PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] New Downloadable Client

BB_Sious
18-12-20, 14:11
Dear settlers,

You are invited to post your feedback on the New Download Client. Feel free to leave them in this thread!

The new downloadable client FAQ can be found here (https://forum.thesettlersonline.nl/threads/22465).

Happy holidays!
BB_Sious

QueenOwl
18-12-20, 14:48
Why can't I log in with multiple accounts at the same IP address with the new client. That was not a problem before, but now it is.

swhnld
18-12-20, 14:59
The instructions explain how to download and install the new client on a Windows computer, but how about running it on other systems like Mac, Linux, iOS and Android? I used Puffin browser with Flash for example on Android before, will that still work?

LazyDog
18-12-20, 16:14
The instructions explain how to download and install the new client on a Windows computer, but how about running it on other systems like Mac, Linux, iOS and Android? I used Puffin browser with Flash for example on Android before, will that still work?

the Mac-part is a very good one. What the players without windows can do?

Schermpje
18-12-20, 16:20
I tried with different browsers, (re)downloaded the client a few times, rebooted, reinstalled, re-uhm... annoyed everything a couple of times..

Any tips would be welcome :)

Added a screenshot from an attempt via Chrome browser.

Lord-Grakka
18-12-20, 16:24
A new change what is not a good change !? Now i have to start the game through the browser !? And not throug a short cut from the desktop !!!

JJWW
18-12-20, 16:56
Can't use the client on my chromebook. Does not work either on my Ubuntu machine. :(

Ranzou
18-12-20, 17:01
Hoe kan ik nu spelen met Puffin op mijn android telefoon of is dit einde verhaal voor mijn settlers avontuur?

Is it possible to play using Puffin on android or is this the end of my settlers adventure as I have no access to a PC.

pepijn
18-12-20, 17:02
zelfde kan spelen op pc, maar niet op tablet... kan de client niet openen en installeren

BB_Sious
18-12-20, 17:03
Dear settlers,

The new downloadable client should work for Windows OS. We are still optimizing the macOS installer and it will be launched in January. While I have no news on whether an installer for Linux will be launched, I have forwarded your feedback to the dev team. Android is still not on the list of supported OS for this game. The puffin browser may work but it is not guaranteed.

Regarding the "Your client cannot be updated..." error message, could you provide your Windows OS version? Similar reports have been forwarded to the team for investigation.

Regards,
BB_Sious

DONDER1
18-12-20, 17:33
Wij Mac gebruikers zijn weer de dupe,en kunnen nu geen setters spelen, jullie worden bedankt BB, nu ook geen kerstevent nu wachten tot begin januari voordat de mac client actief is.

Zurowiok
18-12-20, 17:46
Also the "Could not update the client" error here, browser is Chrome.

piapio
18-12-20, 18:11
Kunnen de Mac gebruikers nog op de oude manier verder spelen tot eind december tenminste? Beetje brute overgang zo....

Hildegardis
18-12-20, 19:58
Oplossing voor diegene die mac hebben koop een windows computer op marktplaats of ergens anders kosten geen drol tegenwoordig een desktop dan :))
Of download virtueelmachine Parallels ps niet gratis ...en geschrikt voor macOS Catalina en macOS Big Sur (11.0)

PinkieKK
18-12-20, 20:13
Ik kan het niet meer spelen via Steam. Ik wordt doorverwezen naar de webbrowser versie. Mijn steam account is anders dan mijn webbrowser account. Ben ik nu mijn lvl 68 kwijt?

DONDER1
18-12-20, 20:14
En dat bepaal jij dat je een andere laptop moet kopen

Hildegardis
18-12-20, 20:18
nee heb het over een desktop ...en weet dat ik nu windows haters een schop tegen hun zere been geef maarja als je echt wil spelen tja ....

gekewe
18-12-20, 21:08
Spel doet het prima bij me (totnutoe) Alleen de letter grote is wel heel klein in de chat en bij het vullen van de generaals. Voorheen was het prima, maar mi is het bijna de helft kleiner geworden.
Komt hier nog een verandering in ? Zou heel prettig zijn :)

LazyDog
18-12-20, 21:28
I tried with different browsers, (re)downloaded the client a few times, rebooted, reinstalled, re-uhm... annoyed everything a couple of times..

Toch de windows PC aangezet. Je moet idd wat. :-(

En krijg ook de melding boven. Iemand tips?

Chrisjevw
18-12-20, 21:31
Dear settlers,

The new downloadable client should work for Windows OS. We are still optimizing the macOS installer and it will be launched in January.

Regards,
BB_Sious

shame on BB that U did not announced it before, that the macOS installer will be ready later than the windows installer. 4 days before the x-mass event it's clear that a lot of players will not take part of it this year.

Christiaan1978
18-12-20, 23:07
wanneer komt er een oplossing om het spel op een smartphone of tablet te spelen, beetje waardeloos dat je nu geen keuze hebt, je word nu gedwongen om een programma te installeren wat helemaal niet werkt, beetje jammer BB! .exe werkt niet, dit hadden jullie ook wel kunnen verzinnen.. Jammer dat het nu voor een event wordt gelanceerd terwijl veel spelers nu TSO niet meer kunnen spelen omdat jullie client maar voor een beperkt aantal mensen speelbaar is.

McJerr2
18-12-20, 23:18
Excelsior werkt niet of heel traag in deze client. Ook is het opstarten enorm traag (4 tot 5 minuten).

TomV58
18-12-20, 23:45
I used to play on both the english and the dutch URL. Now if one runs, the other cannot run. Is this going to be fixed?

Bojangles
19-12-20, 00:16
I also played on tablet with Puffin, not working anymore.

Bojangles
19-12-20, 00:21

same here. and yes, I did first make a user who is not an administrator.

Schermpje
19-12-20, 02:05
Dear settlers,

The new downloadable client should work for Windows OS. We are still optimizing the macOS installer and it will be launched in January. While I have no news on whether an installer for Linux will be launched, I have forwarded your feedback to the dev team. Android is still not on the list of supported OS for this game. The puffin browser may work but it is not guaranteed.

Regarding the "Your client cannot be updated..." error message, could you provide your Windows OS version? Similar reports have been forwarded to the team for investigation.

Regards,
BB_Sious

It says Windows 10 Home - v1909

pols
19-12-20, 09:04
Not a professional approach if MAC users are first helped in January 2021!
Just provide a temporary solution, otherwise no Christmas event for us.

marcelheide
19-12-20, 09:47
ik heb hetzelfde probleem ik heb een engelse duitse en nederlandse account maar mij zegt de client ook steeds not responding

prnt.sc/w5wfpu

Rampire
19-12-20, 11:22
ik heb hetzelfde probleem ik heb een engelse duitse en nederlandse account maar mij zegt de client ook steeds not responding

prnt.sc/w5wfpu

Ik denk niet dat dat gaat, je zit de Duitse plaatjes ook ed dus ik denk dat je nu alleen met die Duiste account kan inloggen.

Captain_Hallet
19-12-20, 11:45
My Clientdoes not react after opening. Even after installing it. It still in a frozen window. Please help

Xynix
19-12-20, 12:37
Gisteravond kon iemand uit onze gilde tso niet opstarten. Het bleek dat er 32 bits windows op de laptop stond. Kan dit ook een belemmering zijn voor het spelen?

Catastrophe
19-12-20, 15:16
voor foutmelding "your client could not be updated"....... zie https://forum.thesettlersonline.fr/threads/36030-r%C3%A9soudre-Your-client-can-not-be-updated?p=321056

in het frans maar werkte voor mij !

snabbi
19-12-20, 15:27
Snelle vrije vertaling:
Oplossing Your client could not be updated
Als je deze melding krijgt, komt dat waarschijnlijk doordat er een bestand ontbreekt. Zoek in de volgende map:
c:\Gebruikers\<windowsnaam>\AppData\Local\Ubisoft\The Settlers Online\Client

In deze map horen twee folders te staan (adobe air en meta-inf). Ook staan er twee bestanden in deze folder. Dit zijn client.exe en client.swf.
Wanneer client.swf ontbreekt, kan je hem via de volgende link downloaden: https://drive.google.com/file/d/16lszyHZmzUEMEBJnUIFJm2bHQlb_eOGr/view
Plaats het gedownloadde bestand in de folder.

Probeer opnieuw in te loggen via de blauwe knop op de site. Er wordt een venster geopend. Zelfs wanneer het venster zegt dat het programma niet reageert, moet je wachten. De eerste opstart duurt altijd lang.

Toevoeging van 19-12:
Let op wanneer je een oude pc hebt die op 32 bits draait (Windows 7). De client is bedoeld voor 64 bit.
Een 32 bit versie zou in januari wel gelanceerd moeten worden en tot die tijd heb je pech. Net zoals mac / os gebruikers.

StefanG
19-12-20, 18:20
Yesterday it worked...
Today it doesnt work anymore
Keeps shutting down. Have remove it and download it again and it still doesnt work

PinkieKK
19-12-20, 21:19
Volgens mij kun je ook niet met 2 verschillende browser 2 verschillende accounts starten, omdat de 1e sessie de nieuwe plugin "in use" heeft.

copycat
19-12-20, 22:11
Volgens mij kun je ook niet met 2 verschillende browser 2 verschillende accounts starten, omdat de 1e sessie de nieuwe plugin "in use" heeft.

Goed terug gelezen, dat klopt!

PinkieKK
19-12-20, 22:40
Nee, Ik ben IT-er en heb het zelf ondervonden.

loempia
20-12-20, 02:41
Is er ook een manier om pinky aan de loop te krijgen via die nieuwe manier?

pols
20-12-20, 09:07
Not a professional approach if MAC users are first helped in January 2021!
Just provide a temporary solution, otherwise no Christmas event for us.

Een "compensatie" voor het Christmas event zou op zijn plaats zijn indien de I-mac spelers de event niet kunnen spelen.

StefanG
20-12-20, 09:30
Ik open de client en hij loopt direct vast. Ik was gisteren 3 tellen online en toen sloot de client zichzelf af
En nu loopt dit ding weer vast. Ik kom zo niet online
Fix dit prutswerk anders raken jullie veel heel veel spelers kwijt!

Kolkkie
20-12-20, 11:28
Ik wil inloggen. Eerst verschijnt er in de linker bovenhoek 'The Settlers online (Not responding). Er gebeurd dan minuten lang niets.

Na minutenlang wachten er eindelijk in. Tijdens het spelen van een avo weer zelfde foutmelding en spel lopt vast. Scherm werd zelfs transparant wit. Via taakbeheer moeten sluiten.

Daarna een melding:

'Something went wrong.'

En dat je het spel moet starten via de website ingelogd moet zijn via de website.

Vervolgens weer opnieuw ingestart. Al met al ben ik onderhand 15 minuten verder voordat ik weer kan spelen. Dit is zeer, maar dan ook zeer frustrerend!

Geef mensen op zijn minst de kans om het voorlopig nog via de website te spelen ipv nu verplicht via de client.

Xanadu_1507
20-12-20, 13:48
i only get the notification that the client doesn't response when i'm waiting for clicking on the symbol who needs to be green to enter settlers.... yesterday it took for ages to log in, today i can't log in... i'm not pleased about it sorry.

Parker
20-12-20, 21:49
Jammer dat je zo met een speciaal event niets kunt met chromebook.
Als je een wat nieuws bedenkt, zorg dan eerst ff dat je alle systemen het kunnen gebruiken.

Helaas,

nou bedankt aan alle spelers met wie ik ooit heb mogen spelen.
wie weet tot een wederzien.

Gegroet

StarJohn
21-12-20, 11:15
Ook met mijn Mac kan ik nu niet spelen, echt jammer zit hier al jaren. Dit kan wel eens de 'nekslag' zijn.

Ycul
21-12-20, 11:45
Door al dit gedoe moest ik een ticket sturen om een transfer van mn steam acoount aan te vragen. Heb dit netjes vrijdag gedaan, direct toen aangegeven werd daar dit zo spoedig mogelijk te doen, maar afgezien van een geautomatiseerd berichtje gebeurd er verder niks. Slaapt de helpdesk in nederland?

plava2013
22-12-20, 11:25
ze hebben serieus 3 jaar de tijd gehad om een alternatief uit te vinden omdat Flash er uit zou gaan, komen ze met een halfbakken cliënt op de proppen, tegenwoordig heeft Chromebook een aandeel van 25% op de notebook markt, maar TSO kan je er niet meer op spelen, dit is echt een aanfluiting en dan net voor het Kerstevent met zo'n flut progamma komen, ik zou mij als bedrijf kapot schamen voor zo'n wanproduct. Ze willen gewoon alle actieve spelers de nek om draaien lijkt het wel.

Dusch
22-12-20, 22:05
Wat een drama.... iedere keer na opstarten duimen of je er wel of niet in komt en als je dan een avo aan het doen bent crashed de boel..... Wat @plava2013 schrijft: Het is niet dat flash van de een op andere dag wordt beeindigd. Bedroevend....

Assepoes
24-12-20, 21:29
i sure hope i can play on my chromebook soon, i have build a windows pc from my old mac, but it is not fun i can't play on my chromebook

Christiaan1978
24-12-20, 22:02
Hopelijk duurt het kerstevent nog tot februari om al die spelers die via Chromebook, Steam of andere platforms te compenseren voor deze half afgemaakte cliënt, waardoor ze nu het mooiste event van het jaar moeten missen. En de snelheid van inloggen is ook niet om van naar huis te schrijven, we zitten weer op 'ouderwetse' snelheid helaas.

Soesano
27-12-20, 09:20
Still no Linux-fix available?

DONDER1
29-12-20, 22:40
mac gebruikers kunnen ook windows downloaden en op de boot camp instaleren.

Haplodepatrijn1
17-01-21, 10:33
We zijn over halfweg januari, het wordt tijd dat de mac client wordt geintroduceerd.

Gratzky
25-01-21, 07:41
startpagina settlers aanklikken => check
gebruikersnaam + wachtwoord ingeven => check
nu spelen button aanklikken => check
client laden start maar wordt niet voltooid => check (en dat zeker 6x achter elkaar) ...

hebben meer mensen de laatste dagen problemen met het inloggen?

BigBratG
25-01-21, 12:08
hebben meer mensen de laatste dagen problemen met het inloggen?

hier niet Gratzky
Heb al paar dagen niet ingelogged :P :P
Wacht tot ik weer in kan loggen met mijn webbrowser....

Haplodepatrijn1
25-01-21, 12:17
"We are still optimizing the macOS installer and it will be launched in January. "

Could you confirm if the Mac Os client will be on shedule or will be delayed and for how long ?

babbel77
25-01-21, 15:00
heeee haplo, we missen je, Hopelijk snel een oplossing voor je.

Haplodepatrijn1
25-01-21, 15:14
Bedankt voor de bemoedigende woorden babbel, maar ik vrees dat we eerder van covid zullen af zijn dan van de lancering van de update, BB een beetje kennende al. Wil je toch maar mijn stoel vrijhouden ?

copycat
26-01-21, 07:26
Rond 1 april is unity er. Dus dan kunnen mac en linux-ers er ook weer op.

BigBratG
26-01-21, 11:14
Rond 1 april is unity er. Dus dan kunnen mac en linux-ers er ook weer op.

cc... je weet wat dat betekend he... ROND...
*grijns*

Japiooooo
26-01-21, 16:14
NO IOS client at all, I want a refund for all the money I put in the game !!!

VERY angry

snabbi
26-01-21, 18:28
NO IOS client at all, I want a refund for all the money I put in the game !!!

VERY angry
Ik ben bang dat dit kansloos is. In de gebruikersvoorwaarden stelt ubi dat je werkelijk nul rechten hebt. Dan kan alleen een dwingend (consumenten)recht je nog helpen. Voor de wet koop op afstand geldt dat er een uitzondering op het herroepingsrecht is voor digitale inhoud. Dat komt er in het beste geval op neer dat je 14 kalenderdagen bedenktijd hebt en naar rato van verbruik de mogelijkheid hebt om iets terug te eisen.
Verder dan een mogelijke coulance ga je niet komen.

longmen99
26-01-21, 20:04
We are very sorry, but we won’t be able to roll-out the macOS version of the client and - for macOS users - have to point to the Unity version of “The Settlers Online” that will be available later, as planned.

Dit betekent voor mij dat de Unity versie niet voor het Paas event beschikbaar komt, maar erna.
En hoeveel erna willen ze ook weer niet zeggen, maar laten we zeggen begin Juni.

Dan zijn de IOS gebruikers inmiddels 6 maanden buiten gesloten.

Toen ik zelf buiten gesloten was eind december, voor meer dan een week, had het toch echt niet langer moeten duren, of ik had het spel al de rug toegekeerd.
En als je nu als IOS gebruiker te horen krijgt dat die client voor IOS (eind januari) niet beschikbaar komt, en dat je moet wachten op de unity versie, welke ook nog wordt uitgesteld, dan keer je BB (Ubisoft) de rug toe en kom je nooit meer terug. Dus BB geen goede reclame dus ...

copycat
27-01-21, 07:39
dus...dus...

DReaMoRD
28-01-21, 09:03
Dit is stap 1, de mac users zijn klaar, en stap 2 is, dat de unity transfer ook te complex blijkt, en dat ze daardoor genoodzaakt zijn, de stekker uit tso te trekken...Dat is wat ik helaas nog altijd denk. Dus...

Haplodepatrijn1
28-01-21, 13:00
totaal met je eens

Haplodepatrijn1
28-01-21, 13:01
hebben ze trouwens met anno online ook gedaan, show no mercy

copycat
29-01-21, 06:44
Dat was alleen maar goed, Anno was echt alleen maar leuk als je van 'niet leuk' hield :p

DReaMoRD
03-02-21, 12:20
hebben ze trouwens met anno online ook gedaan, show no mercy

Inderdaad, erg jammer was dat, heb me daar prima mee vermaakt. En gaf toen aan hoe ze te werk gaan.

longmen99
28-04-21, 19:41
Dit betekent voor mij dat de Unity versie niet voor het Paas event beschikbaar komt, maar erna.
En hoeveel erna willen ze ook weer niet zeggen, maar laten we zeggen begin Juni.

Dan zijn de IOS gebruikers inmiddels 6 maanden buiten gesloten.

Toen ik zelf buiten gesloten was eind december, voor meer dan een week, had het toch echt niet langer moeten duren, of ik had het spel al de rug toegekeerd.
En als je nu als IOS gebruiker te horen krijgt dat die client voor IOS (eind januari) niet beschikbaar komt, en dat je moet wachten op de unity versie, welke ook nog wordt uitgesteld, dan keer je BB (Ubisoft) de rug toe en kom je nooit meer terug. Dus BB geen goede reclame dus ...

Zojuist op de tsotesting2 zitten spelen.
- Reageert niet goed op allerlei zaken.
- Kreeg een out of memory melding (met Chrome)

Dus Juni gaat hem niet worden, dus ik zeg nu het wordt augustus/september