PDA

Bekijk Volledige Versie : down time gisteren

dmmh77
08-07-17, 15:00
Ik vraag me af of er nog een verklaring komt over wat er gisteren is gebeurd?
De NL en PL? servers waren gisteren ogenschijnlijk gehackt en het was duidelijk dat de site malware probeerde te installeren, dus het lijkt me wel een soort van op zijn plaats.

Excalibura8888
08-07-17, 15:49
Ik dacht dat het de NL en CZ servers waren, maar er staat zelfs geen enkel bericht hierover op het forum. Wel is er iets gezegd op de chat, maar daar moet je maar net bij zijn. Maar BB schijnt het niet nodig te vinden om iets op het forum of de openingspagina te zetten. Heel raar, zeker omdat er een waarschuwing is uitgegaan.

dmmh77
08-07-17, 18:28
oh ja, CZ kan ook. Zelfs op Facebook staat niks. Vind het inderdaad ook een raar verhaal, niet iets wat je onder de pet houdt lijkt me

dmmh77
08-07-17, 18:28
en hoe en waar is die waarschuwing uitgegaan? Ik weet van niks?

s-andman
09-07-17, 22:03
de waarschuwing kregen de meeste spelers van hun virus scanners zelf.
en inderdaad een stukje uitleg of sorry iets dergelijks had op zijn plaats geweest.

iruet
10-07-17, 11:12
de waarschuwing kregen de meeste spelers van hun virus scanners zelf.

Hmm die heb ik niet gehad...

Qwerty
10-07-17, 13:20
Ik heb de melding van mijn virusscanner gehad om 14u.: Norton heeft een inbraakpoging geblokkeerd. De tso.nl en het forum lagen er compleet uit.Heb dit gemeld op de uk-helpchat (geen idee waar het anders had gekund) en eerst een mod en later de CM van uk hebben toen daar gemeld dat er een redirect was naar een malwaresite ( een touroperator)en dat je nergens op mocht klikken.Op uk spelen veel spelers die daar begonnen zijn en er nog steeds spelen en ook een account op nl hebben, zoals ik.
MOD_V4lkyrie: For now the advice is stay away from the nl server and do not click/download anything. if you have page open close it.

Rond 17.u is toen , ook op uk, gezegd dat het probleem gevonden was en er een restart gaande was.