Bekijk Volledige Versie : verkennersbureau
Ik vind het niet handig dat je eerst je verkennersbureau aan moet zetten en dan pas je avo starten.
Gebeurt regelmatig dat ik savonds mn troepen weg stuur voor de volgende dag, en dan werkt het dus niet.
Zou logischer zijn om het verkennersbureau aan te kunnen zetten als je daadwerkelijk begint met spelen.;)
En waarom zou het logischer zijn? Fijner geloof ik meteen, maar logischer...
Tekst is er in elk geval eens heel duidelijk over: http://imgur.com/EQbeW7u.jpg
Complimenten aan BB dat ze het ineens goed hebben vertaald.
Maar wel weer knap dat ze een vrijwel nutteloos gebouw nog minder nuttig weten te maken :)
Zie nu maar eens bij die hele dikke (punten)-baas te komen in een bergclan-avo binnen 2 uur:p
Als deco is het trouwens wel weer een prima gebouw. Ik vind het best een mooie.
Zoals ik het begrijp moet je alleen het avontuur STARTEN als het verbeteringseffect actief is, dus je zet eerst de verkenner aan, en daarna start je het avo. Vervolgens zou je dan alle tijd hebben om het avo binnen de tijdslimiet van het avo af te kunnen maken, ongeacht dat de verkenner allang is verlopen, en de bonus xp krijgen over alle verslagen vijanden.
Ergens ook wel logisch, want het idee erachter is (lijkt mij) dat je door de verkenner te activeren je een stel scouts/verkenners/spionnen op pad stuurt voor een verkenning die vervolgens terugkeren met de nodige info over de vijand die je een voordeel opleveren. Vervolgens zijn die verkenners niet meer nodig en hoeven ze dus ook niet actief te zijn. Met de verworven info begin je dan het avo en krijg je het voordeel.
Zo lees ik het,.....
Maar heb het nog niet zelf kunnen uitproberen en testen.
yup, zo kun je dus 2 JHH spelen en een Bergclan avo STARTEN waarop dan de buff actief is, voor zolang het avontuur duurt.
Mag er goed staan, maar dan moeten we nog aan BEGRIJPEND lezen kunnen doen ;p
yup, zo kun je dus 2 JHH spelen en een Bergclan avo STARTEN waarop dan de buff actief is, voor zolang het avontuur duurt.
Mag er goed staan, maar dan moeten we nog aan BEGRIJPEND lezen kunnen doen ;p
Een JHH binnen 2 uur is wel even doorwerken,.. ;-)
Maar hoe het zit met lootspots is niet duidelijk omschreven,... moet dat avo dan ook pas starten als de verkenner aanstaat (bij de looter of de starter, of allebei??)
Krijgt de looter ook extra xp als de starter de verkenner gebruikt?, of krijgt de starter extra xp als de looter de verkenner aanzet voordat hij de uitnodiging accepteert?, is het voor de looter uberhaubt mogelijk om iets aan de verkenner te hebben??
En hoe zit het met co-op's?? Zelfde vragen en onduidelijkheden als hierboven omschreven.
Een 'klein' beetje meer uitleg en duiding zou welkom zijn BB ;-)
ik ging er van uit dat je de buf moet starten, daarna het avo starten en dat dan de extra XP gedurende deze 2 uur wordt verdient en na deze 2 uur er geen extra XP meer te verdienen valt, omdat de buff dan reeds inactief is.
Is er iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Telt de buff voor elk avontuur dat tijdens de 2 uur wordt gestart, ongeacht of je het avontuur binnen deze 2 uur afrond of enkel voor de aanvallen tijdens deze 2 uur van een nieuw gestart avontuur??
Voor loots heeft het niet veel nut, want dan doe je toch maar een kleine aanval met enkele recruiten en/of cav's. voor coops is natuurlijk een ander verhaal.
Voor loots heeft het niet veel nut, want dan doe je toch maar een kleine aanval met enkele recruiten en/of cav's. voor coops is natuurlijk een ander verhaal.
Het kan wel interessant zijn als het verkennersbureau van de looter ervoor zorgt dat ook de starter bonus xp krijgt,... dan word de handel in lootspots ineens verrijkt met een extra dimensie.
het werkt alleen voor avonturen die worden opgestart door de starter, ik snap niet zo goed wat daar onduidelijk aan is.
Is er iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Telt de buff voor elk avontuur dat tijdens de 2 uur wordt gestart, ongeacht of je het avontuur binnen deze 2 uur afrond of enkel voor de aanvallen tijdens deze 2 uur van een nieuw gestart avontuur??
De buff telt voor elk avontuur wat wordt OPGESTART binnen 2 uur nadat de buff is geactiveerd.
Dat zijn de enige voorwaarden. Je zult zien dat de zone buff dan actief is op het avontuur. De zone buff verloopt pas zodra een avontuur is afgerond.
Dit leidt er dus toe dat je avonturen niet binnen 2 uur uit hoeft te spelen, maar wel op moet starten.
De buff telt voor elk avontuur wat wordt OPGESTART binnen 2 uur nadat de buff is geactiveerd.
Dat zijn de enige voorwaarden. Je zult zien dat de zone buff dan actief is op het avontuur. De zone buff verloopt pas zodra een avontuur is afgerond.
Dit leidt er dus toe dat je avonturen niet binnen 2 uur uit hoeft te spelen, maar wel op moet starten.
Bedankt voor de verduidelijking
dankjulliewel voor de feedback, stuk duidelijker zo :)
Dear Settlers,
For more information on the Scouting Post, please read our Scouting Post FAQ (https://forum.thesettlersonline.nl/threads/21203-Dev-Diary-Anniversary-Event?p=38803&viewfull=1#post38803).
Regards,
BB_Sious
De uitleg dat je eerst je verkennersbureau moet starten en dan pas het avo is ONJUIST. Ik heb het diverse malen getest. Ik start de verkenner aan het einde van een avo als ik nog een paar forse kampen moet doen, zoals zojuist de eindbaas in Berglabyrint. Ik moest nog 3 kampen en een uitgraving. Op dat moment heb ik de verkenner gestart en ik krijg meer xp dan normaal, 77k om precies te zijn, ex prem. Ik heb dit nou 3x getest in diverse avo's. Je kunt de verkenner dus aanzetten wanneer je wilt, hij werkt dan 2 uur. Ook de uitleg dat je xp krijgt NA die 2 uur omdat je je avo binnen de tijd had gestart is ONJUIST. Dat heb ik getest met een Houthakker. Alle xp NA afloop van de 2 uur levert geen 20% extra op. Wat ik dus nu doe: vlak voor het beeindigen van een avo de buff aanzetten, zodat ik voor de laatste paar (grote) kampen de extra xp krijg, en vlak erna een ander avo starten zodat ik daar die 20% ook nog krijg.
het is ook geen 20% per avo, het is 20% van alle kampen die rechtstreeks door een generaal worden verslagen. Kom je meestal op circa 8-10% uit, op avontuur niveau gezien. Als je de buff in het scout bureau activeert NADAT je het avontuur hebt geactiveerd is de zone buff simpelweg niet actief voor het reeds actieve avontuur. En krijg je dus precies 0% extra xp binnen.
Je kunt de activiteit van de zone buff voor een op de juiste manier geactiveerde buff bovenin het scherm van het avontuur zien, deze heet "Informatie: ......gegevens".
Volgens mij ben je ernstig in de war met bepaalde zaken, maar ik zou zeggen doe lekker eigenwijs, ik speel met de scoutpost zoals hij bedoeld is en ontvang prima de xp op de manier zoals het is uitgelegd en hoort te werken.
Afgelopen dagen opnieuw getest. Ik heb een complete lijst gemaakt met xp per kamp voor houthakker. Houthakker gestart, met nog 2 sectoren te gaan, de verkennerbuff gestart. 0 extra xp, dus dat is aangepast, dat je geen extra xp krijgt voor eerder gestarte avo's. Ik start meteen een 2e houthakker en speel 3 sectoren. Merkwaardig dat ie nu bovenin mijn scherm in het avo niet aangeeft dat die buff loopt. Dus ik verifieer op mijn thuiseiland: daar staat de buff wel aangegeven. Nou, vandaag naar kantoor geweest, dus ik maak pas vanavond, ongeveer 24 uur later, het avo af: 0 extra xp. Dus ook niet voor de sectoren die ik gedaan heb binnen die 2 uur. BB, jullie maken een zootje van die buff. Of het moet komen door die update van vandaag.
Afgelopen dagen opnieuw getest. Ik heb een complete lijst gemaakt met xp per kamp voor houthakker. Houthakker gestart, met nog 2 sectoren te gaan, de verkennerbuff gestart. 0 extra xp, dus dat is aangepast, dat je geen extra xp krijgt voor eerder gestarte avo's. Ik start meteen een 2e houthakker en speel 3 sectoren. Merkwaardig dat ie nu bovenin mijn scherm in het avo niet aangeeft dat die buff loopt. Dus ik verifieer op mijn thuiseiland: daar staat de buff wel aangegeven. Nou, vandaag naar kantoor geweest, dus ik maak pas vanavond, ongeveer 24 uur later, het avo af: 0 extra xp. Dus ook niet voor de sectoren die ik gedaan heb binnen die 2 uur. BB, jullie maken een zootje van die buff. Of het moet komen door die update van vandaag.
Ik vermoed dat je niet de goede verkennerbuf hebt gebruikt,... voor de moeilijke avo's moet je wel de 3e (duurste) verkennerbuf aanzetten. Doe je dat niet goed, dan zie je indd op je thuiseiland dat die buf loopt,... bijvoorbeeld voor lage of medium avo's,... maar niet op je houthakker.
Hoe dan ook, bij mij werkt het prima en precies zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft.
Als je ervan overtuigd bent dat het niet goed werkt moet je even ticket aanmaken.
en: WACHTEN tot die zone-wide buff AAN staat op je thuiseiland en DAN pas avo starten.
Als je in dat verkennersburo de (juiste) buff aanklikt, duurt het even eer ie aktief wordt.
Zo gauw je ziet dat er bovenin je avo niks staat, dan doet ie het ook niet... kan je 'testen' wat je wil.
Als Bojangles de enige is waarbij het niet goed werkt, moet bojangles idd een ticket aanmaken.
Maar wel weer knap dat ze een vrijwel nutteloos gebouw nog minder nuttig weten te maken :)
Zie nu maar eens bij die hele dikke (punten)-baas te komen in een bergclan-avo binnen 2 uur:p
waarom moet dat binnen 2 uur, ik doe er met gemak 2 dagen en al die tijd is de buff actief
ik doe JHH binnen die 2 uur start dan een bergclan op en telt tot het einde die 50% extra
Vraag me eigenlijk af wat er gebeurt als het verkenners bureau na 2 dagen nog aan staat in het avo en hem weer aan zet, ga ik eens uitproberen :P
sommige mensen kunnen gewoon niet lezen.
je moet het avo gestart hebben binnen de 2 uur, doe je dat dan kun je spelen net zolang als je over het avo mag dooen, bijvoorbeeld 14 dagen en dan krijg je alsnog de extra XP
waarom moet dat binnen 2 uur, ik doe er met gemak 2 dagen en al die tijd is de buff actief
ik doe JHH binnen die 2 uur start dan een bergclan op en telt tot het einde die 50% extra
Vraag me eigenlijk af wat er gebeurt als het verkenners bureau na 2 dagen nog aan staat in het avo en hem weer aan zet, ga ik eens uitproberen :P
dan gebeurt er niks en verpest je een buff ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.0.4 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.