PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Dev Diary Christmas Event 2016



BB_Nanuq
29-11-16, 17:35
Hello Settlers,

Please leave your feedback in this discussion thread for our Christmas Event-2016. (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/20037-Dev-Diary-Christmas-Event-2016?p=32326&viewfull=1#post32326)

Thanks,
BB_Nanuq

TIPEX
30-11-16, 20:38
dubbele post van christmas building in de engelse versie, tevens bij de generals, attack weak first? weakest target word ermee bedoeld? en om te mugeziften ook nog ergens bij de gens een komma verkeerd, attack weak, first first strike staat er

http://prntscr.com/ddrubm link werkt niet, uitleg over prestatis ontbreekt in dagboek
http://prntscr.com/ddrsd9 link werkt niet
http://prntscr.com/ddrsu8 verwijzen naar topic over gildmissies
http://prntscr.com/ddrtoh ink werkt niet

verder leuk dagboek

MOD_Snorrebaard
30-11-16, 21:02
Dank voor uw aanmerkingen TIPEX, wij hebben ze gecorrigeerd met tipex uiteraard :-) We zullen nog terug komen op het "attack weak first".

TIPEX
30-11-16, 21:11
nog paar foutjs erin, heb ze bij de eerst epost geplaatst

copycat
01-12-16, 07:46
Geen kado's uit avo's deze keer?

Qwerty
01-12-16, 09:56
Geen kado's uit avo's deze keer?

nooit geweest, handig toch zo'n forum waarop je dingen kunt terugzoeken ;)
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/20037-Dev-Diary-Christmas-Event-2016
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19352-Dev-Diary-Christmas-Event-2015
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18539-Ontwikkelaarsdagboek-Kerst-2014
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17509-Ontwikkelaarsdagboek-Kerst-2013

BB_Nanuq
01-12-16, 10:21
Hello Settlers,

Thank you for posting feedback. The mod team would be more than happy to respond as soon as they can. If there are any errors, (thank you TIPEX for pointing that out,) we will be quick to do something about it.

Regards,
BB_Nanuq

BB_Nanuq
01-12-16, 10:24
nooit geweest, handig toch zo'n forum waarop je dingen kunt terugzoeken ;)
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/20037-Dev-Diary-Christmas-Event-2016
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19352-Dev-Diary-Christmas-Event-2015
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18539-Ontwikkelaarsdagboek-Kerst-2014
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17509-Ontwikkelaarsdagboek-Kerst-2013

Hello qwerty,

Thank you for your help! I had a friend once with the same name, a very good gamer. Made me remember :)

Regards,
BB_Nanuq

Fjuka_old
01-12-16, 11:54
bij de generals, attack weak first? weakest target word ermee bedoeld?


Hallo TIPEX,

De attack weak first is inderdaad het vermogen de zwakste tegenstanders eerst aan te vallen.

Met vriendelijke groeten

het Mod_team

TIPEX
01-12-16, 17:35
Je kan nog steeds de twee shop Kerst avonturen spelen.
Als je het avontuur voltooid voor het event volledig gedeactiveerd wordt,
krijg je nog steeds speciale event gerelateerde items zoals Cadeautjes als beloning.


betekent dit dat je tussen 5 en 12 januari met die 2 avonturen nog steeds kans hebt op pakjes in de loot?

Fjuka_old
01-12-16, 22:13
Je kan nog steeds de twee shop Kerst avonturen spelen.
Als je het avontuur voltooid voor het event volledig gedeactiveerd wordt,
krijg je nog steeds speciale event gerelateerde items zoals Cadeautjes als beloning.


betekent dit dat je tussen 5 en 12 januari met die 2 avonturen nog steeds kans hebt op pakjes in de loot?

Hallo TIPEX,

het klopt dat met de gestolen slee en red het kerstfeest u ook tussen 5 en 12 januari nog kans maakt op cadeautjes in de loot.

Met vriendelijke groeten,
Mod_Fjuka

Twaidoezend
02-12-16, 16:56
Is het misschien een idee om de schade en accuracy van de generaals te vermelden aangezien dit ook een niet te verwaarlozen eigenschap van ze is?

MOD_Snorrebaard
05-12-16, 19:41
Op het Engelse testforum zijn een aantal interessante berichten geplaatst door BB_Alex, die over de nieuwe ontwikkelingen in het spel gaan.
http://forum.tsotesting.com/threads/22351-Feedback-Changelog-10-21-2016?p=43659&viewfull=1#post43659

We hebben het belangrijkste bericht zo goed mogelijk en vrij vertaald en hopen dat het helpt bij uw keuze straks bij het kiezen van 1 van de 3 nieuwe generaals.

BB_Alex schreef:

De categorie “aanvallend” is bedacht om de vaardigheden en eigenschappen duidelijker te onderscheiden. Vargus, Nusala en Anslem hebben unieke eigenschappen. De generaals zij eigenlijk een test voor een vaardigheidsboom voor generaals. Zo zullen we kunnen ontdekken wat technisch redelijk is en wat er verbeterd moet worden aan de weergave. We krijgen zo ook een duidelijk beeld wat de vaardigheden voor invloed hebben op de balans in het spel.

Gedurende de ontwikkeling zijn we een belangrijk punt tegengekomen. Er is een behoefte voor een extra verdeling om een betere weergave en een betere balans te vinden van de vaardigheden van de verschillende generaals zonder dat we de diversiteit zouden verliezen van de vaardigheden. De extra verdeling was de troepencategorie.

Devensief (schadepunten)
Recruten Militie, Soldaten, Elite soldaten, Zwaardvechters, Bereden zwaardvechters

Offensief (schade)
Boogschutters, Grote Bogen, kruisbogen, Scherpschutters, Gepantserde scherpschutters

Snel (Eerste slag)
Cavalerie, Ridders, Bereden scherpschutters

Zwaar geschut (Laatste slag, veel schade)
Kanonnen,Bestormer

Deze verdeling is ook bruikbaar voor vijandelijke troepen. Daarbovenop geeft het ook een mogelijkheid om de weergave tijdens het strijdverslag te verbeteren.
In aanvulling daarop was het nodig om een van de twee vaardigheden te hernoemen. Valt eerst het zwakte doelwit aan werd “Flanken”. Qua functionaliteit veranderde er niks en de naamsverandering maakt de tekst en de afbeelding makkelijker. De 2de vaardigheid omgevingsschade bleef.

Tijdens de testfase waren de ontwikkelingen nog bezig en zijn ze nog veranderd. Er waren nog andere zaken waar we rekening mee hebben gehouden. Alle drie generaals zijn opnieuw gebalanceerd misschien zelfs eigenschappen zoals schadepunten, nauwkeurigheid, schade, initiatief, de troepencapaciteit en misschien zelfs hun vaardigheden zijn aangepast. (Flanken (=Valt eerst zwakste troepen aan), omgevingsschade). Hoe de definitief geworden is zullen we moeten afwachten.

Veel spelplezier!

BB_Alex

Excalibura8888
15-12-16, 20:15
Er zullen negen verzamelitems, die twee items herbergen, op je eiland verschijnen elke keer als er een nieuwe zoekopdracht komt.

Bovenstaande regel kom ik tegen in de beschrijving van het Kerstevent. Toch heel vreemd dat ik na 2 rondes zoeken en alles vinden pas op 28 items sta i.p.v de verwachte 36. Heel vreemd, toch ?

ErwinR55
15-12-16, 21:28
Ik had er net 12, 40 in totaal met 2x zoeken en alles vinden. Dus de eerste keer moet ik er 8 hebben gehad.

Qwerty
16-12-16, 17:35
Het aantal items heb ik nooit geteld, maar na 4x zoeken is de stand bij mij :10 klokken, 14 koekjes en 44 zuurstokken. Geen probleem als het ene item wat moeilijker te krijgen is als het andere, maar dit vind ik eerlijk gezegd wel erg uit balans.

Fjuka_old
16-12-16, 21:36
Dank jullie wel voor het opmerken Excalibura8888 en ErwinR55,

naar aanleiding van jullie posts oa is dit verder uitgezocht en heeft er een update plaatsgevonden in het ontwikkelaarsdagboek met wat meer uitleg erover.


Met vriendelijke groeten
het Modteam

Fjuka_old
16-12-16, 21:37
Het aantal items heb ik nooit geteld, maar na 4x zoeken is de stand bij mij :10 klokken, 14 koekjes en 44 zuurstokken. Geen probleem als het ene item wat moeilijker te krijgen is als het andere, maar dit vind ik eerlijk gezegd wel erg uit balans.

Deze onbalans is er altijd geweest, u kan dit oa door te handelen of samen te werken met vrienden meer balanceren.


Met vriendelijke groeten
Mod_Fjuka

Qwerty
20-12-16, 20:08
Er is toch iets niet helemaal in orde met de verdeling. Op het uk-forum is de zaak in onderzoek en spelers wordt gevraagd te blijven melden wat ze aan items binnen krijgen

With the new data gathered over the weekend, we're again investigating this issue. You can aid us by updating any of the relevant threads with your running total of Christmas collectibles e.g. "have XX Candy Canes, XX Gingerbread, XX Bells".

dmmh77
20-12-16, 20:58
zie je wel :)

dit is mijn balans tot nu toe: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/20070-Kerstklokken?p=32500#post32500

Ik heb pas 1 mandje kunnen maken

Fietzzje
20-12-16, 21:02
De balans bij mij is ook ver te zoeken... Heb eindelijk mijn eerste Mandje in productie in het Burgemeesterhuis, maar dan is de balans nog zoek: 1 klok, 35 (!) zuurstokken en 5 gemberkoekjes... :S

dmmh77
20-12-16, 21:05
nee hoor de klokken en de koekjes zijn niet schaars:

https://i.imgur.com/w3OsNKO.png

https://i.imgur.com/aSLOAjW.png

dmmh77
20-12-16, 21:09
stand: 20-106-23, 1 mand gemaakt tot nu toe

jan10uh
20-12-16, 21:27
Hier ook vooral de kerstklokken ruim in de minderheid, mijn verhouding is nu 10-86-46. Nog niets verhandeld dus daar komt het niet door. En met elkaar handelen / elkaar helpen gaat niet lukken als iedereen hetzelfde mist...

copycat
20-12-16, 23:58
'tis me toch wat:p
http://image.prntscr.com/image/29714bee62554348a26258d981e4ab74.png

Fjuka_old
21-12-16, 09:10
Hallo Settlers,

de ontwikkelaars zijn op de hoogte van het probleem en er wordt aan een oplossing gewerkt. Bedankt voor het melden allemaal.


Met vriendelijke groeten,
Mod_Fjuka

ErwinR55
21-12-16, 19:11
nou, snel die klokken die je hebt duur verhandelen voordat ze in overvloed zijn

ErwinR55
22-12-16, 12:21
Net 8x 2 klokken gevonden , dus is het gefixed?

copycat
23-12-16, 09:10
Nope, nog steeds "zuurstokken-palooza" hier ;)

Edit: ook 4 klokken gevonden, maar zonder gember heb je er nog weinig aan)

BB_Nanuq
23-12-16, 15:25
Hello Settlers,

I simply want to state that we are aware of the issue and are working on it. Once resolved, you will be made aware via the forums of the possible fixes that comes with it. We apologize for the inconvenience and appreciate the patience.

Thanks,
BB_Nanuq

dmmh77
23-12-16, 22:06
thanks BB_nanuq

Qwerty
26-12-16, 19:54
Hello Settlers,

I simply want to state that we are aware of the issue and are working on it. Once resolved, you will be made aware via the forums of the possible fixes that comes with it. We apologize for the inconvenience and appreciate the patience.

Thanks,
BB_Nanuq

Toch nog maar even de stand van zaken, want het werken aan het probleem wil maar niet echt lukken geloof ik:
3 setjes pakjes gemaakt, nog over 6 gemberkoekjes, 19 klokken en 169 zuurstokken. Ik zoek 2x pd en vind dan alle items.
Handel is geen optie, 500 graniet bv voor een gemberkoekje is me toch echt te gortig, net zo min als in het gilde regelen, want daar zijn ze nog zeldzamer dan manuscriptrecepten.

copycat
26-12-16, 21:08
Ik ben er al aan uit, laat die prestaties links liggen.
Als ik ze zou doen zou het me nog 80 kado's opleveren, hetgeen niet opweegt tegen de grondstoffen die het kost op handel, om die rotte paar kado's te maken in je stadhuis...
Uiteraard zijn er de OCD-ers die alle prestaties willen hebben en dat begrijp ik volkomen, maar het is nu al het 3e jaar op rij dat dit mis gaat.
Opgeven is dus wel een optie;)

ErwinR55
26-12-16, 23:46
0 klokken (=-25), 110 stokken (=+85), 32 koekjes (=+7), nog 9!!! (=18-27x zoekrondes) dagen te gaan om te zoeken. vandaag 4e pakket kunnen maken.
Ik zie vooralsnog geen problemen. Zeker niet als Qwerty nog een paar meer klokken vind en het 1:1 met gemberkoekjes gewisseld zou kunnen worden :)

Laatste paar dagen moet een hele grote meerderheid het wel kunnen halen als ze lief voor elkaar 1:1 handelen. Maarja, ik kan er ook niks aan doen dat er een graai cultuur heerst :). Tis en blijven toch den Hollanders he.

copycat
28-12-16, 09:14
Opper ik: Alle Varkens kiezen dan ook voor de Generaal Varreke (Vargus) :p

dmmh77
29-12-16, 23:41
ik ga voor Vargus

gekewe
30-12-16, 08:33
Alle prestaties (op deurtjes na) gehaald en ik kies voor Vargus, na het luisteren van de voors en tegens op de chat.

Dus ook van mede-varken Copycat :)

TheDutchman
30-12-16, 11:23
Is er wat veranderd aan de ijskoude ijzermijn?
De nieuwe die ik vandaag uit het deurtje kreeg telt namelijk niet op bij mijn ander ijzermijnen maar staat er naast als aparte mijn. Naam en omschrijving zijn gelijk.

Delta1885
30-12-16, 18:17
Ja bij alle gespeelde avo's geen kado ontvangen. Niets over gelezen.. maar kan wat gemist hebben. wat is hier eigenlijk de lol van?

ErwinR55
31-12-16, 01:15
Het is toch algemeen bekend dat dit event geen dootjes geeft bij het spelen van avo's? Behalve die speciale kerst avo's.

login257
31-12-16, 22:54
feedback : ik was rond op dag 4 (had wel verb prov en recepten al) bij de winkel dus uitdaging : 0/10
raar genoeg overall een dikke 9/10 want dit biedt meer interactie op community level.
ik bvb werp nu mijn or inkomsten naar gildeleden die nog dingen nodig hebben en dat helpt de teamgeest.

enige kritiek zoals gewoonlijk : wanneer brengt bb eindelijk een client based game uit dat inplugt in de tso db ipv verder te spartelen binnen de limitaties van een browsergame ?
het moet voor bb en ubisoft toch niet zo moeilijk zijn om een framework op te zetten met pluggable engines voor nichegames als dit zodat je een downloadable upgrade kan presenteren en gezien je alles onder controle hebt maak je dat interessant met virtueel spul als bvb een paar edelputten, een 0-50 mogelijkheid als op test met wat een gemiddelde lvl 50 nodig heeft om ietwat te draaien en een reeks gebouwen waar je enkel in de upgrade een scheepswerf kan bouwen met allerlei schepen , x aantal eilandjes ontdekken en bebouwen per speler etc etc.
simpel gezegd, lastig gedaan maar a) tis wat ze doen, b) tis een win-win voor vaste speler en bedrijf c) alvast het concept van tso heeft mobiele en zelfs augmented reality mogelijkheden...

TIPEX
12-01-17, 04:27
event voorbij, alles is terug zoals ervoor, behalve de koopman
alle recepten (muv efficiente vallen) en het zeldzaam proviand missen net zoals vorig jaar uit de koopman


event is finished and everything is as it was before exept the merchant
all recipes (exept efficient traps) and rarity provision house are missing in the merchant like last year