-07-21, 17:24
Ik kan niet eens inloggen, blijft hangen in de tweede fase.
Waardeloos
onspeelbaar en denk er zelfs aan paypal betalingen in te trekken wegens niet leveren van voorafgaande identieke service .Is niet speelbaar meer dus ondermaats.
davidkarim
20-07-21, 17:32
Game Over!!!
marco_polo_1984
20-07-21, 17:38
wedden dat het kopen van edelstenen wel soepeltjes loopt?
zou graag de optie zien dat ik weer via client kan spelen.. op dit moment te veel problemen om zowiezo iets te kunnen doen.. fix de mail, laden van eiland, weg sturen van ors, letter type, eiland die in blokken laad.. uhmm eigenlijk alles... dus gooi de optie weer erin dat je via client kan spelen.. kunnen jullie rustig dingen fixen en ik teminste wat doen.. dit is een fiasco het enige wat goed werkt is pinky... en die is niet eens van jullie!!!!!
Wat hebben jullie gedaan????? niets doet het nog. wat is er eigenlijk getest al die tijd?
SaintPetrus
20-07-21, 18:17
Voor het merendeel van onze spelers (Aurora) was het een ramp, chat werkt wel, chat werkt niet, elke keer verversen en je zag nog wat je getypt had. Instellingen die je had aangepast in scherm en tekst grote verdwijnen als je uitlogt en inlogt.
Via client was misschien niet altijd even handig zeker niet als je vv moest zoeken en pinky werkte niet, maar nu werkt er amper iets en wat werkt is super traag, berichtenbox, kreeg zo waar een schok, heel de box leeg, 10 minuten later lijkt dan alles weer gevuld.
Maar er staan vinkjes bij gebouwen die je zou kunnen uppen, maar die kun je niet uppen. Denk dat ik de lijst nog veel langer kan maken, maar dat kost mij alleen veel tijd en het levert toch niets op.
Seth_de_Settler
20-07-21, 18:43
Letterlijk.... ONSPEELBAAR... kom r niet eens IN, doet niets dan laden en laden en opstarten ho maar.... oplossing ?? Voor wat, had gister nog een spel wat ik kon spelen, maar vandaag....voor het eerst in jaren dat ik waarschijnlijk niet speel :O WHAT THE HELL ???? jammer hoor.....jeeeeses !!!!
Ik speel met Generaal Mary de Kerstvrouw ivm met extra EP.
Voorbeeld avontuur Te Paard, krijg ik normaal 41000 EP met Mary, nu slechts 13.688 EP.
Zijn er meer spelers die met Mary nu aanzienlijk minder EP?
Ik heb een week geleden een contactformulier gestuurd en
krijg een standaardmail terug. Vandaag weer gespeeld met Mary, helaas niet opgelost, frustrerend
KleineTinusje
20-07-21, 18:58
Spel is totaal onspeelbaar!! Ben al een half uur bezig om mijn Or's op pad te sturen maar dat lukt voor geen meter. Was het voor de migratie al veel werk om al je OR's op pad te sturen, na deze migratie is het onmogelijk. Tot mijn grote verbazing kwam ineens de popup of ik mijn level 7 Elitebarakken wou vernietigen. Geen flauw idee hoe deze melding naar voren is gekomen maar ik zou oppassen met al te fanatiek je OR's proberen weg te sturen.
Mijn mailbox stond voor de migratie nog vol met mail van teruggekomen OR's, als ik mijn mailbox nu open is hij leeg...... Waar zijn deze mail met resources gebleven en kan ik deze terug verwachten?
Spel is totaal onspeelbaar!! Ben al een half uur bezig om mijn Or's op pad te sturen maar dat lukt voor geen meter. Was het voor de migratie al veel werk om al je OR's op pad te sturen, na deze migratie is het onmogelijk. Tot mijn grote verbazing kwam ineens de popup of ik mijn level 7 Elitebarakken wou vernietigen. Geen flauw idee hoe deze melding naar voren is gekomen maar ik zou oppassen met al te fanatiek je OR's proberen weg te sturen.
Mijn mailbox stond voor de migratie nog vol met mail van teruggekomen OR's, als ik mijn mailbox nu open is hij leeg...... Waar zijn deze mail met resources gebleven en kan ik deze terug verwachten?
bij 2e keer inloggen had ik een deel van de mails ineens wel weer in de inbox.
Ik speel met Generaal Mary de Kerstvrouw ivm met extra EP.
Voorbeeld avontuur Te Paard, krijg ik normaal 41000 EP met Mary, nu slechts 13.688 EP.
Zijn er meer spelers die met Mary nu aanzienlijk minder EP?
Ik heb een week geleden een contactformulier gestuurd en
krijg een standaardmail terug. Vandaag weer gespeeld met Mary, helaas niet opgelost, frustrerend
Mary is 200% dacht ik. Te paard levert zo'n 7230 xp op volgens wiki. Volgens mij klopt je xp gewoon Richy.
Dat je afgelopen event misschien meer kreeg is wat anders?
Of je moet met premium of andere verdubbelaars bedoelen.
marco_polo_1984
20-07-21, 19:35
Mary is 200% dacht ik. Te paard levert zo'n 7230 xp op volgens wiki. Volgens mij klopt je xp gewoon Richy.
Dat je afgelopen event misschien meer kreeg is wat anders?
Of je moet met premium of andere verdubbelaars bedoelen.
En mary geeft enkel extra op direct verslagen eenheden, dus weet niet of je bloks toepast of iets dergelijks. Als betwijfel ik dat het allemaal uitmaakt, want nu kun je gewoon helemaal niks fatsoenlijk spelen met Unity.
Ik speel al meer dan een jaar te paard met mary en heb altijd 41.000 EP gehad, tot vorige week.
Met premium kreeg ik ook altijd 41.000 EP + 20.500 EP extra dus totaal van 61.500.
iets nieuws dus kinderziekten :( van voorgaande berichten heb ik ook last. Morgen maar een hotfix :))
Hou vol medespelers, ooit komt het goed
Excalibura8888
20-07-21, 20:32
Yep Geke, ooit komt het goed, zeker als pasen en pinksteren op een dag vallen. Je zou bb toch moeten kennen als ik zie hoe lang je al speelt. Zelfs bugs uit de flashperiode zijn nooit allemaal verholpen, dus je begrijpt dat mijn vertrouwen niet groot is. Bovendien waren de meeste problemen al bekend uit de testperiode en er is dus duidelijk niets aan gedaan. Dus morgen hotfix ? Nee, dat zou een enorm wonder zijn en bb heeft alleen maar amateurs en die verrichten geen wonderen.
Dear settlers,
We apologize for the inconvenience and appreciate your continued patience.
Regards,
BB_Sious
Met alle respect, maar dit is het probleem bagataliseren.
Het spel is nu niet of nauwelijks speelbaar.
Dat je dit durft te lanceren met de aankondiging:
The Unity version has been successfully implemented to the live servers.
en dan ook nog
Please note: It is possible that there are still chat problems in the game.
Net alsof er alleen maar een chatprobleem is.
Nou het is meer dan dat, het is namelijk een hele lange lijst van problemen, teveel om op te noemen.
TSO is bijna geen spel meer te noemen en jullie mogen je eigen gaan schamen.
Ga aub terug naar de cliënt versie, dat was weliswaar ook niet alles maar je kon tenminste nog redelijk spelen en daar is nu amper sprake van.
Grt
Aquarius
En op de pagina van Facebook rept niemand er naar, zelfs BB zelf laat niets van zich horen.
Ik heb er een bericht opgezet, maar is nu al niet meer te vinden, wat is dat dus?
Hi Guys,
the new update that we play without unity version, is very slow in the browser,
this issue i don't had with unity version
is there something i can do about,
i use Chrome or Edge
i have an I7 intel with 16gb ram and 4gb video graphics
mayby it is just a setting
Friendly regards Setaber
or mails kun je niet meer in een keer naar je stermenu of pakhuis sturen, moet iedere mail apart goedkeuren
ClaudiusIV
21-07-21, 04:41
Spel laadt erg traag. Krijg de melding dat ik hardwareversnelling moet inschakelen in de browser (Gebruik Google Chrome). De hardwareversnelling staat echter standaard ingeschakeld.
Uitzetten en opnieuw weer aanzetten helpt ook niet. Zo is het spel niet te spelen.
ClaudiusIV
21-07-21, 04:51
Start ik het spel op, dan krijg ik de melding dat ik de hardwareversnelling moet inschakelen. Kijk ik in de instellingen van de browser, staat deze standaard ingeschakeld. Spel laadt ne heel erg traag. Is nu onspeelbaar geworden.
Ben benieuwd of er iets aan gedaan wordt. Laat de client maar gewoon weer terugkomen en los eerst eens alle problemen op voordat je deze nieuwe versie weer opnieuw gaat uitrollen.
Een wanvertoning is dit.
Je wilt generaal sylvana laten aanvallen en klikt op de generaal en zet aanval in. Vervolgens gaat een volgeladen generaal nussala lopen. Je klikt op nussala om terug te trekken, het menuvenster toont dat van sylvana, op het vlaggetje klikken om terug te trekken werkt niet, want sylvana is nooit gaan lopen voor een aanval. Nusala kan dus niet worden teruggetrokken: nusala dood en troepen verloren. Fijn die nieuwe Unity...
Verder roerend eens met de overige punten die hier gemeld zijn. Graag terug naar client tot alle bugs zijn verholpen?
MOD_Snorrebaard
21-07-21, 06:38
Op het Duitse forum zijn berichten geplaatst door BB die de situatie verduidelijken. Ik heb het vertaald via Google translate dus de vertaling is wat onnatuurlijk hier en daar:
https://forum.diesiedleronline.de/threads/143778-Feedback-Unity-ist-Live!?p=1794727&viewfull=1#post1794727
Het zou precies zo moeten zijn, maar dan in de foutmeldingen. We zijn ook wat aan het uitzoeken, maar de feedback is natuurlijk overweldigend.
En op de vraag "wij willen de klant terug, ga jij hem teruggeven?". Nee, er is momenteel geen terugdraaioptie. We werken aan de problemen.
Ook hier wil ik nog eens opmerken wat sommige van de kolonisten hielp:
1. Verwijder de client volledig van het systeem
2. Leeg de DNS-cache / browsercache
En het belangrijkste!!! Zorg voor actuele versies, vooral Windows-versies! Sinds 1 juli distribueert Windows zijn KB5004237 en nieuwere versies. Als je de laatste kunt krijgen, doe het dan alsjeblieft. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de browser.
We werken keihard aan de rapporten. Volgens de prioriteiten: speelbaarheid <=> laadtijden en pas DAN pakken we alle andere berichten aan. Een aantal daarvan is echter al ingediend.
Beter dan een versie die ook nog eens vol bugs zit (client) en Mac- en Linux-spelers komen helemaal niet in het spel.
Vooral omdat we het simpelweg niet langer kunnen en willen uitstellen. Je gelooft niet hoeveel dagelijkse berichten we via de klant ontvangen. Zeker nu met de nieuwe Windows Update voelde het alsof 10% van onze actieve kolonisten weer voor de deur stond, omdat er systeemwijzigingen hebben plaatsgevonden en de client is geblokkeerd. Het is een enorme worsteling om de client (een download) in te stellen voor kolonisten die wat ouder zijn of die niet technisch zijn geschoold.
Wat ons spel zo speciaal maakte, was dat het overal in de browser gespeeld kon worden. Het was gemakkelijk te gebruiken, ongecompliceerd en nu met de klant is het echt een marteling. Het was goed dat we het hadden, omdat zoveel spelers nog konden spelen en we geen 6 maanden "pauze" hoefden te nemen. Maar slecht voor degenen die het gewoon niet kunnen gebruiken of ervoor zijn uitgerust. Je moet niet vergeten dat ons spel eigenlijk wordt gebruikt door een meerderheid van zeer volwassen (60+ jaar) spelers en velen hebben gewoon geen zin in technische dingen en hebben hun gemoedsrust, chatten en gokken in de browser.
We gaan er nu terug naar toe en DAN zullen we zien wat er mogelijk is.
We werken momenteel ook aan de testserver (2) en zullen deze uiteraard ook na de Unity Live-versie blijven gebruiken om nieuwe versies te kunnen testen. Het is een moeilijk pad en we hebben VOOR dit pad gekozen, dus we gaan het nu samen tot het einde. De bergtop (vanaf Fehler) is al in zicht en daarna is er een geweldige glijbaan, die nog even duurt. Toch wil ik het hier ook nog eens zeggen.
Alleen omdat de live-versie nu uit is, wil nog niet zeggen dat dit zo zal blijven. We zijn continu bezig met het aanpassen, verbeteren en uitbreiden van de Unity-versie. Maar voordat we enorme veranderingen aanpakken met de mogelijkheden van Unity, zullen we eerst de grove en vervelende fouten elimineren.
Hallo MOD_Snorrebaard
Wat ben ik blij met jou. Echt waar!
Het is toch diep triest dat jij dit van het Duitse forum moet plukken :(
Net alsof andere forums niet bestaan, wat een arrogantie.
Maar goed, bedankt voor de info.
Niet dat het probleem (snel) zal worden verholpen, maar heel fijn om toch nog enige info te krijgen.
Grt
Aquarius
Op het Duitse forum zijn berichten geplaatst door BB die de situatie verduidelijken.
Dank snor voor je bericht.
Ik ben in ieder geval blij dat men ook op de duitse server niet kan spelen, ligt het niet aan 'ons'.
HOPELIJK doet men er snel wat aan/mee anders denk ik dat men snel heel veel spelers kwijt is...
Goh, fijn dat je ff een nieuw topic aanmaakt, want nog niemand was op dat idee gekomen.
Fijn dat er nog iemand oplet, well done!
Hahaha, het sarcasme druipt er weer vanaf.
Topic mag wat mij betreft worden gesloten!
Er worden mogelijke verbeteringen genoemd:
3. Windows update KB5004237 en nieuwere versies.
Bij mij maakte het helemaal niets uit :(
marco_polo_1984
21-07-21, 08:48
Hier werkt dat ook niet. Is de standaard taktiek dat het altijd aan jou ligt en natuurlijk helemaal niet aan hen. Dit is geprutst van de bovenste plank. Als de developer / programmeur zelf even ingelogd had, had die de tientallen bugs, trage snelheid, etc. ook opgemerkt. Sterker nog, zijn allemaal exact dezelfde problemen als met de testserver.
En tipje, als client niet meer werkt, waarom nog wel je download optie op de beginpagina weergeven..... gebrek aan aandacht zoals altijd.
marco_polo_1984
21-07-21, 08:51
Op het Duitse forum zijn berichten geplaatst door BB die de situatie verduidelijken. Ik heb het vertaald via Google translate dus de vertaling is wat onnatuurlijk hier en daar:
https://forum.diesiedleronline.de/threads/143778-Feedback-Unity-ist-Live!?p=1794727&viewfull=1#post1794727
Het zou precies zo moeten zijn, maar dan in de foutmeldingen. We zijn ook wat aan het uitzoeken, maar de feedback is natuurlijk overweldigend.
En op de vraag "wij willen de klant terug, ga jij hem teruggeven?". Nee, er is momenteel geen terugdraaioptie. We werken aan de problemen.
Ook hier wil ik nog eens opmerken wat sommige van de kolonisten hielp:
En het belangrijkste!!! Zorg voor actuele versies, vooral Windows-versies! Sinds 1 juli distribueert Windows zijn KB5004237 en nieuwere versies. Als je de laatste kunt krijgen, doe het dan alsjeblieft. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de browser.
We werken keihard aan de rapporten. Volgens de prioriteiten: speelbaarheid <=> laadtijden en pas DAN pakken we alle andere berichten aan. Een aantal daarvan is echter al ingediend.
Beter dan een versie die ook nog eens vol bugs zit (client) en Mac- en Linux-spelers komen helemaal niet in het spel.
Vooral omdat we het simpelweg niet langer kunnen en willen uitstellen. Je gelooft niet hoeveel dagelijkse berichten we via de klant ontvangen. Zeker nu met de nieuwe Windows Update voelde het alsof 10% van onze actieve kolonisten weer voor de deur stond, omdat er systeemwijzigingen hebben plaatsgevonden en de client is geblokkeerd. Het is een enorme worsteling om de client (een download) in te stellen voor kolonisten die wat ouder zijn of die niet technisch zijn geschoold.
Wat ons spel zo speciaal maakte, was dat het overal in de browser gespeeld kon worden. Het was gemakkelijk te gebruiken, ongecompliceerd en nu met de klant is het echt een marteling. Het was goed dat we het hadden, omdat zoveel spelers nog konden spelen en we geen 6 maanden "pauze" hoefden te nemen. Maar slecht voor degenen die het gewoon niet kunnen gebruiken of ervoor zijn uitgerust. Je moet niet vergeten dat ons spel eigenlijk wordt gebruikt door een meerderheid van zeer volwassen (60+ jaar) spelers en velen hebben gewoon geen zin in technische dingen en hebben hun gemoedsrust, chatten en gokken in de browser.
We gaan er nu terug naar toe en DAN zullen we zien wat er mogelijk is.
We werken momenteel ook aan de testserver (2) en zullen deze uiteraard ook na de Unity Live-versie blijven gebruiken om nieuwe versies te kunnen testen. Het is een moeilijk pad en we hebben VOOR dit pad gekozen, dus we gaan het nu samen tot het einde. De bergtop (vanaf Fehler) is al in zicht en daarna is er een geweldige glijbaan, die nog even duurt. Toch wil ik het hier ook nog eens zeggen.
Alleen omdat de live-versie nu uit is, wil nog niet zeggen dat dit zo zal blijven. We zijn continu bezig met het aanpassen, verbeteren en uitbreiden van de Unity-versie. Maar voordat we enorme veranderingen aanpakken met de mogelijkheden van Unity, zullen we eerst de grove en vervelende fouten elimineren.
LOL.... hele bericht zeikt de client af, terwijl dit juist zoals vanouds werkte. En alle bugs ziten in de Unity versie ook gewoon, dus dat maakt geen verschil. Nu werkt er helemaal niks meer. En waar je vroeger in Puffin op mobiel kon spelen, kom je er nu al helemaal niet meer in.
En uit bericht blijkt ook niet echt dat ze de impact op het spel inzien.
Komt erop neer dat het hen dus geen bal uitmaakt wat wij ervan vinden.
Loop tegen het zelfde probleem aan spel is niet speelbaar op dit moment helaas
oplossing werkt ook niet dus laat maar voor even
Miss-Kitty
21-07-21, 11:20
Onbegrijpelijk zooi hebben ze ervan gemaakt.
Onspeelbaar, ziet er niet uit en je kan niks doen zonder enorm veel geduld te hebben.
Degene die besloten heeft om over te gaan, zit duidelijk op de verkeerde stoel.
Wat ik enorm jammer vindt is dat er al veel spelers zijn met de gedachte om te stoppen met dit spel, en enkele het al zelfs gedaan hebben.
Gilde vrienden die elkaar onbewust hielpen om de vrije tijd leuk te besteden vallen weg.
De sociale (spel)contacten worden om zeep geholpen door BB geprutst.
Bugs kun je haast niet vermijden in software. Maar als de software zelf een bug is, moeten de cellen onder je hersenpan aardig gehandicapt zijn om te besluiten het een hele gemeenschap voor te zetten.
De persoon die deze uitrol er door gedrukt heeft, zou wat mij betreft een voorbeeld moeten nemen zoals ze in Japan met dit soort blunders omgaan omdat he een schande voor het bedrijf is.
theodoor2012
21-07-21, 13:12
Wij spelen (sorry speelden) TSO met de hele familie en vonden dat hardstikke leuk. Nu zijn wij onze lol en rivaliteit kwijt en gaan dus op zoek naar een ander spel dat hier een beetje op lijkt. Zal niet meevallen want de meeste games hebben een vernietiging concept wat wij niet willen. Dus tot nooit meer ziens!!!!!
Excalibura8888
21-07-21, 13:19
Het is inderdaad jammer dat spelers stoppen of het overwegen, maar ook heel begrijpelijk. Het spel word steeds slechter, bijna geen nieuwe avo's meer en als er al iets nieuws komt zijn het 1 persoonsavo's. Niet echt goed voor de onderlinge binding dus.
Zojuist even door duits forum gelopen en een groot deel van de 136 pagina's bekeken. Volgens bb moeten we blij zijn dat unity werkt en dat het niet perfect is, was te verwachten. Ook melden ze daar dat er gisteren overleg zou zijn over hoe nu verder te gaan, maar blijkbaar heeft dat niets opgeleverd want er word niets gemeld. Ze zijn zwaar tegen het terugzetten van de client maar geven er geen enkele reden voor op.
Dat bb enorm slecht is in communicatie is al heel lang bekend en dat is nu dus ook het geval. Ik zit me zelfs af te vragen of we hier nog wel een cm hebben. Denk eerder dat het een stagiaire is die af en toe wat berichtjes op het forum zet.
Oer de programmeurs en degene die dit erdoor gedrukt heeft zal ik maar niets zeggen, maar dat het niet goed is lijkt me meer dan overduidelijk.
Zou BB/Ubisoft er eigenlijk van weten?
Ik kan mij niet voorstellen dat zij blij zijn dat hun merk/naam zo te grabbel wordt gegooid.
Ik zou willen voorstellen om zoveel mogelijk reacties op de FB Pagina van TSO te zetten, want het lijkt dat ik zowat de enige ben die reageert.
Misschien worden ze daar nog wat meer wakker geschud. https://www.facebook.com/TheSettlersOnline
Wij spelen (sorry speelden) TSO met de hele familie en vonden dat hardstikke leuk. Nu zijn wij onze lol en rivaliteit kwijt en gaan dus op zoek naar een ander spel dat hier een beetje op lijkt. Zal niet meevallen want de meeste games hebben een vernietiging concept wat wij niet willen. Dus tot nooit meer ziens!!!!!
Als je er een heb gevonden, laat het me aub weten. Ben hier erg geinteresseerd in. Heb zelf tot dusver nog niet echt iets gevonden.
Hoe kun je een voorheen leuk spel op deze beroerde manier online laten gaan, vraag me af hoeveel degene verdiend die hier verantwoordelijk voor is. Zou Ubisoft hiervan op de hoogte zijn? Wat een afgang.
Niet te spelen op deze manier, begreep net van snorrebaard dat BB er de tijd voor gaat nemen en dat er hoogwaarschijnlijk pas iets in augustus komt. dus op korte termijn hoef je niet veel te verwachten.
Niet te spelen op deze manier, begreep net van snorrebaard dat BB er de tijd voor gaat nemen en dat er hoogwaarschijnlijk pas iets in augustus komt. dus op korte termijn hoef je niet veel te verwachten.
Tegen die tijd hebben ze denk ik alleen nog maar nieuwe spelers met zoals het nu gaat.
Jammer hoor.
Skiller453
21-07-21, 23:16
Op alle fora (US/UK/DU/NL) regent het klachten, dan ga je serieus 'ergens in augustus' met een update komen? Bespottelijk!
marco_polo_1984
22-07-21, 08:15
Just wondering how sane you people at BB are looking at the bug report template that was posted. Nearly nothing works and you are focussing on elelements already covered in the test phase.
Just face reality. You folks screwed up, screwed up big time.
If any of the developers / programmers played for a few minutes themselves, and/or utilize a few key players from the servers this could all have been prevented in the first place.
And apparently, you are thinking only a few players are impacted. Not sure what that is based upon, but looking at the various forums, it more indicates the majority.
But no worries, apparetnly you guys are working tremendously hard but nevertheless players need to wait for solutions only in August with the scheduled maintenance. Utter dissapointment and you should be ashamed how you are treating (paying) customers.
Ik speel al meer dan een jaar te paard met mary en heb altijd 41.000 EP gehad, tot vorige week.
Met premium kreeg ik ook altijd 41.000 EP + 20.500 EP extra dus totaal van 61.500.
Alleen tijdens events mogelijk.
Normaal, als je elk kamp met mary doet zonder wave vooraf, is er MAX 45k te halen. Dat is inclusief verkennersburo, premium en vriendenbuff.
Het is heel jammer maar de nieuwe Unity versie van het spel is niet te spelen, alles gaat verschrikkelijk langzaam. Zo is de lol er snel af! Hier moet snel iets aan gedaan worden anders is het spel ten dode opgeschreven.
Excalibura8888
22-07-21, 11:04
Ach, je kunt al aan de inlogpagina zien hoe bb omgaat met spelers. Nu moeten we nog een keer alle problemen melden en zo gaat het iedere keer weer. Laat ze eerst eens gemelde fouten uit test oplossen dan zijn ze nog wel een tijdje zoet. Verwacht ook niet dat het spel dit jaar nog fatsoenlijk speelbaar word, geleerd uit de ervaring met de snelheid waarmee ze problemen oplossen. Dat er velen zullen weglopen interesseert ze blijkbaar helemaal niets, anders waren ze al lang terug gegaan naar client. Daar kon je tenminste nog redelijk fatsoenlijk spelen. Maar ja, bb is en blijft eigenwijs en trekt zich niets aan van de mening van spelers.
Laten we met ons allen eens een week niet inloggen. Zouden ze daar niet van schrikken?
Hmm, waarschijnlijk niet want het maakt hun toch niet uit wat wij doen of zeggen....
Ik ga alvast op zoek naar een ander spel; dan ben ik vast voorbereid....
Het is echt treurenswaardig, dat na 9 jaar spelen er dit over is van het spel. Gewoon schandalig, zullen veel spelers stoppen vrees ik.
Leonidasde17e
22-07-21, 15:18
voorlopig alleen een keep alive van het spel en verder doe ik niets meer tot het allemaal wat beter functioneert
Denk dat jullie BB voldoende feedback hebben gekregen dit is werkelijk amateuristisch geklungel, doe hier snel iets aan !!!!!!!!!!!!
Post in het Engels, makkelijker kopiepasta voor BB:
You want bug report? I give you a bug report. Although I'm not so sure of my English, since this thing in my vocabulary is "barely playable beta demo", but Ubi calls it ready to play game.
I will not cover what people here already have, so loading times or very bad screen refresh.
1. Opening a star menu causes the game to freeze for 1-2 seconds. Every. Effing. Time. How to reproduce? Open the bloody star menu!
2. Same with sending explorers: when clicked on green "OK" the game freezes for a few seconds. For every explorer. Curiously, it does not affect geologists or generals.
3. Speaking of generals: if you have a general troops selection window open, and at the same time another general finishes deployment, the window switches to the just deployed general! Happens every effing time. So, for example: I have a Gemini Younger open and I am busy with selecting troops. At this moment Anselm finishes deploying. The troop window of Gemini is now Anselm! With the same units already selected.
4. Star menu again: sometimes the click on item in star menu does not select the item, but what's directly under it on the map (building and/or general). Happens randomly.
5. Star menu again again: sometimes clicking on an item selects completely random another item from the same set - so another explorer, for example, but no adventure. Happens randomly.
Ik heb al lang gespeeld, maar dit is het laatste druppel. Ik stop met TSO. Met sommige mensen hier heb ik contact IRL, dat is leuk. Grote dank voor iedereen met wie heb ik ooit avo's gedaan. Ik zoek op andere avond time-waster.
Dear players,
Thank you for sending in your reports.
We are currently looking into these issues and are working on solutions starting with issues that have a huge impact on the game. We can't provide an estimated time of completion but aim to resolve them all as quickly as possible. We heard that some of you suggested a rollback, however, we cannot promise this as it is NOT known if this is even possible yet. If anything does change, we will definitely inform the community.
Additionally, below are some things some players reported that helped improve things a bit:
Turn off animals and other animations in the settings.
Close the Star Menu whenever you are using it. Leaving it open causes some lags.
Open the Star Menu over an area on your island with no buildings in the background or over the sea. Otherwise, you will click through the Star Menu and end up on the buildings in the background.
You can manually increase or decrease the size of the text in Settings to your liking. This will reset whenever you restart the game
We apologize for the inconvenience. Let me if you have any other questions.
Regards,
BB_Sious
marco_polo_1984
23-07-21, 18:06
Dear players,
We are currently looking into these issues and are working on solutions starting with issues that have a huge impact on the game. We can't provide an estimated time of completion but aim to resolve them all as quickly as possible. We heard that some of you suggested a rollback, however, we cannot promise this as it is NOT known if this is even possible yet. If anything does change, we will definitely inform the community.
Additionally, below are some things some players reported that helped improve things a bit:
Close the Star Menu whenever you are using it. Leaving it open causes some lags.
Open the Star Menu over an area on your island with no buildings in the background or over the sea. Otherwise, you will click through the Star Menu and end up on the buildings in the background.
You can manually increase or decrease the size of the text in Settings to your liking. This will reset whenever you restart the game
Regards,
BB_Sious
Thanks for these insulting and useless tips. Like having animals on your island is causing all these issues. Many of us players have tried numerous things, but apparently nobody of us is capable to grasp how much all of you at BB messed up. Several days have passed and you give us nothing as a solution. Only a very vague light at the end of the tunnel, meaning somewhere in August. And even then I am doubtfull, as thus far many issues in the game did not get resolved.
GRAAG edels in plaats van Gildemunten voor Gildemissies, lijkt me een aardige compensatie
Moet wel eerlijk zeggen dat met de hierboven gegeven opties het spelen wel 2x zo snel gaat. Dat is het enige positieve dat ik tot nog toe kan zeggen; maar niet dankzij ubisoft...
Ik zit nu opgescheept met een venster met een eeuwigdurende zandloper in mijn scherm, omdat een 'mysterieuze box' vast zit in een loop.
Om daar vanaf te komen zal ik opnieuw moeten inloggen en het is maar de vraag of ik nog wel iets kan binnenharken van mijn 5 cadeaukerstbomen.
Dear players,
Regards,
BB_Sious
All animals and animations are turned off for the past 5 years, so no improvements to be gotten there. Besides, with them turned off it's still unplayable.
Starmenu over empty land or over the sea? Are you kidding? Even when NOT hitting a building underneath, it takes an hour to send 15 explorers.
Size of texts is the least of my/our worries...
I'll start using the template to report bugs as soon as the game is somewhat playable. For now, i'll wait and see what happens end of august.
Hopefully a little less sluggish game... Playable at least.
Ik kreeg zojuist de opmerking van windows dat het geheugen niet toereikend was, en/of de ontwikkelaars van het programma daar eens goed naar zouden willen kijken.
Dat is iets wat ook al met de test server na voren kwam armanis
Ik kreeg zojuist de opmerking van windows dat het geheugen niet toereikend was, en/of de ontwikkelaars van het programma daar eens goed naar zouden willen kijken.
1x maar?
Die error 'out of memory' krijg ik dagelijks, net zoals vastloper na 'zone refreshed'!
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Page Title</title>
</head>
<body>
<h1>This is a Heading</h1>
<p>This is a paragraph.</p>
<h2><b>And yes, this is another Heading</b></h2>
<p><b>And lo and behold, this is (believe it or not) another paragraph.</b></p>
</body>
</html>
Got a job for me TSO? I was personally taught by Bill Gates.
marco_polo_1984
25-07-21, 09:41
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Page Title</title>
</head>
<body>
<h1>This is a Heading</h1>
<p>This is a paragraph.</p>
<h2><b>And yes, this is another Heading</b></h2>
<p><b>And lo and behold, this is (believe it or not) another paragraph.</b></p>
</body>
</html>
Got a job for me TSO? I was personally taught by Bill Gates.
Lijkt erop dat je al overgekwalificeerd bent Heremiet.
basebuster
25-07-21, 10:58
was 2 maanden offline maar doe er nog maar een maand bij. tot dan !!!! stelletje prutsers
Gebiedsbuffs zijn ook bijna niet meer te gebruiken zoals kattenaas. Tijdens spelen van avo moest ik constant terug naar eiland omdat ik niet zien kon dat generaal had gewonnen.
Pffff... Alleen het het ophalen van de verzamelvoorwerpen is al een ergernis. Buiten dat het door de gigantische traagheid al een kunst is op het eiland te komen. Duurt een eeuwigheid.
Ik heb begrepen dat er niet over wordt gedacht om de client terug te zetten, maar wat mij betreft: graag de client terug!
Geologen en ontdekkingsreizigers stuur ik al niet eens meer weg, zou me meer dan een uur kosten.
Ik ben benieuwd hoeveel spelers er nog over zullen blijven, de overgrote meerderheid haakt af vrees ik.
Ik speel nog wel, maar een lolletje is het niet, de geo en de or's daar heb ik inmiddels een foefje op gevonden, nou ja foefje gewoon steeds even wachten en op tijd klikken.
Om niet door het stermenu te moeten scrollen, wat een eeuwigheid duurt, ga ik naar het zoekveld en tik in wat ik nodig heb, gaat een stuk sneller, en als je het stermenu boven de zee zet loop je ook minder risico dat je onderliggend object activeert.
Wat je toch niet moet verzinnen om het een beetje speelbaar te maken.
Het spel (The Settlers) is geen spel meer, maar een frustrerende en vermoeiende herhaling van zetten, en je speelt het tegen beter weten in.
Een klein beetje als het 'normale' dagelijkse leven zeg maar. :) :) :)
Voetstap67
27-07-21, 15:25
goedemiddag, ik kan sinds vanmorgen laat weer niet in het spel komen, ik krijg dan deze melding: serverzone is gecrasht: prnt.sc/1gn315z ook iemand van mijn gilde kan niet op mijn land komen, omdat die vergrendeld is. dit was vorige week geloof ik al eens zo. wie kan mij helpen????
volgens mij staat de teller al op 16 bugs :) :)
volgens mij staat de teller al op 16 bugs :) :)
Haha, dat waren slechts enkele bugs voordat de echte ellende begon recentelijk.
marco_polo_1984
28-07-21, 18:04
Spel word hier steeds trager. Eiland duurt nu dik kwartier voordat deze geladen is en soms zegt die "zone refresh" en begint het van voor af aan. Alle wil om te spelen is inmiddels al wel weg hier.
Ik kom terug van vakantie en start tso op. Laat me over de huidige versie voorzichtig uitdrukken: wat en blunder is dit!
Zoals het nu gaat, is het pure tijdsverspilling. Ik begrijp de reactie van basebuster wel.
Wel lef: "100% Happy Hour" :p
marco_polo_1984
29-07-21, 07:52
Ja, hoe naief kun je zijn ook. Spel is nagenoeg onspeelbaar maar lijkt allemaal niet uit te maken.
Ook wel; 'een geringe dunk van hun trouwe achterban etaleren'.
Even tussendoor een tip.
Ik maak nu een lijstje wat de geo's moeten zoeken, zet dan de ster boven het water dus blauwe deel waar geen gebouwen staan, en kan zo stuk voor stuk op een redelijk vlotte manier de geo's op pad sturen, ook met or's is dit goed te doen.
Dus boven het water dat is belangrijk.
Die tip is dus ook gegeven door BB (Sious). Ergens waar geen gebouwen staan of boven water.
Dus voor velen van ons blijft water over :p
het is ongelooflijk traag, de lol is er echt vanaf, dit is gewoon geen fun meer, hoop dat ze het gauw veranderen,
Ja dat kan je wel zeggen
Het is heel jammer maar de nieuwe Unity versie van het spel is niet te spelen, alles gaat verschrikkelijk langzaam. Zo is de lol er snel af! Hier moet snel iets aan gedaan worden anders is het spel ten dode opgeschreven.
Daar ben ik ook heel bang voor, en dat zou toch wel heel jammerlijk zijn
zo min mogelijk op je thuis eiland zijn dan is het best prima :), is helaas het beste van maken hopen dat ze binnenkort met een update komen over hoe en wat.
zo min mogelijk op je thuis eiland zijn dan is het best prima :), is helaas het beste van maken hopen dat ze binnenkort met een update komen over hoe en wat.
Ik log in, zet mijn boekje aan en log weer uit.
Zo ben ik zo min mogelijk op mijn thuiseiland, maar TOCH kost dit kleine beetje een hoop tijd.
Ben benieuwd met wat voor 'aardigheidje' TSO de spelers later gaan compenseren, lees paaien.
Zou me overigens ook niets verbazen als deze voortdurende lijdensweg een mooi excuus is om de stekker eruit te trekken.
Of gaan ze misschien eerst nog even met "Duality" experimenteren?
(Je weet het niet.) hahaha...
Lees net op het Duitse forum dat er een nieuwe, veel betere testversie online is:
https://forum.diesiedleronline.de/threads/144201-Neue-Unityversion-auf-dem-Testserver-online
Lees net op het Duitse forum dat er een nieuwe, veel betere testversie online is:
https://forum.diesiedleronline.de/threads/144201-Neue-Unityversion-auf-dem-Testserver-online
Vanochtend nog geprobeerd, slechts marginaal beter, bij mij althans.
Berichten in het chatvenster komen inmiddels ook niet meer aan. Gisteren weer eens op de markt gekeken. Vandaag ook. Beide dagen helemaal leeg. Dat is in al die jaren dat ik speel, nog nooit voorgekomen. Wéér een bug erbij dus.
De moed begint mij in de schoenen te zakken. En waarom in vredesnaam niet de client terug? Dat was ook niet alles, maar het spel was tenminste speelbaar. Ik durf niet meer avonturen te spelen, onderzoekers en geologen stuur ik ook niet meer, dat kost per figuur ongeveer 3 minuten.
De lol raakt er snel vanaf zo. TSO lijkt ten dode opgeschreven. Wordt er niet getest door de ontwikkelaars? Een dergelijk slechte versie afleveren, zou ik me in ieder geval kapot voor schamen.
Excalibura8888
31-07-21, 13:49
Getest door ontwikkelaars, misschien wel. Maar weet niet met wat voor een computer en als je er alleen op zit dan werkt alles sneller. Veel erger is dat de meeste problemen al weken geleden gemeld zijn toen het op test kwam. Alleen heeft bb er helemaal niets mee gedaan. Nu moeten we het nog een keer melden, maar wat voor een zin heeft dat ?
NU hier weer het volgende probleem, kan al dagen niets meer op de chat zetten, geen idee waarom. Daarvoor was het ook al niet eenvoudig, 1 bericht op de chat zetten betekende refresh. Ook heel lekker !
En client terug ben ik ook erg voor, maar daar wil bb niet aan. Zal wel iets te maken hebben een update van windows waardoor client weer problemen heeft en dat mac gebruikers er dan niet op kunnen. Misschien mensen laten kiezen of ze client of unity willen zou waarschijnlijk het beste zijn, maar ja ze zijn eigenwijs, he.
Vriendverzoek werkt ook niet, je kunt wel iemand uitnodigen, maar is niet als bericht in je postbus te vinden, kan dan ook niet geaccepteerd worden.
De zoveelste bug dus
Dit bericht kreeg in zojuist toen ik op de testserver zat.
http://i.prntscr.com/McDp4wxmQXetAXMHROERPw.png
Vriendverzoek werkt ook niet, je kunt wel iemand uitnodigen, maar is niet als bericht in je postbus te vinden, kan dan ook niet geaccepteerd worden.
De zoveelste bug dus
Was met de cliënt versie soms ook das geen nieuwe bug :P
Ontdekjeplekje
01-08-21, 17:04
Heb net een conversieprobleempje ontdekt: bijna alle upgrades van de epische werkplaatsen zijn verdwenen
Heb net een conversieprobleempje ontdekt: bijna alle upgrades van de epische werkplaatsen zijn verdwenen
Ik dacht al dat ik iets miste, maar kon niet direct vinden, maar je hebt 100% gelijk
goedemiddag, ik kan sinds vanmorgen laat weer niet in het spel komen, ik krijg dan deze melding: serverzone is gecrasht: prnt.sc/1gn315z ook iemand van mijn gilde kan niet op mijn land komen, omdat die vergrendeld is. dit was vorige week geloof ik al eens zo. wie kan mij helpen????
Hier ook
https://forum.thesettlersonline.nl/threads/22586-Inlogprobleem?p=42725#post42725
Ik kan je helaas niet helpen, ik heb de kennis en wijsheid niet van de programmeurs van BB ;-)
Bij mij was het wel de volgende dag over.
niet 94,68%?
Dan zou hij op 249 van de 263 variabelen gelijk hebben gehad. Ik denk niet dat er zoveel variabelen in zijn bewering waren.
De volgende foutmelding:
An error occurred running the Unity content on this page. See your browser JavaScript console for more info. The error was:
uncaught exception: abort(125) at jsStackTrace (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:15650 )
stackTrace (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:15821 )
onAbort@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:11199
abort (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:62284 4)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[102791]:0x1e2f0f5 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37628]:0xffc687)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[44398]:0x11ed808 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37614]:0xffaef5)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[39165]:0x1075660 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[39164]:0x1073f5e)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[42214]:0x115254d (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37532]:0xff7544)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[38794]:0x1054d15 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[42213]:0x1152495)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37671]:0xfff308 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[42223]:0x11545dd)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37532]:0xff7544 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[42127]:0x114b60f)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[39134]:0x1071bb5 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[39138]:0x1071fef)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[42793]:0x1183104 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[42792]:0x118128f)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37536]:0xff75a4 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37867]:0x100b474)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37671]:0xfff308 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[102606]:0x1e2e18e)
UnityModule [UnityModule/Module.dynCall_viii] (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:60028 9)
invoke_viii (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:42621 6)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37932]:0x1018b30 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[37532]:0xff7544)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[48909]:0x133f011 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[39340]:0x107e93d)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[34491]:0xfac3f4 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[102518]:0x1e2ce70)
UnityModule [UnityModule/Module.dynCall_iiiii] (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:56835 8)
invoke_iiiii (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:36191 3)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[100475]:0x1dcfbe2 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[99742]:0x1dac0ea)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[6038]:0x2de0c9 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[6036]:0x2ddda1)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12660]:0x5519ae (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12644]:0x5506bb)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[14688]:0x65040e (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[14687]:0x650127)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[13044]:0x57d84b (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12754]:0x55a7b3)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12754]:0x55a7c8 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12749]:0x55a2d1)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12742]:0x55825f (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12881]:0x56ad91)
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[102583]:0x1e2deff
UnityModule [UnityModule/Module.dynCall_vi] (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:58992 0)
dynCall (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:8479)
dynCall_wrapper (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:8114)
wrapper (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:42820 )
UnityModule/safeSetInterval/UnityModule<@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5:8:197839
setInterval handler*safeSetInterval (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:19776 7)
_JS_Eval_SetInterval (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:42841 )
@blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12741]:0x558146 (blob:https://www.thesettlersonline.nl/43e6bd1a-9ba4-43cb-8d0f-8b6968587df5 line 8 > WebAssembly.instantiate:wasm-function[12740]:0x557c74)
UnityModule [UnityModule/Module._main] (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:55083 4)
callMain (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:62163 4)
doRun (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:62230 7)
run (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:62248 6)
runCaller (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:62126 1)
removeRunDependency (2ca9f99c22fac6cce8519983e18a759f.unityweb:8:21798 )
processDataJob@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:5455
schedule/i.callback@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:3:19246
setTimeout handler*schedule/i.complete@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:3:19613
downloadJob/r.onload/<@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:5811
decompress/r.worker.onmessage@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:3:9216
EventHandlerNonNull*decompress@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:3:9111
downloadJob/r.onload@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:5759
i.prototype.send/UnityLoader<.UnityCache</a.onload@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:17492
EventHandlerNonNull*i.prototype.send/UnityLoader<.UnityCache<@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:17234
n.prototype.execute/a.onsuccess@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:16388
EventHandlerNonNull*n.prototype.execute@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:16352
i.prototype.send@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:16744
downloadJob@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f463856577255fb5eefaf73e67127.js:4:5976
schedule/i.callback@https://ubistatic-a.akamaihd.net/0018/live/debug/unity/SWMMO/Build/061f46385657
Het werkt een stuk beter maar de zone refreshed is er nog wel en soms laad die je eiland als je er overheen gaat ook nog op wat voor de update ervaren. en dan zal ik maar niet beginnen over de extra bugs die erbij zijn gekomen waarbij ook alle chats het weer niet doen. Gaat dit ooit goed komen?
Chats werken hier voortreffelijk! Snelheid is beter (al denk ik dat de hoeveelheid spelers daar wel iets mee te maken heeft, ik was erg vroeg).
Voor mij is het hier en daar erger geworden. Na inloggen zat ik eerst zo'n 10 minuten tegen water aan te kijken, toen verscheen langzaam maar zeker het eiland. Verzamelvoorwerpen oppakken gaat sneller, bevoorraden schip duurde minuten lang. Uiteindelijk schermpje gesloten en opnieuw schip aangeklikt. Toen kon ik ineens wél pijltje selecteren en opdracht afronden. Voor de rest merk ik eigenlijk geen verbeteringen. Geen idee wat er verbeterd zou moeten zijn, maar dit is nog steeds drama.
Chats werken hier voortreffelijk! Snelheid is beter (al denk ik dat de hoeveelheid spelers daar wel iets mee te maken heeft, ik was erg vroeg).
Wordt er gechat dan? Bij mij is zijn de wereld/hulp/handel chats helemaal dood en gildechat geeft alleen het bericht van de dag weer.
Edit: sinds gisteravond doet de chat het weer
I was hopeful when i checked test yesterday. Loadtimes were somewhat better.
But honoustly, nothing really changed on live :( Except, maybe, moving around your island is somewhat smoother.
Loadtimes are horrible and chat doesn't seem to be working at all. (Not that important, but chat seems to be the easiest part to fix.)
Kom er niet eens meer op krijg alleen maar verbinding verbroken en de man met hamer blijft maar meppen, zie nu ook dat me avatar anders is en me speler
id avatarnaam is
https://prnt.sc/1j3rkkb
Kennelijk is er nog iets gewijzigd. Het spel is een stuk sneller geworden en ook de chats werken weer als vanouds. Goed dus. Het vertrouwen dat het nog goed zou komen was tot het dieptepunt gedaald, maar het vertrouwen in een goede afloop groeit weer. Gelukkig. Wel even een refresh uitvoeren als het spel nog niet helemaal werkt zoals je zou verwachten. Heeft bij mij geholpen.
Kennelijk is er nog iets gewijzigd. Het spel is een stuk sneller geworden en ook de chats werken weer als vanouds. Goed dus. Het vertrouwen dat het nog goed zou komen was tot het dieptepunt gedaald, maar het vertrouwen in een goede afloop groeit weer. Gelukkig. Wel even een refresh uitvoeren als het spel nog niet helemaal werkt zoals je zou verwachten. Heeft bij mij geholpen.
Inderdaad even de cash legen. Doet wonderen
Inderdaad even de cash legen. Doet wonderen
haalt niks uit hier, 4 browsers geprobeerd 2 ervan nog nooit met tso gebruikt, schoner kan haast niet login met me eigen naam krijg andere inlog naam en avatar met melding verbindingsfout, ja dat snap ik wat ik ben dit niet :P, tis gewoon game over
Ubisoft annual net sales as of FY 2020-21
Published by J. Clement
May 17, 2021
In the fiscal year 2020-21, which ended in March 2021, Ubisoft generated 2.23 billion euros in sales. In the previous year, approximately 82 percent of Ubisoft's sales were attributed to the digital format, amounting to approximately 1.26 billion euros. Overall, the U.S. subsidiary of Ubisoft accounts for the majority of sales revenues of the parent, as in 2017 it generated 822.41 million euros, whereas the French subsidiary reported sales reaching roughly 56.88 million euros in the same period.
source: https://www.statista.com/statistics/328291/ubisoft-annual-sales/
Zou je toch denken dat je daarmee een fatsoenlijk te spelen spel kunt onderhouden. Nou ja, een klein deel daarvan dan iig. :)
alle chats doen het bij mij niet. 5 minuten moeten wachten eer eiland bebouwd was. Ik kon wel sneller naar eiland van vriend. Zal zo eens een klein avo proberen. Mijnen zoeken, mijn gevonden, or zegt dat hij/zij niets heeft gevonden. Or blijft ook donker in stermenu. Diepe zucht :(
Zojuist avo gedaan. Er staat nog steeds geen pijltje boven de lopende generaal.
Brievenbus is niet in 1 keer te legen.
chat doet het weer na foutmelding
Kreeg deze foutmelding vannacht, hoop dat iemand er iets aan heeft:
https://prnt.sc/1jep1ll
https://prnt.sc/1jepfhw
https://prnt.sc/1jeprc4
In welke boom leef jij Eekhoorn en waar staat dat bos dan?:confused:
Kreeg deze foutmelding vannacht, hoop dat iemand er iets aan heeft:
https://prnt.sc/1jep1ll
https://prnt.sc/1jepfhw
https://prnt.sc/1jeprc4
Zo'n soort foutmelding heb ik eerder ook gepost @ https://forum.thesettlersonline.nl/threads/22562-Unity/page13
Jemig wat mis ik het om even te zeggen ik ga even een avo spelen. Waar is ons spelletje gebleven. Geen chats te vinden.
Skiller453
05-08-21, 23:25
Performance, beetje verbeterd.
Nieuwe bugs:
Grondstoffen in stermenu staan grijs terwijl er voldoende opslagruimte is.
Geo's die terug zijn blijven grijs (c.q. 'onderweg').
Hoe kan je iedere update meer bugs veroorzaken??
(overigens is het bericht op de homepagina over de update van begin augustus verdwenen?)
Hoe kan je iedere update meer bugs veroorzaken??
Omdat het eigenlijk een downgrade is, hier moet ook elke keer met inloggen op de forum ook cookies weer accepteren, spelen lukt nog steeds niet, heb nog steeds de verbindingsfout krijg ook andere inlognaam en avatar te zien
wel ticket gemaakt maar kan wat langer duren vanwege de pleuris zooi in de game
wel ticket gemaakt maar kan wat langer duren vanwege de pleuris zooi in de game
Reken maar nergens op, ik heb op 8 juli een ticket aangemaakt en wacht nog steeds op een fatsoenlijke reactie. Game over voor Settlers, ze willen/durven het alleen nog niet officieel aankondigen!!
Christiaan1978
06-08-21, 09:12
degene die deze versie gelanceerd heeft, moet zich de ogen uit zijn kop schamen, wat een wanprestatie weer van BB!!
Dear players,
We are aware of the server connection issues as well as the lag encountered in-game after the last maintenance. We apologize for the inconvenience. We'll get these fixed the soonest.
Regards,
BB_Sious
postmantheo1
06-08-21, 17:01
En hoe zullen ze dit gaan compenseren????? Met een dagje premium en wat andere dingetjes komen ze er niet vanaf. Mijn vader heeft bijna tien jaar heel veel tijd erin gestoken om te bereiken dat hij nu al geruime tijd niet in het spel kan komen. Bijna tien jaar naar de knoppen. En ik druk me nu heel voorzichtig uit want ik wil geen ban aan mijn broek, maar het huilen staat mij nader dan het lachen. Wat een klote zooi!!!!!!!!!!!!
Ik kan overigens nog steeds niet in het spel komen ondanks alle geopperde instellingen e.d.
ik hoef helemaal geen compensatie, 1 werkend game is voldoende
ik hoef helemaal geen compensatie, 1 werkend game is voldoende
Helemaal mee eens.
k hoef helemaal geen compensatie, 1 werkend game is voldoende.
+2
En ik ga ook niet zitten huilen voor mijn vader :p
Het is niet zo dat ik 8 jaar aan een huis heb gebouwd, ik heb 8 jaar een spel gespeeld.
Toch een ander soort investering.
+2
...ik heb 8 jaar een spel gespeeld.
Laten we niet vergeten dat het inderdaad niets meer dan een spelletje is. En toeval wil dat elk spelletje een begin en een eindsignaal heeft. Simpel.
Helaas komt het eindsignaal niet voor iedereen gelegen. :)
Dear players,
We are aware of the server connection issues as well as the lag encountered in-game after the last maintenance. We apologize for the inconvenience. We'll get these fixed the soonest.
Regards,
BB_Sious
If only... if only they are two issues of concern. hahaha
1) een avo spelen met blocks zou ik sowieso maar niet doen, want terugtrekken van je leger is onmogelijk. je leger is zomaar ineens weer thuis of verspringt naar de plek voor je verplaatsing
2) het laden op thuiseiland is waardeloos, als je even 5 min. afk bent kun je het spel wel gaan refreshen
3) de chat is geheel onzichtbaar, of je ziet niet terug wat je hebt verstuurd, dus onderling overleggen in je gilde lukt niet. (nu bijv. is de cht geheel blanco, zowel in wereld als de andere
dus kom af en toe wel eens even kijken of er al verbetering is. maar voor de rest alles in slaap gezet. we hopen heel snel op verbetering. maar zolang dit zo is,
hoeven ze geen events te plannen. want dat wordt 10x niks
Verbeteringen in Stermenu bevat (ondermeer); 464 Sylvana's, 318 Borissen, 618 Geluksverkenners, 165 Vargussen, 277 JTG's, enz. etc.
TSO heeft een groot hart. :)
Hello players,
We have received reports from others players who have noted that an updated Java resolved some of the major issues for them.
The lag decreased, zone refreshed popups disappeared and no javascript/uncaught errors appeared during a normal game session. Therefore, we suggest testing this out for yourself if you haven't already.
You can install the latest Java version from their official page: https://www.java.com/en/download/manual.jsp
Please be aware: We know the issue is connected to our system and are eagerly working on it. However, it is still important to keep your own system up to date as well and Java seemingly doesn't auto-update for everyone.
Let me know what happens afterward.
Regards,
BB_Sious
Updated Java and it makes a world of difference. If "world" equals "nothing".
Alsof je een auto koopt en de instructies meekrijgt om hem te starten vanaf een helling.
basebuster
11-08-21, 07:35
still sucks so see you after the next fix
Maakt allemaal geen hol uit als nog steeds inlog met totalnuts en verbonden wordt met andere avatar en naam, verbindingsfout dus, al meer dan 1 week
Updated Java and it makes a world of difference. If "world" equals "nothing".
Is ook logisch. De ellende zit in Javascript en dat heeft helemaal niets met Java te maken (twee totaal verschillende dingen).
Is ook logisch. De ellende zit in Javascript en dat heeft helemaal niets met Java te maken (twee totaal verschillende dingen).
Oh, gelukkig.
Dan is het zo opgelost.
Ontdekjeplekje
15-08-21, 16:17
Maar; hoe gaan ze de upgrades van de Epische werkplaatsen fixen? Dat is een foutje geweest bij de overgang naar Unity en is geen probleem dat met een update hersteld kan worden.
En de chat ligt er weer eens helemaal uit. en kopen in de winkel is nog steeds niet te doen, zandloper blijft draaien. en het hakkelt en loopt vast wanneer je het queeste-boek even opent. en.... zovoorts.
Blij dat de uitlog knop het nog prima doet.
De oude client gebruiken, ben je van alles af
De oude client gebruiken, ben je van alles af
is geen optie meer voor ze zeggen ze, dan kunnen mac en linux spelers nog steeds niet spelen, nu niemand meer das veel beter
nu niemand meer das veel beter
Agree, GAME OVER!! Verzin maar iets nieuws TSO, beter voor iedereen, spel is altijd vol bugs geweest en dat zal niet zomaar effetjes veranderen.
postmantheo1
18-08-21, 15:32
Je kunt hier gelukkig alles zeggen en schrijven, het wordt toch niet gelezen en zeker niet op gereageerd.
ach het is gelukt om wel 5 min online te zijn na de update, en voor mij is het weer eender als voor de update, ik kan niet meer in het spel komen wegens verbindingsfout, maar voor wat ik in de 5 min gezien heb in de game, er is zoveel fout, en bb kennende met de snelheid problemen opgelost worden en ware het niet dat er steen vast meer bugs bij komen als er iets gefikst wordt komt dit nooit meer goed.
Je kunt hier gelukkig alles zeggen en schrijven, het wordt toch niet gelezen en zeker niet op gereageerd.
Ja, mooi hè? Het toont aan wat een geweldige relatie en onderling contact, Ubisoft en (betalende) spelers hebben.
Voorbeeld, op 8 juli Ondersteuningsteam gecontacteerd voor probleem met spel (verdwenen gebouwen uit Stermenu). Tot op heden nog niets van TSO gehoord, NIETS, anders dan een automatisch antwoord [Ticket#NL-2021070811000181] voor ontvangst bericht. En dat is echt niet de eerste keer. Een enkele keer wil een Mod (dank je Snorrebaard) zich nog wel eens inspannen voor spelers, maar bij BB interesseert het ze gewoon geen REET!
Wel eens een spel bij InnoGames gespeeld? Zoals Grepolis, Forge of Empires, Elvenar of Tribal Wars? Zonder uitzondering lopen alle games gesmeerd, en ALLE spelgerelateerde vragen worden netjes beantwoord, ALTIJD!
Van InnoGames’ website:
WIJ WAARDEREN ONZE COMMUNITY!
Wij bij InnoGames vinden het erg belangrijk dat de online games die mensen spelen goed worden onderhouden. Een enorm team van communitymanagers en supportmedewerkers zijn elke dag beschikbaar om problemen op te lossen, spelers te helpen en vragen over onze games te beantwoorden. Daarnaast zijn al onze games voorzien van uitgebreide naslagpagina's en wiki's, die regelmatig worden bijgewerkt door ons team en de community.
Lezen jullie mee BB? Zo hoort het. YUCK!!
Overigens, Elvenar is veel leuker en uitgebreider dan je misschien wel verwacht.
Ik ben klaar met TSO en kap ermee! Veel spelplezier gewenst voor een ieder die blijft volharden met The Mother of All Bugs Games.
marco_polo_1984
27-08-21, 14:51
Earlier communications indicated a fix to the Unity problems in August...... what is the status? Appears to be forgotten in the event-push madness.
Ik speel Elvenar nu ook zo'n 3 jaar. Nooit een probleem, altijd soepeltjes. En inderdaad, zit meer in dan je in eerste instantie denkt te zien. Misschien tot ziens daar :)
Van die barazek ga ik nog jaren plezier hebben. Merk op, ik zit hier in het scenario stormschade.
https://prnt.sc/1qqh0c6
https://prnt.sc/1qqh0c6
Hahaha, ja is ook zo als je eenheden wilt maken in je barakken, duurt bijna 10 jaar :)
Ik zag ergens een tip staan, en ik ben eens gaan testen, en het werkt beter als verwacht, zie hieronder de link, wellicht geeft het iets verlichting in het spelen.
http://settlersonlinewiki.eu/en/homepage/
Ik zag ergens een tip staan, en ik ben eens gaan testen, en het werkt beter als verwacht, zie hieronder de link, wellicht geeft het iets verlichting in het spelen.
http://settlersonlinewiki.eu/en/homepage/
Hey Adje55
Dank je wel, wat eens super bericht, ik heb het ook geprobeerd
er zijn 2 opties,
PLAYING ON UNITY BY THE OLD CLIENT – OR – EXTERNAL UNITY CLIENT (BROWSER)
heb ze alle 2 getest, kijk wel even goed in omschrijving, staan wat dingen in Russische, maar dat neem ik op de koop toe, is alleen tijdens inloggen,
daarna gewoon in de taal die je geselecteerd hebt waaaw ben er blij mee, ik heb voor de OLD CLIENT gekozen, ;-)
Nogmaals DANK JE WEL groeten Setaber ;-)
Hey Adje55
Dank je wel, wat eens super bericht, ik heb het ook geprobeerd
er zijn 2 opties,
PLAYING ON UNITY BY THE OLD CLIENT – OR – EXTERNAL UNITY CLIENT (BROWSER)
heb ze alle 2 getest, kijk wel even goed in omschrijving, staan wat dingen in Russische, maar dat neem ik op de koop toe, is alleen tijdens inloggen,
daarna gewoon in de taal die je geselecteerd hebt waaaw ben er blij mee, ik heb voor de OLD CLIENT gekozen, ;-)
Nogmaals DANK JE WEL groeten Setaber ;-)
Geen probleem graag gedaan voor mij werkt het ook super.!! ;-)
Hildegardis
15-09-21, 16:01
so far so good thxxx werkt ind bij mij super download dit http://settlersonlinewiki.eu/en/homepage/ 32 of 64 bit ligt eraan welke pc je hebt
, ik heb gekoze voor (PLAYING ON UNITY BY THE OLD CLIENT) copieer het gedownloade swf bestand (die in het gedownloade mapje staat )naar C:\Users\%username%\AppData\Local\Ubisoft\The Settlers Online (ik gebruik totalcommander maar werkt ook via windows verkenner) .... Delete file “The Settlers Online.exe” from the folder with TSO Client
Find the file name “Client.exe” and change its name to “The Settlers Online.exe
Download/install the browser extension Tampermonkey (an add-on for scripting)ik speel via chrome is ook voor firefox als extentie add on
open tampermonkey dan maak je een new script (make new script ...het script staat er kant en klaar in het mapje wat je gedownload hebt, kopieer het bestand ScriptTSO.txt (eerst openen met een txt verwerker zoals kladblok) en ga nu naar tampermonkey
verwijder de script wat er al staat zodat het blanco is http://prntscr.com/1smtzwo en plak de code
scriptTSO.txt sla dit op( links bove )dan krijg je dit http://prntscr.com/1sl30kg sluit de brownser en open de homepage settlersonline ,dan krijg je dit http://prntscr.com/1smv6x0
Druk nu op play with client ( ps na elke update van de Settlers wel het bestandtje swf in het gedownloade mapje opnieuw copiere naar C:\Users\%username%\AppData\Local\Ubisoft\The Settlers Online)
Ik heb geprobeerd om het wat simpeler uit te leggen veel succes
Ik zat terug te denken aan de begintijd dat ik speelde, ruim 7 jaar geleden. We hadden toen hetzelfde probleem met flash. Er werd toen voor gekozen het spel sneller te laten lopen na beraad met de spelers. De meeste problemen waren toen opgelost. Ik denk ik post het ff hier.
Dear Settlers,
There is a workaround for a known "Out of Memory" error and this can be used as a temporary solution.
Laboratories, oil mills, and harbors can generate an error (out of memory) when many productions are active at the same time, as soon as you want to select these buildings. It is then no longer possible to end or order the productions.
A simple solution is, of course, to let these buildings rest - i.e. 'do not click on the buildings' - and let the productions expire.
If you still want to revise your productions or want to avoid the inaccuracy mentioned, you can demolish all buildings of the same type from your island. It is not enough to demolish only one building of the type, but all the same, buildings must be removed. These buildings go into the star menu and can be built again from there. The raw materials of the productions also go back into the star, so there are no losses. Please note: Due to the delay, the "sending back" of the building and the raw materials may take some time and is not always immediately visible.
After successful demolition, you can place the buildings on your island again, but be careful not to start too many productions at the same time.
IMPORTANT: Please note pop-ups and information banners if applicable, only buildings without "upgrades" can return without losses. If you remove buildings with level upgrades, these upgrades will be reset and we will not be able to provide support. This temporary solution should therefore only be used with caution.
We are of course still working on a solution to the basic problem, but you may be able to improve some inconveniences on your own. Many thanks to the settlers who have shared this solution with everyone.
Regards,
BB_Sious
Christiaan1978
20-10-21, 20:30
http://prnt.sc/1wvnsjr
het is weer drama vandaag, als je een avo wilt starten krijg je de foutmelding dat er geen geheugen meer is, tot de update nergens last van gehad.
Dear Christiaan1978,
The various "Uncaught RangeError" that appear in the game will be addressed in an upcoming game version. Please stay tuned for updates.
Thank you for your patience and understanding in this matter.
Regards,
BB_Sious
It's almost a year ago since Flash stopped... TSO still not working.
Sinds de laatste upgrade en hotfix werken er een aantal dingen niet (meer).
Om dat inzichtelijk te maken hieronder een opsomming wat er allemaal NIET werkt in TSO.
Het zal niet volledig zijn, maar wellicht kan het door jullie worden aangevuld.
voetbalveldje
liefdesboom
liefdestuin
kerstmarkt
kerstbakkerij
(mini)missies en coöpmissies met 2 of meer spelen
eiland van een andere speler bezoeken
Hier dezelfde problemen, en ook wat bijzonder vervelend is, zeker met aankomend event: ik kan mijn avontuur niet bezoeken :(
Bagger
Sinds de laatste upgrade en hotfix werken er een aantal dingen niet (meer).
Om dat inzichtelijk te maken hieronder een opsomming wat er allemaal NIET werkt in TSO.
Het zal niet volledig zijn, maar wellicht kan het door jullie worden aangevuld.
voetbalveldje
liefdesboom
liefdestuin
kerstmarkt
kerstbakkerij
(mini)missies en coöpmissies met 2 of meer spelen
eiland van een andere speler bezoeken
Mij valt op dat geologen met de codex 'Mazzelaar' geen extra ijzermijn en/of marmergroeve meer vinden.
In ieder geval niets na de laatste upgrade en hotfix.
Morgen begint het event, vantevoren een hotfix, hopelijk een goede.
Gildemissie van vandaag: 25 irma/s bij een vriend droppen, ik kom niet op een eiland van een vriend alsook niet op een avo.
Zal leuk worden morgen :(
Ook voetbalveldje wil af en toe niet :(
marco_polo_1984
28-10-21, 14:15
Hier liefdesboom niet meer sinds hotfix. Maar zoals altijd geen enkele reaktie nergens op en gaan ze gewoon door hun eigen gang doen. Spel word meer en meer een lachertje. Snap de spelers die stoppen steeds meer.
had het ook al gemeld er zal vast wel een hotfix komen :)
De volgende problemen (vandaag 28-10-2021):
Verkennersbureau werkt niet meer sinds de update.
Generaals zijn weer volop aan het verspringen, regelmatig gaat weer de verkeerde lopen, zonder mogelijkheid tot terugtrekken, want de witte vlag werkt ook niet.
Tabs van de chats verspringen ook weer volop.
WAAR BLIJVEN DE LAMPJES???
En nog heel veel meer problemen :(
marco_polo_1984
28-10-21, 22:11
had het ook al gemeld er zal vast wel een hotfix komen :)
Denk het niet. Typisch geven ze daar geen ene moer om.
Focus op chat verdwijnt telkens. Soms kan ik maar 2-3 letters tikken en moet dan opnieuw de invoerregel selecteren.
Missieboek wil soms niet openen, herstart van het spel helpt, maar dat duurt dan vervolgens weer zo'n 8 minuten voor het eiland geladen is.
Ik krijg de melding dat Unity niet beschikbaar is. Spel start wel op, maar door de melding dat Unity niet beschikbaar is, kan ik het spel niet spelen. Bij wegklikken van het schermpje, start het spel weer opnieuw op, met dezelfde melding.
Nu eindelijk gelukt, na 8x proberen.
Net als gisteren, moet ik opnieuw meerdere keren het spel starten. Korte tijd na het begin van inladen, krijg ik de melding dat UPlay niet beschikbaar is. Gisteren 8x opnieuw moeten starten. Nu met de derde herstart bezig...
Het is na 4x gelukt om in het spel te komen.
Verder nog 1 opmerking: IK WIL DE LAMPJES TERUG!!!
Het is na 4x gelukt om in het spel te komen.
Verder nog 1 opmerking: IK WIL DE LAMPJES TERUG!!!
Wat een drammert :(
Gelukkig is er voor de Mac-spelers ook eindelijk goed nieuws: MacOS client (https://forum.thesettlersonline.com/threads/38703-Old-flash-client-for-MacOS-why-not..)
En nee, BB heeft daar niks mee van doen:p
Sinds de laatste upgrade en hotfix werken er een aantal dingen niet meer of niet goed.
Om dat inzichtelijk te maken hieronder een opsomming.
Het zal niet volledig zijn, maar kan wellicht door jullie worden aangevuld.
Eigenlijk zou door BB/Ubisoft BB bekende omissies per in-game bericht bekend moeten stellen aan alle spelers en/of op het forum plaatsen.
voetbalveldje (reken met cooldown van 1 gebouw minder!)
liefdesboom (reken met cooldown van 1 gebouw minder!)
liefdestuin (reken met cooldown van 1 gebouw minder!)
kerstmarkt (reken met cooldown van 1 gebouw minder!)
kerstbakkerij (reken met cooldown van 1 gebouw minder!)
Prestigieuze vriendverbetering (deze pas droppen als de oude is afgelopen!)
OR met codex 'Mazzelaar' kan geen extra ijzermijn en/of marmergroeve meer vinden
marco_polo_1984
11-11-21, 09:09
De zelfgemaakte ehbo pakketten uit de ziekenboeg werken ook niet meer.
het verkennersbureau is ook 1 minder dan zou moeten zijn dus heb je er 3 staan zou het 15 uur moeten en en niet 24 zoals nu
marco_polo_1984
13-11-21, 10:18
Sppoklantaarn is ook defect. Heb nu 9 lantaarns en krijg maar 1 doos met 5 prijzen. Voorheen had ik 6 lantaarns en kreeg 2 dozen met in totaal 6 prijzen.
Sppoklantaarn is ook defect. Heb nu 9 lantaarns en krijg maar 1 doos met 5 prijzen. Voorheen had ik 6 lantaarns en kreeg 2 dozen met in totaal 6 prijzen.
Daarom koop ik nog ff geen 3 extra lantaarns, las dit al op Engels forum.
nog steeds duurt opbouwen eiland 7 minuten, variabel: papiergids bij vriend droppen, gids voor mijnen bij mezelf = bijna standaard: eruit gegooid, weer 7 minuten inloggen, blocks bij avo- bijna niet te doen (de 9 jaar daarvoor geen problemen) uppen recycler duurt zomaar ruim 10 uur langer dan 1 dag. Stermenu vaak half leeg, mail vaak niet te lezen, mijnen om te plaatsen vaak niet te zien. Economie overzicht vaak leeg. Ik zal vast dingen vergeten te melden maar ik word er zo langzamerhand sch**t ziek van. Ik speel met unity, vooral omdat ik vind dat je geduld moet hebben met een nieuw systeem, maar dat raakt zo langzamerhand op. In hoeverre heeft het wegvallen van personeel te maken met het nog steeds niet op orde hebben van unity? Of zijn dat alleen de grote bazen, lees smeerlappen? of is er ook een leegloop van de gamemakers?
DagobertDuck
12-01-22, 13:49
inderdaad je kan niet normaal een avontuur spelen met bloks krijg om de 30 sec https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/271753472_2160778107422497_2360733214436860213_n.j pg?_nc_cat=101&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=q0RVqHqdcu4AX95FCyD&tn=RqbBZB8LWFMGLAvj&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT929rpHEf7rwNdA_TtK00ZUB4VdsQSXeR0AcX_zE6V1 5w&oe=61E4B311
marco_polo_1984
15-01-22, 13:05
Er is ook zo hard gewerkt aan oplossingen dat er na ruim een maand nog steeds geen aankondiging is van onderhoud. Vrees dat het ook allemaal weer bij mooie woorden blijft en er uiteindelijk helemaal niks veranderd. Hele spel is een sterfhuis geworden.
Een maand voorbij sinds mn laatste bericht. Opbouwen duurt nog steeds 7 minuten. Gidsen bij een vriend droppen gaat bijna elke dag goed, bij mezelf een gids droppen gaat bijna altijd niet of ik wordt er gelijk uitgegooid. Stermenu gaat redelijk, maar soms dat er vreemde namen bij een grondstof of generaal staan. Mail zowaar vaak te lezen en meestal in 1x te legen. Barak, div gebouwen eindduur soms meerdere maanden/jaren. Economie overzicht vaak goed te lezen, maar dus niet altijd. Avo's spelen blijft een drama: sterrenwacht en/of verkennersbureau doet het regelmatig niet, zone refresh om de paar seconden, dus weer goed kijken of je de goede generaal vult en wegstuurt, je kan het avo niet goed klein zetten en daarom is een generaal over een groot stuk verplaatsen bijna niet te doen. Blocken begin ik niet meer aan (dan hebben jullie je zin). Kortom Unity werkt nog steeds niet naar behoren.
marco_polo_1984
16-02-22, 19:36
Again I want to draw the attention to the chat functionalty which is not working properly. It very frequently (if not always) happens that you think you are chatting on the right tab but it jumped to world. And more then once a moderator needs to slap said player on its fingers for "breaking the rules". Maybe you can make the life of the moderators a bit more enjoyable by fixing this issue.
And maybe it is also in favor of the players who now frequently get punished by an issue they did not create but simply suffer from and get highly irritated by the moderator comments.
weer maar eens een bericht over unity. Sinds de laatste update verspringen de generaals inderdaad niet meer,maar zojuist sinds het gezeik met unity begon, een houthakker met blocks gedaan. bij 4 van de 5 blocks spelen kreeg ik verbinding met de server verbroken en werd er weer uitgegooid. Gelukkig gebeurde dat pas na het versturen van de gens anders had ik weer flinke verliezen gehad. Het enige lichtpuntje (en dat moet ik ver zoeken) is dat het maar 6 minuten duurt voordat ik weer verder kan spelen. De begintijd sinds de laatste update is nu bij mij 12 minuten, voorheen was dat 7 minuten. Ook krijg ik nog regelmatig een bericht over java script en soms dat de beheerder naar mijn data moet kijken. Conclusie: het is nog lang niet wat het moet zijn !!!