PDA

Bekijk Volledige Versie : [Verzoek] Weghalen map elementen



dmmh77
04-08-16, 09:37
Op enkele cruciale plekken liggen map elementen in de weg van een mooie opstelling, zoals hier

https://i.imgur.com/hb9cHIU.png

Deze plek leent zich uitstekend voor het plaatsen van 6 verbeterde silos, 6 verbeterde boerderijen en 1 graanveld.
Dit gaat echter niet, omdat er zo'n stomme boom in de weg staat.
Dan zou je nog 5 boerderijen en 6 silos kunnen plaatsen, maar ja, optimaal is het niet.
Dit is optimaal (hier moet nog een silo bij):

https://i.imgur.com/4udgBfh.png

Eerlijk gezegd erger ik me kapot aan de diverse plekken waar bomen, stenen en weet ik veel wat onhandig in de plek liggen.
Hier is het helemaal erg, hier kun je tegen edels puin verwijderen, maar dat heeft geen enkele zin aangezien er vervolgens een graspol in de weg ligt:

https://i.imgur.com/in1L6g7.png

Het zou fijn zijn als het mogelijk was vanaf level 50 een beperkt aantal stenen, bomen etc te kunnen verwijderen van de map, tegen betaling in edels, net als bij rotsen/ bergen. Een paar bomen mist niemand, en graspollen etc al helemaal niet. Eerder dan level 50 is waarschijnlijk niet verstandig omdat je dan een groot deel van je eiland nog niet gebruikt en dus de beste posities nog niet gebruikt.

copycat
04-08-16, 13:32
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19443-boom-wortels.
Al vaker aangekaart.... ruimte is er nooit genoeg.
Gelukkig zijn er nog plekken zat waar het wel allemaal past, je moet er alleen ff naar zoeken.
Bij laatste gratis verplaatsevent was er de mogelijkheid om die plekken vrij te maken voor je farmpjes :)
bijv. http://i.imgur.com/egmRwLm.png
http://i.imgur.com/ZOB5bzJ.jpg
http://i.imgur.com/RnHNJVF.jpg

vraag naar meer ruimte zal altijd wel blijven bestaan, echter ;)

dmmh77
04-08-16, 19:49
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19443-boom-wortels.
Al vaker aangekaart.... ruimte is er nooit genoeg.

vraag naar meer ruimte zal altijd wel blijven bestaan, echter ;)

het gaat me niet perse om de ruimte, ruimte is er zat, maar ook om de visuele schoonheid (ik hou van symmetrie)
Je hebt maar 1 plaatje mooit in symmetrie :)

je 2e plaatje is niet in balans niet omdat de silos onderaan staan ;)

Natuurlijk zijn er een aantal plekken waar het allemaal net lukt, maar er zijn meer plekken waar het net niet lukt omdat er 1 of 2 dingen in de weg liggen.
Zou gewoon fijn zijn om die weg te kunnen halen.

Rampire
04-08-16, 20:16
Het hoeft zelfs niet verwijderd te worden, verplaatsen zou ook al nice zijn. Ik ben het met dmmh77 eens... soms is het puur cosmetisch omdat je toch graag je eigen mooie eiland wil, dat hoeft niet perse een optimale opstelling te zijn

dmmh77
04-08-16, 20:21
Het hoeft zelfs niet verwijderd te worden, verplaatsen zou ook al nice zijn. Ik ben het met dmmh77 eens... soms is het puur cosmetisch omdat je toch graag je eigen mooie eiland wil, dat hoeft niet perse een optimale opstelling te zijn

fijn dat ik niet de enige ben.

en, ja precies dat :)
Als het optimaal moest zou ik een ander grid aanhouden, dat is effectiever, maar ook lelijker (in mijn beleving)

Verplaatsen is inderdaad ook een goed idee, daar had ik niet over nagedacht

copycat
05-08-16, 07:07
het gaat me niet perse om de ruimte, ruimte is er zat, maar ook om de visuele schoonheid (ik hou van symmetrie)
Je hebt maar 1 plaatje mooit in symmetrie :)

je 2e plaatje is niet in balans niet omdat de silos onderaan staan ;)

Natuurlijk zijn er een aantal plekken waar het allemaal net lukt, maar er zijn meer plekken waar het net niet lukt omdat er 1 of 2 dingen in de weg liggen.
Zou gewoon fijn zijn om die weg te kunnen halen.

AH, je wil het mooi hebben :)
Dan zouden die stronken en bomen idd weg mogen/moeten. Ik ben zelf niet zo OCD, als mijn veldje maar niet leegloopt ben ik al tevree ;)

dmmh77
05-08-16, 09:45
AH, je wil het mooi hebben :)
Dan zouden die stronken en bomen idd weg mogen/moeten. Ik ben zelf niet zo OCD, als mijn veldje maar niet leegloopt ben ik al tevree ;)

hier wel een beetje OCD :D

Ben2M4n
06-08-16, 15:01
Eilandje Photoshoppen :)

KingofLeon
07-08-16, 20:37
lekker weg met die meuk!!! ben er voor

dmmh77
17-12-16, 23:31
*bump*

kan een community manager deze s.v.p. meenemen?

Leugmacher
17-12-16, 23:36
Hier loop ik nu ook tegen dit probleem aan, zeker nu er steeds meer gebouwen bij moeten (komen) zeker om de missies voor die Elite wapens goed te krijgen.

Als er nog meer missies bijkomen, dus meer gebouwen moeten plaatsen, dan moet dit wel kunnen.

Tuurlijk is er nog wel ruimte, maar ik zie graag wat waar staat, het spel wil dat je regelmatig buffs gooit, en dan is het toch wel handig als je een bepaald gebouw kan vinden.

Ik zeker nu het drukker wordt, toch meer weg kunnen halen, en ik wil daar ook best voor betalen.

Bosmania
28-12-16, 18:08
Heel vroeger, in de eerste versie's van setters kon je de setters de grond laten egaliseren. zou dit geen optie zijn om dat weer in te voeren? kan je tegen betaling van bijv. grondstoffen je setters eerst de grond laten egaliseren door struiken etc te verwijderen en de grond bouwrijp te maken ;-)

Aelwijn
29-12-16, 14:55
Is een goed idee, zeker als je grote gebouwen wilt plaatsen, zoals prachtig huizen, loop je telkens tegen het probleem dat er net een dode boom, graspol of andere ongemakken in de weg staan.
Het zou overigens ook leuk zijn als je vóór het verplaatsen van allerlei gebouwen zou kunnen zien of een groot gebouw (prachtig huis, epische werkplaats, episch erf) al dan niet op betreffende plek past, bijvoorbeeld door een gekleurd grid te laten zien als het mogelijk is. Dan weet je gelijk of onverplaatsbare dingen in de weg staan.

Ruwaard
01-01-17, 12:23
Het zou inderdaad fijn zijn als je al die kleine rommel kon weghalen, Maar ook zou BB bij de indeling van het hoofdeiland en de archipelago meer rekening kunnen houden met het aantal grote gebouwen dat geplaatst kan worden. Vaak wordt dat net onmogelijk gemaakt door op een grote vrije plek een element te plaatsen dat de mogelijkheden beperkt.

Een extra grid, zoals door Aelwijn voorgesteld, om te kunnen kijken of een gebouw op een bepaalde locatie gebouwd kan worden zou helemaal fantastisch zijn, dat zou onnodige (en dure) verplaatsingen kunnen voorkomen vanwege die nutteloze mapelementen.