PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Change log - 20.03.2018

BB_Sious
12-03-18, 10:31
Dear players,

Feel free to leave your feedback regarding Change log - 20.03.2018 (https://forum.thesettlersonline.nl/threads/20924) in this thread.

Regards,
BB_Sious

BlackMedusa
12-03-18, 18:48
waarom start het paasevent zo laat, pasen valt dit jaar op 1 april,(nee dit is geen grap) normaal begint een event ongeveer 2 weken van te voren.
vorig jaar was pasen 16 april en het event begon op 28 maart ??????

Christiaan1978
12-03-18, 19:18
Valt Pasen dit jaar half april bij BB dat het event zo laat pas begint?

gekewe
12-03-18, 20:26
21 april 2019 dan is het volgend jaar Pasen.

Misschien kan BB zovast deze datum noteren zodat ze op tijd (dus 14 dagen van tevoren) kunnen beginnen.

Iedereen heeft het er al weken over, dit is een domper !

Hopelijk is er zoveel voorbereidingstijd geweest dat er geen hotfix nodig zal zijn :)

Voor de rest heb ik het prima naar mijn zin :)

Korsakova
13-03-18, 07:37
Inderdaad een zware teleurstelling, 10 April ga ik op vakantie... had nooit gedacht dat het event dan nog bezig zou zijn.

copycat
13-03-18, 15:38
Echt vervelend ja, want had ook met kerst nooit het idee dat het event dan nog bezig zou zijn... en had dan altijd vakantie.
BB houdt ook echt met NIEMAND rekening:p

Alsof het ook maar iets uitmaakt hoelang vantevoren een event begint... als de datum dat pasen valt maar ergens in het tijdvak valt.

Maar goed, alle gekheid op een stokje. Ik zou mijn vakantie omboeken korsakova.

tijgertje51
14-03-18, 07:37
jammer dat het event laat begint,ook ik ga op vakantie 5 april

joachem
14-03-18, 18:57
Hoe kan je een paashaasboompje nou op een verkeerde plek neerzetten?
En hoe erg is dat dat dat 'rechtgezet' moet worden?

Ik ben wel blij dat je hem in de bosjes kan verstoppen, past wel bij pasen... en vind het behoorlijk vervelend dat andere decoraties zo enorm groot zijn. Precies de reden om ze _niet_ te zetten...

...of wordt zijn footprint verkleind? Dat zou een verrassing zijn :)

BB_Sious
15-03-18, 12:45
Dear players,

Your feedback is well appreciated. It is sad that some of you will be on vacation during the event. While we cannot accommodate everyone's schedule, your comments will be taken into consideration in planning the start date for next year's Easter event. Regarding the Easter bunny topiary, its blocking grid was adjusted. After the update, its placement will be similar to other decoration items in its size category.

Regards,
BB_Sious

Christiaan1978
18-03-18, 19:00
Hoe lang gaat het onderhoud vandaag nog door, het is al vanaf 6 uur vanmorgen.. en maandag weer een halve dag onderhoud?

obelixje
18-03-18, 20:03
ik denk niet dat er iemand interesse heeft in spelers die al 16 uur niet op het spel kunnen.....en indd morgen ook weer een hele dag niet en overmorgen ook onderhoud....woensdag de hotfix...donderdag zal er wel een nieuwe crash zijn....en vrijdag is het weekend dus dan is er niemand die wat aan het volgende noodgeval doet.......

obelixje
18-03-18, 20:04
maar verder hebben we het prima naar ons zin hier hoor.......:P

Fjuka_old
19-03-18, 16:45
Hallo settlers,

wij snappen volledig dat het niet leuk is wanneer het spel onbereikbaar is, maar het is niet anders, wij hebben gisteren de hele dag door contact gehad met mensen van BB, er is alles aan gedaan om de servers zo snel mogelijk weer bereikbaar te krijgen. Jammer genoeg lukte 1 en ander niet zoals gehoopt en heeft men de beslissing moeten nemen de servers offline te houden tot na het netwerkonderhoud dat al langer voor vandaag gepland stond. Met dit netwerkonderhoud is men nu nog bezig maar dat zal zo snel mogelijk afgerond worden. Er is ook gekeken naar het onderhoud van morgen, maar een update van het spel kan niet tijdens een netwerkonderhoud plaatsvinden, dus dat gaat morgen zoals gepland door. Met z'n allen gaan we ervoor vanaf morgen weer een hele tijd online te zijn. (En ook vandaag al hoor).

Overigens kan ik ook mededelen dat van zodra 1 en ander geregeld is voor de servers er ook gekeken zal worden naar een geschikte compensatie.

Met vriendelijke groeten,
Mod_Fjuka

Excalibura8888
19-03-18, 17:17
Hallo mod Fjuka,

Heel jammer dat er tot dit bericht nauwelijks enige informatie van bb af gekomen is. Enige bericht gisteren om 22 uur en vandaag om 15 uur met daarin geen enkele melding van welk probleem er is. Persoonlijk vind ik dat een minachting van de spelers, die zeker recht hebben op informatie, maar dat blijkt teveel gevraagd te zijn. Het spel zou nu alweer online moeten zijn en nog steeds is er niets ondanks een extra uitstel van een uur. Dit begint op een drama zonder einde te lijken en niet leuk is een veel te zwakke uitdrukking hiervoor.
Over die geschikte compensatie heb ik mijn twijfels, daarin blinkt bb helaas uit door maar een fractie van de verliezen te geven. Dus ik betwijfel of het deze keer anders zal zijn.

rebel123
19-03-18, 18:20
Kijk hier hebben we wat aan, eigenlijk zou het mooi zijn als dit eerder via facebook naar buiten was gekomen, daar was de info mager tot niets...
Wel fijn dat we nu een goed bericht krijgen ga zo door.

TIPEX
19-03-18, 18:40
geen nieuws goed nieuws toch :)

Fjuka_old
19-03-18, 18:48
Even voor alle duidelijkheid, wij als moderators zijn niet gerechtigd uitspraken op facebook, twitter of de homepagina te maken. Wij kunnen dus ook alleen een update geven als forum of het spel zelf bereikbaar zijn. Ook voor ons was inloggen onmogelijk tot het moment waarop ik mijn eerste bericht geplaatst heb.

Overigens Excalibura8888, wat is de meerwaarde van weten wat het exacte probleem is? Het is geweten dat het iets zwaar technisch is dat niet 123 op te lossen was/is.

Met vriendelijke groet,
Mod_Fjuka

rebel123
19-03-18, 18:52
haha tiep

rebel123
19-03-18, 18:53
Even voor alle duidelijkheid, wij als moderators zijn niet gerechtigd uitspraken of facebook, twitter of de homepagina te maken. Wij kunnen dus ook alleen een update geven als forum of het spel zelf bereikbaar zijn. Ook voor ons was inloggen onmogelijk tot het moment waarop ik mijn eerste bericht geplaatst heb.

Overigens Excalibura8888, wat is de meerwaarde van weten wat het exacte probleem is? Het is geweten dat het iets zwaar technisch is dat niet 123 op te lossen was/is.

Met vriendelijke groet,
Mod_Fjuka

Sorry dat wist ik dus niet....

obelixje
19-03-18, 19:42
een geschikte compensatie....hmzz ik zat persoonlijk te denken aan 20k edels aan iedere speler....DAT zou ik nog eens een zeer geschikte compensatie vinden!!:P

Baas-Bart
19-03-18, 19:52
Even voor alle duidelijkheid, wij als moderators zijn niet gerechtigd uitspraken op facebook, twitter of de homepagina te maken. Wij kunnen dus ook alleen een update geven als forum of het spel zelf bereikbaar zijn. Ook voor ons was inloggen onmogelijk tot het moment waarop ik mijn eerste bericht geplaatst heb.

Met vriendelijke groet,
Mod_Fjuka

Exacte probleem heeft totaal geen meerwaarde maar het verschil tussen enige uitleg van de oorzaak en compleet geen uitleg is echt wel een wereld van verschil. Snap heel goed dat jij en de andere mods niet eerder wat konden doen maar bij BlueByte/Ubi blinken ze echt wel uit in de complete NON-Communicatie :(

nogmaals geen poging van mij om iemand aan te vallen maar ik snap gewoon niet dat er bedrijven zijn die zo slecht communiceren.

Louise61
19-03-18, 19:58
Ondanks berichten op twitter( Update 16:22 GMT: The game is up and running! Please make sure to refresh the page and clear cache before logging in.)

en zoals gezegd cache geleegd en refresh gedaan nog steeds niet mogelijk om in het spel te komen.

Armanis
19-03-18, 20:03
Het lijkt meer op een DDoS aanval, iedereen tegelijk online willen dus een overbelaste server

Christiaan1978
19-03-18, 20:07
nog steeds [Connection Failed] als ik wil inloggen, onderhoud zou theoretisch al afgelopen moeten zijn?

Fjuka_old
19-03-18, 20:07
Zoals ik in het andere topic al benoemde is de informatie op facebook (en twitter) vooral toegespitst op de europese .com servers. Men is bij BB bezig alle servers stap voor stap weer online te krijgen, maar exacte informatie over wanneer die gelukt zal zijn is er nog niet.

Appelflap
19-03-18, 20:12
Wat ik altijd al gezegd heb, stiekum zitten we gewoon nog in de beta :O)

gekewe
19-03-18, 20:25
manlief zit erop, bij mij lukt het nog niet

Freebee
20-03-18, 08:23
Let maar op, bij event start zal er na een uur ook weer "crisis" onderhoud zijn en de 27e zal het wel weer de hele dag plat liggen.. hmmzz kijk met weemoed terug naar de tijd van offline games..

Armanis
20-03-18, 09:14
Let maar op, bij event start zal er na een uur ook weer "crisis" onderhoud zijn en de 27e zal het wel weer de hele dag plat liggen.. hmmzz kijk met weemoed terug naar de tijd van offline games..

Laten wij er maar van uit gaan dat dit allemaal niet gaat gebeuren, hoop doet leven :)

Excalibura8888
20-03-18, 10:26

Met vriendelijke groet,
Mod_Fjuka

Even voor de duidelijkheid. Ik vraag niet om enige uitleg van de mods, maar om uitleg vanuit bb. Daarnaast vraag ik helemaal niet om een exacte uitleg van het probleem. Maar zoals Baas Bart terecht zegt, is er een heeeeeel groot verschil tussen geen uitleg en exacte uitleg.
Als er op de homepage om 18 uur nog steeds staat dat het onderhoud tot 16 uur duurt is dat ook iets merkwaardigs. Daarna heb ik de hoop maar opgegeven dat het spel nog online kwam.
Waarom word er op Facebook niet vermeld dat het nieuws alleen over .com gaat ? De berichten daar wekken verwachtingen bij spelers die niet waar gemaakt worden. Al met al een slechte pr aktie van bb. Misschien is een cursus omgaan met klanten iets voor de mensen bij bb ?

Armanis
20-03-18, 11:17
Ben al zoek gegaan naar een vervanger, ander spel dus in dit geval Anno Online maar ook deze zijn niet bereikbaar, en zo te merken heeft het met Ubisoft zelf te maken.

Misschien zijn ze gehacked en willen zij het niet toegeven, vandaar de gebrekkige informatie.

Excalibura8888
20-03-18, 12:02
Ben al zoek gegaan naar een vervanger, ander spel dus in dit geval Anno Online maar ook deze zijn niet bereikbaar, en zo te merken heeft het met Ubisoft zelf te maken.

Misschien zijn ze gehacked en willen zij het niet toegeven, vandaar de gebrekkige informatie.

Anno online is gestopt met 31-1-18, dus die zal niet meer on komen.

Armanis
20-03-18, 12:05
Oke dank je.

Maar goed dit is het laatste nieuws welke ik zojuist heb vernomen.

https://www.thesettlersonline.com/en/homepage#_=_

Dus vanaf 13.00 u kunnen wij weer los. :)

DaryllAnn
20-03-18, 12:14
Dus vanaf 13.00 u kunnen wij weer los. :)

Keep on dreaming,..... zucht,...

rubychubb
20-03-18, 12:15
armanis.. dat bericht is voor de engelse server... helaas niet voor ons dus

Excalibura8888
20-03-18, 12:27
Nederlandse server zegt nu tot 14.00 uur. Dus laten we hopen dat dan de problemen echt opgelost zijn. Het is wel hopen tegen beter weten in, maar toch. :)

Lordoftwente1
20-03-18, 12:40
onderhoud hehe

Leonardo56
20-03-18, 13:48
Bizar, je het geluk als je tussen de onderhoudsbeurten door even kunt inloggen om je dagelijkse inlog te doen. Is bij mij dus duidelijk al een tijdje niet gelukt en ik ben normaal dagelijks te vinden hier. Vreemde manier van klantenbinding hier :)

BB_Sious
20-03-18, 15:56
Dear players,

The outage on March 18th happened after a larger maintenance in the Ubisoft network and it affected other Ubisoft games. The Settlers Online took longer to fully restore, thus its maintenance was extended until Monday, wherein a technical maintenance has already been announced.
Also, we appreciate your feedback regarding the announcements on the European English Facebook and Twitter channels. I will ask to include server status updates of other European instances in our the European English social media channels during downtimes.

Regards,
BB_Sious

Armanis
20-03-18, 16:04
En nog steeds niet online, tenzij ik iets niet goed doe.

Kunnen anderen al online? Ik hoor het graag.

woodenshoes
20-03-18, 16:10
nope

Eekhoorn
20-03-18, 16:29
Kunnen we ook nog een compensatie verwachten? Ik speel met premium, dus ben in ieder geval 2 premium dagen kwijt, naast misgelopen edelstenen, de excelsior, ingestorte mijnen en noem maar op.

obelixje
20-03-18, 16:39
het spel is op dit moment gewoon online.....hoe lang dat nog duurt weet niemand...:P

Armanis
20-03-18, 17:38
Bij mij werkt het nog steeds niet.

Doe ik iets verkeerd?

Armanis
20-03-18, 17:57
het spel is op dit moment gewoon online.....hoe lang dat nog duurt weet niemand...:P

Inmiddels nu wel, was vergeten om eerst uit te loggen en daarna weer in te loggen :)

Excalibura8888
20-03-18, 18:06
Jippie, de compensatie is binnen. 20 kristal, 1500 aanvulling, 2 dagen premium en wat rommeltjes. Maar waar blijven mijn edels, die ik door het gedoe bij bb gemist heb ? Daar kan ik waarschijnlijk naar fluiten, wat een flauwe kul. Het was niet mijn fout dat inloggen onmogelijk was en dat heet dan een geschikte compensatie. Pure onzin. 2 1/2 dag niet hebben kunnen inloggen betekend veel meer verlies dan dat beetje wat "compensatie" heet.

copycat
21-03-18, 14:29
stop die twintig kristallen in de excelsior en haal daar met gemak 150 edels uit de eenvoudigste missies.
50 meer dan je mistte met inloggen.

Excalibura8888
21-03-18, 15:39
stop die twintig kristallen in de excelsior en haal daar met gemak 150 edels uit de eenvoudigste missies.
50 meer dan je mistte met inloggen.

Klopt niet, want ook kristallen heb ik niet gekregen vanwege de toestanden bij bb. Dus het saldo is een heel stuk lager.

iruet
21-03-18, 19:23
Klopt niet, want ook kristallen heb ik niet gekregen vanwege de toestanden bij bb. Dus het saldo is een heel stuk lager.

hmmm dan zal je sious moeten vragen wat er mis ging, ik kreeg een mail van BB met daarin 20 kristallen.... misschien dat je mailbox controleren werkt??

Excalibura8888
22-03-18, 15:32
hmmm dan zal je sious moeten vragen wat er mis ging, ik kreeg een mail van BB met daarin 20 kristallen.... misschien dat je mailbox controleren werkt??

Er is niets mis. Ik bedoelde de dagelijkse kristallen. Dus de 20 kristallen zijn maar voor een deel compensatie voor de gemiste edels. Vind het wel vreemd dat er gezocht naar mensen die bonus van de boot gemist hebben en dat er niets gedaan word voor de mensen die hun 100 edels gemist hebben door bb. Lijkt wel discriminatie.

copycat
22-03-18, 17:34
Jre kan met die 20 KRISTALLEN in de excelsior een aantal van de simpelste brieven halen.
Daarmee haal je eenvoudig je "gemistte" 100 edels alsnog op, via de missie die je dan speelt.

ThomCube
24-03-18, 15:23
Wat me opvalt sinds laatste update, telkens wanneer ik 2 avo's open heb staan en ik een leger wil sturen vanuit het generaal venster, staan de 2 avo's als zijnde

[undefined]
[undefined]
onder elkaar

Thanks om dit mee op te pikken!

Fjuka_old
24-03-18, 22:13
Hallo Thomcube,

het probleem van de undefined text bij het versturen van een generaal vanuit zijn eigen menu naar een avontuur is bekend en doorgegeven naar de ontwikkelaars.

Met vriendelijke groeten,
Mod_Fjuka