PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Dev Notes: Weekly Challenges



BB_Sious
23-11-18, 14:00
Dear settlers,

Thank you for taking the time the read the Weekly Challenges Dev Notes (https://forum.thesettlersonline.nl/threads/21297).

We would love to know your opinion and impressions about it. Feel free to leave them in this thread.


Happy commenting!
BB_Sious

TheVon
23-11-18, 14:19
Hi, i think the weekly challenge is a good idea. But playing 3 times the same adventure is something that could be done better. It would be nice if we could choose an adventure from a list with different adventures.

BlackMedusa
23-11-18, 14:52
The weekly challenge is indeed a good idea, but, to make resources and then pay the double amount is a bit to much, for my opinion, sure you don't need to do them, but it is the goal of BB to gives us something to do and it is time challenged, the making yes you need the time to do, but that is not the problem that is that you need to pay so much, to do 3 advetures ok, but let us choose, say on the players level choosing a low or a high level adventure to play

DuzZeL--NL
23-11-18, 15:40
Er zou dan een systeem moeten komen waarbij je op voorhand kan zien welke missie's de wekelijkse uitdaging bevat.
Het is best sneu voor spelers om na 5 van de 6 missies er achter te komen dat de 6e missie niet gaat lukken.
Moeten we vertrouwen op wiki dan?
Of de te verkrijgen tokens te verdelen over de verschillende missie's van de uitdaging?

Excalibura8888
23-11-18, 21:55
Lees het bericht van bb_alex over de toekomst eens goed. Hij weigert nu al om iets te veranderen, hooguit een kleine aanpassing aan de hoeveelheid voorraden. Wel een vreemde reactie van iemand die om onze mening vraagt. Niet erg diplomatiek en motiverend voor spelers die iets van het spel willen maken.
Beloningen en kosten zijn erg slecht verdeeld, avo's spelen brengen meer xp en minder kosten met zich mee. Dus waarom wekelijkse uitdaging spelen ?
Blijkbaar zijn er 2 keuzes: 1 uitdagingen spelen en je eiland volledig aanpassen daaraan
2 Geen tot weinig uitdagingen doen en gewoon doorgaan met avo's spelen
Een tussenweg lijkt voor maar een handvol spelers weggelegd te zijn.
Dat houthakker misschien voor kaartstukken verkrijgbaar word kan een klein beetje helpen. De geluksfactor blijft een te grote rol spelen bij het verkrijgen van avo's zoals kennis of wijsheid. Erg jammer, het idee was niet verkeerd, maar de balans is niet aanwezig.
Meer variatie en minder zeldzame avo's zouden het al een stuk beter maken, maar ik vraag me af (gezien de reactie van BB_Alex) of dat tot de mogelijkheden behoort.

Duimelijntje_old
23-11-18, 22:29
Een verzoek om ook in dit topic in het Nederlands te posten. Engels mag als 2de taal ;)

copycat
24-11-18, 06:19
Ach ja, het blijft moelijk om Nederlands te schrijven door spelers op een NL-server.
Komt mss doordat de aanzet telkens in het Engels is? Kweenie?

BlackMedusa
24-11-18, 09:04
Ach ja, het blijft moelijk om Nederlands te schrijven door spelers op een NL-server.
Komt mss doordat de aanzet telkens in het Engels is? Kweenie?

ja ik las de dev notitie en die was in engels , ik post meestal in Nederlands , maar door dat engels, zelf ook engels gaan schrijven :D

BlackMedusa
24-11-18, 09:26
Ik wil je nogmaals bedanken voor het geven van jullie feedback.Ik heb zoveel gelezen als ik kon en zal er zeker meer van blijven lezen.
Jullie zorgen zijn belangrijk voor mij, dus ik zal proberen een aantal van mijn plannen uiteen te zetten over hoe ik de toekomst van de wekelijkse uitdagingen zou willen benaderen. Allereerst ben ik niet van plan om de tijdsuitdaging weg te nemen door er avonturen eruit te verwijderen of de hoeveelheid gevraagde grondstoffen drastisch te verminderen. Wat ik zou willen doen is meer feedback verzamelen en ook de beschikbare gegevens direct te analyseren. Mijn persoonlijke doel is om de situatie te verbeteren zonder de tijduitdaging in gevaar te brengen.
Het is geen gemakkelijke taak, maar er zijn manieren. Eén van die manieren is bijvoorbeeld om meer avonturen te introduceren, inclusief Ali Baba de jonge houthakker voor kaartstukken, die gepland is voor de nabije toekomst.



Ik wil hier toch even op reageren, de tijdsuitdaging is het probleem niet, die mag gerust zo blijven.
De gevraagde grondstoffen, hebben niks met tijd te maken, het produceren wel, produceren is het probleem ook niet, wel dat je dan het dubbele moet terug storten, eenheden produceren is al een tijdrovende bezigheid en dan moet je ze ook nog terug betalen.
de avo's spelen is niet het probleem , wel dat je 3x van een bepaald avo moet doen, zeker om 3x wijsheid te spelen, valt niet mee , je zou b.v. kunnen vragen om 1 wijsheid , prinses , olielamp te doen, dan heb je meer mogelijkheden zonder aan tijdsuitdaging in te boeten, 3x een coop voor 4 personen valt ook niet mee, en dat is voor mij persoonlijk geen optie, allereerst moet je dan die personen op hetzelfde tijdstip bijelkaar zien te krijgen, maak er dan een coop van uit te kiezen welke je wilt spelen.

Malianteo
25-11-18, 17:34
Mijn huidige weekmissie:

- Betaal 890 munt(en) uit je opslag.
- Laat je specialisten 8 'Schatzoektocht (zeer lang)' taak/taken voltooien.
- Voltooi 3 avonturen van de volgende lijst: Hart van het woud.
- Voltooi 3 avonturen van de volgende lijst: Rijkdom van de berg.
- Verzamel of produceer 890 eenheden Munten.

Ten eerste vind ik het vreemd om 'de volgende lijst' te zeggen als er geen enkele keuze is. Waarom is het niet kiezen tussen Hart van het woud en Rijkdom van de berg? Dan was de opdracht nog wel redelijk geweest. Rijkdom van de berg is erg duur (720 buskruit) om te voltooien en Hart van het woud is nauwelijks te krijgen! Gelukkig was er uiteindelijk een level 70 speler behulpzaam, want bijna niemand heeft dit avontuur...
Daarnaast ook maar 1% kans tijdens een middellange avonturen zoektocht en zelf geen tijd om te zoeken want ik moet ook 8 x een schatzoektocht zeer lang voltooien.

Is het niet mogelijk dat het spel rekening houdt met wat je hebt? NB ik speel pas sinds het WK-event en ben nu net lvl 50. Of maak meer avo's beschikbaar voor kaartstukken in de winkel! Als het 3x dappere kleermaker was geweest was het ook een zware missie, maar in ieder geval verkrijgbaar.

F-Han
26-11-18, 08:51
Daarnaast ook maar 1% kans tijdens een middellange avonturen zoektocht ....

Zorg er AUB voor dat er op redelijke wijze aan de gevraagde avo's te komen is.
Nu heb je gewoon geen kans om het af te maken.... en heeft het dus geen zin om er aan te beginnen.

Malianteo
26-11-18, 16:47
Zorg er AUB voor dat er op redelijke wijze aan de gevraagde avo's te komen is.
Nu heb je gewoon geen kans om het af te maken.... en heeft het dus geen zin om er aan te beginnen.

Ik had nu wel de kans om hem te doen, maar kreeg niet de kans om hem af te maken..

Stond opeens een groen vinkje nadat ik de 2e rijkdom van de berg startte en toen was de weekmissie opeens volbracht, terwijl ik niet alles gedaan heb.

WAT IK OOK ERG JAMMER VIND is dat de volgende weekmissie meteen weer begint... Kunnen we niet de mogelijkheid krijgen om er zelf één te starten? Ik heb geen zin om onmiddelijk met de volgende verder te gaan en als ik dat over een paar dagen wel heb, heb ik niet genoeg tijd meer..

BB_Sious
26-11-18, 17:11
Hello Settlers,

Thanks so much for taking the time to express your feedback. I will definitely pass on these to our development team as your opinions can help us further improve the game.

Keep Settling!
BB_Sious

janniet
30-11-18, 21:06
Sorry, maar ik wil van die "wekelijkse uitdaging" af. Ik hou niet van moeten.
Hoe doe ik dat? Stoppen met spelen?

Veel groenten en papier

janniet
01-12-18, 01:42
Even een nadere toelichting: Als ik van te voren niet weet wat ik kan, wil, of moet doen, wil ik er ook niet aan beginnen.

Xynix
01-12-18, 18:19
Er is een aspect aan de wekelijkse prestatie waar tot mijn verbazing zo weinig over wordt gesproken op het forum. Dit betreft de troepen. Het hebben van troepen zorgt er namelijk voor dat je avonturen kunt beleven en door deze te voltooien, ervaringspunten en kostbare grondstoffen kunt verzamelen. Dit was de kern van tso. Wanneer je ongewild een zooi van de (verkeerde) troepen verliest (b.v. 200 bestormers), dan baal je dan ook enorm. Er zijn tegenwoordig gilde- en dagmissies waarvoor je elitetroepen moet inleveren. Deze sla ik consequent over. Degene die dit soort missies heeft bedacht, heeft in mijn ogen geen notie van de waarde van troepen.
En nu moeten we een hele zooi elitetroepen trainen en inleveren, willen we de wekelijkse prestatie halen (vanaf een bepaald niveau). Ze worden al weggooi-troepen genoemd. Dit vergt een totaal andere mind set en verklaart ook de moeite die ik heb met de wekelijkse uitdaging.

Kolkkie
03-12-18, 18:35
Daar heb je een punt Xynix, dat is ook een van de punten die ik heb. Het slaat helemaal nergens op dat je tig elitetroepen moet produceren en ze vervolgens weer moet 'delegeren' -->Eigenlijk gewoon weggooien. Het zijn er niet een paar, maar honderden. Veel kostbare grondstoffen en tijd gaan down the drain. De productie van die troepen moet tussen de productie van de verloren troepen uit avo's door, dus elke keer moet je die ook nog eens individueel handmatig naar boven zetten. Of eerst de productie rij leegmaken en dan alles er in zetten.
Het kost enorm veel grondstoffen om die troepen te maken en je kiepert ze vervolgens gewoon weg. Eigenlijk is het gewoon een verkapte kostbare grondstoffen drain.
Vaak moet je ook nog extra avo's doen om troepen te lozen om de benodigde troepen te kunnen maken.


En dan de avo's die je moet spelen. Ik moest 3 wervelwinden spelen. Dan moet je eerst tot 3x toe 3 spelers zien te vinden die mee willen spelen en die ook de tijd hebben. Maar al te vaak valt een speler van de stoel (is ineens afwezig) en dan sta je uren vast in je 'Wervelwind'.
Wat mij betreft mogen die coop missies eruit en laat spelers meer hun avo's kiezen. 'Speel 1,2 of avo's uit 1001-nacht', Voltooi 3 avo's van minimaal niveau 'X' naar keuze etc.
Nu moet je ook net toevallig de betreffende avo's hebben. En zo zijn er zat gildeleden die de gevraagde avo's niet hebben. Her en der lukt het wel om ze te helpen, maar op deze manier raakt iedereen van zijn voorraden af en kan niemand meer verder.
Vaak loop je er aan het einde van de wekelijkse missies er tegen aan en in het zicht van de finish kan je ineens niet meer verder. Zonde van alle gespendeerde grondstoffen en tijd en het zorgt voor een hoop frustratie en teleurstelling. Want dat zijn die wekelijkse missies wel, leuk bedacht, maar een grote teleurstelling.

Ik heb die wekelijkse missies al aan de wilgen gehangen, ik ben ermee gestopt. En volgens mij velen met mij.

babbel77
03-12-18, 19:56
Ja die wegwep-troepen, Heel erg om gewoon 815 zwaardvechters en 295 BSS te maken en dan klik een paar xp punten en weg troepen. Met de barrak bug, wel of niet de goede tijd weergeven( met extra stinkerd) is dat het hier een stop punt geweest voor de wekelijkse missie. de opzet is heel erg leuk.

Vooral als die net zo word als het pioneersbootje, elke opdracht apart belonen , zonder dat je er tegen aan loopt dat je iets niet kan of niet hebt of even niet kunt.

net als 3 keer een wervelwind, 3 keer een wijsheid, 3 keer eerste dief als verplichte avotuur, laat een keuze maken.
al die grondstoffen produceren en maal 2 inleveren. produceren en dan 1 keer het geproduceerde inleven is al voor veel mensenpittig genoeg/

plokolp
03-12-18, 20:06
Helemaal eens met Babbel en Xynix!!!!

Xynix
03-12-18, 21:23
De opzet van de pioniersboot is inderdaad een hele mooie. Hierdoor word je ook niet iedere week gepusht, maar moet je zelf actief actie ondernemen. En dat doen de meesten graag. Voor janniet zou zoiets ook ideaal zijn, als ik het goed begrijp.

avonturier
03-12-18, 22:01
Het is teveel, niet leuke missies, teveel xp (omdat dan accounts te snel bij lvl 75 komen en er geen nwe levels bijkomen), teveel beslag op reallife agenda ...., en als je de wekelijkse niet doet, wordt je om de haverklap op gewezen dat de queste mislukt is. Enige wat leuk is, is de vele xp dat je ermee kan halen, maar dat kost veel te veel grondstoffen in verhouding tot economie aankan. Daarom heb ik de 2e week er niet aan begonnen. het geeft ook een enorme kater aan het eind als je de wekelijkse net niet op tijd hebt kunnnen voltooien, waardoor je ontmoedigd wordt om het spel te hervatten.

Badbeatbox
03-12-18, 22:20
Helemaal eens met Babbel en Xynix!!!! (en dat is echt niet altijd :P )

PeoPeo
04-12-18, 12:08
Er is nog een ander aspect. De opdrachten zijn verdeeld in blokken van 10 lvls. Als je de pech hebt om net te lvlen, bijvoorbeeld van 45 naar 46 of van 55 naar 56, zijn die opdrachten van dat nieuwe blok vrijwel onuitvoerbaar voor de pas gepromoveerde. In de bovenkant van een blok is het daarentegen een stuk gemakkelijker. Het zou dus al een stuk helpen om de lengtes van de blokken te verkleinen, van 10 lvls naar 5 lvls bijvoorbeeld. En tenslotte: mij bekruipt het gevoel, ook door de reactie van BB, dat het er uitsluitend om te doen is om ons allemaal edelstenen te laten kopen, want zo kan je de weekopdrachten makkelijk af maken. Maar zo werkt het natuurlijk niet, BB, want heel veel spelers zijn simpelweg niet in de gelegenheid om edelstenen te kopen.

liesbeth
04-12-18, 12:26
Ben het volledig eens met Babbel en Xynix!
Die weg gooi troepen zijn gewoon niet leuk meer, en kost mij tijd om te spelen, als ik die wekelijkse missie wil afkrijgen.
En ja we kunnen nu zo'n trainigsversneller kopen, maar dan nog duurt het vaak dagen voor je de manschappen afhebt, en dan ook nog als je avonturen wil spelen, moet je opletten wat je doet, om toch je wekelijkse missie te kunnen voltooien.

En dan nog het stukje over de avonturen,
Ik heb vaak weinig tijd om veel te spelen, dus bijv 3x wijsheid is voor mij bijna niet te doen, ik moet eerst dus JHH spelen, met kans op een vervolg en dan die weer spelen met kans op wijsheid!
En dat kost me dus al 7 dagen eigen troepen trainen, en dan moet ik ook nog ergens weggooi-troepen trainen ?
Hoe zou ik dat allemaal binnen 7 dagen voor elkaar moeten krijgen ?

copycat
05-12-18, 09:07
*Geeuw*
Je speelt ze wel of je speelt ze niet.
Wekelijkse 'uitdaging' nu 2x gedaan en het is wel mooi geweest.
Is ten eerste geen uitdaging (zelfde principe als de prestatie, welke geen echte prestaties zijn) en leuk is anders.
Voor die paar tokens en dus wat extra populatie is het echt niet de moeite waard voor de hogere levels. Die hebben doorgaans pop genoeg. Xp haal je elders vlotter en goedkoper.
Heb het al eerder gezegd: Leuk voor de lagere levels die nog extra pop benodigen. Ook haalbaarder en rendabeler voor hen.

MarielleP
05-12-18, 10:44
Precies copycat, dat dus, ik ben 68, en de lol is er al af. totaal niet in balans de kosten tegen de beloningen. voor mij geen weekmissies meer.
Ik blijf gwoon op de oude voet, lekker de avo`s spelen wanneer ik tijd en vooral zin heb ! :D

Kolkkie
05-12-18, 14:29
Alleen jammer dat je het niet uit kan zetten. Ineens een nare rode knipperende queeste banner dat het mislukt is. Ja, dat weet ik ook wel, want ik speel de weekmissie niet.

Xandra_Roos
07-12-18, 12:08
Had begrepen dat de wekelijks missie geen kansspel zou zijn. Nu moet je avo's doen die je krijgt bij het spelen van een andere avo. De kans is 1% of iets hoger dat je dus die avo krijgt. Hoezo geen kansspel?

DONDER1
12-12-18, 10:43
Zo ie zo vindt ik de 17 tokens aan de magere kant, als je de weekopdracht hebt vervult, ja zal BB denken dan kopen spelers maar edels No Way BB, dat doe ik niet !
Vindt dan ook met het zoeken naar items op je eiland, dat je daarvoor 5a 6 tokens voor zou moeten ontvangen, nu ontvang je scherven, waarvan ik denk wat moet je daarmee, want je moet aardig wat scherven bij elkaar sprokkelen voordat het eens rendabel wordt.
En sommige opdrachten vindt ik de aantallen, wat je moet produceren en laat staan betalen aan de hoge kant, en daar komt nog bij de coop avo's die je moet gaan vervullen, vindt maar eens 3 spelers, in je gilde die even tijd hebben ? want je gunt je mede gilde leden iets meer, mocht je samen werking vragen van spelers die je niet kent.
Maar goed vraag mij af, zal BB naar ons luisteren ?????
Het idee is prachtig, die weekopdrachten, maar ben bang dat er maar weinig spelers over zullen blijven.

Margie
13-01-19, 12:00
Het verbaasd mij zo dat bij de wekelijkse missies met de boot/schip, het praktisch onmigelijk is, zodra je de avos hebt bereikt die moeilijk of nauwelijks te verkrijgen zijn, ik begrijp dat degene die ze hebben die vasthouden, zoals kennis der wijsheid, maar er zijn dan ook te weinig van deze avos in omloop, om de missie te kunnen doen, jammer terwijl we bij avos zoals stormschade omkomen in de hoeveelheid, :confused: gr margie

dmmh77
13-01-19, 14:01
ik speel alleen nog maar Wervelwind heb ik me voorgenomen, anders is het niet te doen

BB_Sious
14-01-19, 14:59
Dear Settlers,

In case you're wondering, I've merged threads with similar topics and moderated a few posts that are not really relevant to the thread topic.

Regards,
BB_Sious

Hildegardis
15-02-19, 12:08
3x kennis der wijsheid voor de weekselijkse my god waar haal ik die vandaan??? zowiezo vragen spelers 9x van de 10 die het spelen het avo voor de lootspot ,laat ik der nou net geen 1 in bezit hebben Voor mij was het ook de laatste x dat ik die weekselijkse uitdaging heb gespeeld

copycat
15-02-19, 12:09
Vraag ik me ook af waar je die vandaan haalt, die Kennis der Wijsheid :p Onmogelijke queeste lijkt me.

En mocht je wijsheid bedoelen OF kennis... voor beiden wordt NOOIT het avo gevraagd voor de lootspot... LOL (Kennis kan, maar wordt niet gevraagd om te spelen voor wekelijkse uitdaging.) Je hebt de feiten weer mooi opgesomd :)

Hildegardis
15-02-19, 12:21
( correctie) Ali bab en de schat der wijsheid