PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Change log 16.05.2017



BB_Sious
08-05-17, 09:28
http://static.cdn.ubi.com/0034/int/general/changelog/EN_forumheader.png
16th of May 2017


Greetings Settlers,

Please leave your feedback for the latest change log [16.05.2017] here.

Regards,
BB_Sious

Theovv
09-05-17, 08:33
Unit portraits above garrisons and enemy camps are now displayed in the order in which they will get targeted by opponents (barring special abilities).

Loving this! Finally there is an order for troops shown in a general!



De portretten van eenheden boven garnizoenen en vijandelijke kampen worden nu weergegeven in de volgorde waarin ze aangevallen worden door tegenstanders (behoudens speciale capaciteiten).

Ik hou hiervan! Eindelijk is er een orde in de getoonde troepen in een generaal!

(Vertaling toegevoegd, dit zal vaker gebeuren, het forum is Nederlandstalig, buiten de posts van de CM of andere medewerkers van BB dienen alle posts minstens een Nederlandse vertaling te hebben.)

copycat
10-05-17, 13:58
De portretten van eenheden boven garnizoenen en vijandelijke kampen worden nu weergegeven in de volgorde waarin ze aangevallen worden door tegenstanders (behoudens speciale capaciteiten=vaardigheden).
Behoudens speciale vaardigheden... dus het is nog steeds niet consequent:p

Er wordt weer flink wat verbeterd, maar ook zijn er wat onduidelijkheden, te weten:
-Kannoniers hun capaciteit om bonus schade te geven bij het afbreken van verslagen vijandelijke kampen is hernoemd naar "Slopen" en uitgebreidt naar Bestormers. Bonus-schade? waaraan? ronde korter vechten omdat het kamp vlotter omgaat?
-De achtergrond zal nu vergrendeld worden tijdens het verwijderen van items uit het Stermenu. Uhm...? Stermenu blijft staan?
-De regels rondom percentage-gebaseerde vaardigheden bij gevechten zijn aangepast. Gevechtsvaardigheden worden nu steeds naar beneden afgerond. Dit verhoogt de impact van Kampioen Vargus zijn schade verminderingsvaardigheid tegen bepaalde vijanden. Da's wel de mooiste in onduidelijkheid:)

Verder wel een paar top verbeteringen.

iruet
10-05-17, 22:07
tja een linkje naar die changelog vanuit dit onderwerp was handig geweest... scheelt zoeken :P

copycat
11-05-17, 07:09
tja een linkje naar die changelog vanuit dit onderwerp was handig geweest... scheelt zoeken :P

Changelog-16.05.2017 (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/20333-Change-log-16.05.2017)

mirtane
11-05-17, 14:13
Is er misschien een forum waarin staat wat de toegevoegde waarde is van elke skill?

Bijvoorbeeld Bakbeest: Verhoogt de aanvalsschade met 20/40/60. Deze aanvallen hebben een 33/66/100% kans op het geven van omgevingsschade.
(in Engels: Juggernaut Increases the attack damage of the general by 20/40/60. These attacks have a 33/66/100% chance of dealing splash damage.)

Conclusie: o.a Nusala heeft al omgevingsschade dus dat verandert niet en ze gaat met aanvalsschade van 1000-1500 naar 1060-1560. Dat is dus +/- 2 vijanden extra dood.
en gewone generaal wordt 180 aanvalsschade met splash dus gemiddeld misschien ook 2 vijanden dood.

Willen we een lijstje waar we op kunnen schieten? Of zien we wel, omdat we de boeken nu immers ergens moeten laten?

dmmh77
11-05-17, 18:16
Is er misschien een forum waarin staat wat de toegevoegde waarde is van elke skill?

Bijvoorbeeld Bakbeest: Verhoogt de aanvalsschade met 20/40/60. Deze aanvallen hebben een 33/66/100% kans op het geven van omgevingsschade.
(in Engels: Juggernaut Increases the attack damage of the general by 20/40/60. These attacks have a 33/66/100% chance of dealing splash damage.)

Conclusie: o.a Nusala heeft al omgevingsschade dus dat verandert niet en ze gaat met aanvalsschade van 1000-1500 naar 1060-1560. Dat is dus +/- 2 vijanden extra dood.
en gewone generaal wordt 180 aanvalsschade met splash dus gemiddeld misschien ook 2 vijanden dood.

Willen we een lijstje waar we op kunnen schieten? Of zien we wel, omdat we de boeken nu immers ergens moeten laten?

succes!

http://forum.tsotesting.com/threads/22528-Feedback-Planned-revision-of-the-general-skill-tree?p=45415#post45415

edit: de tijd van schieten is in principe voorbij, daar heb je test servers voor ;p

mirtane
12-05-17, 09:17
Ik heb post 45415 even gelezen (46 pagina’s) en wellicht dat een samenvatting wel gewaardeerd wordt.
Schieten op de boom heeft inderdaad geen zin als de intentie is deze te veranderen, dat gaat niet gebeuren, maar het kan helpen keuzes te maken.
Het meest besproken is Jog = Draf. Deze is sinds het eerste bedenksel veranderd van altijd sneller lopen naar sneller verplaatsen en sneller teruglopen na overwinning (of verlies maar dan maakt het niet meer uit).
Ik vind het een van de saaiste dingen in het hele spel dat je een kwartier naar je scherm zit te staren voordat je mannetje eindelijk naar het kamp is gelopen om er een tergend trage aanval in te zetten.
Een beetje snelheid lijkt mij welkom.
Het sneller lopen heeft invloed op de blocks die in de bestaande guides als een receptje gegeven worden en daarom valt de generaal nu niet snel aan maar komt ie sneller terug.
Oke, dat was de samenvatting maar wat nu?
Bij een lootspot kleermaker loop je 15-20 minuten. Jij zet je aanval in, gaat slapen en de volgende dag heb je loot. De speler zit 20 minuten te wachten. Dit is een spel, je hebt lol.
Maar nu met 3x Jog loopt ie in de gehalveerde tijd 7-10 minuten als je eerst verplaatst, dus je wacht 10 minuten tot ie dicht bij het aan te vallen kamp staat en zet aanval in, en omdat het toch niet zo lang meer duurt wacht je tot het gedaan is. Als je op zit te letten. Misschien ga je wel wat anders doen want 10 minuten naar je scherm kijken is ook best saai en dan vergeet je hem helemaal en na 20 minuten denk je: Oh ja een aanval. Dus hebben we dan tijd bespaard?
Het is in het eerste rijtje geplaats en kost dus de simpelste boekjes en die moeten er toch in om de leuke dingen te krijgen, maar ik denk dat Jog uiteindelijk niet oplevert wat je ervan zou verwachten.

iruet
12-05-17, 10:40
Oh ja een aanval. Dus hebben we dan tijd bespaard?


Als je het mij vraagt is dat gewoon gewenning, als je er aan gewent bent, dan zal dat niet meer zomaar gebeuren neem ik aan. Maar ik kan me voorstellen dat je dat in het begin inderdaad hebt

ErwinR55
12-05-17, 11:00
Jog levert heel veel op voor je repeterende aanvals generaals, voor andere generaals zie ik ook geen nut er van.

copycat
12-05-17, 14:30
Dus Combi van JOG en een aanvals generaal die veel EP binnenharkt (en daar kan je dus je Codex op inzetten op het einde, veel EP binnenharken door 1 generaal).
Bijvoorbeeld;)

Qwerty
16-05-17, 15:19
Thank you for your patience and understanding!
BB_Sious

Met mijn patience gaat het prima, maar mijn understanding is inmiddels tot het 0-punt gedaald :mad:

Kolkkie
16-05-17, 15:21
Thank you for your patience and understanding!
BB_Sious

Met mijn patience gaat het prima, maar mijn understanding is inmiddels tot het 0-punt gedaald :mad:

ROFL, LOL...

Geduld...heb ik niet...

dmmh77
16-05-17, 15:56
*zucht*
dan maar aan het werk

Armanis
16-05-17, 16:34
Nog steeds met de update bezig merk ik.

Ik schreef ergens op het forum dat geduld een schone zaak is, maar hoe schoon kan het geduld blijven vraag ik mij nu af.

Twaidoezend
16-05-17, 20:41
Great update! not only the tech tree but also the combat log and general screen, which have far more utilities than before.

One critical note: If you have first aid on your general, the amount of losses in the combat log is not accurate anymore, is there a way to add an extra line or correct for this in the combat log as well?

ErwinR55
16-05-17, 23:11
Lijkt me dat de combat log wel gewoon accuraat is. RANDOM aantal gekozen troepen worden NA het gevecht weer HERSTELD. Als dit direct aan de combat logs toegevoegd zou zijn, kloppen de gevechts berekeningen niet meer.

Twaidoezend
17-05-17, 16:20
Lijkt me dat de combat log wel gewoon accuraat is. RANDOM aantal gekozen troepen worden NA het gevecht weer HERSTELD. Als dit direct aan de combat logs toegevoegd zou zijn, kloppen de gevechts berekeningen niet meer.

Er staat toch verloren eenheden in de combat log? Herstelde eenheden verlies je niet dus het is niet accuraat in het geval van eerste hulp.
Als je na het avo stats wil bijhouden aan de hand van de log, of het trainen van eenheden wil bijhouden aan de hand van de log dan klopt het niet.
Een extra toevoeging "eenheden hersteld: X" zou het meest eenvoudige zijn zonder de informatie van de "ruwe" gevechtsberekening te verliezen

Edit: Daarnaast staat eerste hulp ook nog als beinvloedde vaardigheid in het log, dus dat maakt een correctie wel vanzelfsprekend