Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Crisis Quest - The Bandit's Counterattack
Dear settlers,
We invite you to provide feedback about the Crisis Quest - The Bandit's Counterattack (https://forum.thesettlersonline.nl/threads/20640-Crisis-Quest-The-Bandit-s-Counterattack) on this thread.
Regards,
BB_Sious
Beste settlers,
We nodigen je uit ons van je feedback over de Crisis Missie - De tegenaanval van de Bandieten (https://forum.thesettlersonline.nl/threads/20640-Crisis-Quest-The-Bandit-s-Counterattack) in dit topic te voorzien.
Regards,
BB_Sious
Ik ben er helemaal blij mee!! Elke doorbreking van de dagelijkse sleur is welkom, en , mag ook wel eens gezegd worden: complimenten dat het spel niet gecrasht is bij het implementeren :D
Leuke rewards ook.
BlackMedusa
19-09-17, 09:54
heel leuke verrassing met leuke beloningen
Namen mij en het gilde... bedankt voor deze leuke verrassing..
Deze verrassing is welkom. Leuk.
BlackMedusa
19-09-17, 14:25
wel jammer dat je 6 goudmijnen moet gaan laten zoeken en 5 titamijnen, die je al gezocht en bezet hebt , deze missie is voor lvl 66 tot en met lvl 75
Greetings BlackMedusa,
True, this part of the quest could hurt some players, especially if all you used industrial titanium mines on all of it. Nonetheless, you have the final say on whether keeping the mines intact is the better option for your island than destroying the mines to find new quest deposits.
Regards,
BB_Sious
BlackMedusa
19-09-17, 16:34
Greetings BlackMedusa,
True, this part of the quest could hurt some players, especially if all you used industrial titanium mines on all of it. Nonetheless, you have the final say on whether keeping the mines intact is the better option for your island than destroying the mines to find new quest deposits.
Regards,
BB_Sious
Het is niet zozeer dat ik op al die plekken een mijn heb staan (gelukkig) maar wel al gezocht en om die weg te krijgen moet je dus mijnen bouwen en afbreken om de nodige opnieuw te vinden die ik al op lvl 6 of hoger heb laat ik dus staan daar zit ook heel veel erts in :D
medusa: het draait om dezoektocht, niet het vinden vd afzetting
dusje hoeft deze niet af te breken maar enkel de zoektocht afwachten tot die gedaan is (voor zover ik begrepen heb)
Greetings BlackMedusa,
Regards,
BB_Sious
Dit is verkeerde info. Zoals Tipex al zei ( en is getest door mij) : zoeken is voldoende, of die wel of niks vindt maakt niet uit, telt gewoon
BlackMedusa
19-09-17, 18:46
Dit is verkeerde info. Zoals Tipex al zei ( en is getest door mij) : zoeken is voldoende, of die wel of niks vindt maakt niet uit, telt gewoon
je hebt gelijk qwerty, ik kom er nu met schade en schande ook achter ,dus sorry voor mijn verkeerde interpretatie :D
Tot nog toe goed te doen. Als je eco op orde is haal je die missies op je sloffen:)
Prima beloningen ook weer, geen weggegooide gs.
Jammer dat dat bandieten kamp geen pirate zijn ivm talk like a Pirate day...
moggen ze wat meer doe ik deze heel goed
Jammer dat dat bandieten kamp geen pirate zijn ivm talk like a Pirate day...
Toch eens leren dat "dat ene spel" helemaal niks met TSO te maken heeft:p
Behalve dat ze van hetzelfde softwarehuis komen...
Toch eens leren dat "dat ene spel" helemaal niks met TSO te maken heeft:p
Behalve dat ze van hetzelfde softwarehuis komen...
had het niet eens over anno, maar dat soort dagen kan je mooi gebruiken, zeker als je dan een event start :D
Ik persoonlijk denk dat je dat soort internationale dagen kan gebruiken als je een event start. Het gaat niet per sé over talk like a pirate day, maar het algemene concept... Als je een event zou starten op 4 oktober zou je bijv. ook mogen verwachten dat er iets met dieren gedaan wordt :)
basebuster
20-09-17, 19:08
leuke quest met hele leuke beloningen.
Geen problemen ervaren dus zeer geslaagd :)
Leuke quest. Alleen heb ik toch wel een kritiekpunt.
Waarom zit er een opdracht in die vraagt om productie van elitetroepen? Mijn vriend heeft momenteel zijn elitebarak in de up staan en deze is na de quest klaar. Ik vind het slecht dat er nu iets gevraagd wordt in een gebouw waar je maar 1 van mag hebben en niet bij kunt bouwen zodat je de quest wel kunt halen.
Leuke quest. Alleen heb ik toch wel een kritiekpunt.
Waarom zit er een opdracht in die vraagt om productie van elitetroepen? Mijn vriend heeft momenteel zijn elitebarak in de up staan en deze is na de quest klaar. Ik vind het slecht dat er nu iets gevraagd wordt in een gebouw waar je maar 1 van mag hebben en niet bij kunt bouwen zodat je de quest wel kunt halen.
Dat is de essentie van een crisis, dat je je niet kunt voorbereiden. Maar je kunt de missies die je door het uppen niet kunt doen, dat zijn er maar een paar, afkopen met edels. Is niet echt duur en een groot gedeelte krijg je weer terug uit de rewards.
en juist hierdoor zie je waar je misschien in de toekomst aan moet gaan werken :p
update: Alleen valt er niet te werken aan je dosis "geluk" bij 4.4. Beetje van de zotte dat je 2 dagen dag en nacht o.r. op pad stuurt en dan nog steeds niet de grondstoffen hebt die nodig zijn. beetje raar allemaal om maar niet te zeggen ongelooflijk belachelijk
vind wel dat de timing beter kan, net voor een groot event, verspreid het meer de events...
Nu is de verrassing des te groter.
Leuk om een event te krijgen!
Wel een verzoek: kan volgende keer gespecificeerd worden welke "Zoektocht (lang)" en "Zoektocht (kort)" gedaan moeten worden.
Want deze staan bij zowel schat zoeken als avontuur zoeken (en ja, ik gokte verkeerd en ging op avonturen zoektocht).
lvl 61....crisis stap3...tegenaanval
kom er niet uit...all 220c en 660 boog kwijt
Complimenten voor deze crisismissie:-) Verliep allemaal gladjes zonder een enkele bug. Uitdagende missies en goede beloningen, zowel in goederen als XP!
Een welkome afwisseling :-)
MOD_Rumpelstilz
23-09-17, 16:13
Leuk om een event te krijgen!
Wel een verzoek: kan volgende keer gespecificeerd worden welke "Zoektocht (lang)" en "Zoektocht (kort)" gedaan moeten worden.
Want deze staan bij zowel schat zoeken als avontuur zoeken (en ja, ik gokte verkeerd en ging op avonturen zoektocht).
Dit is doorgegeven aan de Community Manager en deze speelt het verder door naar de devs.
Het woordje "Schat" van "Schatzoektocht" bleek op de Nederlandse server verloren te zijn gegaan in de vertaling.
Ik vond t een super leuk event, mooi stil gehouden en pittige opdrachten.
Maar stap 4.4 vind ik belachelijk je heb keihard je best gedaanen dan komt t aan op geluk. ruim 2 dagen or's de deur uit sturen en het niet halen.
Oke ik heb nog 6 kansen maar vele kunnen t hierdoor niet halen. Beetje jammer dus.
Mvrgr GKnight
MOD_Rumpelstilz
25-09-17, 15:58
Ik vond t een super leuk event, mooi stil gehouden en pittige opdrachten.
Maar stap 4.4 vind ik belachelijk je heb keihard je best gedaanen dan komt t aan op geluk. ruim 2 dagen or's de deur uit sturen en het niet halen.
Oke ik heb nog 6 kansen maar vele kunnen t hierdoor niet halen. Beetje jammer dus.
Mvrgr GKnight
Daarom bestaat er nog altijd de mogelijkheid tot afkopen met edelsteentjes. Het kost 25 edelsteentjes minder om af te kopen, dan de beloning erna oplevert.
De 'klacht' hierover is wel doorgegeven.
Bedankt voor je reactie. Natuurlijk kan je afkopen (moet je wel zoveel edels hebben) Maar dat is niet t spel.
Ik heb m alsnog gehaald hoor, toch blijf ik erbij na zo'n leuke missie zou t niet op geluk aan moeten komen.
Vooral de volgende keer weer geheim houden dan is t echt crisis!!!!
Excalibura8888
26-09-17, 09:16
Daarom bestaat er nog altijd de mogelijkheid tot afkopen met edelsteentjes. Het kost 25 edelsteentjes minder om af te kopen, dan de beloning erna oplevert.
De 'klacht' hierover is wel doorgegeven.
Het event was inderdaad niet al te best. Niet alleen is stap 4.4 te zwaar voor vele spelers. Het geluk komt hierbij te veel om de hoek gekeken. Daarnaast is het aantal nutteloze troepen dat je moet bouwen te zot voor woorden. Wat moet je met stapels kruisboog, elitesoldaten en kanonniers ? En dan heb ik het nog niet over het aantal wapens dat je moet betalen. Ook bij de eerste stappen is het beter om wat meer variatie in te brengen. Mahonieplanken maken 2x is een beetje te veel van het goede.
Volgens mij is het de bedoeling dat crisismissies te doen zijn en niet dat vele spelers (en zeker de spelers met wat minder tijd) van alles moeten gaan afkopen om de missies te kunnen halen.
Dear players,
Thank you for sharing your experiences, thoughts, and suggestions about the event. These will be forwarded to our developers to help us create better events in the future. Hope you had fun!
Kind regards,
BB_Sious
Ik vond het voor de verandering eens een heel goed event. De mensen die klagen over het geluk: tja, met maar 3 OR zal het wel lastiger zijn. Maar van je edels kan je altijd OR bijkopen, het blijft een keuze dit niet te doen. Er werd ook gezegd aan het begin, dat niet iedereen hem zou kunnen halen.
Ik vond de opdrachten prima, de troepen die ik niet nodig heb mik ik wel weer ergens dood en probleem ook weer opgelost.
Leuke variatie in de opdrachten en net als de loot, hoort een dosis geluk er ook bij. Ik vind dat dit ook prima naar voren komt in de opdrachten. & dagen was iig genoeg tijd om alles te kunnen doen, was hier op dag 5 al klaar. Gewoon goed je buffs gebruiken en gidsen en kan het snel gaan!
Ik zie graag nog eens een crisis tegemoet!
Excalibura8888
27-09-17, 10:15
Ik vond het voor de verandering eens een heel goed event. De mensen die klagen over het geluk: tja, met maar 3 OR zal het wel lastiger zijn. Maar van je edels kan je altijd OR bijkopen, het blijft een keuze dit niet te doen. Er werd ook gezegd aan het begin, dat niet iedereen hem zou kunnen halen.
Ik vond de opdrachten prima, de troepen die ik niet nodig heb mik ik wel weer ergens dood en probleem ook weer opgelost.
Leuke variatie in de opdrachten en net als de loot, hoort een dosis geluk er ook bij. Ik vind dat dit ook prima naar voren komt in de opdrachten. & dagen was iig genoeg tijd om alles te kunnen doen, was hier op dag 5 al klaar. Gewoon goed je buffs gebruiken en gidsen en kan het snel gaan!
Ik zie graag nog eens een crisis tegemoet!
Ik neem aan dat jij tot de groep 66 - 75 hoort, maar misschien moet je eens kijken wat de opdrachten van andere levels zijn. Natuurlijk kun je troepen dood laten lopen, maar het scheelt een hele boel of dat zwaardvechters en scherpschutters zijn of kruisbogen, elitesoldaat en kanonniers zijn. Opvallend is natuurlijk ook dat de groep 66 -75 niets hoeft te zoeken aan het einde, alleen produceren of verkrijgen. En als je met 15 keer zoeken, waarbij de meeste ook nog eens dubbele buit geven, maar 1 keer iets vind, dan is dat wel heel erg wrang. Dus speelt de geluksfactor een te grote rol en dat aan het einde van de reeks.
Niemand was verplicht aan de crisis deel te nemen... Volgens mij.
Maar als ik het goed begrijp, was het bij iedereen een echte crisis, maar bij de levels 66-75 iets minder.
Dan hebben de levels 66-75 toch meer te klagen? Want zij hebben niet het beloofde gekregen:p
Klagers hou je altijd, en natuurlijk kan het altijd beter. Maar ik vond het een leuke missie die het spel weer een weeklang leuker heeft gemaakt.
Ik heb 1 missie afgekocht met edels, want kruisbogen maken en dan ook nog de schutters is niet mijn ding,..... maar m'n or's waren maandagavond met de juiste zaakjes thuisgekomen dus missie geslaagd.
Graag meer van dit soort crisis missies, en BB bedankt!
Het was voor mij (level 66) crisis genoeg als je bedenkt dat ik zaterdagochtend nog met stap 3 moest beginnen. Het was dus wel degelijk even crisis, vooral als je bedenkt dat er b.v. geen enkele OR thuis stond (o.a. net half uur voor missie de geluksverkenners verstuurd), maar ze wel dringend nodig waren. Een van de zaken die meespelen is de beschikbare tijd, doordeweeks niet altijd best, gelukkig afgelopen weekend wel goed. Ik heb uiteindelijk niks hoeven af te tikken en kon me gelukkig met hulp van anderen beter voorbereiden op het laatste stukje.
Voor mij ( lvl 61)was het ook af en toe crisis, maar dat hoort bij een crisismissie. Vond het een welkome afwisseling. Stel voor elk eerste weekend van de maand van vrijdag 18u tot maandag 8u een minicrisis te houden :cool:
Excalibura8888
29-09-17, 00:11
Klagers hou je altijd, en natuurlijk kan het altijd beter. Maar ik vond het een leuke missie die het spel weer een weeklang leuker heeft gemaakt.
Ik heb 1 missie afgekocht met edels, want kruisbogen maken en dan ook nog de schutters is niet mijn ding,..... maar m'n or's waren maandagavond met de juiste zaakjes thuisgekomen dus missie geslaagd.
Graag meer van dit soort crisis missies, en BB bedankt!
Natuurlijk was het een welkome variatie op de normale gang van zaken en ik denk dat jij geluk hebt gehad. Ik was zaterdagmiddag al bezig met stap 4.4. Het zoeken dus en kreeg dus t/m dinsdagmorgen slechts 30 van de 50 binnen. Dat noem ik dus de geluksfactor en die was te bepalend voor de missie. Zeker omdat die helemaal aan het eind kwam en je dus geen mogelijkheid meer had om het te compenseren. Uiteindelijk heb ik die missie moeten afkopen. Niet vanwege gebrek aan tijd of de mogelijke kansen op de juiste buit, maar puur vanwege het geluk en dat is heel jammer dat dat bepalend kan zijn in zo'n missie. Graag had ik ook wat meer variatie gezien in de missies. Iets te vaak hetzelfde. 2 keer mahonieplank, 2 keer dure troepen maken die je niet nodig hebt is iets te veel van het goede en een beetje saai. :)
Achteraf gezien was het misschien wel goedkoper geweest om een recycler en 2 adellijke huisjes te kopen dan de missie door te voeren, maar dat is bijzaak
Je vergeet de extra sloopploeg die niet meer in de winkel te verkrijgen is (door velen) en de minimaal 700-800 edels die je gratis kreeg :)
Sloopploeg kwam op het perfecte moment, nu we over een weekje of 3 weer 9 pompoenvelden moeten plaatsen.
Missies saai? Dat kan wel een beetje waar zijn, maar er zijn maar weinig mogelijkheden om de missies 'op te rekken' over die 7 dagen, getuige dat je er zelf op zaterdag al bijna mee klaar was. Dus door dure (traag te maken troepen) te laten maken rek je het tenminste nog iets op.
Vorige keer werd dat gedaan door heel veel marmer te moeten houwen en toen was dat niet goed.
Ik zeg: leuke missies, fijne beloningen en voor de volgende crisis zie ik weer graag andere 'saaie' missies tegemoet:p