Bekijk Volledige Versie : Ask Me Anything AMA
http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_03_14_ama_forum.png
Dear Players,
In hopes of satisfying your curiosity regarding various aspects of the game, as well as building a closer relationship with the community, we invite you to join the ASK ME ANYTHING (http://forum.thesettlersonline.net/threads/24192-Ask-Me-Anything-AMA) event.
Feel free to ask questions below. we will choose one question per player; if your entry is selected, you could win 250 gems!
Have fun,
BB_Nanuq
Duimelijntje_old
14-03-17, 19:40
http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_03_14_ama_forum.png
Beste Spelers,
In de hoop te voldoen aan jullie nieuwsgierigheid met betrekking tot diverse aspecten van het spel, evenals om een hechtere relatie op te bouwen met de gemeenschap, nodigen we jullie uit deel te nemen aan ASK ME ANYTHING (http://forum.thesettlersonline.net/threads/24192-Ask-Me-Anything-AMA) event, ook bekend als het VRAAG MAAR RAAK event.
Voel jullie vrij hieronder vragen te stellen. We zullen een select aantal spelgerelateerde en persoonlijke vragen beantwoorden; indien je inzending is geselecteerd kan je 250 edelstenen winnen!
Veel plezier,
BB_Nanuq
Van welk level is de Exelcior actief?
Jullie zeggen op de opening pagina dat jullie iedereen een bericht hebben gestuurd naar mailadres van profiel maar mijn mailbox is nog steeds geen mail gezien. Hoe zit dit?????
Beste BB_Nanuq,
Kan/is er wat gedaan om de verkenners en gelogen een naam te geven en een overzicht wat deze gaan doen tijdens de missies?
Ik moet steeds deze openen om te kijken of de juiste opdracht aanwezig is voor de verkenner/geoloog.
Komt er een mogelijkheid voor de ls-er om een sluip/snelle route te maken? B.v. bij De dappere kleermaker. De looter moet helemaal naar het einde lopen voor een kill.
mvg,
Rob
Beste BB_Nanuq,
Rechts van de balk met avatars zijn er 4 horizontale knopjes: Alles - vrienden - gilde - en een leeg vakje. Is het mogelijk om daar online van te maken, zodat je hier kunt zien wie er online zijn uit jouw gilde en vriendenlijst?
Groetjes,
Geniet
DenBrabander
15-03-17, 13:10
Waarom kun je een drillmeester stinkerd niet bij elkaar droppen?
Goede middag BB_ Nanuq,
Poos geleden al gevraagd wanneer er een oplossing komt voor prestatie scenario in bezit hebben.
Je moet er 10 hebben maar teller blijft op 3 staan bij mij en dat terwijl ik er al 9 in ster heb staan.
Dit probleem hebben meerdere spelers.
Groet Louise
Staat Sonia van de Excelsior op het beginplaatje op het zuiderlijk halfrond?
Als je naar haar kompas kijkt dan moet dat wel.
Hij wijst nl altijd naar het noorden en zoals hij staat wijst hij niet naar het sneeuwgedeelte maar naar het woestijngedeelte.
Dank u.
Okerrin.
Wordt het in de toekomst ook mogelijk om gilde-toernooien te doen? Bijvoorbeeld welk gilde heeft de meeste afgeronde avo's in een week, of de meeste xp's of gouderts verzameld. De winnende gildes krijgen dan een prijs.
In sector 7 van je basis eiland heb ik wegen op aparte eilandjes, waarom kan ik ze niet meer weg doen of er meer bij maken?
https://i.gyazo.com/80d85a6a8dcd1b91a9f9bfadda106841.png
Is de kans op het vinden van een houthakker aangepast? Ik heb nu in 3 weken 1 houthakker gevonden, en zoek dagelijks met 2 mazzelaars en 1 onverschrokken met alle codexen geladen.
Komt er een verhoging boven de 10 edelsteenputten die je kunt kopen? De mijne zijn leeg/op :(
En zijn jullie al bezig met een levelcap verhoging? Veel spelers hebben al een heel hoog level.
Bij voorbaat dank voor het antwoord :) Groetjes, Geke
Komt er ooit nog een gildehuis, zoals dat eerder wel eens is besproken?
En enig idee wanneer de skills voor generaals naar de live servers komen?
Is het mogelijk dat er gildemissies komen die je gezamelijk moet doen om zo extra gildemunten te verdienen?
goedenmiddag
wanneer heeft Settlerina haar brieven gelezen ??? deze was n.a.v Valentijnsdag
:p Dan ga ik maar eens helemaal los
1. Wanneer wordt de fluisterbug opgelost
2. Waarom is er geen nederlandstalige CM
3. Gezien de minimale kans op een manuscriptrecept: is het mogelijk een wachtrij voor de boekbinder te realiseren en/of ons een 2e boekbinder aan te laten schaffen
4. Waarom doet BB zo afhoudend om overduidelijke "valsspelers" bij de handel op het forum te kunnen melden
5. Wanneer komt de mogelijkheid om wachtende orders in de barakken in 1x naar boven te verplaatsen
6. Kan er een sleepfunctie in het stermenu komen om de chaos die daar nu is een beetje te ordenen
7. Kan er een mogelijkheid komen om generaals die terugkomen van avontuur in 1x "leeg" te gooien
8. Kan er voor alle items in het stermenu een verwijderfunctie komen
9. Mag het onderhoud in de nachtelijke uren weer terug
Nog eentje vergeten :
10. Kunnen de avatars uitgebreid worden en kunnen we vervolgens onze avatar wijzigen, ik heb nu wel errug veel prinsesjes in mijn vriendenlijst
Mag ik gewoon de 250 edels krijgen? Dan kan ik namelijk een Vargus naast mijn Nusala aanschaffen :). Kom net wat te kort met 6613 edels :D.
Wel zo handig met paasevent.
De meeste Ali Baba avonturen zijn 1 persoons, dat is erg jammer, omdat je dan niet veel meer kan samenwerken.
Met twee of drie spelers is het veel leuker en moet je samenwerken. Is het een idee om dit aan te passen?
Most Ali Baba adventures are one person, which is very unfortunate, because you can not do much more together.
With two or three players is much more fun and you should work together. Is it a good idea to change this?
DenBrabander
15-03-17, 14:49
waarom kun je van sommige items niet meer partijen van verkopen, bv mijnbuffs of drillmeester stinkerds, terwijl je deze wel voorradig hebt?
Zijn er leuke nieuwe dingen op komst waarover u al wat mag zeggen? :)
En wat is de toekomstvisie voor het spel? Hoe ziet u dit spel verder gaan?
De nederlandse spelwereld is waarschijnlijk 1 van de kleinste. Wordt er ook wat gedaan om meer spelers te trekken?
MVG,
Mediva
FutureForce
15-03-17, 15:14
ik gebruik steam om Settlers Online te spelen en heb nergens in settlers een optie om mijn e-mail te zien of aan te passen. komt er ooit een mogelijkheid om mijn settlers steam naar een normale browse versie om te zetten ?
M.v.g
FutureForce
FinnFolcwada
15-03-17, 15:18
Op welke versie van de Settlers reeks is Settlers Online gebaseerd?
Hallo BB_Nanuq,
Komen er binnenkort meer generalen in het spel?
Of zou je een 2e MMA kunnen kopen bij de koopman?
Senkons
Nu las ik dat je maar 1 vraag mag stellen en ik had er 10. Ik hoef geen edels hoor, heb liever antwoorden.
Appelsientje
15-03-17, 15:35
Nieuwe spelers lopen enorm achter met hun generaal aantal(en deze kunnen ze ook niet inhalen), is er een mogelijkheid om deze spelers hun extra mma , veteraan of mod, enz te laten halen in de evenementen of een extra evenement alleen voor mensen die nog een generaal missen?
Hey, some adventures have camps with more than 270 enemy troops. Will there be generals for us in the future with 300-400 troops?
And perhaps more Quartermasters, to get troops to adventures more quickly :)
Hoi, sommige avo hebben kampen met meer dan 270 vijandige troepen. Krijgen we in de toekomst generalen met meer (300-400) troepen?
En misschien meer kwartiermeesters, om troepen sneller naar de avo's te krijgen :)
Ik hoor vaker dat er spelers zijn die ook MOD zijn, kunt u hier op ingaan? Al was het alleen maar om dit gerucht te ontzenuwen.
Grt Aquarius
Als je een bepaalde tijd had gespeeld kreeg je als beloning een x-aantal edelstenen. Echter na een jaar (Prestatie All-in) was het over. Er zijn vanaf het begin van TSO heel wat prestaties bijgekomen c.q. aangepast, echter niet de prestatie 'Spel'. Ik pleit voor uitbreiding van de prestaties. Voor elk gespeeld jaar een x-aantal edelstenen. En er zijn vanaf juli 2017 spelers die al 5 jaar TSO spelen, is dat ook geen extraatje waard?
Zijn er ideeën om in de toekomst 'auto switches' voor gebouwen e.d. te ontwikkelen? Hiermee bedoel ik dat wanneer men bijvoorbeeld op vakantie gaat een tijd en datum in kan stellen dat gebouwen uitschakelen, tevens ook weer een tijd en datum om in te schakelen. Hiermee kan de boel, vooral wanneer er nog buffs aanwezig zijn, zo efficiënt mogelijk door draaien, ipv het direct stop te moeten zetten omdat men voor een bepaalde tijd niet inlogt.
Al eens eerder geopperd:
Is het mogelijk een beloning te koppelen aan de collectiemissie: alles verzamelen? (bijvoorbeeld kristal)
De drive om alles te vinden is er nu totaal niet, omdat het enige van belang vlaggen zijn. En die zijn uiterst schaars laatste tijd bij mij.....
Excalibura8888
15-03-17, 16:42
Waarom kan het postvak uit niet hetzelfde werken als het postvak in ? Dus met de mogelijkheid om berichten te bewaren en weg te gooien. Nu staat er vaak alleen maar: je hebt een van de gebouwen van een vriend verbeterd, terwijl de antwoorden en afspraken verdwijnen.
In het verleden kregen we regelmatig vouchercode's via de mail. Klopt het dat we deze al een hele tijd niet meer gekregen hebben ?
Hi BB Nanuq,
do you have plans to introduce an upgrade to level 7 of the baracks?
Kind regards,
Geniet
Is het mogelijk als je een buff bij iemand anders gooit en je gaat naar zijn eiland toe, dat je ook ergens ziet staan: "iemands" eiland of zo.
Dan weet je zeker dat je de buff niet bij een verkeerde gooit.
Groet Woppa
Het is mogelijk om je generaals een naam te geven, waarom zijn de namen niet zichtbaar voor andere spelers in een avontuur?
Wat is jullie favoriete vraag geweest?
ik gebruik steam om Settlers Online te spelen en heb nergens in settlers een optie om mijn e-mail te zien of aan te passen. komt er ooit een mogelijkheid om mijn settlers steam naar een normale browse versie om te zetten ?
En nee dit is niet mogelijk door de codering, heb dit ooit eens gevraagd aan BB_Taku...
Donderstorm
15-03-17, 18:50
Beste BB_Nanuq,
Is het mogelijk om wat meer variatie in de gildemissies te krijgen? Zou het mogelijk zijn om manuscripten, geschriften en codexen verhandelbaar te maken? Als de generaals hun nieuwe tree krijgen, krijgen we dan wat vulling cadeau ;-) ?
mvg,
Donderstorm
Anton220558
15-03-17, 19:01
ik kan niet alle bergen vernietigen, omdat er te weinig sloopploegen zijn.
Waarom zijn er niet voldoende middelen om alles te vernietigen?
mvgr
Ton
gravedigger
15-03-17, 19:03
Hallo
Staat er iets op de rol ivm het jubileum, 5jaar settlersonline! ?
grtn Grave
Hallo
Waarom moet je enorm veel graniet en tropenhout gebruiken vanaf level 39 terwijl je pas bij level 60 het zelf kan gaan produceren. Snap best dat dit een game is van de lange adem maar tussen 39 en 60 zitten wel heeeeel erg veel ervaringspunten.
Patrick
checkeredMINI
15-03-17, 19:32
Kunnen de geologen en ontdekkingsreizigers in een apart tabje gesplitst worden van de generaals+maarschalken. Dat zou zo veel scrollen schelen.
Ik begreep dat je 2 x een epische houtopslag kan hebben , ik heb er 1 staan maar kan geen 2de kopen. Hoe zit dit?
Is het mogelijk om in het bouwmenu te zorgen dat als je meerdere ijzermijnen wilt bouwen, je dit kan doen zonder dat je elke keer opnieuw een ijzermijn moet selecteren. Dit geldt natuurlijk voor alle gebouwen. Het gaat een stuk sneller als je niet elke keer het gebouw opnieuw moet selecteren.
is mogelijk een klein eiland te maken om de generaal te plaasseik moet altijd zoeken waar ze sta en nog een ie ook mogenlijk de barraken op lvl 7 update
gr armand met dank
Sjef_Shaggie
15-03-17, 20:38
Gaat de looptijd van de generaals nog aangepast worden ? De looptijden duren zijn altijd erg lang.
Hallo,
Op de oudere Settlers spellen (tot Settlers VII) zat altijd een knop om het spel sneller te laten verlopen. Leuk als je wilde opschieten in je avo of voor een ls bij DKM.
Kan dat ook voor Settlers Online?
kabouter3
Kunnen de echte win kansen voor items in avonturen worden afgegeven, ondanks dat dit misschien een hele lastige is.
Als voorbeeld geef ik dat ik sinds afgelopen mei de win kans van graniet/tropenhout/salpeter/tit erts en het standbeeld/Duister kasteel bij hou voor zwarte ridders.
Sindsdien 400 stuks gespeeld (inclusief lootspots) en zaken welke opvallen is dat 500 tit erts achterblijft 4x (win kans zou 3% dienen te zijn).
900 Gr 97x, 1200 Gr 35x, 900 Trh 99x, 1250 Trh 34x, 250 Slp 70x, 500 Slp 9x, 250 Tit 52x, 500 Tit 4x.
Standbeeld 15x (3,8%) en Duister Kasteel 0x (0%).
karintje1986
15-03-17, 22:11
Hallo,
ik meende gelezen te hebben dat je ook persoonlijke vragen mag stellen..
mijn vraag is welk avo jullie het leukste vinden om te spelen?
groetjes Karin
Komt de gilde bank (opslag voor gilde) nog in het spel?
Hallo, Er zijn nieuwe generaals met eigen vaardigheden, zoals defender, vargas, nusla en ansalem. Ik krijg maar niet door waarin/voor ze nu bruikbaar zijn. hoe kan ik voor dat ik het gevecht aan ga nu inschatten?
niet alle guide(s) schijnen te kloppen.
FlorisV1967
16-03-17, 04:12
Waarom zijn de juweeltjes van items die in een avo als beloning te krijgen zijn, Engelenpoort, niet ergens zichtbaar.
Ook de opdracht begreep ik niet, omdat je het item nergens kan zien.
Is het mogelijk om aan de generaals die in de loot zitten een andere kleur vlag te geven als ze aanvallen , weet je wie wie is en waar ze zijn.
PatrickL-71
16-03-17, 07:51
Waarom kunnen we de Geologen en de Verkenners niet groeperen?
Wanneer wordt TSO geschikt gemaakt om te spelen op een tablet dus zonder flash?
Ik speel TSO al geruime tijd en heb een vrijwel autonome economie (hout, water, graan, goud, steenkool). Als ik de onuitputbare kopermijn heb zal ook koper automatisch gaan. Ik mis nog zo'n optie voor ijzer. Zijn hier plannen voor?
LordKingDJ
16-03-17, 08:24
aanbiedingen op het handelshuis zouden langer moeten blijven bestaan, bijv. 24u, zodat je altijd voor de meeste producten correcte aanbiedingen hebt staan. Nu is er bijv. voor de vroege vogels in de ochtend dikwijls weinig nog actief op het scherm.
m_verstraeten
16-03-17, 09:12
Via het handelshuis kun je van 1 soort handel meerdere partijen aanbieden. Echter sommige handels (bijv drillmeesters inruil voor een prachtig huis) kan ik slechts 1 partij aanbieden. Na verkoop moet ik een nieuwe handel maken. Waarom kan ik hier niet meerdere partijen van aanbieden?!?
PistolePaultje
16-03-17, 09:22
Ik ben u heel dankbaar voor de nieuwe levels die na niveau 50 kwamen. (level cap raise)
Granietmijnen op niveau 60, Titaniummijnen op 61, salpetermijnen op 62, gedetailleerde reisgidsen op 63.
Wat mij opvalt is dat na level 63 het een hele poos duurt eer er weer wat te behalen valt, namelijk pas op level 71 de Landhuizen (of komt de pioneer bij 70?)
Persoonlijk vind ik dit een erg groot gat.
Gaat er nog iets komen wat ons stimuleert om sneller door te spelen om na niveau 63, niveau 70-75 te halen ?
lynnlove12
16-03-17, 09:47
Wordt de dagelijkse bonus nog aangepast?
Nu krijg je kristallen en op het einde edelstenen. Mij lijkt het volgende leuk:
Elke dag dat je inlogt krijg je kans om een aantal keren te draaien op het rad met cadeautjes. Hoe vaker je in een week inlogt, hoe groter de kans dat je vaker mag draaien (of hoe vaker je in de week inlogt hoe beter de cadeautjes worden)
Cadeautjes kunnen dan zijn: kristallen, edels, maar ook een bonuskaart met 100% bonus op aangekochte edelstenen, of zelfs avo's en gebouwen of een dagje premium ! Dat lijkt mij een hele leuke stimulans om dagelijks in te loggen.
Haplodepatrijn1
16-03-17, 09:57
Kunnen jullie lang genoeg op voorhand de dag aankondigen dat je vrij je gebouwen kan verplaatsen, zodat ik mijn agenda er naar kan inrichten ?
hoor regelmatig mede gildie´s over dat er vorig jaar een event is, dat je al je gebouwen kan verplaatsen voor niks.
komt er dit jaar ook zo´n event?
Waarom blijft het afkopen van 1 boek in de boekbinder staan op 200 edelstenen, zou dat niet naarmate de tijd is verstreken minder moeten worden? lijkt me logisch toch
waarom kan je niet meerdere partijen avonturen verkopen op handel?
het scheelt tegenwoordig al dat je wel meerdere avonturen in 1x kan verhandelen maar nog niet meerdere partijen.
Ark
komen er in de toekomst nog meer verschillende huizen en of woningen bij?
Beste BB_nanuq,
Ik heb al een paar dagen mijn mail in de gaten gehouden, echter nog steeds geen mail gekregen zoals aangekondigd. Ook de spambox zeer goed bestudeerd. Klopt het dat er nog geen mail is gestuurd of is er iets mis gegaan?
Is het mogelijk dat er een opsomming komt van de meeste afkortingen in de chat voor de starters?
we hebben altijd een Nederlandse CM gehad die geboren en getogen was in Nederland, met de aanpassing vn de aanspreektaal naar de CM toe ben ik wel benieuwd welke nationaliteit u hebt :)
Ik mis regelmatig 1 of meerdere normale generaals, ook de reistijd van hen mag wel wat korter, ook een kwartier zou fijn zijn.
wanneer verwacht u dat de eerste speler wereldwijd level 75 haalt?
Komt er nog een Mobiele versie van tso ?
Waarom zijn de bananen krom? :cool:
Met een vorige update staan er nu bij gebouwen die voorraden hebben maar het niet kwijt kunnen inmiddels ook een rode uitroepteken met een tonnetje en een kratje.
Dit is best verwarrend, is het niet een idee om die aanpassing te veranderen naar bijvoorbeeld een groen vinkje of een groene vraagteken?
Op die manier is het dan overzichtelijker welke gebouwen voorraden hebben en welke gebouwen tekort komen.
PistolePaultje
17-03-17, 08:18
Als ik hier voor de 2e keer een vraag stel, krijg ik dan ook 2 keer 250 gems indien beide beantwoord?
BlackMedusa
17-03-17, 11:07
wanneer begint paasevent en weet u ook wanneer de vaardigheden voor de generaals geimplenteerd gaan worden?
BlackMedusa
17-03-17, 11:24
wordt er binnenkort iets aan de chat gedaan , heel vervelend dat die nu steeds inklapt als je naar of van avo of een ander eiland gaat