PDA

Bekijk Volledige Versie : geenchat tabs

BlackMedusa
29-09-20, 15:33
Iemand ook geen chat tabs, ook geen spelers uit vrienden of gilde aanwezig ,tis wel lekker rustig zo, maar toch :D

Blixem
29-09-20, 15:37
Hier hetzelfde probleem, uiteindelijk zelfs ingame mailtje naar een mod gestuurd om te vragen of ik een ban heb waarvan ik niet weet.

Ahriz
29-09-20, 15:42
Hier idem, dus gaan we gewoon maar rustig door

Ycul
29-09-20, 16:11
hehe slecht geweten? :)

SaintPetrus
29-09-20, 16:23
Hier ook geen chats tabs, maar daarnaast lijkt het ook of ik de enige ben die online is, er branden namens nergens groene lampjes

copycat
29-09-20, 16:44
Denk dat BB aan het testen is met de nieuwe programmeertaal. Gaat goed:p

ps: nu ik hier toch ben... iemand een ls SS?

marco_polo_1984
29-09-20, 16:55
graag copy

copycat
29-09-20, 17:00
lol, reeds vergeven ingame via mail;)

Spel loopt btw VEEEEEEL soepeler nu.
Loot is ook beter: Laat die chat maar uit (https://prnt.sc/uq1wd3)

Blixem
29-09-20, 18:14
Een reactie vanuit BB lijkt teveel gevraagd

LanDruid2
29-09-20, 18:19
het lijkt erop dat er een serieus probleem is met de chatservers

BlackMedusa
29-09-20, 18:35
Een reactie vanuit BB lijkt teveel gevraagd

volgens mij hebben ze daar totaal geen idee van, ik weet niet of er een MOD online is, die dit kan doorgeven.

ik heb even op de engelse server gekeken en daar werkt alles gewoon, dus ik denk dat het alleen de server hier is die niet meer fatsoenlijk werkt.

gekewe
29-09-20, 18:57
hier ook geen chat tabs.

sillywilly
29-09-20, 18:59
hier ook hetzelfde al sinds vanmiddag

copycat
29-09-20, 19:06
Zijn er ook nog spelers waar de chat wel nog voor werkt?
Anders staat dit zo raar:p Raarrrrrrrrrrrrrrrrr (https://prnt.sc/uq3t3l)

Christiaan1978
29-09-20, 19:08
chat dood, geen groene bolletjes, einde verhaal van de server?

BlackMedusa
29-09-20, 19:09
Zijn er ook nog spelers waar de chat wel nog voor werkt?
Anders staat dit zo raar:p Raarrrrrrrrrrrrrrrrr (https://prnt.sc/uq3t3l)

waarschijnlijk niet copy

tien1957
29-09-20, 19:20
Hier ook geen chat :(

tijgertje51
29-09-20, 19:56
hoi copycat ik wil wel een lootje ss :)

tijgertje51
29-09-20, 19:57
hier ligt de chat er ook uit

Xynix
29-09-20, 21:21
Eindelijk ingelogd op het forum. Afgezien van het feit dat er geen chat tabs zijn, lijkt het aan- en afmelden van het spel ook veel langzamer.

Eekhoorn
29-09-20, 22:58
Kunnen we binnenkort de Flash-vrije versie verwachten? Zou toch voor het eind van het jaar klaar moeten zijn...

Maar ook hier geen chat mogelijk, en ook bij mij zijn sinds vanmiddag alle online-lampjes uit.

Het wordt nu toch echt wel eens tijd voor een reactie...

Noud2712
29-09-20, 23:15
Hier ook geen chat en sinds vanmiddag start het spel zeer traag op.

Freggel71
29-09-20, 23:23
En BB schittert weer door hun afwezigheid, een berichtje wat de oorzaak is zou prettig zijn

janniet
29-09-20, 23:36
24 uur later (zucht)

gekewe
30-09-20, 05:21
nog steeds geen chat en geen groene bolletjes

Lady-Elvira
30-09-20, 05:34
Goede vandaag, helaas is er vandaag 30 sept inderdaad nog steeds geen chat en geen groene bolletjes zichtbaar/ mogelijk. Wel kan ik persoonlijke berichten versturen en ontvangen om toch enigszins communicatie te kunnen hebben ivm lootspots . Ik ben gewoon weer aanwezig vandaag, mocht er iemand mij nodig hebben... stuur even een berichtje en je krijgt zsm een antwoord van mij. Wens jullie alvast een prachtige dag toe en tja.. we zien wel wanneer ze hier weer wat aan gaan doen.
Groetjes,

Lady-elvira

Heremiet
30-09-20, 06:15
(Ellen)lang inloggen, eenmaal binnen veel vriezen van spel, geen chat en geen groene bolletjes. Allemaal bekend. (Zeg het toch maar even.)

MOD_yardly
30-09-20, 06:38
Dag settlers,

We hebben gistermiddag doorgegeven aan BB dat er geen chat mogelijk is. Ook het inloggen en spelen is traag. Even geduld nog. Sorry voor het ongemak.

Mod_Yardly

liesbeth
30-09-20, 06:40
Hier ook al geen chat, bolletjes endergelijke, en nergens een melding te vinden wat er aan de hand is.

Aquarius
30-09-20, 08:01
Hier ook al geen chat, bolletjes endergelijke, en nergens een melding te vinden wat er aan de hand is.

Dat doen 'ze' altijd. Altijd als er problemen met het spel zijn hoor of zie je 'ze' niet.
En het is zo simpel, het is maar 1 berichtje opde hoofdpagina!
Btw, hier ook dezelfde problemen

Excalibura8888
30-09-20, 08:16
Dag settlers,

We hebben gistermiddag doorgegeven aan BB dat er geen chat mogelijk is. Ook het inloggen en spelen is traag. Even geduld nog. Sorry voor het ongemak.

Mod_Yardly

Even geduld nog ? Als het probleem na 18 uur nog niet is opgelost betekend dat alleen dat het geen prioriteit heeft. Of zijn ze soms een dagje uit ? Dat bb en zeker de cm slecht is in communicatie is al lang bekend maar dit slaat nergens op. Als bb met alle spelers zo omgaat dan zijn ze gewoon laks, maar nl/be zal wel een heeeeeeel lage prioriteit hebben.
Ik snap dat de mods hier niets aan kunnen doen, maar het is en blijft zeer ergerlijk en ik vraag me af of dit typerend is voor bb. Dus vanuit hier zal er geen rooie cent richting bb gaan en daarmee snijden ze zichzelf in de vingers.

Ps. Dus ook hier niets. Geen chat en geen bolletjes.

Xandra_Roos
30-09-20, 08:25
Heel erg vervelend. Ook erg saai zonder chat. En die ls van copycat had ik ook wel gewild.

BB Lost dit probleem op Zonder chat is er geen bal aan dan ga je naar andere spelletjes zoeken.

LanDruid2
30-09-20, 09:04
is er dan niemand zo goochem als ik om gewoon elders (tijdelijk) een chatroom te fixen?

<ADD> zo heb ik elders een chatroom opgezet voor onze gilde </ADD>

het is idd ontzettend vervelend dat de chatfunctie niet werkt op tso, maar om de hele tijd BB maar te blijven afvallen......
het is niet zomaar een 'simpel' stukje techniek, er zit toch echt wel iets meer achter en als de chatserver (die hoogstwaarschijnlijk zelfstandig werkt) defect is.....

toegegeven, al vanaf begin (10 jaar geleden) hebben we te maken met buggs, maar geloof mij, jou besturingssysteem heeft waarschijnlijk meer buggs dan het spel TSO, en daar hoor je dan bijna niemand over ;)

babbel77
30-09-20, 09:16
wat saai zo zonder chat zeg

joachim_hofman
30-09-20, 09:26
is er dan niemand zo goochem als ik om gewoon elders (tijdelijk) een chatroom te fixen?

Goed idee inderdaad. Ik kan wel even snel een chatroom programmeren, maar ik denk dat het tegen die tijd wel opgelost is.

Het duurt allemaal wel erg lang nu.

copycat
30-09-20, 09:45
Chatroom is zo gemaakt. Mirc bestaat zelfs nog. Eenvoudig en snel te fixen.
En anders google je het ff.
Zal ff linkje doen waar iedereen mekaar kan ontmoeten...
Klik Hier (https://webchat.quakenet.org/)
En type dan je nickname + #TSO in de vakjes die verschijnen:
https://i.imgur.com/lLwf9FD.jpg
Dan klik je op join chat.
typen doe je dan onderin de witte balk, helemaal onderaan je scherm.

BigBratG
30-09-20, 11:18
toegegeven, al vanaf begin (10 jaar geleden) hebben we te maken met buggs, maar geloof mij, jou besturingssysteem heeft waarschijnlijk meer buggs dan het spel TSO, en daar hoor je dan bijna niemand over ;)

:)

maar wat IK het belachelijkste vindt..
dat 'onze' *heel cynisch* CM niet de moeite neemt om hier te reageren EN/OF een berichtje op de inlogpagina van TSO te zetten.

Heremiet
30-09-20, 11:23

dat 'onze' *heel cynisch* CM niet de moeite neemt om hier te reageren EN/OF een berichtje op de inlogpagina van TSO te zetten.

Waarom zouden ze, ze weten toch wel dat we gewoon weer elke dag inloggen. :)

Balmerius
30-09-20, 11:40
Ik en meerdere in onze gilde hebben geen chat meer.
Het enige wat werkt is mailen :(.

Balmerius
30-09-20, 11:45
Discord wordt vaker gebruikt als chat programma voor games.
Jammer dat we nu zo omheen moeten werken.

Excalibura8888
30-09-20, 12:13

Ik ben het wel met je eens. Maar ja als er al een bericht komt, zal het wel zoiets zijn als: "We kennen het probleem en zijn er mee bezig". Een totaal nietszeggend bericht dus, waar we ook niets mee opschieten.

Blixem
30-09-20, 12:51
Het is danwel nietszeggends moest er nu gezegd worden door BB dat ze ermee bezig zijn, maar dat is meer info dan er nu is want BB hult zich weer is in stilzwijgen op dit moment

MOD_yardly
30-09-20, 13:02
dag settlers,

helaas is het nog steeds afwachten. Een uur geleden zag ik een bericht dat BB dacht dat het opgelost was, maar helaas merk ik dat het nog niet gelukt is en heb dat weer doorgegeven. Ik houd het in de gaten voor jullie. Sorry voor het ongemak en dank voor het geduld.

Mod yardly

BlackMedusa
30-09-20, 13:12
We are aware of this problem, and the tech team is already working to bring the chat back! ~BB_Trafffer

dat is het antwoord op faceboek, enkele minuten geleden

bellejt
30-09-20, 15:59
idem hier geen chat en ook geen info pane aangaande ontdekkingen enzovoort

Musashiii
30-09-20, 17:12
http://prntscr.com/uqpj9v

dit kreeg ik op FB

Onno-Zel
30-09-20, 17:32
all chats for all players are not even loading in server woestewoud for more then 24 hours now.
So i don't think a refresh of one player will solve anything

Eekhoorn
30-09-20, 17:39
Er zal wel een stagiair aan het klooien zijn geweest denk ik? Probleem moet wel heel erg groot zijn, dat het nog steeds niet is opgelost.

MOD_yardly
30-09-20, 18:15
dag settlers,

we hebben geen informatie meer gekregen vanuit BB of het e.e.a. vandaag nog kan worden opgelost. We zullen dus moeten afwachten. Ik heb begrepen dat er nog een server is met hetzelfde probleem. Er staat ook informatie op de homepagina.

Mod_yardly

vietnameesking
30-09-20, 18:31
mooie verhalen yardly maar dit gaat hem echt niet worden nu al meer als een dag geen chat dus kan je niet normaal spelen.
Ik weet dat jij er niets aan kan doen, maar dan nog.

Balmerius
30-09-20, 18:57
https://webchat.quakenet.org

mocht je echt behoeften hebben aan chatten met de rest.
kanaal: #TSO

copycat
30-09-20, 19:11
Even op herhaling :)
Chatroom is zo gemaakt. Mirc bestaat zelfs nog. Eenvoudig en snel te fixen.
En anders google je het ff.
Zal ff linkje doen waar iedereen mekaar kan ontmoeten...
Klik Hier (https://webchat.quakenet.org/)
En type dan je nickname + #TSO in de vakjes die verschijnen:
https://i.imgur.com/lLwf9FD.jpg
Dan klik je op join chat.
typen doe je dan onderin de witte balk, helemaal onderaan je scherm.

SirJackOld
30-09-20, 19:31
Wat ik een heel belangrijke functionaliteit vind, die ik in veel andere games mis is : de chat-functionaliteit. Een belangrijk deel van m'n speelplezier haal ik daaruit, het maakt het spel veel levendiger dan ,alleen in je cocon, spelen zonder contact met andere spelers.
Een blijvertje dus.

marco_polo_1984
30-09-20, 20:09
BB's inability to fix this issue in less then a day makes me worried about the future of the game when they need to upgrade it to newer technology.

BigBratG
01-10-20, 07:05
BB's inability to fix this issue in less then a day makes me worried about the future of the game when they need to upgrade it to newer technology.

Amen

Xandra_Roos
01-10-20, 08:29
Het duurt wel heeeeel erg lang voordat de chat er weer is. Schiet eens op BB. Zonder chat is het spel geen bal aan

marco_polo_1984
01-10-20, 09:18
Op andere servers werkt chat gewoon, dus misschien enkel kwestie van iemand een mondmasker geven om een nieuw servertje te gaan halen bij mediamarkt

LanDruid2
01-10-20, 09:29
Op andere servers werkt chat gewoon, dus misschien enkel kwestie van iemand een mondmasker geven om een nieuw servertje te gaan halen bij mediamarkt

Ik vrees dat de MM dergelijke servers niet in hun aanbod hebben.
We zullen gewoon moeten wachten tot het weer gefixed is, het is blijkbaar geen simpele storing maar toch echt iets van een groter kaliber.
Ook Microsoft heeft de afgelopen dagen te kampen met storingen in Outlook en Office365.
Het lijkt er wel op dat de digitale wereld inmiddels ook geïnfecteerd door de corona (lees hackers die zich vervelen)

kristalletje
01-10-20, 09:51
same problem here, no chats

Carolina
01-10-20, 10:28
same problem here, no chats

ik zou hier eens kijken ......... https://forum.thesettlersonline.nl/threads/22342-geenchat-tabs

Sacred_Ground
01-10-20, 10:41
Wanneer ik problemen heb met een update, heb ik altijd een backup bij de hand om terug te gaan naar voor de update.

Waarom heeft _BB_ deze niet?

Nu zitten we al een hele tijd te wachten op een oplossing ipv dat _BB_ gewoon terug gaat naar een vorige backup, zelfs Microsoft heeft de mogelijkheid.

marilou1
01-10-20, 12:39
heb nu toch een 3 dagen geen enkele chat of iemand van gilde of vrienden online staat

copycat
01-10-20, 13:05
niet overdrijven, is pas 46uur.

copycat
01-10-20, 13:06
Er is duidelijk iets stukgegaan, da's geen kwestie van terugzetten naar een oude versie.
Wachten op een nieuwe (chat)server denk ik :p

Excalibura8888
01-10-20, 13:33
Niet onderdrijven. Eerste melding was op 29-09-20 15:33. :)

xAngelAnnax
01-10-20, 14:50
Ik hoop dat dit geen voorteken is voor alle bugs die zich vanaf 1 januari zullen openbaren >.< Jammer van de laatste dagen vriendenbuff, want zonder chat vind ik het spel niet zo heel leuk om te doen. :P Hopelijk is het snel opgelost, en anders wordt het een rustig weekend, hehe.

BB_Sious
01-10-20, 14:53
Dear Settlers,

Our team is busy restoring the chat function in the game, and it should return soon. We appreciate your patience in this matter.

Regards,
BB_Sious

copycat
01-10-20, 15:23
Took you guys long enough :p but it's working.

BB_Sious
01-10-20, 15:33
Hi,

Thanks copycat! Apologies for the time it took. The chat function in the game is now back to normal.

In case you receive a message "Nieuws: Inloggen op chatserver mislukt.", please log out from the game. Things will go back to normal when you log back in.

Regards,
BB_Sious