PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Changelog 24.01.2017

BB_Nanuq
16-01-17, 15:31
Dearest Settlers.

Please leave your feedback in this thread for our latest changelog (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/20095).

Regards,
BB_Nanuq

babbel77
17-01-17, 14:08
pity that the operation of the Christmas iron mine is changed. The fact works very fine. Not constant gebufte mines, but not the problem if you forget to sleep to turn. Now they will do just as nicely back into your star menu.

Ad 2, yes, stackable avo, thank you what a rest in that menu

jammer dat de werking van de kerst ijzer mijn wordt veranderd. Het werkt namelijk erg fijn. Niet constant gebufte mijnen , maar ook niet het probleem als je ze vergeet in slaapt te zetten. Nu komen ze juist zo mooi weet terug in je stermenu.

ad 2,yes, stapelbare avo, dank je wel wat een rust in dat menu.

Robbio
17-01-17, 15:05
I don't understand why the working of the special arctic iron mine is going to be changed. Developers have created a mine with specific functionality and now they are going to change it partially. Can someone please explain why? Will those who have spend resources to buy these mines be compensated?

Brave2013
17-01-17, 22:03
stackable adventures, yessssss finally! Thanks for that, but please leave the reoccuring arctic iron mine as it is, it was such a nice X-mas gift!

Xynix
17-01-17, 22:06
The arctic iron mine was a perfect Xmas gift. It is a pity when these mines turn to be normal arctic iron mines.

liesbeth
17-01-17, 22:10
The arctic iron mine was a really nice Xmas gift, please don't take theme away from us. But the stackable adventures are a really nice update! Thx for that

marcelheide
17-01-17, 22:16
how pity finally a good gift that arctic iron mine now its gonna be changed that is redicolous it was the only good thing about the christmas event
thanks a lot blue byte

weverken
17-01-17, 22:30
Dear BB,

It will be a great loss for all those hard working settlers when you will change the functionality of the artic mines. Please reconsider this. You will make a lot of players very happy when you do....including me. Thank you very much and greetings.

benolden
18-01-17, 00:48
adventures stackable great saves a lot place in the star menu.
But the artic mine not returning in the star menu why?? Was a nice gift and designed that way why chance that now???
please don't change that!!

Herpa_Derpa
18-01-17, 00:59
Good stuff, but that mine, why ? finally a artic iron mine that is worth something and you change it to something wothless again :(

FlorisV1967
18-01-17, 06:57
The arctic iron mine was a really nice Xmas gift, please don't take theme away from us. But the stackable adventures are a really nice update! Thx for that

LucindaN
18-01-17, 07:33
Please don't change the way that arctic mine works!! It's so nice to have one you don't lose when you forget to put it to sleep at night.
The stackable avo's is a very good change, finally some more clarity in the star menu.
But please don't touch the mine!!

copycat
18-01-17, 09:48
The arctic mine has a bug that's going to be fixed, no more, no less. A good thing imo.

miepmuppet
18-01-17, 10:30
That iron mine is very fine, and I assume that that is not developed by accident, but very focused on the job to make it so, so why we are now first made welcome something we have got ourselves out of the calendar and get us now without a vote, as would be normal or taken back without compensation to us. I think this is an odd state of affairs, as it was supposed that may solve the problem with an error in the script maker, and if not so well then you knew were going to protest the players at the turn. Playing'm so not made fairer. The fact that the adventure can now be stacked I find totally amazing.

Die ijzermijn is heel fijn, en ik neem aan aan dat die niet per ongeluk ontwikkeld is, maar heel gericht met de opdracht om hem zo te maken, dus waarom worden we nu eerst blij gemaakt met iets wat we zelf hebben gekregen uit de kalender en word het ons nu zonder stemming, zoals normaal zou zijn of zonder schadeloosstelling van ons terug genomen. Ik vind dit een rare gang van zaken, als het een foutje van de scriptmaker was zou die het zelf mogen oplossen, en zo niet tja dan wist men dus dat de spelers zouden gaan protesteren bij het wisselen. Het spelen word er zo niet eerlijker op gemaakt. Het feit dat de avonturen nu gestapeld kunnen worden vind ik helemaal geweldig.

rustig-maar
18-01-17, 20:39

michiecheles
18-01-17, 21:30
Please keep that iron mine

marco_polo_1984
18-01-17, 21:34
Zoals iedere keer is er een wrange nasmaak aan een event. Of de een krijgt teveel en mag dat toch houden op basis van fairplay, of de ander koopt duur mijnen in en moet deze nu dus als nutteloze prullen in zijn stermenu bewaren. Aannemende dat ze tijdens onderhoud niet staan, want dan lopen ze tijdens werktijd leeg en ben je ze dus gewoon kwijt. Mooie aktie weer.

Qwerty
18-01-17, 22:06
Achja, bugs die in het "voordeel" van spelers zijn kunnen in no time gerepareerd worden, maar bugs die al jarenlang voor irritatie zorgen bv. de knipperende "spookfluister" en de onmogelijkheid om de muis te gebruiken voor c& paste, moeten we maar voor lief nemen

ErwinR55
18-01-17, 22:35
Oooh, heerlijk dit gezeur :D

Alsof je altijd blij moet zijn met de cadeaus van de kerstman.

copycat
19-01-17, 07:47
Oooh, heerlijk dit gezeur :D

Alsof je altijd blij moet zijn met de cadeaus van de kerstman.

:p
+1

anders gezegd: HOLLAND!.... Holland!

s-andman
19-01-17, 19:13
Achja, bugs die in het "voordeel" van spelers zijn kunnen in no time gerepareerd worden, maar bugs die al jarenlang voor irritatie zorgen bv. de knipperende "spookfluister" en de onmogelijkheid om de muis te gebruiken voor c& paste, moeten we maar voor lief nemen

Dat is dus precies de reden waarom ik geen enkele bug meer meld :)

Het feit dat de bug al bekend was met het event ( op andere servers)
En dat Bleubyte er op de nl server gewoon over zwijgt ( zoals gewoonlijk)

Hier door gaan spelers er van uit dat alles in orde is waardoor ze het item ook gaan gebruiken, verhandelen enz.
Vraag me toch echt af hoe ze denken dat ongedaan te maken?
Of is zoals gewoonlijk het bleubyte probleem weer het probleem van de spelers geworden.

copycat
19-01-17, 21:05
"Een vergissing van de bank in uw nadeel, ga niet door start en collecteer geen 20k munten" :p

Aquarius
19-01-17, 21:55
Ik sluit mij aan bij de vele verzoeken om die verkregen ijzermijn te behouden.
Grts Aquarius.

BB_Nanuq
20-01-17, 14:45
Dear Settlers,

I am very sorry that this has affected the experience of many players, as it obviously also impacted the mood regarding this and maybe even future events. We will, of course, try to remedy this and improve on this aspect in the future, so it (hopefully) won't happen again. There is a very simple "switch" to toggle for this behavior in buildings and the arctic iron mine unfortunately, had it toggled the wrong way. The mine was never announced in such a way and we cannot let an unexpected feature like this stay in the game as it can have huge effects on the economy and future developments. We heard your wishes on this matter and have of course forwarded the longing for such a building or similar functionality to our developers, even though we cannot promise anything yet.

We are very glad so many participated in the Xmas event and hope you had many more fun experiences and rewards, other than the arctic iron mine, but maybe you got enough iron from your mine in the past few weeks to ease the pain a bit. And guys, I'd like to thank all of you. Posting in English is a good way for me to understand you all better. We will make sure that improvement will come and hopes that you can accept my apology.

Regards,
BB_Nanuq

__________________________________________________ __________________________________________________ ________________

Ik vind het jammer om te horen dat de wijziging zoveel invloed heeft op jullie spelbeleving en de wijze waarop jullie naar dit en eventuele toekomstige events kijken. We zullen uiteraard maatregelen nemen om dit in de toekomst te verbereren zodat het (hopelijk) niet meer gebeurd. Er is een makkelijke optie om dit gedrag van de gebouwen te veroorzaken en helaas stond dit bij de ijskoude ijzermijn verkeerd. We hebben de optie nooit op die manier bedoeld en gecommuniceerd. We hebben het moeten rechtzetten omdat het teveel effect heeft op de economie en toekomstige ontwikkelingen. We hebben echter wel naar jullie wensen op dit gebied geluistert en hoewel we niks kunnen beloven hebben we de wens voor zo'n vergelijkbaar gebouw wel doorgestuurd naar de ontwikkelaars.

We zijn erg blij dat vele van jullie hebben meegedaan aan het Kerstevent en we hopen dat jullie met veel plezier de andere beloningen hebben ontvangen. Wellicht dat je in de tussentijd voldoende ijzererts hebt kunnen mijnen om de pijn een beetje te verzachten. En ik wil jullie graag bedanken voor de moeite die jullie er in stoppen om in het Engels te reageren, dat zorgt ervoor dat ik jullie beter begrijp. We zullen er voor zorgen dat het verbeterd en ik hoop dat jullie mijn verontschuldiging accepteren.

Groeten,

BB_Nanuq

Vertaald door MOD_Snorrebaard

MM006
20-01-17, 23:19
superblij met gestapelde avo's!
had de nieuwe gildemarkt ook wel verwacht in deze changelog, is er bekend wanneer die komt?

copycat
21-01-17, 08:06
Februari ergens;)

s-andman
21-01-17, 12:09
Simpel gezegd wederom doen we niks jullie feedback

Daarbij zijn het nou niet echt de grondstoffen van waarde die beinvloed worden qua economie.
Het grote voordeel zit heel ergens anders in met name.

BlackMedusa
23-01-17, 18:39
Een submissie van "Mysterieus en anoniem Dreigement" is aangepast zodat het past bij de level 53 vereisten. dat begrijp ik op lvl53 is het moelijk om een houthakker of iets dergelijks te doen
en hoe zit het dan met de missie "het kompas" daarin is de laatste missie ook, een arabisch avontuur doen?

TIPEX
23-01-17, 20:28
nope ze hebben de missie van zwaarden veranderd naar damaszwaarden ipv platinazwaarden

die ali spelen is hetzelfde gebleven wsl omda tj lotje kunt aanpakken zekers

copycat
23-01-17, 20:42
dat kan inderdaad, maar een ls moeten kopen/krijgen om een missie te kunnen voltooien.... hmmmmmm....
aan de andere kant is er wel behoorlijk wat XP te verdienen met juist die ventures, dus op lvl 53 zou je dan veel te hard gaan.
Dus ik hoop wel dat die ali's erin blijven voor de juiste balans.

BlackMedusa
24-01-17, 11:13
nope ze hebben de missie van zwaarden veranderd naar damaszwaarden ipv platinazwaarden

die ali spelen is hetzelfde gebleven wsl omda tj lotje kunt aanpakken zekers

ah ok, goed om te weten , ik zag alleen dat er een verandering was, dus dacht aan avo :D

Armanis
24-01-17, 12:18
Even een vraag, klopt het dat het spel nog steeds off-line is of is er iets anders aan de hand?

Oh ik heb net gelezen, is vanwege een update die tot ongeveer 14.00u gaat duren

mirtane
24-01-17, 13:19
Premium loot will always be granted when an adventure finishes during premium time. = nice to know.

The arctic iron mine will no longer be recurring = to bad! Obvious a bug, because we liked it.

Adventures are now stacked. = Great! And tradable by stack?

mirtane
24-01-17, 13:33
can't wait to see next bug comming... ;)

Mediva
24-01-17, 13:56
Een update van 8 uur smorgens tot in ieder geval 1600 nu. En wie weet hoeveel langer nog. Dat kan ook echt serieus alleen bij dit spel. Het begint iig te klinken alsof dr meer gesloopt wordt dan gefixt. Hoe moeilijk kan een update zijn?

Qwerty
24-01-17, 13:59
Kennelijk loopt het (weer eens) niet helemaal vlotjes met de update, misschien toch eens overwegen om het weer 's nachts te doen, als het gros van de spelers slaapt.

Qwerty
24-01-17, 14:01
Hoe moeilijk kan een update zijn?

Da's heeeeeeeeeeeel moeilijk, blijkt steeds maar weer ;) Als het probleem in de ijzermijn zit, laat maar gaan hoor, en gooi de boel weer online met die mijn.

goeloises
24-01-17, 14:06
Kennelijk loopt het (weer eens) niet helemaal vlotjes met de update, misschien toch eens overwegen om het weer 's nachts te doen, als het gros van de spelers slaapt.

Ik ben voor!

BB_Nanuq
24-01-17, 14:17
Hello Settlers,

Our current website configuration is streamlined with all the rest of the TSO instances, so this is why we are following this pattern, but we do appreciate his remark and we will make sure to forward it to the web developers. We appreciate your patience.

Regards,
BB_Nanuq

ClaudiusIV
24-01-17, 14:29
Het is al meerdere malen gezegd hier op het forum, dat het de voorkeur heeft om het onderhoud 's nachts te doen. Telkens als er weer een update plaatsvindt loopt het weer uit.

Armanis
24-01-17, 14:35
Ja ook een voorstander van 's nachts updaten, ik dacht al ligt het nu aan mij of kunnen wij nog steeds niet on-line, maar inderdaad duurt allemaal erg lang.

Leonardo56
24-01-17, 15:03
Ik mis door deze update ook mijn gildemissie. Duurt deze keer wel erg lang.

peppy
24-01-17, 15:24
Ik ben voor!

+1

mirtane
24-01-17, 15:34
's nachts updaten betekend 's nachts werken en is duur. Dat zal niet gaan gebeuren lijkt me. Ze zouden een updatecentrum in Tokio kunnen plaatsen.
Gildemissies, avonturen en premiumtijd is jammer dan. Evenals ingestorte (leuke) mijnen ongebooste (kostbare) productie. Ik verwacht hier niet veel voor terug.
't is wel een lekker rustig dagje zo.

mirtane
24-01-17, 17:30
Het zou fijn zijn als ze het ruimer van te voren aangeven en dat je dan de keuze kan maken om je eiland te bevriezen zodat je industriƫle mijnen niet instorten.
En loopt je vooruitgang van uppen en soldaten maken door?

TIPEX
24-01-17, 21:43
elfenstof: zoals het er nu naar uitziet kan eenieder op je eiland deze nieuwe buff gebruiken, dwz als iemand die juist gegooit heeft iemand anders je kan koeieneren door er opnieuw eentje te gooien

een cooldown zoals bij de andere elfenbuffs is wel een gemist iets in dit opzicht
ook is het moglijk dez buf op een eiland te gebruiken waar gn verzamelvoorwerpn meer zijn, ook dit is een pijn punt

fairydust can be trown by other people on your island there is no cooldown for this zonebuff this can resut in harrasment by other players (ment funny or not, cooldown period is recommended to prevent this kind of behaviour)
second thing is that the buff is not greyed out when there no collectables on the island

BlackMedusa
25-01-17, 08:37
Een submissie van "Mysterieus en anoniem Dreigement" is aangepast zodat het past bij de level 53 vereisten. dat begrijp ik op lvl53 is het moelijk om een houthakker of iets dergelijks te doen
en hoe zit het dan met de missie "het kompas" daarin is de laatste missie ook, een arabisch avontuur doen?

om hier even op terug te komen, wat is er veranderd dan??? ik ben hem nu aan het spelen maar is nog precies hetzelfde als voorheen.

http://settlersonlinewiki.eu/en/quests/the-excelsiors-letters/a-threat/

TIPEX
25-01-17, 09:09
submissie meer soldaten is aangepast, wiki heft dat dat d e24ste op zijn site gedaan
http://prntscr.com/e01nhi

BlackMedusa
25-01-17, 09:30
submissie meer soldaten is aangepast, wiki heft dat dat d e24ste op zijn site gedaan
http://prntscr.com/e01nhi

die is nog exact hetzelfde, bezit 300 elite soldaten en verkrijg of maak 750 dama zwaarden en ja ze hebben de beloning aangepast die is een stuk minder geworden wat ep betreft i.p.v. ep krijg je nu stermunten , dat zou dus de verandering moeten zijn.
overigens heb ik nog gewoon de ep gekregen.

TIPEX
25-01-17, 20:37
toen ik op tst kek was de missie meer soldaten nog gericht op platina zwaarden en bereden zwaardvechters

de print die ik je gaf is de print van de vernadzrignen die de admins op de wikki op hun eigen site hebben gedaan