PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] The Future of The Settlers Online



BB_Sious
01-09-20, 16:01
Dear Settlers,

You are invited to share your ideas and suggestions about the future of our beloved game in this thread.


Happy commenting!
BB_Sious

andreuta90
02-09-20, 05:10
I would like to see the double-click function on empty mines or other empty resources. The whole click+drag system is old-fashioned in my opinion.

tijgertje51
02-09-20, 07:30
when will we be told when you have the solution, before flash is out

tijgertje51
02-09-20, 07:33
we can use more land so we can place more buildings

swhnld
02-09-20, 08:02
I would like to see a version that works well on mobile devices so I can keep playing during holidays.
Also, maybe it would be possible to get the game in an app version to reduce the amount of data required to pull over the line.

jwjunior
02-09-20, 15:37
i like to see more land

copycat
02-09-20, 19:05
I would like to see a version that works well on mobile devices so I can keep playing during holidays.
Also, maybe it would be possible to get the game in an app version to reduce the amount of data required to pull over the line.

I would just like to see a version of the game that works well... period :p
And there is such a mobile device the game works on, it's called a laptop.

swhnld
03-09-20, 09:52
And there is such a mobile device the game works on, it's called a laptop.
Sure, but not everybody wants to / can sacrifice luggage space to carry a full laptop around all the time. For real travel, hiking, every day different accommodation, a laptop takes too much space. For business travel, company laptop blocks forms of entertainment.
Anyway, for a transition it is an option to improve, so the suggestion is given, up to Ubisoft to take or leave the request.

tien1957
03-09-20, 12:30
Waarom al die opmerkingen en commentaar in Engels, het is toch een Nederlands forum!
Ondertussen heb ik net as een heleboel andere spelers een reeks ontdekkingsrezigers (OR's) en generaals verzameld.
Om al je OR's op pad te sturen is een tijdrovende klus. Kan er geen functie worden bedacht om die OR's voor een zelfde zoektocht te selecteren en met 1 klik wegsturen?
Nu bestaat er wel de mogelijkheid om 1 of meerdere generaals te selecteren en naar een avontuur te sturen, maar om specifieke generaals te vinden tussen alle generaals is een crime. Ze staan nu kriskras door elkaar. Wellicht kan een zoekfunctie in dat menu helpen, of minstens de generaals alfabetisch-lexicografisch weergeven.
Verder ben ik zeker voor meer land, maar niet elke keer zo'n klein stukje waar je amper wat aan hebt en behoorlijk veel voor moet 'betalen'.
En als laatste, stop eens met meer van dezelfde productiegebouwen. Daar is vast wel een andere oplossing voor te bedenken (bijv. stapelen).

norb
03-09-20, 15:19
Voor ontdekkingsreiziger een optie om eerst type "schat vinden" of "avontuur zoeken" te selecteren en dan de beschikbare ontdekkingsreizigers te selecteren en alles versturen.
Nu ben je een halve dag bezig om ze 1 voor 1 te versturen.

Meer land is altijd welkom. Maar neem dan een nieuw gebouw zoals een "in-polder molen" en plaatst deze naast te kust om meer land te krijgen.

Will-Verdrag
03-09-20, 22:14
I love to see more big islands, we need more space to place al the new buildings.

BB_Sious
04-09-20, 13:27
Dear players,

Thanks for your comments and suggestions!

Your comments have been forwarded to the team. Please understand that not all feature requests can be implemented immediately in the game but we will consider all of them. Being able to send multiple Explorers and Geologists in one go is one of the most requested features. It is a bit complicated to add to the game at this time but our team is definitely thinking about it.

Keep an eye out for more updates, and thanks again for your feedback!

Regards,
BB_Sious

AntotnA
04-09-20, 23:38
In het nieuws gedeelte werd gesproken over deze discussie, ivm overgaan naar nieuwe techniek.
De meest mensen hier hebben het echter over game inhoudelijke zaken.
maar ook nieuwe techniek is een vage term.
Tot nu toe werd er steeds gesproken over manieren om de flash website levend te houden, zoals speciale flash browsers.
Vanuit mijn oogpunt kan dat nooit een goede optie zijn, het is geen nieuwe techniek.
als we het over nieuwe techniek hebben gaat het over HTML5 of Java of dat soort technieken.
Tot nu toe is dat constant ontkent, en het lijkt me stug dat er in een half jaar of zo een uitgebreide game gemaakt kan worden in een andere taal.
Ik neem aan dat er een goede stanbiele database achter TSO hangt.
Waarom is er nooit gekozen om langzaam een HTML 5.0 / Java of andere versie uit te brengen, met in het begin beperkte inhoud.
Dat is toch het mooie van webtechnology, je kan allerlei clients hebben.

AntotnA
04-09-20, 23:55
Om ook maar inhoudelijk een reply te geven :
Ik denk dat het de 2 grootste probleem voor gevorderde spelers het aantal 'zoek eenheden' en plaatsen van gebouwen en generaals is.
Voor dat laatste heb ik het volgende idee.
Meerdere delen van je 'dorp'. Maak meerdere eilanden waartussen je kan reizen.
Bijvoorbeeld Centrum / Noord / Oost / Zuid en West.
Ook zou een bepaald eiland beter kunnne zijn voor bepaalde zaken, bijvoorbeeld alles wat met graan en oogsten / broodbakken etc te maken heeft in Noord.
Daar krijg je bonussen bij bepaalde gebouwen.. Ook de generaals kunnen op 1 eiland samenkomen.
Voor nieuwe speler is alleen het Centrum eiland beschikbaar, en na elke 10 levels komt er een gebied bij.
Een deel van het centrum zou altijd zichtbaar kunnen zijn.
Daarnaast blijft het indelen van zoek eenheden in groepen ook belangrijke optie.
Het bevreemd mij dat dit niet zo makkelijk is, ze moeten toch een uniek id hebben, lijkt me makkelijk om die te groeperen.

mirtane
06-09-20, 16:39
Het opnieuw inrichten van je eiland is belachelijk duur.
Als je wil proberen om alles gunstiger neer te zetten, moet eerst alles aan de kant, pakhuizen moet je afbreken, en dan alles weer juist neerzetten, en hopen dat het lukt want er zit ook vaak een knoest in de weg. En elke beweging kost een stapel muntjes en graniet.


Ik vind sowieso dat je niet te veel moet klikken. Hoeveel mensen krijgen RSI van dit spel?
Alleen die ontdekkingsreizigers al. Daar is al een goed idee over geopperd.

Ik vind extra ruimte met kleine eilandjes wel prima, maar dan zouden er meer (grote) bouwplekken moeten zijn. Of maak de prachtige huizen kleiner (en andere gebouwen ook).


Het idee van AntotnA is een beetje alla Anno. Met meerdere eilanden waar boten tussen varen om goederen te verplaatsen.


Wat ik nooit begrepen heb is dat je een half uur moet wachten voor je aan je avo kan beginnen. De reistijd van de generaals is tamelijk belachelijk. Gelukkig is dat min of meer opgelost door snelle generaals te introduceren en met boeken nog sneller te krijgen. En later ook nog de sterrenwacht. Stel je voor dat je een Play Station spel start en een half uur moet wachten voor je iets kan doen? Dat zou de populariteit niet ten goede komen.

xAngelAnnax
07-09-20, 15:45
Dit is mijn wensenlijst:

1. Nieuwe content voor de lvl 70/75+, met grondstoffen die uit nieuwe avo's komen, waarmee je een 2e eiland mee vol kunt bouwen en waar je nieuwe mijnen en gebouwen kunt neerzetten om een verbeterde barak te bouwen met nog betere poppetjes dan de elite barak. Maar die verbeterde barakpoppetjes mogen dan wel alleen in die 75+ avo's te gebruiken zijn. Daar kun je dan ook nieuwe generaals voor maken, maar dan wel generaals die je alleen in die lvl 75+ regio's te gebruiken zijn want anders krijg je straks weer hetzelfde probleem als met die jonge tweeling gen (die nu alle lage lvl avo's kapot heeft gemaakt met z'n 1 rekruut verlies voor een geheel avo)

2. Verder kun je tussen de events door vaker mini events invoeren, zoals nu die 10 rondes die bij het anniversary event zit, waar je veel avo's moet spelen. (Dus een beetje een crisis maar dan met avo's ipv dingen produceren) of tussendoor een week gratis bouwen, of xp 100% bij alle avo's, dus niet zoals nu een paar enkele, want dan moet je de gehele week hetzelfde avo spelen.

3. Tijdens events zou je ook quests gericht op samenwerking kunnen invoeren. "Maak een avo met ls en nodig iemand uit", in plaats van dat 1 iemand het avo moet doen en 2 mensen mee leechen moet nu iedereen ervoor werken.

4. Korte coops voor hoger level zou ook leuk zijn. Zoals Grafrovers waar je elk maar 4 kampjes hebt maar dan een lvl 12+ avo. Die herfst avo's zijn wel leuk om af en toe te doen, maar je doet ze niet ff tussendoor op een avondje tijdens het "gildekoffie kwartiertje".

5. Je zou ook een dagelijks avo quest (levelafhankelijk) in kunnen voeren, om je te te motiveren wat vaker andere avo's te spelen, waar je dan dus 1x per dag een kleine bonus voor krijgt. Avo wisselt per dag.

6. Je zou ook avo's op een andere manier kunnen toevoegen. In echte settler spellen gaat het om het bouwen van de perfecte economie, weinig om vechten. Je zou avo's kunnen maken waarbij je op een eilandje iemand moet helpen een soort economie op moet zetten met quests er in die gaan over productie en produceren en als je de goede combinatie van gebouwen hebt neergezet dan is het avo klaar. Je kunt ook een combinatie doen, waarbij je kan kiezen diegene te helpen, of het eiland als een gewoon avontuur te verslaan, of gecombineerd.

7. Sinds we tijdens events 100/200/300% xp/loot erbij krijgen is de motivatie om tussendoor te spelen lager geworden. Ook is (op de Nederlandse server tenminste) het spel tussen de events door erg stil. Als je wilt dat the settlers online op lang termijn leuk blijft dan moet je meer motivatie toevoegen om het gehele jaar te spelen, niet alleen tijdens events.

8. Gens die je niet nodig hebt in een apart "aftocht" tabje in ster kunnen plaatsen, die dan ook niet zichtbaar zijn als je bij een avontuur op "gens sturen" drukt. Is nogal vervelend dat je de bruikbare gens tussen een zooi nutteloze gens moet zoeken bij elk avontuur terwijl je die nooit gebruikt.

Haverrr
09-09-20, 20:24
Finally some good news, this made me feel more comfortable buying some more gems.

copycat
10-09-20, 06:45
Waar lees jij dat goede nieuws dan? Zie jij ergens nieuwe info die wij niet zien?

Ycul
10-09-20, 09:07
Ok mijn wensen lijstje dan ook maar eens.
-Gens bij terugkomst van avontuur op eiland naar de plek waarvan ze vertrokken zijn in plaats van overal verdwaald op het eiland.

-Gebouwen indien gewenst draaibaar zodat de ruimte beter benut kan worden.

-Stack premium munten net als de buffs.

-Nieuwe content na lev 72, nu is er geen echte reden meer tot levelen behalve het behalen van hoogste level waardoor de motivatie tot spelen erg laag wordt. Dit samen met het grote verschil in ervaringspunten in events met buiten events resulteert er in dat steeds meer en meer mensen alleen nog met events spelen.

-Betere verhouding in loot van evenementsgrondstoffen tussen de kleine avo’s waar we met jonge twin doorheen rennen en de grotere avo zoals de sprookjes.

-Een anders systeem voor het zoeken van voorwerpen op het eiland om de 8 uur. Dit hebben we nu echt wel gezien. Misschien vervangen door kleine missies.

copycat
11-09-20, 10:46
Ok mijn wensen lijstje dan ook maar eens.
-Gens bij terugkomst van avontuur op eiland naar de plek waarvan ze vertrokken zijn in plaats van overal verdwaald op het eiland. "Wel lastig als er geen plek is en een gen komt eerder terug dan een gen die een bepaalde plek innam. Zou inderdaad wel erg prettig zijn als er IETS van logica inkwam".

-Gebouwen indien gewenst draaibaar zodat de ruimte beter benut kan worden. "Al ooit aangegeven door BB dat dit niet wenselijk is en onuitvoerbaar, maar zou leuk zijn geweest".

-Stack premium munten net als de buffs. "Liever niet, ik zet zelf af en toe een 1daagse premium aan en dat zou niet meer gaan als je alles stacked?"

-Nieuwe content na lev 72, nu is er geen echte reden meer tot levelen behalve het behalen van hoogste level waardoor de motivatie tot spelen erg laag wordt. Dit samen met het grote verschil in ervaringspunten in events met buiten events resulteert er in dat steeds meer en meer mensen alleen nog met events spelen. "Volledig mee eens!"

-Betere verhouding in loot van evenementsgrondstoffen tussen de kleine avo’s waar we met jonge twin doorheen rennen en de grotere avo zoals de sprookjes. "Vind het zoals ze het nu doen wel okay. Laaglevel spelers moeten ook aan hun event-gs komen en niet iedereen heeft zo'n jonge tweeling. Ook een positief dingetje aan hoe het nu is, is dat er avonturen worden gespeeld die anders nooit worden gedaan".

-Een anders systeem voor het zoeken van voorwerpen op het eiland om de 8 uur. Dit hebben we nu echt wel gezien. Misschien vervangen door kleine missies. "Geen mening ;)"

Wel een fijn lijstje met aandachtspunten, well done!

longmen99
12-09-20, 07:53
Het is leuk dat tijdens events de OR'n, op de kort mogelijke reis de meeste items vindt (verhoudingsgewijs), maar het levert je meteen ook RSI op.
Reken maar even uit 60 OR'n, 7 klik met de muis per OR per reis, dus hierbij de vele bewegingen met de muis er aan gerelateerd, en dit dan op basis van 2,5 uur
per OR reis 10 keer per dag is dus 4.200 keer een click met de muis en de bewegingen er dan nog bij op geteld. Als de arbeidsinspectie dit bij een bedrijf zou constateren dan zou het werk meteen worden stilgelegd. Nu kan je natuurlijk de opbrengst van de mail wel met minder klikjes van de muis binnenhalen. Maar het gaat oven over het totaal beeld. En het aantal OR'n neemt niet af, nee er komen er steeds meer bij, dus het aantal handelingen wordt ook alleen maar meer. En om eerlijk te zijn, dit is wel een item welke de energie bij spelers uit het lijf zuigt om het spel te blijven spelen. Dus uiteindelijk denk ik dat dit er voor zorgt, dat spelers eerder stoppen met het spelen van het spel.

Meer land is eigenlijk niet nodig, of het moet een eiland zijn waarop alleen generaals kunnen worden gestald, en waar een generaal dan misschien meteen ook op de juiste plek land, als hij terugkomt van een avontuur.

Ycul
12-09-20, 08:05
Als je even dat pinnetje in het rechter bovenhoekje gebruikt, waar je dat beeld met al je or vastzet, scheelt dat al weer heel wat kliks :)

xAngelAnnax
14-09-20, 08:35
Wel een fijn lijstje met aandachtspunten, well done!

Heb jij ook nog ideeën mister copy? Hoe meer input hoe beter

copycat
14-09-20, 15:16
Ben al blij als ze het aan de praat houden.

xAngelAnnax
15-09-20, 15:04
Oops, vergat nog een belangrijk wens voor de wensenlijst.

Het spel geschikt maken voor hogere resoluties van nieuwe beeldschermen. Ik speel tegenwoordig verplicht met twee beeldschermen op mijn pc omdat the settlers online in het nieuwe beeldscherm (een 2k, oftewel 2560x1440) onscherp wordt... Ik snap dat het een "oud" spel is, (hoewel 10 jaar niet eens zo heel oud is, zijn genoeg spellen die gewoon super scherp blijven bij nieuwe beeldschermen, omdat die dan toch op een of andere manier hoge resolutie ondersteuenen), kan ook zijn dat dit automatisch opgelost gaat worden als flash stopt, weet ik niet. Weet wel dat html dat wel ondersteunt, maar ja we weten natuurlijk nog niet welke taal jullie nu aan het programmeren zijn geslagen.. :)

snabbi
22-09-20, 21:17
Voordat ik wensen wil delen over hoe het spel zich verder kan ontwikkelen, beperk ik me eerst even op het platform.
1. Resolutie-eis zoals hierboven al genoemd.
2. Een platform dat aan garbage collection doet en hierdoor niet doorlopend meer geheugen opvreet. Stel gewoon minimale specs.
3. Een platform dat ondersteuning geeft via mobiel aanloggen (via browser of via een app) zodat je bijvoorbeeld ook in een trein even een aantal handelingen kan verrichten. Eventueel voor slechts een beperkte set aan handelingen.
4. Het platform moet ondersteuning geven aan verschillende grafische levels. Dus dat je via je settings meer performance of minder performance moet kunnen vragen (is gelijk aan de huidige settings)

=====
Before listing new ideas on game developments, first a focus on the requirements of the new platform.
1. Screen resolutions as mentioned above
2. The platform should have some type of garbage collection. The current platform slowly eats all your internal memory. Set some required specs and stop eating my memory.
3. Support for mobile devices, even if this would only be for a subset of the tasks. It would be great to logon while riding my train. An app or browser connection should be fine.
4. The platform should allow users to activate or deactivate more detailed levels of graphics (performance). The current settings are just fine to copy to the new platform.

Roman_Wiley
22-09-20, 23:23
It would be nice to have the game still usable in the major browsers, like Firefox, Edge, Chrome, Opera, etc.

And a bit more info on what is coming would be very nice.

checkeredMINI
25-09-20, 06:37
aparte tabs voor de generaals, versus tab waar de explorers op staan
recycle de reeds bestaande avonturen uit eerdere events. Meer avonturen altijd goed.
De stap in scenarios tussen "Hart van het Woud" naar "Rijkdom vd Berg" is heel erg groot.
Meer scenarios, meer ventures, meer coops, meer verschillende dagmissies en gildemissies.
Houdt bij de beloningen voor gildemissies rekening met het feit dat veel gildes wel 100 leden hebben maar er altijd verloop in zit en er dus procentueel nog wel een flink aantal inactieve leden in zit.
Verlaag de hoeveelheid Grout benodigd in Stormschade, of verdubbel de loottabel (staat nu niet in verhouding)
Breng de reistijd van alle 15 minuten generaals terug naar 10 minuten (én dan nog eventuele boekjes er bovenop om nog verder in te kunnen korten)
Bij de geologen, verwijder de limitering dat er eerst 5 boekjes op de onderste 2 vaardigheden moeten worden ingezet.

checkeredMINI
26-09-20, 08:30
As you are stepping away from Flash, does this allow for Apple iPhone support (currently not possible because of Flash)?

checkeredMINI
29-09-20, 11:06
- een knop/functie in het stermenu , tabje Generaals/avonturiers, waarmee bij inschakeling alleen de INACTIEVE eenheden gefilterd worden. Dan kan ik sneller al mijn avonturiers weer aan het werk zetten.

copycat
29-09-20, 13:21
aparte tabs voor de generaals, versus tab waar de explorers op staan (Tabs zat inmiddels, maar kan)
recycle de reeds bestaande avonturen uit eerdere events. Meer avonturen altijd goed. (? SJamaan en Oude Ruïnes bijvoorbeeld?, prima om daar de loots van aan ter passen naar gangbare idd)
De stap in scenarios tussen "Hart van het Woud" naar "Rijkdom vd Berg" is heel erg groot.
Meer scenarios, meer ventures, meer coops, meer verschillende dagmissies en gildemissies.
Houdt bij de beloningen voor gildemissies rekening met het feit dat veel gildes wel 100 leden hebben maar er altijd verloop in zit en er dus procentueel nog wel een flink aantal inactieve leden in zit.(Heeft het gilde volledig zelf in de hand!!
Verlaag de hoeveelheid Grout benodigd in Stormschade, of verdubbel de loottabel (staat nu niet in verhouding) (Staat wel degelijk in verhouding, je kan stermunten looten. Ook wel prettig dat er tenminste 1 scenario is met een piepklein beetje uitdaging. Groutpan loopt toch allang over.
Breng de reistijd van alle 15 minuten generaals terug naar 10 minuten (én dan nog eventuele boekjes er bovenop om nog verder in te kunnen korten) (reistijd mag ALTIJD korter)
Bij de geologen, verwijder de limitering dat er eerst 5 boekjes op de onderste 2 vaardigheden moeten worden ingezet. (Waarom?)

Sommige wel een toevoeging, andere minder ;)

copycat
29-09-20, 13:23
As you are stepping away from Flash, does this allow for Apple iPhone support (currently not possible because of Flash)?

Probeer maar eens op een android phone dan :p

Koko-and-YumYum
30-09-20, 06:44
I would just love : a working chat :) ...
the abilaty to send out multiple OR's (like gens to addy)

DaryllAnn
06-10-20, 08:50
Om het probleem van de OR's op te lossen,... is het een idee om met twee extra knopjes op het uitpakscherm (dus als je de post opent om de loot binnen te halen) Diezelfde OR direct weer met dezelfde opdracht weg te sturen.
Je hebt dan bij het uitpakschermpje dus 4 opties, loot naar je ster, of loot naar je pakhuis (dat zijn de knopjes die er nu zijn de OR's blijven dan thuis tot je ze weer een nieuwe opdracht geeft) en daarachter twee nieuwe knopjes,.. loot naar je ster en OR direct weer met dezelfde taak op pad, en loot naar je pakhuis en OR direct weer met zelfde taak op pad.
Dat uitpakken moet je toch doen en als je bijvoorbeeld 40 OR's hebt scheelt dat 120 klikken en de nodige muisbewegingen.
Lijkt me niet zo moeilijk te implementeren.

BlackMedusa
08-11-20, 10:19
Er komen steeds meer gebouwen, hierdoor krijgen we steeds minder plek op de eilanden, is ook niet zo gek als we gebouwen moeten gaan neerzetten waarvan je meerdere nodig hebt om een beetje effectief de tijd wilt minderen.
Het niveau van gebouw verhogen , vinden jullie blijkbaar niet genoeg, ok kan , waarom dan niet als je meerdere van een gebouw wilt, niet zoals met epische een blauwdruk maken die je dan op een gebouw kunt gebruiken waardoor uitbreiding bonus om hoog gaat dus snelheid van 100 naar 200% enz. gaat.

Counterdutch
20-11-20, 01:51
Er komen steeds meer gebouwen, hierdoor krijgen we steeds minder plek op de eilanden, is ook niet zo gek als we gebouwen moeten gaan neerzetten waarvan je meerdere nodig hebt om een beetje effectief de tijd wilt minderen.
Het niveau van gebouw verhogen , vinden jullie blijkbaar niet genoeg, ok kan , waarom dan niet als je meerdere van een gebouw wilt, niet zoals met epische een blauwdruk maken die je dan op een gebouw kunt gebruiken waardoor uitbreiding bonus om hoog gaat dus snelheid van 100 naar 200% enz. gaat.

Minder plek dan geen plek, knap ;) :: terugkeer van generaals is meer een grote ramp